Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulla oli/on haaveissa? Itse olen vain ylioppilas

Vierailija
12.09.2025 |

Minä haaveilin, että olisin päässyt atskiin. Lukion jälkeen pääsin töihin ja sain palkkaa. Sitten sen rahan kanssa sumeni ja kaikki opiskelu unohtui.

- vanha mummo

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen vain ylioppilas, mutta teen IT-alalla hyväpalkkaisia hommia kuitenkin. Onneksi tällä alalla ei koulutuksia kysell, vain osaamisella on väliä. Ja tietokoneita ja koodaamista olen harrastanut lapsesta asti.

Vierailija
2/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumminkin ajattelen, että elämä meni näin. Ihan hyvä elämä on ollut tähän saakka. Lapsetkin ovat pärjänneet hyvin.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin opiskella, tehdä haastavaa ja mielenkiintoista työtä, matkustella ja harrastaa jännittäviä asioita. Kaikki ovat toteutuneet. Nyt opiskelen vähän lisää ja suunnittelen uutta uraa.

N45

Vierailija
4/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen vain ylioppilas, mutta teen IT-alalla hyväpalkkaisia hommia kuitenkin. Onneksi tällä alalla ei koulutuksia kysell, vain osaamisella on väliä. Ja tietokoneita ja koodaamista olen harrastanut lapsesta asti.

Sama minulla.

Itse kyllä haaveilin nuorempana myös toimittajan ja kirjailijan urasta. 

Vierailija
5/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla.

Itse kyllä haaveilin nuorempana myös toimittajan ja kirjailijan urasta. 

Olisiko se myöhäistä vieläkään?

- ap

Vierailija
6/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen etätyöstä jotta voisin asua Italiassa 1/2 vuodesta

Vierailija
7/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun elämässä on tosi paha tilanne niin mietin, että kyllä tämä tästä vielä kohenee. V*tuttaa ja itkettää. 

- ap

Vierailija
8/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta piti tulla poliisi tai lakimies. Olen pelkkä yo ja olen tehnyt urani It-alalla, tällä hetkellä johtotehtävissä. 

Vierailija
9/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta piti tulla poliisi tai lakimies. Olen pelkkä yo ja olen tehnyt urani It-alalla, tällä hetkellä johtotehtävissä. 

Sinulla kuitenkin on ura. Aika hyvä sekin. Itse vain ajelehdin elämääni tänne kalkkiviivoihin.

- ap 

Vierailija
10/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on titteleitä tullut ja mennyt sekä oppiarvoja, tutkintoja tullut. Kuitenkaan en arvota itseäni niiden kautta ollenkaan. Enkä ketään muutakaan.

Vierailija
11/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on titteleitä tullut ja mennyt sekä oppiarvoja, tutkintoja tullut. Kuitenkaan en arvota itseäni niiden kautta ollenkaan. Enkä ketään muutakaan.

Näinhän se on. Kyllä elämä on jotain muuta kuin tittelit. Nyt sen vasta tajuaa, kun läheinen sairastuu.

- ap

Vierailija
12/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin pääseväni sisäänpäinlämpenevästä pikkukylästä kiusaajieni seurasta pois. Onnistui. Haaveilin joskus saavani töitä joilla voin elättää itseni, vaikka olen autisti. Onnistuin siinäkin. Ei ole kovin ihmeellinen titteli, mutta palkkaa saa elämiseen riittävästi.

Vierailija
13/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilin pääseväni sisäänpäinlämpenevästä pikkukylästä kiusaajieni seurasta pois. Onnistui. Haaveilin joskus saavani töitä joilla voin elättää itseni, vaikka olen autisti. Onnistuin siinäkin. Ei ole kovin ihmeellinen titteli, mutta palkkaa saa elämiseen riittävästi.

Hyvä sinä! Itse murehdin lapsenlastani. Hänellä on harvinainen ulkonäköön liittyvä asia. Häntä kiusataan paljon koulussa.

- ap

Vierailija
14/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä muuttamaan kauas tästä maasta. 

Vierailija
15/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä muuttamaan kauas tästä maasta. 

Itselläkin on tuo ajatus. Mikä sinua estää? Minulla estää se, että ei ole tarpeeksi rahaa.

Vierailija
16/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin nuori, uskoteltiin, että olen vain kapinallinen ja rauhoitun joku päivä kun tulee "järkeä päähän". Laskin sen varaan, että haen ylemmän korkeakoulututkinnon sen jälkeen. Meillähän on koko ikä aikaa opiskella.

Kukaan ei puhunut nepsyistä ja siitä, että nepsy ei parane koskaan. 

Joten kaikki suunnitelmat on kuopattu. On sentään ammattitutkinto lakin lisäksi, mutta sekin tuli VAIN opettajan ansiosta. Hän ei antanut periksi, minä kyllä yritin.

Vierailija
17/17 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveet on kaatunut, yhteiskunta ei näe keski-ikäisissä enää potentiaalia. Väliinputoamisia on ollut liikaa monessakin asiassa. Ehkä sitä kokeilee vielä yhtä asiaa ennen kuin elo loppuu pallolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän