Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19663)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua yllätti tuo että Sokoksen myydyin oli Oscar De La Rentan Belle Blance, toivottavasti nimi meni ulkomuistista oikein koska en ole koskaan kuullutkaan tuosta. Toinen yllätys oli että Libre EDP oli Kicksin myydyin. Toki tiesin että Libre on suosittu, mutta en että näin suosittu. Tai oletin että Intense tai Parfum tms olisi vienyt voiton. Ostaako ihmiset sitä töihin, ne jotka voi töissä käyttää tuoksuja? Itse en ole koskaan Libreä kokenut mieleiseksi.
Libre EDP:n suosio ihmetyttää minuakin siinä mielessä, että olisin luullut EDT:n keulivan kärjessä. Se olisi ihana tuoksu, ellei olisi niin tolkuttoman vahva.
Mulla oli vaikea suhde Libren EDP:hen, ensin lumosi, pari kertaa kävin ohikulkiessa testaamassa ja totesin, että jos sitä menee laittamaan, menee happi tilasta. On myös niin vahvaprofiilinen, että tuntuu kuin jonkin persoonan pukisi päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Niin tuo Cristalle eau de parfum entinen versio on chypre. Vuoden 2023 versio eli uusin Cristalle edp on vihreä kukkaistuoksu (?) ja edt (se vanha) on luokiteltu aromaattiseksi sitrustuoksuksi. Kannattaa mainita aina, tarkoittaako eau de parfumia vai eau de toilettea ja jos reformulointi on menossa, uudempaa vai vanhempaa versiota. Näissä on kyllä kyydissä pysymistä kun tahti vaan kiihtyy tuoksutaloilla.
Minulla on edelleen mietinnässä, kumpi on parempi: Hypnotic Poison edt vai Hypnotic Poison edp. Jos jollain on varma mielipide, niin olis kiintoisaa kuulla perusteluineen! Josko se auttaisi päätöksenteossa.
Oston itse tuon edt-version ja tykkään siitä tosi paljon. Joskus testasin myös parfyymiversiota mutta oli ihan eri tuoksu, ei vain vahvempi versio toiletesta. En pitänyt
siitä ollenkaan.
Kiiinnostava tuo listaus! Vähän vaikuttaa siltä, että siinä tuli samalla paljastettua kunkin paikan asiakasprofiili. Itse pyörin Stockalla omalla paikkakunnalla ja ero paikalliseen Sokokseen on kuin yö ja päivä niin asiantuntemuksessa, yleisessä naistenosaston valikoimassa kuin asiakaspalvelussakin. Kunpa Stockmann ei lakkaisi, eihän sitten jää enää mitään!
Kicksiin nyt ei mitään oikein voi kommentoidakaan, näyttää joltain teini-ikäisen TikTok -feediltä.