Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19701)

Vierailija
19701/19700 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo Cristalle eau de parfum entinen versio on chypre. Vuoden 2023 versio eli uusin Cristalle edp on vihreä kukkaistuoksu (?) ja edt (se vanha) on luokiteltu aromaattiseksi sitrustuoksuksi. Kannattaa mainita aina, tarkoittaako eau de parfumia vai eau de toilettea ja jos reformulointi on menossa, uudempaa vai vanhempaa versiota. Näissä on kyllä kyydissä pysymistä kun tahti vaan kiihtyy tuoksutaloilla.

Minulla on edelleen mietinnässä, kumpi on parempi: Hypnotic Poison edt vai Hypnotic Poison edp. Jos jollain on varma mielipide, niin olis kiintoisaa kuulla perusteluineen! Josko se auttaisi päätöksenteossa.

Hypnotic EdT. Tuoksuu manteli-esanssille tai mantelimassalle laskiaispullan sisällä. Joitakin voi toki alkaa iljettään se päällekäyvä makeus, joko itsensä päällä tai jollain muulla haistettuna.

Se EdP on mulle liian synkkä ja sikarinen. Ei siis sikarin savuinen vaan sellaisen tupakkatehtaan käsin käärityn tuoksuisen, mutta monet tykkää siitä tuoksusta. EdP ei ole liian makea eikä keinotekoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi