Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
1961/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette noille tuoksuille joista ette sinänsä pidä? Laitatteko heti kiertoon vaikka tilaa olisi säilyttää?

Vierailija
1962/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette noille tuoksuille joista ette sinänsä pidä? Laitatteko heti kiertoon vaikka tilaa olisi säilyttää?

Mä en koskaan laita heti kiertoon ellei ole aivan täysin vääränlainen tuoksu. Mulle on monesti on käynyt niin, että kun on vähän aikaa totutellut, niin alkaakin tykätä. Sitä helposti antaa ennakko-oletustensa siitä, millainen tuoksun pitäisi olla, vaikuttaa liikaa eikä osaa tarkastella tuoksua omana itsenään (tuoksun ainesosat, nimi, pullon tyyli, ystävien/nettikommentoijien arviot yms. kaikki antavat ainakin mulle tiettyjä odotuksia).

Lisäksi ehkä sekin, että oma hormonitoiminta kuukauden eri vaiheissa voi saada tuoksun reagoimaan iholla eri tavoin. Tai joskus myös, kuinka kuuma/kylmä sää on.

Eli rauhassa pyrin aina tutustumaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/19265 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yksi Black Friday -tuoksu ostettua. Stockmannilla kun oli -20 prosentin tarjous, niin mukaan tarttui kauan hinkumani Chanelin No. 5 Eau Premiére. Pikkupullo, 35 ml, riittää minulle aivan mainiosti. Se on joululahja itselleni, pysyy kääreessä vielä melkein kuukauden. :)

Vierailija
1964/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitäny makeista tuoksuista, Escada on aika lailla kahlattu läpi. Escadan Magnetismia olen käyttänyt pullotolkulla. Sitten mulla oli joskus ihana tuoksu, en muista nimeä mutta pinkki pullo, jossa oli kullanvärinen ketju pullon yläosassa. Mielestäni sen valmistus lopetettiin.

Nyt lempituoksu on Cloen Nomad. Itse pidän tuoksua hieman maskuliisena, mutta myyjän mielestä kevyt tuoksu. Kivoja tuoksuja saa vinkata😊

Vierailija
1965/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaa tuoksu, jossa olisi mandariinia tai sen kuorta?

Kokeile Atelier Colognen CLÉMENTINE CALIFORNIA. Heidän orange sanguine tuoksuu niin hyvältä ja aidolta veriappelsiinilta, voisin kuvitella tuonkin tuoksuvan mandariineilta. Stokkalla on ainakin aiemmin voinut haistella. Nyt en tiedä kun en ole korona-aikan käynyt.

Vierailija
1966/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemusta Max Joacimin K-18 muscista tai Helsinki Spirit womanista? Ei harmikseni ole testereitä lähettyvillä.

Vierailija
1967/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

123456 kirjoitti:

Sitten mulla oli joskus ihana tuoksu, en muista nimeä mutta pinkki pullo, jossa oli kullanvärinen ketju pullon yläosassa.

Olisko ollut Versace Versus Time for Pleasure?

Vierailija
1968/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon paketti saapui. Kovasti odottamani Bossin Orange (sokko-ostos) joka jo painajaisiakin aiheutti, oli pettymys ainakin näin alkutuoksuiltaan. Todella teollinen pesuainemainen tuoksu, enemmän ehkä tosiaan appelsiininkukka, ei niinkään appelsiinimainen. Mutta ainakaan ei värjännyt rannetta, että hei jotain positiivista.

Oletko koettanut Armanin uutta? Siis My Way nimeltään. Mulla rakkautta ensinuuhkaisulla, kun asettuu iholle, ihana hedelmäinen appelsiinin tuoksu. Tyttäreni totesi tosin sen tuoksuvan turkinpippurilta, siltä hedelmäversiolta :).

Vierailija
1969/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä ehdottaa hyviä vanilijaisia tuoksuja? Giorgio Armanin Si Fiori jo löytyykin ja omaan nenääni se on aivan täydellinen. Nyt olisi etsinnässä joku toinenkin, tuoksu saisi olla jollain lailla hempeä, ei pistävä, ei haittaa vaikka vaahtokarkkimaisuuttakin olisi.

Vierailija
1970/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt menossa joku vanilijakausi? Kaikki täällä joko etsivät tai kehuvat vanilijatuoksuja. Muutama vuosi sitten "se" juttu oli sitruuna. Kaikissa tuoksuissa oli päällimäisenä jokin sitrus.

Vierailija
1971/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinon paketti saapui. Kovasti odottamani Bossin Orange (sokko-ostos) joka jo painajaisiakin aiheutti, oli pettymys ainakin näin alkutuoksuiltaan. Todella teollinen pesuainemainen tuoksu, enemmän ehkä tosiaan appelsiininkukka, ei niinkään appelsiinimainen. Mutta ainakaan ei värjännyt rannetta, että hei jotain positiivista.

Oletko koettanut Armanin uutta? Siis My Way nimeltään. Mulla rakkautta ensinuuhkaisulla, kun asettuu iholle, ihana hedelmäinen appelsiinin tuoksu. Tyttäreni totesi tosin sen tuoksuvan turkinpippurilta, siltä hedelmäversiolta :).

Kuulostaa ihanalle! Pitää laittaakin tuoksuteltavien listalle!

Vierailija
1972/19265 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäiltana testissä Lancomen La Nuit Tresor Nude. Ihana kookosmainen vivahde, vaniljaa ja jotain valkoista kukkaa olen aistivinani. Ehdottomasti aikuisen tuoksu, hyvin tyylikäs ja hillitty, mutta silti elegantisti seksikäs.

Tätä olen laittanut joka päivä tämän jälkeen. Herättää ihania fiiliksiä, kuin olisi jollain lomahuvilalla Floridan Keysissä myöhään illalla siinä talon terassilla joku mahtava drinkki kädessä, kevyt tuulenvire liikuttelee kookospuita ja silkkistä mekkoa säärtä vasten, hiekka on hämärässä valkoista ja tummat aallot lyövät lempeästi rantaan.

Parfyymistä tuoksuu lämpö, elegantti kookos, ehkä manteli, pyöreä pehmeä vanilja, ja lempeät valkoiset kukat.

Vierailija
1973/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita kiertoon tuoksuja, koska olen huomannut, että jonkun aikaa kaapissa olleet ovatkin uuden tilaisuuden saadessaan tuoksuneet niin hyvälle kuin ostaessa. Siis vaikka välillä ovat tuntuneet tosi huonoilta, mutta uusi kokeilu onkin antanut hienon tuoksuelämyksen. Esim. The Beat Burberryltä tuntui minusta aiemmin pistävältä ja kitkerältä, mutta nyt uuden kokeilun jälkeen tuoksu onkin ihanan pehmeä. Samoin pari muuta tuoksua on päässyt käyttöön ”karanteenista”.

Vierailija
1974/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisin valita rahasta välittämättä niin tilaisin parfumdreamsilta nämä:

-Dior forever and ever

- Dior blooming bouquet

-Armani My Day

Kaikki ihania.....mutta ei paljoa työttömänä ostella. Vanhat hajuvedetkin jo loppu. Jäljellä vain huonoja ostoksia.

Nuo siis tilaisin nyt jos olisi rahaa...säästö yli 100€ normaaliin

Vierailija
1975/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-lehden mukana tuli tuoksunäyte Lancomen La Vie -parfyymista, en tykännyt. Tuli mieleen lähinnä joku hotellisaippua. Persoonaton!

Vierailija
1976/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna-lehden mukana tuli tuoksunäyte Lancomen La Vie -parfyymista, en tykännyt. Tuli mieleen lähinnä joku hotellisaippua. Persoonaton!

La Vie? Ei ole elo enää kaunista (La vie est belle)? No, 2020, ideat vissiin loppu niiltäkin.

Vierailija
1977/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rochas Tocade kukoistaa tänään. Aivan upea. Tummanpunainen mehukas ruusu, kuiva iiris, vähän vaniljaa, runsaasti puuta, vähän mausteisuutta ja patsulia.  Ihan täydellinen sadesään lämmittäjä. Tämä on niitä superhalvalla nettikaupasta löytyviä huippuja. 2013 versio nyt ensi kertaa vuosiin tilapäisesti loppu Notinolta, ollut vuosia n.39e / 100ml. Vuoden 2018 löytyy 46,90e / 100ml.

Mainitaan joskus palstoilla kun etsitään näitä: "secret gem", "the most underrated perfumes", "best cheapies."

Tätä voi suositella jos hedelmäiset patsulit (fruitchouli) tuntuu liian nuorekkailta ja silti ei halua vintage-tuoksua.

Vierailija
1978/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Dior forever and ever

- Dior blooming bouquet

-Armani My Day

Kaikki ihania.....mutta ei paljoa työttömänä ostella. Vanhat hajuvedetkin jo loppu. Jäljellä vain huonoja ostoksia.

Meillä on sama maku jos tarkoitat Armanin My Way.

Tänään juuri Kicksillä suihkauttelin bloomin bouquetä ranteeseen ja silmiin osui tuo ihana forever and ever. Sitä olen ajatellut ostaa uuden pullollisen kun edellinen loppui aikoja sitten.

My Way ilmeisesti jakaa kovasti mielipiteitä mutta itse ainakin pidän kovasti. Harmi tosiaan, että nämä kaikki ovat melko hintavia.

Vierailija
1979/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään Une Nuit Magnetique (TDC). Mustikan ja luumun kesto on kohta 12 h. Siedettävä määrä tuberosaa ja patsulia, joiden kanssa joudun painimaan yhtään enemmässä määrin. Hyvä tuoksu, eikä sovi yhtään yhteen syömäni raa'an sipulin kanssa.

Vierailija
1980/19265 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Dior forever and ever

- Dior blooming bouquet

-Armani My Day

Meillä on sama maku jos tarkoitat Armanin My Way.

Tänään juuri Kicksillä suihkauttelin bloomin bouquetä ranteeseen ja silmiin osui tuo ihana forever and ever. Sitä olen ajatellut ostaa uuden pullollisen kun edellinen loppui aikoja sitten.

My Way ilmeisesti jakaa kovasti mielipiteitä mutta itse ainakin pidän kovasti. Harmi tosiaan, että nämä kaikki ovat melko hintavia.

Sama jatkaa vielä.

Huomasin, että tuo Diorin Blooming Bouquet on parin tunnin kuluttua haihtunut lähes kokonaan iholtani ja jäljellä on vähän hikimäisen oloinen haju ranteessa. Oli todella hyvän tuoksuinen ilmaan ja paperille suihkautettuna. Kannattaa testata omalle iholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi