~*~*~ENSIKOT tiistaina 30.5.2006~*~*~
Kommentit (47)
Omasta navasta taas... testailin tuossa hetki sitten kun menkkoja ei kuulu vaikka viim. maanantaina olis pitänyt alkaa..yhtä viivaa vaan näytti. Mikähän h----tti tässä nyt taas on... Kamala vatsatauti iski kaiken hyvän lisäksi viimeyönä! elämä hymyilee taas _apilalle_...
[color=fuchsia]Täällä taas " pirteenä" töissä.. Illalla pääsee hierontaan, ihanaa! Kyllä onkin jo hartiat taas jumis.. näitä konttorityön varjopuolia..[/color]
[color=blue]Essi edelleen pitää meitä jännityksessä, mä jo ajattelin että oot testannut kun sun nimen näin :) Mites muiden piinailijoiden tilanne? Ainakin Sadeye.. niin ja onnittelut sinulle valmistumisesta! Peukutuksia kaikille piinailijoille ja oviksen bongailijoille bdbdbdbd[/color]
[color=fuchsia]Killan galluppiin vastaisin että minulla on haaveissa kolme ja miehellä kaksi, saa nähdä nyt sitten miten käy.. kun nyt saataisiin se ensimmäinen ensiksi :)[/color]
[color=blue]ON: kp 24/32-35 ja eilenhän en sitten ovistestiä tehnyt, kun ne loppui.. illalla mulla kyllä juili koko ajan oikealta puolelta munasarjaa ja vielä tänäänkin sitä on nipistellyt.. toivo sitten heräsi että ehkä mä sittenkin ovuloin.. tänään pitäisi tulla postista aconin ovistestejä, mutta en nyt sitten tiedä testaisinko vai en.. jotenkin oli kivakin eilen tunnustella ovista kun tikku ei heti lamaannuttanut.. toisaalta sitten taas.. näkishän niistä tikuista sitten mikä tilanne on.. noh.. pupuillaan ainakin tänään oli ovis tai ei.. :)[/color]
[color=fuchsia]Mukavaa päivää kaikille, odottelen plussauutisia! :)[/color]
[color=blue]T. Juli[/color]
color=fuchsia]Pikaista paranemista vatsataudista! Tiedän kyllä miltä negat tuntuu.. viime kierrossa kaksi negaa tein.. mutta muista silti että niin kauan kun ei tätiä näy on toivoa.. senhän iisa juuri meille todisti! Tsemppiä![/color]
Sininpilvi: Kiva, että olit pystyttänyt pinon :)
Essi: Mikä kp sinulla on menossa? Voi, kun saisitkin plussan :) Pidän peukkuja!
apila: Voisiko olla, että olisit raskaana, mutta raskaus näkyisi esim. terveyskeskuksessa tehdyssä verikokeessa? Joskus olen kuullut, että raskaustestiin ei välttämättä saa plussaa, vaikka olisikin raskaana, mutta verikokeessa raskaus näkyisi.
ON: Kp 29/27-? on menossa. Ei näy menkkoja ainakaan toistaiseksi. Tänä aamuna ei ole edes ollut niin pahoja vihlomisia kuin edellisinä päivinä. Jotain pientä kuitenkin. Hitsi, kun e-pillereiden jälkeen ei yhtään tiedä, miten kierto lähtee tasoittumaan omaan luonnolliseen rytmiin. Joskus aikana ennen e-pillereitä minulla oli kierto noin 31 päivää, joten tämä kierto saattaa venyä huomattavasti pidemmäksi kuin edellinen. Menkat kuitenkin saisivat jo minun puolestani tulla, jos ovat tullakseen, että kolmas yrityskierto pääsisi alkamaan! Odotellaan, odotellaan...
ja peukutuksia jos vaikka olisitkin raskaana! *bdbdbdbd*
että jos tänään kävisin tai huomen aamulla. Miten nopeaa saa yleensä tuloksen? siis riippuen kai terveyskeskuksesta. Aamu pissasta kai ottavat sen? *huoh* jotenkin sitä taas oli niiin varma siitä plussasta mut ei niin ei... miehen kans olin puhelimessa kun katsoin testin tulosta, sekin ihan hermostui et katotko sä nyt hemmetti oikeesta ruudusta!!... joopa joo... taas sitä vaan peukutellaan bd
Menipä mulla kauan että sain luettua! Ja ihan vaan " äkkiä" selasin... ;)
Piinailijoille tsemppiä! On se vaan joka kerta yhtä jännää!
Tappertille onnea kosinnan johdosta! Varmaan ihanaa päästä sumplimaan omia häitään! Minä myös mm. Killan seurana neiti-ihmisenä, joten en noista hääjutuista tiedä juuri mitään.
Sadeye (muistinko oikein?) Onnea valmistumisen johdosta!
G: Ite oon aina ajatellut yhtä, korkeintaan kahta lasta. Mies taas on ajatellut vähintään kahta, ehkä useampaakin. Tosin me ollaan aina ajateltu, että toimitaan rauhallisesti, ei tehtailla lapsia peräjälkeen. Mutta nyt yllätyin täysin, kun miehelle puoliajatuksissani totesin, että jos meille se yksikin lapsi tulee niin en taida haluta mitään ehkäisyä käyttää sen jälkeen, tulee sitten heti perään jos tulee, mutta tällasta odotusta en enää halua. Ja mies totesi sekuntiakaan ajattelematta että no niinpä! Ja tosiaan erityisesti se on ollut aina sitä mieltä, että lasten välissä pitää olla vuosia, jotta ehtii nauttia siitä ajasta lapsen kanssa.
ON: Minä se vaan odottelen sitä pirun akaa edelleen. eli nyt kp29, ja kp27 tuli se nega. Eilen tuli tuhrua muutama tippa, ja vatsa on ollut aivan sekaisin, just niinku aina menkkojen alussa ja paha olokin on kuten aina. Ja tutut menkkatuntemukset löytyy, maha jyllää niin että sen kuulee! Eli nyt vaan kun se pirulainen jo tulisi, kuten joku aiemmin mainitsi niin on ärsyttävää elää tätä kiertoa, kun tietää että mahkut on jo menneet. Ajattelin että jos nyt tänne kirjoitan, niin ehkä se sitten kaartaisi paikalle! ;)
Kiitos mooli-muru kun kyselit, tämmöistä tänne! Kurja toi sun juttu! Toivottavasti clomit viskaisi sut ansaitusti tonne o-puolelle!!!! Koitahan parantua, niin voit taas kupitella täällä seurana! bd
Pitkästä aikaa joudan minäkin kirjoitella, jokaisen pinon olen toki lukenut :) Oikein paljon onnea Tappertille kosinnan johdosta, sekä Sadeyelle valmistumisesta!! _apila_, älä luovuta vielä!
ON: Perjantaina tein sitten testin, kun kp 29, ja kaikki menkkaenteet oli häippässeet. Lauantaina pidin bileet, ja vähän niinkuin varmistelin, että uskaltaapi ottaa alkoholia. Negaahan se testi näytti, ja tuli kyllä juotuakin sitten! Tupakkaakin kului varmaan puoltoista askia.. Täti saapui sitten paikalle eilen illalla, joten kierron pituudeksi tuli 32pv.
Gallup: Isäntä meillä haluaisi suurperheen, kuulemma 7 lasta olisi hyvä.. Itse olen joskus ajatellut kolmea, katsellaan nyt =)
Uh, kohta hamppilääkärille, rautoja meinaavat. Ei tänään vielä mitään, mutta huomenna lähtee veks 2 hammasta :( Se ei oo kivaa ikinä se.
Oikein paljon plussapölyä piinailijoille, rutistukset kaikille joilla täti majailee ja tsemppiä negan tehneille! Kyllä me vielä joku päivä....
S
Juliaana, kyllä mä jo testasinkin (kun täällä niin painostettiin)...
B_fly, kp29/27-29 on nyt.
Testi näytti sitä mitä vähän epäilinkin...
Aurinko haluaisi välillä kurkkia tuolta pilvimassan takaa, mutta taitavat pilvet " viedä voiton" .. Mittari näyttää 13 astetta lämmintä, mutta tuuli on aika kova.. Tulisi nyt jo ne 20 asteen lämmöt tänne meillekin :)
Piinailijoille paljon plussa säteitä, toivottavasti saamme edes muutaman plussan tälle viikolle!! =)
Nyt mua on OIKEESTI alkanu jännittämään nää meidän häät! =) Näin viime yönä jotain painajaisia, että en kerennyt kirkkoon jne.. Kamalaa!! =( Miten luulette, että saan edellis-iltana unta, kun nyt jo jänskättää??
Mulla on menossa kp 17, eikä vieläkään muuta kun haaleita viivoja ovistesteissä.. :(
Onko kenelläkään muulla kokemusta seuraavasta, että tikkuun tullu tasaviivat joskus kp 20 jälkeen??
Alan taas miettimään, että ovuloinkohan sittenkään, vaikka arvot oli semmoset kun olivat progesteronitestissä?? Eli arvot oli mulla kp 23 76, onkohan sekään edes normaalia??
AUTTAKAA MUA RAKKAAT ENSIKOT, TARVITSEN TEIDÄN APUA!!
Rakkain terveisin; Lisbet.
Eli sieltä se täti nyt tekee tuloaan, tiputtelu kiihtyy! Tää on niin tätä!
Koskahan ne aurinkoiset päivät oikein tulisivat takaisin...Täällä Keski-Suomessa ainakin on ollut melko kurjat kelit tässä lähiaikoina. Onneksi arska on kuitenkin aina silloin tällöin pilkahtanut:)
[color=silver] Essi [/color] : Testiin siis tuli se perskuleen nega (jos ymmärsin viestisi oikein)! Argh!!! Ihan epäreilua! *superhali*
[color=green] Apila [/color] : No voihan pöh! Miksi sen negan piti tulla sua kiusaamaan=( No mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Tsempitykset sinne!
[color=red] Juli [/color] : Nuo tuntemukset voi ihan hyvin liittyä ovulaatioon:)!! Kuulostaa ainakin hyvältä! Pupuiluintoa;)!
[color=maroon] B_Fly [/color] : *huih* Siellähän on piinailupäivät meneillään!!! Millon ajattelit testailla:)? Plussasädetystä!
[color=lime] Naksu [/color] : Oletko aivan varma, että täti tässä kierrossa tulee kiusaksesi:)? Jospa testailit vaan liian aikaisessa vaiheessa sen negan? Mutta tuo epätietoisuus ja odottelu on kyllä kaikista tyhmintä...tulisi tosiaan se tätsy sitten paikalle tai mikä vieläkin parempaa: Plussa testiin=) Huomasinkin juuri, että olit kirjoitellut, että tiputtelu kiihtyy...ehkä se tätsy nyt tekee sieltä kunnolla tuloaan *hali*
[color=clue] Serenity [/color] : Pahoittelut täti-ilkimyksestä! Ja tsemppiä hammaslääkäriin:)!
Olen tainnut unohtaa kirjoittaa [color=purple] Tappertille [/color] isot onnittelut kosinnasta! Ihana asia!!! Ja sitten [color=olive] Sadeye [/color] onnittelut valmistumisesta:)!!!
[color=fuchsia] Lisbet [/color] : Hyvin ne teidän häät varmasti menee:)! Jännitys kuuluu asiaan...onhan kuitenkin kyseessä yksi elämän hienoimmista ja suurimmista hetkistä:)! Mulla ei ole kokemusta kp20 jälkeen tulleista ovisviivoista...mulla tulee tikkuun tasavahvat yleensä kp17 ja toinen viiva (testiviiva) vahvempi kp18. Olen kyllä kuullut, että vahvat viivat voi tulla myös esim. kp20 tai sen jälkeen! Toivotaan peukut pystyssä, että ovis tapahtuisi sulla! Älä vielä lannistu!
[color=aqua] Oma pikkunapa [/color] : Ovis on ilmeisesti mennyt... Massuun on vähän koskenut. Olen lueskellut jostain, että keskenmenon jälkeen ovisoireet (esim. mahakipu/vihlonta) saattaisivat tuntua huomattavasti selkeämmin kuin aiemmin. Toivon vaan, ettei masussa ole mitään tulehdusta... Kaiken järjen mukaan siellä ei pitäisi olla tulehduksia, kun ultralla on katsottu, ettei kohtuun jäänyt mitään " raskausmateriaalia" ja tulehdusarvot olivat normaalit. No pienessä mielessään sitä vain aina kehittelee itselleen kaiken maailman pöpöjä ja tauteja, jos vähänkin nipistelee/vihloo jostain!
Tänään lähden kotipaikkakunnalleni (vanhempien luokse), kun sain sieltä neljän päivän sijaisuuden eräästä kyläkoulusta:) Mitenköhän sijaisuudesta selviän, kun nämä viimeiset päivät ennen koulujen loppumista ovat aina täynnä häsläämistä ja kiirettä! Kevätjuhlakin pitäisi saada vedettyä kunnialla lävitse! No sitten alkaa loma, kun suvivirsi on kajautettu ilmoille (joudun säestämäänkin sen ja pari muuta biisiä) :)!
♥ ~ ♥ ~ Viipuli ~ ♥ ~ ♥
[color=00B2EE]Essi[/color]: hittolainen, siis ei plussaa?! Mä olin ihan vakuuttunut, että plussaat! :( *halaa*
[color=00B2EE]Apila[/color]: pahoittelut negasta! :( Nytpä olen lukenut huonosti viime päivinä, minkälaiset kierrot sulla tavallisesti on? Säännölliset? Niin ja paranemista vatsataudista!
[color=00B2EE]Naksu[/color]: voi kuinka kurjaa ettei tule plussaa eikä oikein tätiäkään! Samperi, että suakin koetellaan !:(
[color=00B2EE]Lisbet[/color]: Täällä! *huiskuttaa* Siis on tullut ovistestiin plussa vasta siinä kp 26 paikkeilla! Silloin kierto olikin sitten 40 päivän pituinen. Itse asiassa mulla harvoin ovis on ennen kp 20! Tiedän kyllä tunteen, kun tikuttaa ja tikuttaa, eikä mitään näy! Ja muuten ET! Siis saa unta häitä edeltävänä yönä! ;)
[color=00B2EE]Miauuu[/color]: tosiaan aina joskus täällä palstailee vähän erikoisempiakin tapauksia... Välillä tulee mieleen, että onko ne ihan tosissaan vai provoileeko vaan. Vähän vaikea tilanne, kun vähän paha suoraan syytelläkään ketään. Niin ja aika ajoin on aina joku riidanhaastajakin linjoilla. No onneksi meillä Ensikoissa on niin mukavaa porukkaa! :)
[color=00B2EE]Mooli[/color]: tänään kp 7/28-41, joten tylsä vaihe on menossa. Pahimmassa tapauksessa vielä 4-5 viikkoa aikaa ennen kuin pääsee taas piinailemaan... :/ Ikävä juttu toi, ettet nyt tahdo taudista toipua! Sano nyt nille lekureille, että hoitavat sut kuntoon!
[color=00B2EE]Bianco[/color]: voi kissa parkaa! Ja sun lompakkoparkaa! Toivottavasti kisu toipuu pian! Ne on muuten huvittavia (ja säälittäviä) kun ne heräilee nukutuksesta: muistan ex-kissani juoksentelemassa päin seiniä, kun kotiuduttiin hammaskiven poistosta kerran vuodessa! :D
[color=00B2EE]Viipuli[/color]: hauskalta kuulostaa työjutut! Kyläkoulussa on varmaan vähän toinen tunnelma, kuin isoissa kouluissa! :)
Killa
Itse asiassa siinä Apteekin omassa näkyi näin: [b][color=pink] | | [/color][/b]
Essi! Senkin huiputtelija:)!!! Onnea ihan miljoona kiloa!!!!!!!!! Ihanaa! =)!!!
ESSI; et oo tosissas!! Yrititkö sä saakutti pimittää meiltä PLUSSAN?? Onnea iha hirmuisesti, ja tarrasukkia ja vauvaliimaa!!
Ja kiitokset nyt sitten vaan onnitteluista hääasiassa, me yritetään kovasti funtsia sitä päivää kohdalleen - onpa vaikeeta olevinaan. Mihin aikaan nykyään on ruska-aika täällä kaakkois-osassa maata? Ennen se oli joskus syyskuun paikkeilla mutta viime marraskuussa kukki vielä orvokit ulkona...ruska-aikaan siis yritetään tähdätä. Helphelp.
ON; en pääse eroon itsekeskeisyydestäni :) Eilen muistaakseni erehdyin sanomaan ettei rintoja arista yhtään, no - tänä aamunapa sitten tuntui taas. Mutta nyt on kyllä koko rinnat kipeet eikä pelkät " vetimet" niinku yleensä.
ja se hurjin juttu - aamulla olin varma että menkat alkaa tänään, kun jomotti niin pirusti, välillä valkkaria lorahteli niin että olin varma että alkovat...mutta ei, nyt taas väliin vihloo ja jomottaa mutta ei muuta...kummaa hommaa. Niin, ja yleensä mun alavatsakivut ennen tätsyä ilmaantuu vasta ihan tuntia-kahta ennen kun täti kaartaa paikalle. Tää on NIIN outoa.
Mä arvasin tosta sun lyhyestä viestistä että plussa tuli:) Onnea hirmuisesti, nyt toivotaan että asukki pysyy matkassa eli tarrasukkia matkaan teille=)
Oli galluppia lasten määrästä. Olen aina ajatellut että yksi tai kaksi. Ei enempää, mutta tiedä sitä miksi mieli vielä muuttuu... Kun nyt se ekan saisi ensin!
Mäkään en noissa hääjutskissa osaa oikein auttaa, kun neiti-ihmisiä ollaan. Yhteiseloa takana reilut 10 vuotta, mutta naimisiin ei olla vielä " ehditty" mennä. Ehkä sit joskus sekin edesä:=)
Nyt täytyy jatkaa töitä, mukavaa päivää kaikille!
A kp16/30-32
[color=deeppink]Hitto vieköön ei saa aiheuttaa tällasia sydämentykytyksiä ihmisille! Ei vaan MILJOONASTI ONNEA ja TONNIN VERRAN vauvaliimaa pienelle kyytiläiselle matkaan! Voi että mä olen NIIN onnellinen sun puolesta!!!!!!!!!! *hymyilee hölmönä suupielet korvissa*
[color=fuchsia]Paljon, paljon onnea!!!! :) Ihanaa.. mä kans arvasin tuon lyhyen viestin jälkeen :) *halirutistus* Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa masukille!! Voi että mä oon sitten onnellinen sun puolesta!!! Ota nyt meitä monta sitten mukaan tuonne odotuspuolelle!!
Hih.. päivä parani kummasti Essin uutisten myötä..[/color]
Upea päivä näyttäisi olevan tulossa.
Ootte te kyllä ihkuja. Killa ei malta odottaa mun testaamista ja Aurora suorastaan komentaa siellä jo :-) Ja lisäksi kaikki peukuttelijat: Juli, Viipuli, EmmaAnna, hoyt, nellamaija, mooli, Sara-Maria, Han, pajuska, miauuu ja muutkin. Ei ihme, että palstailuun jää koukkuun...
Tappertille onnea tulevien häiden johdosta! Kirkon varauksen ajankohta on hyvin paikkakuntakohtaista. Jos häät on syksyllä niin ihan niin suurta hoppua ei välttämättä ole kuin keskikesän häiden kanssa. Mutta jos haluaa jonkun tietyn kirkon jonain tiettynä päivänä eikä vaihtoehtoja ole, niin sitten tietty kannattaa seurankuntaan soitella heti kun päivä on päätetty. Kirkon ja juhlapaikan varaukset lienee ne tärkeimmät, muita juttuja ehtii miettimään myöhemminkin. Häiden suunnittelu on kyllä kivaa puuhaa :-)
Juhannussuunnitelmista: Mökillä ollaan perinteiseen tyyliin.
Lapsitoiveista: Ainakin kaksi olisi toiveissa. Ehkä jopa kolmaskin mun mielestä, mutta mies varmaan tyytyy kahteen.
Pitäisi tässä varmaan töitä vähän tehdä, jotta tuntisi ansainneensa alkavan miniloman :-)
Hauskaa päivää!
t. Essi