Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa 16v, onko testi positiivinen?

Vierailija
01.09.2019 |

Mulla on ollu outoja tuntemuksia vatsassa viikon ajan ja tänään ois pitäny alkaa menkat mutta ei oo kuulunu nii päätin tehä testin. Tää tulos hämmentää mua, onko se positiivinen vai ei? https://aijaa.com/Q3mpQ5

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ehkäisy- ja perhesuunnittelu neuvolassa ja olen päätynyt aborttiin. Joidenkin mielestä tämä on itsekäs valinta, mutta mielummin keskeytän raskauden kuin synnytän lapsen, jolle en voi taata hyvää ja levollista lapsuutta.

Ja yhdelle kommentoijista, joka luulee mua provoksi, i wish. Mutta tilanne on tämä ja halusin kertoa asian niinkuin se on.

Ap

Mielestäni hyvä päätös. Perhe on ihana asia, kun se on suunniteltu tai ainakin molemmat vanhemmat ovat lähtökohtaisesti valmiita perheen perustamiseen. Sinulla on koko elämä edessä, ehdit toteuttamaan unelmasi ja perustamaan perheenkin tämän jälkeen, jos sellaisen haluat.

Oletko kertonut asiasta vanhemmillesi, miten suhtautuvat? 

Vierailija
82/86 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ah***dille ja kerro asiasta,  ja mene siiderille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ehkäisy- ja perhesuunnittelu neuvolassa ja olen päätynyt aborttiin. Joidenkin mielestä tämä on itsekäs valinta, mutta mielummin keskeytän raskauden kuin synnytän lapsen, jolle en voi taata hyvää ja levollista lapsuutta.

Ja yhdelle kommentoijista, joka luulee mua provoksi, i wish. Mutta tilanne on tämä ja halusin kertoa asian niinkuin se on.

Ap

Oisko sitten aika alkaa käyttään ehkäisyä vai mitä aattelit?

Anteeks. Mua oikeasti sapettaa kun tieto ehkäisystä varmasti nuorilla on, monessa paikassa alle 25 saa ilmaisen ehkäisyn (eikä ne kumit niin kalliita ole) nii sitten pitää olla täys idiootti.

Abortti tottakai oikee ratkaisu, jos vauva ei vaan elämäntilanteeseen sovi, mutta jos vauvan ei sovi tulla niin em. asia on nyt vaan muistettava ja opeteltava. Aattela miltä oisit sääsyny jos olisitte olleet järkeviä

(Jos joku natisee kumin rikkoutumisesta, 15v ollaan miehen kans kumilla painettu eikä yksikään ole mennyt rikki)

Abortti ei ole mikään ehkäisykeino.

Vierailija
84/86 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeks. Mua oikeasti sapettaa kun tieto ehkäisystä varmasti nuorilla on, monessa paikassa alle 25 saa ilmaisen ehkäisyn (eikä ne kumit niin kalliita ole) nii sitten pitää olla täys idiootti.

Abortti tottakai oikee ratkaisu, jos vauva ei vaan elämäntilanteeseen sovi, mutta jos vauvan ei sovi tulla niin em. asia on nyt vaan muistettava ja opeteltava. Aattela miltä oisit sääsyny jos olisitte olleet järkeviä

(Jos joku natisee kumin rikkoutumisesta, 15v ollaan miehen kans kumilla painettu eikä yksikään ole mennyt rikki)

Et tiedä tilannetta taustalla. Hankin kyllä pillerit, mutta liian myöhään. En olisi vain ikinä uskonut, että itselle käy näin huono tuuri. Ehkäisy tulee ehdottomasti käyttöön keskeytyksen jälkeen, tämä ei-toivottu raskaus on ollut heittämättä vaikein tilanne mitä olen tähänhetkisessä elämässäni kokenut. Ainakin toimin huonona esimerkkinä kavereilleni, joiden ei tarvitse itse tehdä samaa virhettä.

Ap

Vierailija
85/86 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et tiedä tilannetta taustalla. Hankin kyllä pillerit, mutta liian myöhään. En olisi vain ikinä uskonut, että itselle käy näin huono tuuri. Ehkäisy tulee ehdottomasti käyttöön keskeytyksen jälkeen, tämä ei-toivottu raskaus on ollut heittämättä vaikein tilanne mitä olen tähänhetkisessä elämässäni kokenut. Ainakin toimin huonona esimerkkinä kavereilleni, joiden ei tarvitse itse tehdä samaa virhettä.

Ap

En tietenkään tiedä tilannetta. Mutta sen tiedän että kumeja myydään joka kaupassa ja kioskissa.

Miehillä ei ole mitään syytä kieltäytä/kiukutella kumin käytöstä. Jos vaihtoehto on ei mitään. Abortti ei ole koskaan helppo päätös.

Kumit kannattaa pitää messissä myös jos hormonaaliset ei sovi. Tai unohtuu ottaa (varsinkin minipillerit)

Semmoista se on meillä monella, että eihän mulle nyt satu. Ja oon pahoillani siitä kuinka jotkut hehkuttaa keskeytettyä tai "varmoja päiviä" että ei ole tarttunut ( tälläkin palstalla)

Tsemppiä tulevaan.

Vierailija
86/86 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudenkeskeytys on todella epäitsekäs ja oikea valinta tilateessa, jossa on epävarma kyvyistään taata lapselle hyvä elämä. Sitä lasta ei ole vielä! Ei ole mitään ihmistä jolta viedään elämä. On olemassa vain muutama solu joilla on potentiaali tulla ihmiseksi. Ja useimmiten nimenomaan sen potentiaalisen ihmisen näkökulmasta on parempi olla syntymättä.

Ap toimii viisaasti ja kunnioittavasti, hän tiedostaa että jokainen ansaitsee syntyä hyvään elämään.