Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19725)

Vierailija
19721/19725 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan vielä tuohon Fern Valleyhin. Olin siihen niin pettynyt, että piti räpeltää lisää, miettiä että onko se oikeasti niin huono. Juttu on niin, että pullon suusta nuuskittuna tuoksu on aivan erilainen kuin iholla. Pistävyyttä en havaitse, vaan tuoksu voisi olla jopa signature. Oma ihoni ilmeisesti siis pilaa mahtavan hajuveden, ikävä kyllä. Täytynee testata sitä vielä vaatteessa ihon sijaan.

Floating Candles oli tämän aamupäivän testi. Hyvin suitsukkeinen, tomuinen, ja aavistus nahkaa. Etäisesti saman tyyppinen kuin Sorcinellin Violon Basse. Minun ihollani tässä suitsuke nousee liian hallitsevaksi, powdery linen ehkä tuo sen tomuisuuden vaikutelman. Ei mene jatkoon, mieluummin se Violon Basse. Ei kuitenkaan mitenkään taas hyökkäävä tuoksu, omasta mielestäni ihan turvallinen julkisestikin käytettäväksi. 

Vierailija
19722/19725 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi tuo Al Haramain Jonoon Noir kiinnostaa. Olen Dama Biancaa myös haaveillut, mutta toistaiseksi en ole edes päässyt testaamaan, kuvaus vaan kuulostaa ihanalta. On kuitenkin aika kallis sokko-ostokseksi, joten tuota Al Haramainia voisi kokeilla ensin!

Onko tästä suoraan kokemuksia?

-N44

En ole kokeillut Junoon Noiria joten siitä en osaa sanoa mitään, mutta minulla on näyte Dama Biancasta. Fragrantican kommenteissa on paljon ylistäviä arvoita Dama Biancasta, mutta niillä jotka ei tykkää siitä on usein sama ongelma - se mallasnuotti. Plussien ja miinusten listassa onkin mainittu että se tuoksuu joidenkin nenään oluelta. Tämän takia minä suosittelisin näytettä ensin kun tuoksu ei ole mitenkään erityisen halpakaan. Ymmärrän kyllä senkin mistä tulee ajatus että tuoksussa on jotain enkelimäistä ja joka tapauksessa me joita enkelimäisyyden ja vaniljaisuuden rinnalla kulkeva mallasnuotti häiritsee olemme vahvasti vähemmistössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19723/19725 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DT-testit jatkuivat vielä eilen illalla. Vuorossa Gothika, jolta en odottanut kovinkaan paljoa, mutta joka on ollu paras tähän asti. Tämä aukesi aivan tervaleijonan hajuisena, vaikka tervaa ei nuoteissa ole listattuna. Nuotit: Davana, bergamotti, kynttilävaha, ambrette, valkoinen bulgarian ruusu, myskisalvia, puuterinen musta myski(?), vetiver, italianolkikukka (immortelle), tumma sametti.

Haiseeko tumma sametti erilaiselle kuin vaalea sametti, mitä mä en nyt ymmärrä? Joka tapauksessa, tuo alun tervaleijona oli hyvin miellyttävä, mutta se muuttui kun neste iholla kuivui. Tuoksu muuttui jotenkin ehkä puisemmaksi, en osaa sitä mitenkään muuten kuvailla, mutta hyvin miellyttäväksi. Sen tervaleijonen muiston pystyi vielä löytämään, siihen vain ikään kuin tuli jotenkin kuivempi puinen sävy päälle. Ja sellaisena se pysyi, ja edelleen pystyn häivähdyksen nyt 13 tunnin kuluttua siitä haistamaan. Tämä ei ole sinänsä mitenkään kovin mielenkiitoinen, muuttuva tuoksu, mutta ehdottoman miellyttävä ja minun mielestäni helppokäyttöinen.

Nyt nämä testit taitavat jäädä tauolle, koska olen tulossa kipeäksi enkä varmaan kohta haista enää kunnolla mitään.

Vierailija
19724/19725 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille vintageiden keräilijöille käynyt koskaan niin, että olette luulleet tuoksun olevan pilalla, mutta se ei sitten olekaan? 

Mulle kävi näin YSL:n Champagnen kanssa. Ostin käytetyn tuoksun ja ensin se oli mielestäni omituinen ja myöhemmin suorastaan iljettävä. Suihkuttelin paperille ja suihkuttelin iholle. Laitoin sen sitten sivuun odottamaan ongelmajätteeseen vientiä. 

Tänään olisin vienyt, mutta suihkautin vielä kerran ja nyt tuoksu olikin aivan kunnossa! En keksi muuta selitystä kuin että suuttimeen on kerääntynyt epäpuhtauksia ja bakteereita, kun tuoksua ei ole pitkään aikaan käytetty ja ensimmäiset suihkaukset sen kautta ovat ikävän hajuisia. Jos suihkuttelee enemmän (tai puhdistaa suuttimen) niin paha haju katoaa. Itse neste pullossa on ilmeisesti ollut koko ajan kunnossa.

Voi minua...olen vienyt ongelmajätteeseen vaikka kuinka monta pulloa putsaamatta ensin suutinta tai suihkimatta kunnolla ennen kuin tuomitsen

Otan osaa. Hirveätä jos tuoksut olisikin olleet kunnossa. Ja on, on tuttua. Vähintään sen ensimmäisen suihkauksen suuntaan aina suihkukoppiin tai kylpyammeeseen, ja jos tuoksu on oikein pitkään ollut käyttämättä niin 2-3.

Vierailija
19725/19725 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tuon Jonoon Noirin sokkona kun Dama Bianca kiinnosti kovasti ja molempia kehuttiin Youtubessa. Minua kiehtoo juuri tämä kuvaus enkelimäisyydestä. Jonoon Noir on kyllä tosiaan hintansa arvoinen kaunis tuoksu mutta kun sain testattua Dama Biancaa, niin onhan se ihan ylivertainen Jonoon Noiriin verrattuna. 👼

Vierailija
19726/19725 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tilasin tuon Jonoon Noirin sokkona kun Dama Bianca kiinnosti kovasti ja molempia kehuttiin Youtubessa. Minua kiehtoo juuri tämä kuvaus enkelimäisyydestä. Jonoon Noir on kyllä tosiaan hintansa arvoinen kaunis tuoksu mutta kun sain testattua Dama Biancaa, niin onhan se ihan ylivertainen Jonoon Noiriin verrattuna. 👼

Kiva että Dama Bianca oli odotusten arvoinen 👏. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän