Mitä sinulla oli/on haaveissa? Itse olen vain ylioppilas
Minä haaveilin, että olisin päässyt atskiin. Lukion jälkeen pääsin töihin ja sain palkkaa. Sitten sen rahan kanssa sumeni ja kaikki opiskelu unohtui.
- vanha mummo
Kommentit (17)
Kumminkin ajattelen, että elämä meni näin. Ihan hyvä elämä on ollut tähän saakka. Lapsetkin ovat pärjänneet hyvin.
- ap
Halusin opiskella, tehdä haastavaa ja mielenkiintoista työtä, matkustella ja harrastaa jännittäviä asioita. Kaikki ovat toteutuneet. Nyt opiskelen vähän lisää ja suunnittelen uutta uraa.
N45
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen vain ylioppilas, mutta teen IT-alalla hyväpalkkaisia hommia kuitenkin. Onneksi tällä alalla ei koulutuksia kysell, vain osaamisella on väliä. Ja tietokoneita ja koodaamista olen harrastanut lapsesta asti.
Sama minulla.
Itse kyllä haaveilin nuorempana myös toimittajan ja kirjailijan urasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen vain ylioppilas, mutta teen IT-alalla hyväpalkkaisia hommia kuitenkin. Onneksi tällä alalla ei koulutuksia kysell, vain osaamisella on väliä. Ja tietokoneita ja koodaamista olen harrastanut lapsesta asti.
Sama minulla.
Itse kyllä haaveilin nuorempana myös toimittajan ja kirjailijan urasta.
Olisiko se myöhäistä vieläkään?
- ap
Haaveilen etätyöstä jotta voisin asua Italiassa 1/2 vuodesta
Nyt kun elämässä on tosi paha tilanne niin mietin, että kyllä tämä tästä vielä kohenee. V*tuttaa ja itkettää.
- ap
Musta piti tulla poliisi tai lakimies. Olen pelkkä yo ja olen tehnyt urani It-alalla, tällä hetkellä johtotehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Musta piti tulla poliisi tai lakimies. Olen pelkkä yo ja olen tehnyt urani It-alalla, tällä hetkellä johtotehtävissä.
Sinulla kuitenkin on ura. Aika hyvä sekin. Itse vain ajelehdin elämääni tänne kalkkiviivoihin.
- ap
Itsellä on titteleitä tullut ja mennyt sekä oppiarvoja, tutkintoja tullut. Kuitenkaan en arvota itseäni niiden kautta ollenkaan. Enkä ketään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on titteleitä tullut ja mennyt sekä oppiarvoja, tutkintoja tullut. Kuitenkaan en arvota itseäni niiden kautta ollenkaan. Enkä ketään muutakaan.
Näinhän se on. Kyllä elämä on jotain muuta kuin tittelit. Nyt sen vasta tajuaa, kun läheinen sairastuu.
- ap
Haaveilin pääseväni sisäänpäinlämpenevästä pikkukylästä kiusaajieni seurasta pois. Onnistui. Haaveilin joskus saavani töitä joilla voin elättää itseni, vaikka olen autisti. Onnistuin siinäkin. Ei ole kovin ihmeellinen titteli, mutta palkkaa saa elämiseen riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilin pääseväni sisäänpäinlämpenevästä pikkukylästä kiusaajieni seurasta pois. Onnistui. Haaveilin joskus saavani töitä joilla voin elättää itseni, vaikka olen autisti. Onnistuin siinäkin. Ei ole kovin ihmeellinen titteli, mutta palkkaa saa elämiseen riittävästi.
Hyvä sinä! Itse murehdin lapsenlastani. Hänellä on harvinainen ulkonäköön liittyvä asia. Häntä kiusataan paljon koulussa.
- ap
Päästä muuttamaan kauas tästä maasta.
Vierailija kirjoitti:
Päästä muuttamaan kauas tästä maasta.
Itselläkin on tuo ajatus. Mikä sinua estää? Minulla estää se, että ei ole tarpeeksi rahaa.
Silloin kun olin nuori, uskoteltiin, että olen vain kapinallinen ja rauhoitun joku päivä kun tulee "järkeä päähän". Laskin sen varaan, että haen ylemmän korkeakoulututkinnon sen jälkeen. Meillähän on koko ikä aikaa opiskella.
Kukaan ei puhunut nepsyistä ja siitä, että nepsy ei parane koskaan.
Joten kaikki suunnitelmat on kuopattu. On sentään ammattitutkinto lakin lisäksi, mutta sekin tuli VAIN opettajan ansiosta. Hän ei antanut periksi, minä kyllä yritin.
Haaveet on kaatunut, yhteiskunta ei näe keski-ikäisissä enää potentiaalia. Väliinputoamisia on ollut liikaa monessakin asiassa. Ehkä sitä kokeilee vielä yhtä asiaa ennen kuin elo loppuu pallolla.