Keksikää mun lapselle ä- tai ö-alkuinen nimi?
Elikkäs nimee tässä mietitään tytölle ja muuten kaikki vaihtoehdot avoinna paitsi oon päättänyt, että mun lapsen nimi täytyy alkaa joko ä:llä tai ö:llä. Ehdottakaa kaikki tällaiset nimet, mitä tiedätte. Kiitos!
Kommentit (94)
Ändy
Älwiira
Äxel
Ärlo
Östen
Öjja
Örjan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Önni
Änki
Öllerö
Ötökkä
Älykääpiö
ÄlytönTuli noista viimesistä mieleen, että voishan se olla myös Älykäs, kerta äitinsä ja isänsä ovat mensan jäseniä.
Ja kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille
t.AP
Nyt on pakko kyseenalaistaa looginen päättelysi. Voishan lapsi olla älykäs tai sitten ei vaikka äiti ja isä ovat. Nimeä annettaessa et voi vielä tietää pääseekö lapsi Mensaan.. tai haluaako liittyä. Mensalaisilla on usein kiero maailmankuva.
T. En liittynyt
Älli.
Muunnos vanhasta Alli nimestä. Toivotaan, että nimi ois enne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Haluat lapsellesi vaikeuksia koulussa ja ulkomailla?
Nyt en ymmärrä. Eihän ulkomaalaistenkaan erikoiset nimet aiheuta heille täällä vaikeuksia, niin miksi meidän kielemme omaperäiset äänteet aiheuttaisivat ulkomailla meikäläisille vaikeuksia? Kyllähän tää maailma olisi hemmetin tylsä ja yksitoikkoinen, jos kaikkien nimet pitää valita siitä suppeasta joukosta äänteitä ja äänneyhdistelmiä, jotka "kelpaavat" englanninkielisille ihmisille.
Puhutaan aina siitä erilaisten kulttuurien tuomasta rikkaudesta, mutta sitten oma kulttuuri ollaan valmiit hylkäämään pienissäkin asioissa jonkun "kansainvälisyyden" ja globalisaation nimissä.
Lapseni nimi alkaa Ä:llä tai Ö:llä, jotta tässä maailmassa olisi hieman enemmän diversiteettiä ja erilaisuutta.
Äätämi, ääkkösten viimeinen nyt ja aina.
Örni
Jos se on poika tai muunsukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Äätämi, ääkkösten viimeinen nyt ja aina.
Paitsi jos joku fiksu nimeää lapsensa oikeasti Öylätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Haluat lapsellesi vaikeuksia koulussa ja ulkomailla?
Nyt en ymmärrä. Eihän ulkomaalaistenkaan erikoiset nimet aiheuta heille täällä vaikeuksia, niin miksi meidän kielemme omaperäiset äänteet aiheuttaisivat ulkomailla meikäläisille vaikeuksia? Kyllähän tää maailma olisi hemmetin tylsä ja yksitoikkoinen, jos kaikkien nimet pitää valita siitä suppeasta joukosta äänteitä ja äänneyhdistelmiä, jotka "kelpaavat" englanninkielisille ihmisille.
Puhutaan aina siitä erilaisten kulttuurien tuomasta rikkaudesta, mutta sitten oma kulttuuri ollaan valmiit hylkäämään pienissäkin asioissa jonkun "kansainvälisyyden" ja globalisaation nimissä.
Lapseni nimi alkaa Ä:llä tai Ö:llä, jotta tässä maailmassa olisi hieman enemmän diversiteettiä ja erilaisuutta.
Onhan se hienoa, kun kaikkiin matkustusasiakirjoihin printataan aelli, koska hyvin harvassa maassa on ääkköset käytössä, mutta passissa lukee Älli. Siinä sitten selvitellään kaikkien virkailijoitten kanssa että kyllä se nimi nyt vaan on sama, vaikka kirjoitusasu on eri.
Ja antamalla eriskummallisen nimen altistat 99% lapsesi koulukiusaamiselle.
Minä ainakin inhoaisin ideologisista syistä annettua poikkeuksellisen rumaa nimeä. Useimmat vanhemmat miettivät myös lapsen kannalta - pitääkö hän nimestään ja kiusataanko lasta harvinaisen kamalan nimensä vuoksi.
Eikö lapsen nimi voisi olla vaikka Päivi tai Säde? Noin 100 kertaa kauniimpia nimiä kuin täällä ehdotetut Ällit ja Öllit
Must Ödeema olis jotenkin tosi kaunis. Siinä on semmosta sointia. En tosin tiiä mitä se tarkottaa tai onkse oikeesti nimi XD Jostain oon ton kuullut ja oon haaveillut et voisin antaa omalle lapselle.
Äilin
Ääne
Älmen
Äste
Östrid
Öili
Öttelia
Ömmen
Ännä - Märi se on