Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava kirjoitus Ulla Appelsinilta armeijan käyvistä miehistä

Vierailija
31.08.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006222933.html

Tuossa otetaan erittäin hyvin kantaa siihen, kuinka armeijan käyvät nuoret miehet jäävät mm. opiskelujen ja työelämän aloittamisessa siviilipalvelusmiehistä ja nuorista naisista jälkeen ainakin vuoden mutta ehkä jopa kaksi vuotta.

Olisi oikeus ja kohtuus että ainakin armeijan käyville miehille, mutta mahdollisesti myös armeijan vapaaehtoisesti käyville naisille annettaisiin määräajaksi verohelpotuksia ja lisäpisteitä korkeakouluhaussa.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisillakin saisi olla asevelvollisuus, kerran Suomen kansalaisiakin ovat ja kohta 2020-lukua eletään. Mistään synnytyksestä naisen palveluna isänmaalle on turha puhua, ensisynnyttäjien määrä laskee, eikä lasta tulisi muutenkaan hankkia mistään velvollisuuden tunnosta ketään tai mitään kohtaan.

Silti joku aina synnyttää ja jokainen ikinä sen tehnyt on ollut ensisynnyttäjä.

Olen hoitanut perhettä koko täysi-ikäisyyden ajan, liki 30v, joten eiköhän se vastaa armeijaa ja paria kertausharjoituksia.

Ja miehesikö ei ole millään tavalla osallisena pyörittämässä perheen arkea? 

Mistä päättelit, että olen ollut kaikki nämä vuodet miehen ja saman miehen kanssa?

Vierailija
62/62 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen kyllä ainakin itse saaneeni armeijasta enemmän kuin mistä jouduin luopumaan. 

Vuosi sinne tänne jos tässä keskimäärin nykyään kai melkein 80 vuotta eletään. Semminkin kun armeijaan käytetty aika ei ole mitenkään hukkaan heitettyä - etenkin jos viitsii ottaa siitä irti sen hyödyn minkä voi ottaa. 

Minä taas koen menettäneeni paljon enemmän kuin mitä sain. Täyttä ajanhukkaa ja omaa älyllistä ajattelua passivoivaa ja taannuttavaa toimintaa, kun valmiiksi sanellaan, mitä tehdään ja mitä ei. Kaikenlainen oma-aloitteisuus on suorastaan kiellettyä. Kruununa vielä tuvan jakaminen rikosrekisterin omaavien tupa"kavereiden" kanssa.

Olisi varmaan kannattanut mennä oikeasti sinne armeijaan eikä pelkästään kuunnella niiden soijapojufrendien juttuja.

Ei ne sunkaan tulevat inttikaverit sua jaksa, et saa kavereita sieltäkään. Ihan niin kuin et saanut persukavereita tai edes Twitter-seuraajia soijapojujutuillasi.

Oikein hyvin ne menneet inttikaverit jaksoivat. Teitä soijapojuja vaan ei jaksa kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän