Opettajan elokuun palkka vajaa, vaikka työsuhde 1.8 alkaen?
Pätevän aineenopettajan nettopalkka 1200e. Mitä vittua? Toivottavasti on virhe.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
No kuten sanoin, ni puoliso ihan raivona asiasta. Aattelin vain kysyä, että paljonko yläkoulun aineenopen palkka on? On mennyt päätoimisen tuntiopettajan työhön kaikilla kokemuslisillä ja on pätevyys, työskennellyt muualla joten koulun palkat ei tuttuja. Kun sai työn niin ei siinä palkkaa kyselty, kun oli joka tapauksessa se otettava ja taulukoista katsoin, että se ois noin 3 tonnia ilman kokemuslisiä.
Vierailija kirjoitti:
No kuten sanoin, ni puoliso ihan raivona asiasta. Aattelin vain kysyä, että paljonko yläkoulun aineenopen palkka on? On mennyt päätoimisen tuntiopettajan työhön kaikilla kokemuslisillä ja on pätevyys, työskennellyt muualla joten koulun palkat ei tuttuja. Kun sai työn niin ei siinä palkkaa kyselty, kun oli joka tapauksessa se otettava ja taulukoista katsoin, että se ois noin 3 tonnia ilman kokemuslisiä.
Aineenopettajan palkka täysillä opetustunneilla ja ilman lisiä on noin 2800€. Jos sopimuksessa lukee että työt alkaa 1.8. niin silloin maksetaan koko kuun palkka. Nyt et kuitenkaan kertonut tarkemmin onko opetusvelvollisuus täysi. Sanoit että on päätoiminen mutta se ei vielä tarkoita täysiä opetusvelvollisuuden tunteja vaan että opetustunteja on vähintään 16. Opv vaihtelee aineittain 18-24h viikossa. Ja senkin ottaisin vielä huomioon että tuntiopettajan työehdot ovat erit ja osittain huonommat kuin viranhaltijana opettajan töitä tekevillä.
Minulla on viikkotunteja (1= 45min) 18,5 ja nettoni n. 1700€. Ei kuulosta ollenkaan oikealta tuo 1200€.
Mulla peruspalkka 2917 ja elokuun palkka 3728, josta tilille tuli 2538.
Puuttuu vielä hienosäätöä.
Sun puolisolla täydet lisät eli saa enemmän.
Aijai, nyt taisi teillä tulot tippua siihen 2 tonniin xD
Vierailija kirjoitti:
Puolisosta kyse. 1.8 alkanut työsopimus, niin silloin pitäisi myös alkaa palkka juosta silloin?
Tuntiopettajalle maksetaan pidettyjen tuntien mukaan. Se on aika helppo laskea itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö palkkalaskelmat ole verkkopankissa hyvissä ajoin jo?
Ei ne palkkalaskelmat mitenkään maagisesti pankkiin ilmesty. Minulla ei ole YHTÄÄN palkkalaskelmaa pankissa näkynyt koskaan. Se on ihan yrityksestä kiinni, että onko mahdollista saada verkkopalkka-palvelun kautta palkkalaskelmaa.
Työnantajan kuuluu antaa palkkalaskelma, verkkopankin kautta tai suoraan toimitettuna, paperisena tai sähköisesti, jotta mikä on ongelma tässä.
Ohje katsoa VERKKOPANKISTA palkkalaskelma on HUONO, koska NE PALKKALASKELMAT EIVÄT SIELLÄ VÄLTTÄMÄTTÄ OLE. Oikea ohje on "katso palkkalaskelmasta"
Onko Suomessa olemassa sellaista koulua (=kuntatyönantajaa tai koulutuskuntayhtymää) joka ei käyttäisi verkkopalkkaa? Niinpä.
Mulle tulee tilinauha postissa, olen itse valinnut niin, työnantajana kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö palkkalaskelmat ole verkkopankissa hyvissä ajoin jo?
Ei ne palkkalaskelmat mitenkään maagisesti pankkiin ilmesty. Minulla ei ole YHTÄÄN palkkalaskelmaa pankissa näkynyt koskaan. Se on ihan yrityksestä kiinni, että onko mahdollista saada verkkopalkka-palvelun kautta palkkalaskelmaa.
Työnantajan kuuluu antaa palkkalaskelma, verkkopankin kautta tai suoraan toimitettuna, paperisena tai sähköisesti, jotta mikä on ongelma tässä.
Ohje katsoa VERKKOPANKISTA palkkalaskelma on HUONO, koska NE PALKKALASKELMAT EIVÄT SIELLÄ VÄLTTÄMÄTTÄ OLE. Oikea ohje on "katso palkkalaskelmasta"
Onko Suomessa olemassa sellaista koulua (=kuntatyönantajaa tai koulutuskuntayhtymää) joka ei käyttäisi verkkopalkkaa? Niinpä.
Mulle tulee tilinauha postissa, olen itse valinnut niin, työnantajana kaupunki.
Niin, itse olet tietoisesti valinnut.
Olet saanut luokanopettajan palkan.