Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa 16v, onko testi positiivinen?

Vierailija
01.09.2019 |

Mulla on ollu outoja tuntemuksia vatsassa viikon ajan ja tänään ois pitäny alkaa menkat mutta ei oo kuulunu nii päätin tehä testin. Tää tulos hämmentää mua, onko se positiivinen vai ei? https://aijaa.com/Q3mpQ5

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat piti alkaa tänään ja olet jo ehtinyt tehdä raskaustestinkin? Toivoitko raskautta?

Vierailija
22/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmään näyttää positiiviselta tulokselta. Yksi mikä kannattaa aina muistaa on se että positiivinen tulos ei valehtele KOSKAAN, negatiivinen tulos voi olla virheellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se positiivinen. Ikävä kyllä.

Ainakin mulla on hyvin hentokin viiva osoittautunut aina positiiviseksi.

Ikävä kyllä? Mistä sinä tiedät onko asia ikävä vai ei?

Vierailija
24/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ollut toivottu, mutta koska harrastin ilman ehkäisyä yhdyntää, tiesin sen olevan hyvinkin mahdollista, ja mulle on tullu paljon noita raskaus oireita, siksi tein testin tänään.

Ap

Vierailija
25/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsellenikin tuli vähän huono mieli noista "ikävä kyllä" vastauksista. Tiedän kyllä että olen tosi nuori ja tyhmä mutta voinhan minä silti ottaa tämän raskauden positiivisesti.

Ap

Vierailija
26/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen. Itselläni oli vielä hennompi viiva vaikka kuukautiset olivat selvästi myöhässä. Ja kolmannen lapsen kohdalla testi näytti negaa terveyskeskuksessakin vaikka raskaus oli alkanut jo monta viikkoa aiemmin ja kuukautisetkin tulivat raskaudesta huolimatta. Ultrassa sitten paljastui totuus.

Kuukautisia ei voi tulla raskaana ollessa. Jotenkin hämmentävää, että naiset eivät tätä asiaa tiedä, vaan tällä palstalla jatkuvasti näkee tuon saman lauseen (tummennettu). Vuotosi oli jotain muuta vuotoa.

Vierailija
27/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ollut toivottu, mutta koska harrastin ilman ehkäisyä yhdyntää, tiesin sen olevan hyvinkin mahdollista, ja mulle on tullu paljon noita raskaus oireita, siksi tein testin tänään.

Ap

Ei ollut toivottu mutta et käytttänyt ehkäisyä. Kyllä mä lasken sen toivomiseksi.

Miksi pitää olla idiootti? Kumit aina mukana. Jos jätkä itkee et ei tunnu samalta niin sit jalat ristiin.

Vierailija
28/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että nuoriso osallistuu synnytystalkoisiin :)

Vierailija
29/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimpään neuvolaan vaan soittamaan huomenna, ja siellä sitten selviää enempi asiat. 

Tai voi vaikka ehkä mennä suoraan sinne, jos sattuu avoimet vastaanotot olemaan auki.

Täällä päin ainakin sellaisia on. 

Vierailija
30/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsellenikin tuli vähän huono mieli noista "ikävä kyllä" vastauksista. Tiedän kyllä että olen tosi nuori ja tyhmä mutta voinhan minä silti ottaa tämän raskauden positiivisesti.

Ap

Ottaako vanhempasi? T: 16v tytön äiti

Vierailija
31/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon AP!!

Ihanaa että saat lapsen nuorena, sinusta tulee ihana äiti ja saat ihanan lapsen.

Lapsella on mukavaa kun nuori äiti jaksaa leikkiä ja puuhata lapsen kanssa kaikenlaista. Ja myös aikuiselämä on mukavaa sekä lapsen että aikuisen kannalta, kun ikäero ei ole kovin suuri. Siinä ymmärtää paremmin toinen toistaan.

Vierailija
32/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvä että nämä lapset pitää huolen lisääntymisestä.

Vierailija
33/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti teinin raskaus on hyvin harvoin kiva ja onnellinen asia. Yleensä siitä tulee runsaasti surua, murhetta ja ikäviä kokemuksia niin vanhemmille, syntyneelle lapselle ja isovanhemmille. Nuoret ovat vain harvoin oikeasti kypsiä vanhemmuuteen. Sen valitattavasti tajuaa itse vasta aivojen aikuistuttua joskus vajaan kymmenen vuoden kuluttua.

Vierailija
34/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä voisi sanoa, että raskaus ei ollut suunniteltu, mutta lapsi on toivottu ja otat ilolla vastaan. Ainahan se lapsen odottaminen jännittää, ja monilla tunteet ja ajatukset aaltoilee, vaikka lasta olisi tietoisestikin yritetty alulle vaikka miten kauan. Joko tuleva isä tietää?

Vierailija
35/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä voisi sanoa, että raskaus ei ollut suunniteltu, mutta lapsi on toivottu ja otat ilolla vastaan. Ainahan se lapsen odottaminen jännittää, ja monilla tunteet ja ajatukset aaltoilee, vaikka lasta olisi tietoisestikin yritetty alulle vaikka miten kauan. Joko tuleva isä tietää?

Tiedän jo, t. 35v setä-isä

Vierailija
36/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietää, ja hän on kertonut antavansa kaiken tukensa, mitä ikinä päätänkin. Ja ei isä ei ole mikään setämies..

Ap

Vierailija
37/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen. Itselläni oli vielä hennompi viiva vaikka kuukautiset olivat selvästi myöhässä. Ja kolmannen lapsen kohdalla testi näytti negaa terveyskeskuksessakin vaikka raskaus oli alkanut jo monta viikkoa aiemmin ja kuukautisetkin tulivat raskaudesta huolimatta. Ultrassa sitten paljastui totuus.

Kuukautisia ei voi tulla raskaana ollessa. Jotenkin hämmentävää, että naiset eivät tätä asiaa tiedä, vaan tällä palstalla jatkuvasti näkee tuon saman lauseen (tummennettu). Vuotosi oli jotain muuta vuotoa.

Jos kerran kuukaudessa juuri silloin , kun kuukautisten pitäisi tulla tulee täsmälleen samanlaista vuotoa, voi kyllä sanoa kuukautisten jatkuneen raskaudesta huolimatta. Kohdun limakalvo voi vuotaa myös raskauden  aikana.

Vierailija
38/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ottanut jälkiehkäisyä?

Tsemppiä sulle, mitä päätätkin. Tässä oma henkkoht mielipiteeni: Teinivanhemmuus on hirveä asia. Vanhemmuus myöhemmälläkin iällä on useimmiten hirveä asia, mutta teinit ovat ihan oma lukunsa. Yleensä siitä kärsii sekä lapsi että teinivanhemmat itse, ja todennäköisesti myös isovanhemmat, yhteiskunta... Vanhemmuus on järkyttävän raskasta ja vastuullista työtä. Se voi saada pään sekaisin ja itsestä uusia tiedostamattomia puolia esiin. Vanhempana voi kohdata ja todennäköisesti kohtaakin hirvittäviä ongelmia ja murheita millaisia ei osaa kuvitellakaan. Jatkuvaa huolta. Tai sitten ei jaksa huolehtia lapsesta ja itseinhoa millaista ei voinut kuvitellakaan. Kerron nyt ihan rehellisesti että vanhemmuus voi olla aivan hirveää ja monille onkin, ja jotkut jopa yrittävät peitellä näitä kurjia puolia jotta muutkin mokaisivat ja hankkisivat lapsen. Lapsettomana on vapaa.

Mieti tarkkaan millainen ihminen olet. Olet tosin vielä niin nuori, että sinun itsetuntemuksen kehittymiseenkin menee vielä melkein 10 vuotta, sillä aivojen kehitys saavuttaa huippunsa vasta 25v. Mutta jos tuntuu edes vähän siltä, että luonteesi ei mahdollisesti sovi vanhemmaksi, älä tee virhettä.

Itse halusin lapsia 24v asti, kun minulla ei ollut niistä mitään kokemusta. Sitten paras ystäväni sai lapsen, ja olin paljon hänelle avuksi ja katsoin sitä kaikkea vierestä - lopputulos: En enää missään nimessä halua lapsia. Olen onnellinen että en ehtinyt hankkia niitä ennen kuin muutin mieleni.

Sanon tämän siksi, että olisin toivonut jonkun sanovan minulle näin kun vielä halusin lapsia. Tosin tuskin olisin uskonut ilman omaa kokemusta. Ja voihan olla, että sinä olet ja tulet olemaan ihan eriluonteinen ihminen kuin minä, ja nautit lapsesta.

Vierailija
39/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi AP!

Itse tulin raskaaksi 17vuotiaana. Ja samalla tavalla kuin sinä, ei ollut lainkaan ehkäisyä. Poikaystävä kävi siihen aikaan just armeijaa. Meidän vanhemmat otti asian hyvin ja olivat iloisia alku ihmettelyn jälkeen. Meillä ollut hyvä tukiverkosto heistä aina. Ehkä liiankin hyvä. Toinen mummo otti usein hoitoon. Joten 18vuotiaana kävin aika usein baarissa. (2x kuussa) Ja silti välillä oli kieltämättä myös niitä turhautuneita iltoja ja päiviä, kun vietti vaan vauvan kanssa aikaa kotona. Minä hoidin ensimmäiset 3vuotta enemmän lasta kuin isä vaikka oltiin yhdessä. Silloin se tuntui epäreilulta MUA kohtaan. Joten siihen aikaan olin myös vielä melko itsekäs.

Ystäviä multa ei kuitenkaan hävinnyt elämästä vauvan myötä.

Valmistuin ammattikoulusta 22vuotiaana.

Nyt poika 10v. Ja toinen lapseni 6kk.

...Näin 10v vanhempana vauvan kanssa elämä on erilaista. Ei ole menohinkuja ja rakastan kotona olemista perheen kanssa ylikaiken. Ja tuntuu elämä tasaiselta ja varmalta.

Jos pidät lapsen niin onnea! Susta tulee varmasti hyvä äiti.

En mäkään koe että olen ollut huono äiti vaikka olin menevää sorttia jonkin aikaa. Ajatteli muut mitä tahansa. Vaikka joo toki olisin voinut vähemmän juhlia mutten yhdistä sitä huonoon äitiyteen.

Ja kyllä olen aina rakastanut poikaani maailman eniten(kuin myös toista lastani). Ensimmäinen kun syntyi niin tiesin mitä oikea rakkaus on.

Vierailija
40/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniraskaus ei ole hirveä asia. Tunnen monta hyvin nuorena lapsen saanutta.