Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä oikein, että välivuotta pitävä sisarukseni saa asua porukoilla ilmeiseksi (sis. asunto+ruoka)?

Vierailija
01.09.2019 |

Siskoni ei siis saanut opiskelupaikkaa ja pohtii nyt lähinnä minne hakisi ensi vuonna. Itse pääsin heti kolmannen asteen koulutuksen lukion jälkeen, ja siitä asti olen maksanut elämiseni itse, näin tekivät myös kaksi veljeäni. Toki vanhemmat ovat antaneet muutamia kertoja vuodessa minulle ja veljilleni 200€. Kun kysyin siskoltani, miksei muuta jo nyt omilleen niin sanoi, että haluaisi kyllä, mutta näin säästää rahaa. Onko mielestänne oikein, että vanhemmat maksavan edelleen hänen elämisensä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikein. Ei kaikkien lasten tarvitse itsenäistyä samaan aikaan. Varmaan siskosi auttaa vanhempiasi kotitöissä ja maksaa itse vaatteensa ja menonsa.

Vierailija
2/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein jos se on vanhemmille ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin sulta pois?

Vierailija
4/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Ootko sä ihan tosissasi? Pitäiskö vanhempiesi tasapuolisuuden vuoksi kustantaa sunkin elämäsi? Mä itse muutin pois kotoa 19v ja elätin itseni sen jälkeen, mun veljeni muutti pois kotoa 23v ja vanhempani kustansi hänen elämisensä (ei maksanut vuokraa ja äiti teki ruuat). En ole edes tajunnut, että tästäkin olisi voinut olla kateellinen.

Muuta säkin takaisin sinne lapsuudenkotiisi niin saat samat edut.

Vierailija
5/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sekä siskosi että vanhempiesi mielestä oikein, niin sitten se on oikein. 

Vierailija
6/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma lapseni haluaisi asua vuoden kotona lukion jälkeen, en kyllä häneltä perisi vuokraa tai muuta maksua. Oletan, ap, että jos sinä tai veljesi olisitte halunneet jäädä kotiin, olisi ylöspitonne vastaavasti ollut vanhempien kontolla. Jos vielä sisaresi on lapsista nuorin, on hirveän ymmärrettävää, ettei vanhemmillakaan ole niin kiire saada taloa tyhjäksi. Ei kannata liikaa kadehtia.

Oma veljeni asui myös kotona paljon itseäni pidempään. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia, että hänen pitäisi maksaa äidille jotain. Minuakin tuettiin, samaan tapaan kuin sinua ap ja veljiäsi, eli pystyin luottamaan siihen, että turvaverkko ottaa tarvittaessa vastaan.

Vierailija
7/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattais tehdä jotain tuolle sun kateudelle. 

Vierailija
8/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole. Yhdenmukainen ja tasa-arvoinen kohtelu kaikille!

Vierailija
9/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai omat lapseni saavat jäädä kotiin viettämään välivuotta (yksi kyllä muutti heti lukion jälkeen, toinen vielä kotona, lukiolainen). Siinä kyllä edellytyksenä kodin töihin osallistuminen ja omien menojen kustantaminen.

Joku kirjoitti ylempänä ettei kaikki itsenäisty samaan aikaan, hyvin sanottu.

Oletko nyt sitä mieltä että sinä ja veljesi häviätte tässä ja sisko saa enemmän? Kateus vie kalatkin... jne.

Vierailija
10/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat antavat sinulle ja veljillesi muutaman kerran vuodessa 200 € - paljonkohan siitä kertyy?

Heille saattaa tulla suorastaan edullisemmaksi pitää sisaruksesi kattonsa alla kuin maksella teille muille niitä 200 € bonuksia (- vaikka olette jo töissä?).

Heistä saattaa olla myös mukavaa, että yksi lapsi on vielä kotona. Lasten lähtö "maailmalle" on joskus pikkuisen surumielinen elämänvaihen vanhemmille.

Ihan suotta nyt kadehdit nuorempaa sisartasi.

Vierailija
11/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asuu todella halvassa vuokra-asunnossa ja itse asuin etelässä erittäin kalliissa asunnossa. Jäin työttömäksi ja hän pyysi minut luokseen asumaan. Sairauden vuoksi jään lapsettomaksi, siksi olen perheetön. En ymmärrä miksen olisi muuttanut. En jaksa uskoa, että omakotitalossa asuva veljeni on tästä kateellinen.

Vierailija
12/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä että ystäväni olemme perheittemme vanhimpia lapsia. Ikäeroa molemmilla nuorempiin noin 10 vuotta. Ystäväni vaati joululahjaksi vielä yli 20 vuotiaanakin kotoa jo pois muuttaneena täsmälleen saman verran joululahjoja kuin nuoremmatkin alakouluikäiset saivat. :D

Vierailija
13/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei olisi oikein? Keneltä tämä on pois?

Koira päästä eroon tosta kateudesta, se ei pue ketään.

Vierailija
14/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ymmärrä Suomessa. Miksi vanhempien rahoilla elely on joidenkin mielestä ihan no no, mutta yhteiskunnan rahoilla elely taas puolestaan aivan normaalia ja hyväksyttävää?

Vierailija
15/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi kuuluisi saada 500e diskorahaa

Vierailija
16/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi pitänyt saada pitää kans välivuosi mutta vanhemmat pakoti hakemaan opiskelupaikkaa?

Vierailija
17/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tietenkin.

Kuvittelen aina, että on jokin raja, mikä menee kadehtimisessa ja katkeruudessa. 

Vierailija
18/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin sulta pois?

"Miten tässä voi muka olla tyytyväinen itseensä kun kaikki ei tee ihan samalla lailla kuin minä, minä kärsin ja kaikki muutkin saa luvan tehdä samoin!"

Vierailija
19/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotettiinko sinut muuttamaan pois kotoa heti lukion jälkeen ja maksamaan kaikki itse? Vai oliko se oma päätöksesi? Halusit näyttää, että pärjäät?

Kannattaa miettiä, onko tärkeämpää olla katkera ja kateellinen pikkusummien takia vai säilyttää hyvät välit siskoon ja vanhempiin. Olette kuitenkin kaikki saaneet apua vanhemmilta.

Vierailija
20/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ap on sisaria jotka asuvat ilman vuokraa KOKO elämänsä vanhempien nurkissa nauttien kaikkia etuja siinä ruuasta puhelimeen jne eikä ne muut sisarukset siihen puutu. Kasva aikuiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän