Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (20060)

Vierailija
19981/20060 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te muut yleensä tilaatte tuoksut verkosta? Backup-ahdistus iski kun tajusin ettei Stockmann enää myy Narciso Rodriguez -tuoksuja ja Kicksissäkin on enää muutama kappale rakastamani NR Poudree tuoksua ja näyttää siltä että sielläkin lopetellaan kyseisten tuoksujen myyntiä. Aargh. Jos nyt tilaan Kicksistä saankohan jonkin vuosia vanhan pullon... Olen pyrkinyt ostamaan aina kivijalasta jos mahdollista mutta mistä nyt sitten kannattaisi tässä tapauksessa tilata? Notino?

Parempihan se olisi vanhempi pullo saada, ne kun on yleensä parempaa tavaraa ja sitten kun tuote on päässyt kuluttajien suosioon, ainesosien laatua heikennetään. Näin tapahtuu hajuvesissä lähes poikkeuksetta aina nykyään.

Avaamaton pullo säilyy vuosikymmeniä, kun avatutkin oikein säilytetyt säilyvät vuosikymmeniä.

Huvittaa kun olen vintageita Torissa myynyt, niin aina joku oman elämänsä terveysturvallisuuskontrolliriikki alkaa kysellä, milloin tuoksu on otettu ensi kertaa käyttöön. Noille tärkeilijöille ei kannata vastata mitään. Todelliset tuoksuharrastajat tietävät jopa, miten on mahdollista pelastaa tuoksu, joka alkaa jo vaikuttaa siltä kuin olisi menossa pilalle. 

No niin, tilasin sitten. Varsinkin kun toisella korvalla kuunnellessani jotain videota olin ymmärtävinäni että olis tulossa taas uudelleenformulointien aalto säädösten kiristämisen takia. 

Miten saa pelastettua vanhenevan tuoksun? Mielenkiintoista!

Vierailija
19982/20060 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo hyvin miksi kaikki haisee samalle tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19983/20060 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te muut yleensä tilaatte tuoksut verkosta? Backup-ahdistus iski kun tajusin ettei Stockmann enää myy Narciso Rodriguez -tuoksuja ja Kicksissäkin on enää muutama kappale rakastamani NR Poudree tuoksua ja näyttää siltä että sielläkin lopetellaan kyseisten tuoksujen myyntiä. Aargh. Jos nyt tilaan Kicksistä saankohan jonkin vuosia vanhan pullon... Olen pyrkinyt ostamaan aina kivijalasta jos mahdollista mutta mistä nyt sitten kannattaisi tässä tapauksessa tilata? Notino?

Olet todennäköisesti onnekas jos saat vuosia vanhan pullon

Vierailija
19984/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000. sivu menossa, ainakin minun selaimeni mukaan! Sen kunniaksi: juhlaparfyymisi? Ei välttämättä mikään gaala vaan mikä saa sinut hyvälle juhlatuulelle vaikka olisit sitten vain menossa sateisena tiistai-iltana yksin kahville?

Vierailija
19985/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000. sivu menossa, ainakin minun selaimeni mukaan! Sen kunniaksi: juhlaparfyymisi? Ei välttämättä mikään gaala vaan mikä saa sinut hyvälle juhlatuulelle vaikka olisit sitten vain menossa sateisena tiistai-iltana yksin kahville?

Tosiaan 1000. sivu! Vau! 👏🏻 Juhlatuoksuksi olisi tietysti monia vaihtoehtoja, mutta sanotaan nyt YSL:n Belle d’Opium. Mä vaalin tätä lopetettua parfyymia kuin kalleinta aarrettani. 💙

Vierailija
19986/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Torista noin 40 vuotta vanhan YSL Rive Gauchen. Ihmettelinkin kun oli niin hyvä, aivan kuten noilta ajoilta muistan, ja selvittelin vähän pullon merkintöjen perusteella. Mulla on ollut lähes kaikki versiot ja kaikki ne on vähintään ok, mutta tässä on enemmän ulottuvuuksia ja syvyyttä. Ei ole niin "litteä".

Läpinäkymättömässä metallipullossa tuoksu ei saa edes auringonvaloa, säilyyhän se.

Vierailija
19987/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan 1000. sivu! Vau! 👏🏻 Juhlatuoksuksi olisi tietysti monia vaihtoehtoja, mutta sanotaan nyt YSL:n Belle d’Opium. Mä vaalin tätä lopetettua parfyymia kuin kalleinta aarrettani. 💙

Antaisin tuosta paljon. Nauti onnestasi 😊

Vierailija
19988/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vaikeaa tuo juhlatuoksun valinta. Olisi paljon vaihtoehtoja mutta sanotaan että näin kesäkaudella valitsisin herkästi yhdistelmän Creed Eladaria + Ateliers D'Ors (?) Pink Me Up. 

Vierailija
19989/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen juhlatuoksu voisi olla vanha kunnon Égoïste (EdT). 

Tumma tupakka ja ruusu ei petä.

-M67-

Vierailija
19990/20060 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesällä juhlatunnelman saan YSL:n Parisilla tai Parfum d'Empiren Un Bel Amour D’étéllä. Talvella Patoun Sublime.

Vierailija
19991/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet kiitokset Coolpriser-vinkistä. Tilaukseen lähtevät Oranssin vapaavaltion (sivusto kääntää) The Afternoon of a Faun ja Archives 69 rollereina. Näitä en ole löytänyt mistään sopuhintaan ennen tätä. Kylkeen tulee pari testeriä, luultavasti Giardini di Toscanan Celeste (orvokinmetsästystä) ja Kerosenen Vanilified, mutta näitä hion vielä. 

Vierailija
19992/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alkaessa inhosin tuberosaa. Muutamaa vuotta myöhemmin juhlatuoksu on Frederic Mallen Carnal Flower. :D Ruusunkin kanssa alan tulla toimeen.

Vierailija
19993/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlatuoksuksi tällä hetkellä valitsisin The Merchant Of Venicen Red Potionin. Ihastun tähän keväisellä Venetsian matkallani, mutta en raaskinut ostaa. Onnekseni löysin myöhemmin netistä puoleen hintaan, ja tilasin!

Tämä on melko paljon BR540 muistuttava, mutta joku tuoksuu omaan nenääni vielä paremmalta.

Toinen suosikki juhlaan olisi YSL Libre Vanille Couture.

-N44

Vierailija
19994/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkaessa inhosin tuberosaa. Muutamaa vuotta myöhemmin juhlatuoksu on Frederic Mallen Carnal Flower. :D Ruusunkin kanssa alan tulla toimeen.

Minä en ainakaan haista Carnal Flowerissa tuberoosaa. Se on enemmän vihreä, kurkkumainen tai jopa mentolimainen tuoksu, ja aivan ihana. Mutta ei ainakaan minun nenääni tuoksu tuberoosa sellaisena kuin se yleensä esitetään.

Vierailija
19995/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jo toisen linkin, tämä on niin kertakaikkisen hyvä tubekanava. (Iltasaduksi laitan jonkun hänen videoista ja kuuntelen kunnes nukahdan.)

Tän videon kommenttikenttää kannattaa muuten lukea. Siellä tekee vähän paljastuksia nimettömänä joku tunnettu "nenä". Niin mielenkiintoista!

Vierailija
19996/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlatuoksu 1000 sivun kunniaksi on Alien. All the hype yhteen aikaan. Kokonaan unohduksissa uinunut. 

Vierailija
19997/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkestä

Kun tuonne Coolpriser hakukenttään kirjoittaa "matkakoko 10ml"  nii se tarjoaa yli 6000 tuoksua. 

Nyt menee yöunet.

Vierailija
19998/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmäkestä

Kun tuonne Coolpriser hakukenttään kirjoittaa "matkakoko 10ml"  nii se tarjoaa yli 6000 tuoksua. 

Nyt menee yöunet.

No niin menee, niillä on Insolence, Aura, Womanity, ja jonkun ihmeen kautta myös....Bal a Versailles :O

Vierailija
19999/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan haista Carnal Flowerissa tuberoosaa. Se on enemmän vihreä, kurkkumainen tai jopa mentolimainen tuoksu, ja aivan ihana. Mutta ei ainakaan minun nenääni tuoksu tuberoosa sellaisena kuin se yleensä esitetään.

Jep, se ei ole "bubblegum" tuberoosa, ja se on varmaan se syy, miksi tykkään siitä. Mutta onhan se näyttävä kimppu valkoisia kukkia. Vihreys ja valkoiset kukat toimivat yhdessä toisessakin, hyvin erityyppisessä lempparissa, Beaufort Londonin Fathom V:ssä. (Joka myös on Coolpriserissä. Kotona taitaa kuitenkin olla vielä muutama ml.)

Vierailija
20000/20060 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kokemusta Chanelin Cristallesta, kuulisin mielelläni