Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa 16v, onko testi positiivinen?

Vierailija
01.09.2019 |

Mulla on ollu outoja tuntemuksia vatsassa viikon ajan ja tänään ois pitäny alkaa menkat mutta ei oo kuulunu nii päätin tehä testin. Tää tulos hämmentää mua, onko se positiivinen vai ei? https://aijaa.com/Q3mpQ5

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttänyt ehkäisyä?

Vierailija
42/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap, mitä sitten päätätkin.

Serkkuni tuli raskaaksi 16-vuotiaana ja oli pienelle tyttärelleen yksi parhaista äideistä jonka tiedän. Sai toki paljon tukea omilta vanhemmiltaan mutta hyvin pärjäsi vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti teinin raskaus on hyvin harvoin kiva ja onnellinen asia. Yleensä siitä tulee runsaasti surua, murhetta ja ikäviä kokemuksia niin vanhemmille, syntyneelle lapselle ja isovanhemmille. Nuoret ovat vain harvoin oikeasti kypsiä vanhemmuuteen. Sen valitattavasti tajuaa itse vasta aivojen aikuistuttua joskus vajaan kymmenen vuoden kuluttua.

Olen sun kanssa täysin samaa mieltä. Mun hyvä ystävä tuli teini-ikäisenä raskaaksi ja hän päätti abortin sijasta pitää lapsen. Vauvan synnyttyä poikaystävä katosi kuvioista ja mun ystävä alkoi tuntea lapsestaan valtavaa ahdistuneisuutta. Hän jopa tarjosi sitä mulle ja saattoi hävitä päiviksi omille teilleen. Lopulta hänen mielenterveytensä romahti, eikä hän jaksanut välittää enää mistään yhtikäs mitään. Nyt, lapsen lähestyessä kouluikää, hän asuu edelleen vanhemmillaan. Mua harmittaa suunnattomasti hänen puolestaan, kun hän yrittää iloita mun menestymisestä niissä asioissa, joita hän aikoinaan toivoi myös itselleen. Mua harmittaa ja itkettää. Avaajalle sanoisin, että mieti tarkkaan, mitä teet.

Vierailija
44/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap:lle!!

Vierailija
45/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun silmään näyttää positiiviselta tulokselta. Yksi mikä kannattaa aina muistaa on se että positiivinen tulos ei valehtele KOSKAAN, negatiivinen tulos voi olla virheellinen.

Tämä ei ole totta. Tein itse nuorenpana väärän plussan saman näköisellä testillä kuin ap:n kuvassa. Viiva oli vielä vahvempi, taitaa olla kuvakin vielä tallessa.

Säikähdin kovin kun olin itse myös käsityksessä ettei plussa voi olla virheellinen. Hain apteekista kolme erilaista testiä jotka tein kaikki samana iltana ja olivat negoja, ja neuroottisena menin vielä aamulla yths:lle testiin ja nega oli sekin. Että kyllä näissä voi olla viallisia kappaleita.

Vierailija
46/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä voisi sanoa, että raskaus ei ollut suunniteltu, mutta lapsi on toivottu ja otat ilolla vastaan. Ainahan se lapsen odottaminen jännittää, ja monilla tunteet ja ajatukset aaltoilee, vaikka lasta olisi tietoisestikin yritetty alulle vaikka miten kauan. Joko tuleva isä tietää?

Kyllä tietää, ja hän on kertonut antavansa kaiken tukensa, mitä ikinä päätänkin. Ja ei isä ei ole mikään setämies..

Ap

Jo tässä mennään metsään. Isän ei kuulu olla mikään tukea antava ihminen vaan puolet vastuusta kantava tasavertainen vanhempi. Muuten valitat täällä muutaman vuoden päästä kauheaa epätasa-arvoa.

Vierailija
47/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei pitäisi hankkia lapsia.

Vierailija
48/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti teinin raskaus on hyvin harvoin kiva ja onnellinen asia. Yleensä siitä tulee runsaasti surua, murhetta ja ikäviä kokemuksia niin vanhemmille, syntyneelle lapselle ja isovanhemmille. Nuoret ovat vain harvoin oikeasti kypsiä vanhemmuuteen. Sen valitattavasti tajuaa itse vasta aivojen aikuistuttua joskus vajaan kymmenen vuoden kuluttua.

Olen sun kanssa täysin samaa mieltä. Mun hyvä ystävä tuli teini-ikäisenä raskaaksi ja hän päätti abortin sijasta pitää lapsen. Vauvan synnyttyä poikaystävä katosi kuvioista ja mun ystävä alkoi tuntea lapsestaan valtavaa ahdistuneisuutta. Hän jopa tarjosi sitä mulle ja saattoi hävitä päiviksi omille teilleen. Lopulta hänen mielenterveytensä romahti, eikä hän jaksanut välittää enää mistään yhtikäs mitään. Nyt, lapsen lähestyessä kouluikää, hän asuu edelleen vanhemmillaan. Mua harmittaa suunnattomasti hänen puolestaan, kun hän yrittää iloita mun menestymisestä niissä asioissa, joita hän aikoinaan toivoi myös itselleen. Mua harmittaa ja itkettää. Avaajalle sanoisin, että mieti tarkkaan, mitä teet.

Mun hyvä ystävä tuli teini-ikäisenä raskaaksi ja teki abortin. Poikaystävä katosi kuvioista ja mun ystävä alkoi tuntea abortista valtavaa ahdistuneisuutta. Hän saattoi hävitä päiviksi omille teilleen. Lopulta hänen mielenterveytensä romahti, eikä hän jaksanut välittää enää mistään yhtikäs mitään. Hän asuu edelleen vanhemmillaan. Mua harmittaa suunnattomasti hänen puolestaan, kun hän yrittää iloita mun menestymisestä niissä asioissa, joita hän aikoinaan toivoi myös itselleen. Mua harmittaa ja itkettää. Avaajalle sanoisin, että mieti tarkkaan, mitä teet.

Vierailija
49/86 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä.

Vierailija
50/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä voisi sanoa, että raskaus ei ollut suunniteltu, mutta lapsi on toivottu ja otat ilolla vastaan. Ainahan se lapsen odottaminen jännittää, ja monilla tunteet ja ajatukset aaltoilee, vaikka lasta olisi tietoisestikin yritetty alulle vaikka miten kauan. Joko tuleva isä tietää?

Kyllä tietää, ja hän on kertonut antavansa kaiken tukensa, mitä ikinä päätänkin. Ja ei isä ei ole mikään setämies..

Ap

Jo tässä mennään metsään. Isän ei kuulu olla mikään tukea antava ihminen vaan puolet vastuusta kantava tasavertainen vanhempi. Muuten valitat täällä muutaman vuoden päästä kauheaa epätasa-arvoa.

Ilmaisin ehkä asian väärin, isä on mua parisen vuotta vanhempi ja hän ymmärtää kyllä vastuunsa, mutta osoittaa minulle tukea mitä ikinä pohdinkin ja mun mielestä tuki ja luottamus on parisuhteen avainsanat.

Ap

Vierailija
51/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kertonut vanhemmillesi? Toivottavasti he ovat sellaisia, että saat kotoakin tukea, olet vielä niin nuori että tarvitset sitä. Tsemppiä jatkoon, mitä sitten päätätkin. Lapsen saaminen muuttaa aina elämän peruuttamattomasti, mutta ei se nuorellakaan iällä ole katastrofi.

Vierailija
52/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle äidille! <3

Vierailija
53/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tosi helppoa onnitella ja heitellä sydämiä. Totuus on kuitenkin se, ettei sieltä masusta putkahda vauvanukke, vaan ihminen, josta hän on vastuussa hyvin pitkälle tulevaisuuteen.

Vierailija
54/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tosi helppoa onnitella ja heitellä sydämiä. Totuus on kuitenkin se, ettei sieltä masusta putkahda vauvanukke, vaan ihminen, josta hän on vastuussa hyvin pitkälle tulevaisuuteen.

Kyllä mutta se on samalla myös parasta mitä elämällä on tarjota.

Vierailija
55/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko raskaus toivottu ja suunniteltu? Oliko ehkäisy käytössä?

16 vuotiaalla suunniteltu raskaus......

Vierailija
56/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko raskaus toivottu ja suunniteltu? Oliko ehkäisy käytössä?

16 vuotiaalla suunniteltu raskaus......

Ei se mitenkään ainutlaatuista olisi. Harvinaista nykypäivänä toki.

Vierailija
57/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on sun mielestä parasta, mutta jonkun muun kohdalla asia voi olla täysin toisin. Mieluummin mulla on 23-vuotiaana akateeminen loppututkinto, haasteellinen ja mukava työ sekä hankittuna oma omistusasunto. Jos olisin tullut 16-vuotiaana raskaaksi, mulla ei takuulla olisi mitään näistä jutuista:)

Vierailija
58/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on sun mielestä parasta, mutta jonkun muun kohdalla asia voi olla täysin toisin. Mieluummin mulla on 23-vuotiaana akateeminen loppututkinto, haasteellinen ja mukava työ sekä hankittuna oma omistusasunto. Jos olisin tullut 16-vuotiaana raskaaksi, mulla ei takuulla olisi mitään näistä jutuista:)

Se on oikein että tekee kuinka itse kokee parhaaksi eikä toimi ympäristön paineiden mukaisesti jota esim. nuorena raskaaksi tullut kohtaa. Ap tehkööt mitä itse lystää, ei ole oikeaa ja väärää tässä asiassa.

Vierailija
59/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ehkäisy sulla oli käytössä?

Pullo out

Vierailija
60/86 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: