Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19946)

Vierailija
19941/19946 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanko kysyä tässä ketjussa parfyymiallergiasta? Rakastan hajuvesiä ja olen alkanut kasvattamaan vaatimatonta kokoelmaani noin muutama vuosi sitten - olen siis melko uusi edelleen harrastuksen parissa. Olen tähän asti hyvin pitkälti käyttänyt hajuvesiä melko säästeliäästi ihan jo siksi, ettei itselläni ole varaa ostaa uusia pulloja kovin usein ja haluaisin tässä vaiheessa panostaa "kokoelman" (= valinnanvaran) kasvattamiseen. Viime aikoina olen kuitenkin suihkinut Notinolta tilaamiani näytteitä melko surutta ja samaan aikaan havainnut käsivarsiin ilmestyneen ikävän ihottuman joka on pahentunut viikko viikolta En aluksi osannut edes yhdistää näitä kahta, mutta olen kokeillut ruokavaliosta lähes kaiken karsimista, käsirasvoja, aloe vera-geelejä, Kestineä, luontaistuotteita jne. eikä mikään tunnu auttavan. Olen nyt muutaman päivän ollut käyttämättä mitään tuoksuja ja tämä on ensimmäinen päivä kun tilanne vaikuttaa olevan rauhoittumaan päin. Voivatko nämä kaksi liittyä toisiinsa?

Vierailija
19942/19946 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallanko kysyä tässä ketjussa parfyymiallergiasta? Rakastan hajuvesiä ja olen alkanut kasvattamaan vaatimatonta kokoelmaani noin muutama vuosi sitten - olen siis melko uusi edelleen harrastuksen parissa. Olen tähän asti hyvin pitkälti käyttänyt hajuvesiä melko säästeliäästi ihan jo siksi, ettei itselläni ole varaa ostaa uusia pulloja kovin usein ja haluaisin tässä vaiheessa panostaa "kokoelman" (= valinnanvaran) kasvattamiseen. Viime aikoina olen kuitenkin suihkinut Notinolta tilaamiani näytteitä melko surutta ja samaan aikaan havainnut käsivarsiin ilmestyneen ikävän ihottuman joka on pahentunut viikko viikolta En aluksi osannut edes yhdistää näitä kahta, mutta olen kokeillut ruokavaliosta lähes kaiken karsimista, käsirasvoja, aloe vera-geelejä, Kestineä, luontaistuotteita jne. eikä mikään tunnu auttavan. Olen nyt muutaman päivän ollut käyttämättä mitään tuoksuja ja tämä on ensimmäinen päivä kun tilanne vaikuttaa olevan rauhoittumaan päin. Voivatko nämä kaksi liittyä toisiinsa?

Totta kai voi liittyä. Onpa kurjaa, jos olet allergisoitunut jollekin hajuvesien ainesosalle. Tuonhan voi vielä varmistaa niin, että kokeilet suihkauttaa vain toiseen käteen ja jos kutina taas alkaa niin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19943/19946 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Valentinon Vendetta-tuoksun? https://www.fragrantica.com/perfume/Valentino/Vendetta-Donna-2584.html

Nyt Valentinolta on tullut uusittu versio https://www.fragrantica.com/perfume/Valentino/Vendetta-Donna-2026-13749…

Voi kun voisi vertailla rinnakkain...

Vierailija
19944/19946 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, viesti lähti liian aikaisin.

Piti vielä kirjoittaa, että netin mukaan tuoksut ovat ihan erilaisia. Siinä tapauksessa en ihan ymmärrä vanhan nimen käyttöä.

Vierailija
19945/19946 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi liittyä. Onpa kurjaa, jos olet allergisoitunut jollekin hajuvesien ainesosalle. Tuonhan voi vielä varmistaa niin, että kokeilet suihkauttaa vain toiseen käteen ja jos kutina taas alkaa niin... 

Minulle tulee punaista ihottumaa hajuveden sisältämästä farnesolista.

Vierailija
19946/19946 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkuta vaatteisiin, niin kuin fiksut tekevät. Tuoksu kestää myös paremmin.

Vierailija
19947/19946 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tuoksuja vain juhlissa tai iltamenoissa työn luoteen takia. Monta vuotta jo vain kahta, koska olen melko nirso. Nichetuoksut ovat kyllä heikkous silti, tykkään testailla ja lukea kuvauksia, ihastella pullojen muotoja.

Mutta kysymykseen: suosikkini ovat Jo Malone Blackberry & Bay ja Byredon Gipsy Water. Mitä suosittelisit kolmanneksi, ei niinkään erilaiseksi vaan enemmän täydentäväksi tämän kaksikon rinnalle? Nimenomaan hajuvettä, ei vartalotuoksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi