Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19652)

Vierailija
19621/19652 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappasin eilen päivällä näytelaatikosta satunnaisotannalla Aqua Allegoria Bosca Vanillan. En ole ollut erityisen innostunut näistä sarjan tuoksuista, koska ne eivät kestä minun ihollani kuin hetken. Ilmeisesti kuitenkin kylmyys teki nyt sen, että haistoin tuoksun tuntikausia, ja olin iloisesti yllättynyt. Tuo Bosca Vanilla on vaniljatuoksuksi hieman kevyemmästä päästä, ja ihan mukavaa vaihtelua. 

Olen myös huomannut yhden yhdistävän tekijän hajuvesissä, jotka muiden mukaan tuoksuvat minun ihollani paremmilta kuin yleensä: ambroxan. Ärsyttävää on se, etten itse pysty haistamaan ambroxania lainkaan. Mutta ilmeisesti tuo aine sopii minun ihoni kemiaan hyvin.

Vierailija
19622/19652 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jostain syystä saa lainattua viestiä, johon vastaan, tai tarkemmin: jos lainaan viestiä, oma vastaukseni ei tule ketjuun näkyviin. Mutta tuohon kysymykseen JPG Classiquesta ja Poemesta, niin molemmat noista ovat tuttuja ja minulla on ollutkin ne. Ne ovat vain aika makeita ja vaniljaisia, ja erityisesti Classique sopii mielestäni paremmin iltatuoksuksi kuin päiväkäyttöön. Ja oikeastaan nyt etsin päiväkäyttöön tuoksua, joka olisi siis lämmin mutta ei liian voimakas tai vaniljainen.

Kukaan ei puhu nykyisin D & G "The One"ista mutta ääni tälle. Lämmin, ei liian voimakas, ei liian vaniljainen. Aikas täydellinen kevyen lämmin päivätuoksu.

Kumpaa suosittelet, edp vai edt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19623/19652 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jostain syystä saa lainattua viestiä, johon vastaan, tai tarkemmin: jos lainaan viestiä, oma vastaukseni ei tule ketjuun näkyviin. Mutta tuohon kysymykseen JPG Classiquesta ja Poemesta, niin molemmat noista ovat tuttuja ja minulla on ollutkin ne. Ne ovat vain aika makeita ja vaniljaisia, ja erityisesti Classique sopii mielestäni paremmin iltatuoksuksi kuin päiväkäyttöön. Ja oikeastaan nyt etsin päiväkäyttöön tuoksua, joka olisi siis lämmin mutta ei liian voimakas tai vaniljainen.

Kukaan ei puhu nykyisin D & G "The One"ista mutta ääni tälle. Lämmin, ei liian voimakas, ei liian vaniljainen. Aikas täydellinen kevyen lämmin päivätuoksu.

Kumpaa suosittelet, edp vai edt?

Tätä en osaa sanoa

Vierailija
19624/19652 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten hyviä nuo Lidlin tuoksut. Taidan alkaa ostaa ja käyttää vain niitä. Iloinen yllätys!

Vierailija
19625/19652 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escadan kesätuoksun "Yum Me, Sunny" 3 mielikuva-/päänuottia passionhedelmä, ylang- ylang, kookos.

Ei tule mieleen onko eka krt kun escada laittaa peliin kookosta.

Vierailija
19626/19652 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Burberryn uudesta Her Parfum -tuoksusta. Jotain samaa Her Intense 2019 -version kanssa.

Vierailija
19627/19652 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä Chanelin Gabrielle Essence -tuoksusta?

Vierailija
19628/19652 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut YSL Libre Berry Crush? 

Vierailija
19629/19652 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kenelläkään käytössä ns. unituoksua? 

Vierailija
19630/19652 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti olla Sokoksella, ei ollut. Piti olla Stokkalla, ei ollut. Seuraavaksi Kicksiin. :p

Vierailija
19631/19652 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti olla Sokoksella, ei ollut. Piti olla Stokkalla, ei ollut. Seuraavaksi Kicksiin. :p

Kerro mulle, jos löydät niin oliko hyvä. Kiinnostelee, mutta en tiedä viittinkö ostaa sokkona.

Vierailija
19632/19652 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu de toilet.

Vierailija
19633/19652 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kenelläkään käytössä ns. unituoksua? 

Aiemmin oli, kestin paremmin aistiärsykkeitä, enää en kykene, harmi. Parhaat illalla yötä vasten oli Youth Dew Amber Nude joka oli aamuun muuntunut iholle kuin sulanutta makeata "boozy" amberia. Sisleyn Soir de Lune oli toinen, sen ruusu ja mausteet oli aivan taivaallinen ihotuoksu aamulla.

Vierailija
19634/19652 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coco Mademoiselle Leau Privee (Chanel) on suunniteltu unituoksuksi. Tosin sopii mielestäni hyvin myös päiväkäyttöön.

Vierailija
19635/19652 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku tilannut mirisperfumes.eu -sivustolta? Onko luotettava sivusto? Onko parfyymit laadukkaita?

Nostan tämän

Vierailija
19636/19652 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa parfyymin laadukkuus?

Vierailija
19637/19652 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kicksillä kävin tuoksuttelemassa ja tykkäsin tästä. Nyt mietiskelen, että tarviinko taas uuden hajuveden? 

Vierailija
19638/19652 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Notinolta 3 kpl pikkupulloja. Lolita Lempickan Le Parfum, mulla oli Le Premier aiemmin mutta se ei ollut ihan sama kuin tuo orkkis joka oli lukiossa signature-tuoksuni. Le Premierin annoin eteenpäin. Tuo orkkis ei enää kestä läheskään samalla tavalla kuin aikanaan, mutta 15 ml pullo riittää muutenkin. Se ei enää tunnu omalta, mutta välillä on mukava sitä haistella.

Toinen samanlainen pullo samaa merkkiä, mutta tuoksuna Sweet. Sekin on ihan jees, mutta siinä on paljon samaa kuin orkkiksessa. En ole hirveästi Lempickaa tuoksutellut, mutta mietin että onko kyseisen merkin DNA nyt tuo, vai onko Sweet vain joku missä on sama pohjaliemi kuin Le Parfumissakin.

Kolmantena pullona piti tilata Guccin Bloom. Mulla ei ole hirveästi kukkaistuoksuja ja tää on ollut suosittu joten ajattelin että kokeillaan 10 ml pullolla. Tilasin kuitenkin väärän pullon (en edes tajunnut että tästäkin on versioita), ja otin Bloom Perfumen. Eli se musta pullo jossa koristeellinen etiketti, lienee uusin Bloom-sarjan tuoksu. Tässä kävi sinänsä ihan todella hyvin, että pidän tästä todella paljon. Tämä on hyvin talveen sopiva tuoksu, mukana vanilja ja amber jotka toimivat ihollani hyvin. Kesto on ikävä kyllä yllättävänkin huono vaniljapohjaiseksi hajuvedeksi, mutta tämä on nyt ehkä suosikkini kun haluan jotain helppoa ja miellyttävää. Jos kesto olisi parempi, ostaisin varmaan isommankin pullon, mutta tällä kestolla tuntuu turhalta.

Vierailija
19639/19652 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotteko kommentteja Chanel Cristalle'sta, ootteko tykänneet

Vierailija
19640/19652 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko kommentteja Chanel Cristalle'sta, ootteko tykänneet

Mulla on näyte tästä ja olen sitä hitaasti käytellyt. Pidän siitä, se on mielestäni hyvällä tavalla aika klassinen chypre. Vihreä sammaleisuus yhdistettynä hedelmäisyyteen ja kukkaisuuteen. Varma valinta, jos haluaa tuoksua hienostuneelta ja tasokkaalta, ehkä paremmin sopiva hieman vanhemmille naisille (ei kuitenkaan mummotuoksu). Taattua Chanel-laatua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi