Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19256)

Vierailija
19161/19256 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee myyntiin Miss Dior Essence, jonka pitäisi olla intensiivisempi versio alkuperäisestä. Tuoksunuotteina ainakin jasmiini, tammi ja hedelmät. Tuoksun luojana Francis Kurkdjian. Tämä pitää kyllä testata. Pullokin näyttää superkauniilta, kukonaskeleeksiko tuota kuviota kutsutaan? Se mikä muissa pulloissa on pohjassa.

Vierailija
19162/19256 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään mua on koko päivän vainonnut tuoksumuisto. Tuoksu, jonka tunnen koko ajan nenässäni, vaikken oikeasti haista sitä missään. Iloinen, pirteä, keltainen ja kevyt tuoksu. Oletan, että se on Giorgio Beverly Hills. Täytyykin katsoa Torista löytyykö sitä. 

Olen viime viikolla myynyt pari tuoksua Torissa, mutta näyttää se kyllä vähän jämähtäneeltä, kun sellaiset tuoksut jotka olisi aikaisemmin menneet samana päivänä, ovat siellä nyt ties kuinka monetta päivää myynnissä. Kyllä tässä lama on ja varmaan kesälomakin vaikuttaa, ihmiset ei nyt seuraa tuoksuja niin aktiivisesti.

Oletko mihin hintaan myynyt? Jos esim. Tuoksu olisi sokoksella 80e, niin paljonko pyydät niistä torissa? Ja oletko saanut kaupaksi designereita vai nicheä?

Bevery hills tosiaan tuoksuu keltaiselta :) 

Ehkä siksi, että pakkaus on tyylikkään ja raikkaan kelta-valko-raidallinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19163/19256 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, nyt joku juttu onnistui ällistyttämään mut: hajuvesi koirille! Mielestäni lapsille ja jopa vauvoille tarkoitetut hajusteetkin on melko kyseenalaisia, mutta että vielä eläimillekin on tehty omansa! 😳

https://www.notino.fi/dolcegabbana/fefe-fragrance-mist-for-dogs-tuoksus…

Olen kyllä joskus miettinyt, mitä mun mahdollinen lemmikkini (jota ei kyllä todennäköisesti ikinä tule) tykkäisi mun monenmonista eri tuoksuista - olisiko se kiinnostunut vai olisiko se negatiivinen asia sille. Fragranticasta olen joskus lukenut kuinka esim. jonkun kissa on ihan hulluna johonkin tuoksuun, hmm. Onko teillä kokemuksia tai mielipiteitä tästä?

Vierailija
19164/19256 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden jälkeen pikasuihkuun, hellemekko päälle ja suihkaukset Lattafan Yara Tous-tuoksua. Se on juuri tämän sään tuoksu: keltainen, trooppinen, tulee Karibia-fiilis.

Vierailija
19165/19256 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennen on tuoksujen aateliaa.

T.Parfyymifani

Vierailija
19166/19256 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aateli, aatelin, aatelia

Jargon, jargonin, jargonia

Ei aateliaa, ei jargoniaa.

Vierailija
19167/19256 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni, nyt joku juttu onnistui ällistyttämään mut: hajuvesi koirille! Mielestäni lapsille ja jopa vauvoille tarkoitetut hajusteetkin on melko kyseenalaisia, mutta että vielä eläimillekin on tehty omansa! 😳

Olen kyllä joskus miettinyt, mitä mun mahdollinen lemmikkini (jota ei kyllä todennäköisesti ikinä tule) tykkäisi mun monenmonista eri tuoksuista - olisiko se kiinnostunut vai olisiko se negatiivinen asia sille. Fragranticasta olen joskus lukenut kuinka esim. jonkun kissa on ihan hulluna johonkin tuoksuun, hmm. Onko teillä kokemuksia tai mielipiteitä tästä?

Minulla on ja on ollut useita kissoja, enkä ole yhdenkään huomannut erikoisemmin reagoivan tuoksuihin. Suihkautan tuoksua niin, etteivät ole ihan vieressä tai samassa tilassa, ja muutenkin olen kyllä melko maltillinen tuoksumäärän suhteen, 1 tai 2 suihkausta tuoksun voimakkuudesta riippuen.

-N43

Vierailija
19168/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on juttuja eläintarhojen käyttämistä houkutustuoksuista. Usein mainitaan erityisesti Calvin Kleinin Obsession. Kokeilin sen vaikutusta kissaani (suihkutin tuoksua ranteisiini). No, ei mitään ekstaasikäytöstä, ei tosin torjunutkaan kuten monien muiden tuoksujen kohdalla. Tosin ei kissani juuri reagoi kissanminttuunkaan.

Jutuissa arvellaan eläinten (erityisesti isojen kissaeläinten) käytöksen johtuvan sivetistä, jota ainakin vintage-Obsessionissa on. Sukupuoliferomonien vaikutustahan tiede ei ole toistaiseksi todistanut, ainakaan ihmisten kesken. Se räjäyttäisikin tuoksumarkkinat (=miehen mielipide)..

-M66

Vierailija
19169/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

French Avenuen Venus de Milo on taivaallisen ihana tuoksu! Tilasin sen sokkona sillä asenteella, että ainakin saan upean koristeen pullosta tuoksutarjottimelleni, jos itse tuoksu ei olekaan ihan omani. Vaan onhan se! Nuottien perusteella uskalsin sen tilata. Luonnehtivat tätä summer gourmandiksi. Minä en vahvoja gourmand-tuoksuja yleensä käytä, joten tämä sopii minulle ihan yhtä hyvin talvellakin, tämän vahvempaa en tarvitse.

Muistuttaa jotain tuoksua parinkymmenen vuoden takaa, jota käytin, mutta en saa päähäni, mitä..

Vierailija
19170/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä on juttuja eläintarhojen käyttämistä houkutustuoksuista. Usein mainitaan erityisesti Calvin Kleinin Obsession. Kokeilin sen vaikutusta kissaani (suihkutin tuoksua ranteisiini). No, ei mitään eksta

Kissani on hyvin utelias tuoksuiile. Ollaan käyty kokoilmani yhdessä läpi ja ainoa mitä tuoksutti toistamiseen oli guerlain shalimar parfum. Pullon nokasta annoin tuoksuttaa kun otin korkin pois,en suihkuttanut mihinkään.

Vierailija
19171/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jo kokeillut uutta La vie est belle Vanille nudea? Mietteitä?

Vierailija
19172/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kissani on hyvin utelias tuoksuiile. Ollaan käyty kokoilmani yhdessä läpi ja ainoa mitä tuoksutti toistamiseen oli guerlain shalimar parfum. Pullon nokasta annoin tuoksuttaa kun otin korkin pois,en suihkuttanut mihinkään.-

Vastaus yllä olevaan: Ihana kissa, jolla hyvä maku hajuvesien suhteen! 😻

Kiitos teille, jotka kirjoititte lemmikeistä ja parfyymeistä! T. Se kiinnostunut

Vierailija
19173/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kissani on hyvin utelias tuoksuiile. Ollaan käyty kokoilmani yhdessä läpi ja ainoa mitä tuoksutti toistamiseen oli guerlain shalimar parfum. Pullon nokasta annoin tuoksuttaa kun otin korkin pois,en suihkuttanut mihinkään.-

Kiitos teille, jotka kirjoititte lemmikeistä ja parfyymeistä! T. Se kiinnostunut

Tähän liittyen vähän OT;

Tuoksuvatko muiden kissat ja koirat hyvältä? En osaa oikein selittää asiaa, mutta tarkoitan siis jotain sellaista tuoksua, joka ei ole varsinaisesti kissan tai koiran tuoksu. 

Kissani päälaki tuoksuu usein hyvälle, vähän sellaiselle pehmeän makealle myskille. Kyse ei voi olla mistään eläinshampoosta tms, sillä en pese kissan turkkia. Tuoksu on myös sellainen, että se ei ole läsnä koko ajan. 

Kaverini koiran päälaki ja korvien seutu taas tuoksui miedon sitruksiselle. 

Lieköhän syynä jotkin tuoksurauhaset tms?

Vierailija
19174/19256 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen vähän OT;

Tuoksuvatko muiden kissat ja koirat hyvältä? En osaa oikein selittää asiaa, mutta tarkoitan siis jotain sellaista tuoksua, joka ei ole varsinaisesti kissan tai koiran tuoksu. 

Kissani päälaki tuoksuu usein hyvälle, vähän sellaiselle pehmeän makealle myskille. Kyse ei voi olla mistään eläinshampoosta tms, sillä en pese kissan turkkia. Tuoksu on myös sellainen, että se ei ole läsnä koko ajan. 

Koirani päälaki tuoksuu kalkkikaivokselle, ja siinä samalla se on lempituoksuni maailmassa. Tuoksu rauhoittaa, vaikutus on vahva, fysiologinen, ja jatkunut nyt jo 11 vuotta.

Vierailija
19175/19256 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen vähän OT;

Aiemman koirani päälaki tuoksui myös hyvältä. Se oli jopa jotenkin kukkainen tuoksu. Muilla koirilla mitä meillä on/on ollut, ei ole ollut yhtä selkeää tuoksua. Nykyisen koirani tassut tuoksuvat popcornille mutta se on aika yleistä, kuulemma koirien tassuhiki haisee sellaiselta.

Vierailija
19176/19256 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teidän lemmikit kuulostaa ihanilta! Täytyypä haistella tuttujen koiria, jos saan tilaisuuden ja luvan.

Vierailija
19177/19256 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt kissani tuoksui kuumina kesäpäivinä kevyesti hapankorpuille (rakastan hapankorppuja) mutta muulloin jollekin hienostuneelle, vanhanajan jauhepuuterille. En kyllä ikinä suihkauttaisi lemmikin turkkiin mitään hajustetta. Ne eivät itse pysty valitsemaan haluaisivatko tuoksua joltain. Tarkempi hajuaisti kuin ihmisillä, ei keinoa päästä hajusta eroon paitsi nuoleminen tai ulkona jossain rapakossa möyriminen...ei hyvä.

Vierailija
19178/19256 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni joskus myskiafgaanikoirista, jotka erittävät tällaista hyvää tuoksua ollessaan rentoutuneita ja onnellisia. Ilmeisesti joillakin muillakin koirilla voi olla tuollainen ominaisuus. Omat koirani eivät tuoksu luonnostaan erityisen hyvälle. Kissat yleensä vähän paremmille, putsaavatkin itseään jatkuvasti.

Vierailija
19179/19256 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko Creedin tuoksut hintansa arvoisia, miten niiden kesto iholla? Mikä on suosikkisi?

Vierailija
19180/19256 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pitkästä aikaa tuoksuostoja ja ostin näytteen Kilianin Sunkissed goddesista sekä normikoon Lattafan Eclairesta. Molemmat sokkona. Onko kokemuksia etenkin tuosta Kilianin SG:stä? Ajattelin siitä lomatuoksua syyskuun rantalomalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi