Pitääkö kilpirauhasverikokeisiin olla lääkärin lähete tk:ssa?
Kommentit (32)
Eikös kaikkiin labroihin pidä olla?
Tarvitsee, jos ilmaiseksi ne kokeet haluat. Itse labramaksun maksaen voit ottaa ne koska tahansa ilman lähetettä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikkiin labroihin pidä olla?
Joihinkin voi sairaanhoitajakin laittaa lähetteen.
Lääkäriä tarvitaan labran tulkintaan
Itse maksaen voi ottaa vaikka mitä labroja ns. omalla lähetteellä, jonka voi tehdä itse netissä. Ei tarvitse olla lääkärin lähetettä.
Miksi haluat mennä kilpirauhasverikokeeseen
Ok kiitos.
Miksiköhän sairaan/terveydenhoitaja ei voi noita peruslabroja määrätä?
Vierailija kirjoitti:
Siinä labran vastauslapussa on viitearvot ja jos jokin arvo on viitearvojen ulkopuolella, se on merkitty. Sen voi tulkita itsekin, ovatko arvot viitteissä vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasarvot on erittäin helppo tulkita itsekin. Niin kuin muuten moni muukin arvo.
Etkä sä voi pyytää soittoaikaa. Ei kai sen takia nyt vastaanotolle tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Etkä sä voi pyytää soittoaikaa. Ei kai sen takia nyt vastaanotolle tarvitse mennä.
Siis (etkö)
Vierailija kirjoitti:
Ok kiitos.
Kuten edellä on jo muutkin kertoneet, monia labroja saa ilman määräystä tai lähetettä, joten mikset mene ja ota? Jos tiedät mitä haluat, niin miksi täytyy saada joku lähete jostakin?
Vierailija kirjoitti:
Ok kiitos.
Kyllä voi aivan hyvin määrätä esim. perusverenkuvan yleisen terveydentilan tarkkailemiseksi, mutta kilpirauhaskokeet ovat jo niin vahvasti diagnostisia ja sairauksien diagnosointi kuuluu vain lääkäreille.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kipeä...päivystys auttaa
Ei ole päivystyluontoinen asia.
Olen ollut kamalan väsynyt joitain kuukausia ja hiuksia lähtee paljon. Kampaajakin huomioi tuon.
Mihinkä niitä lääkäreitä tarvitaan, kun kaikkea voi tulkita itse.
Läski voi poistaa ihransa jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok kiitos.
Miksiköhän sairaan/terveydenhoitaja ei voi noita peruslabroja määrätä?Kuten edellä on jo muutkin kertoneet, monia labroja saa ilman määräystä tai lähetettä, joten mikset mene ja ota? Jos tiedät mitä haluat, niin miksi täytyy saada joku lähete jostakin?
Kallista on opiskelijakukkarolle.
Jos olet kuukausia ollut väsynyt olisit kerinnyt tilata lääkäriajan moneen kertaan.
Lääkäri on se joka tutkii ja päättää jatkosta, ja tottakai verestä nähdään mikä vaiva on. Eli sinne vaan tilaamaan aikaa.
Jos kaupungissasi on sellainen paikka kuin SynLab, ne ottaa labrat ilman lähetettä (maksaa tietty), mutta voit ihan itse valita, mitä labroja haluat.
Pitää.