Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18241/19266 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joululomalla äitini sanoi minulle, että hänen suosikkihajuvetensä on loppu. Kyseessä on Elie Saabin L'eau Couture, jonka ostin hänelle useita vuosia sitten. Äitini on käyttänyt sitä todella säästeliäästi. Hän on sitä vanhanajan tyyppiä, jolla on korkea kynnys koskaan törsätä itseensä.

Laita hakuvahti vaikka Toriin. Aina joku silloin tällöin siivoaa kaappiin tilaa ja laittaa käyttämättömäksi jääneitä varakappaleitaan myyntiin.

Jos ei haittaa, että suosikkihajuvesi on avattu ja tummunut, niin  https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/11729163

Vähän kyllä houkuttaisi Mutta toisaalta ei tiedä, miten tuoksua on säilytetty, etenkin kun pakkausta ei ole. Onk

Olen ostanut joitakin hajuvesiä käytettynä. Harmillisen usein käy niin että herään jotenkin jälkijunassa jonkun hajuveden suhteen. Sitten valmistus kohta loppuukin ja en ehdi hamstraamaan. Olen myös yrittänyt myydä omia sellaisia jotka on jääneet käyttämättä eikä niihin kyllä liikaa kiinnostuneita ole.

Vierailija
18242/19266 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielipiteitä Guerlainin Acqua Allegoria - tuoksuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18243/19266 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden joukossa on paljon sellaisia, joita voisin käyttää. Niissä on mausteiden ja hedelmien tuoksuja elegantissa ja aika kevyessä muodossa.

Vierailija
18244/19266 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan tuoksut meni netissä kaupaksi hyvin vielä parisen vuotta sitten. Enää ei mene. Tämä johtuu osittain hajuvesibuumista, jonka seurauksena netti pursuaa ihmisten hutiostoja. Valikoimaa on liikaa, jopa torissa. Toki hinnan pitää myös olla oikea, jos tuoksun saa uutena nettikaupasta 50 eurolla niin sen voi laittaa toriin max 20 eurolla. Monen laittamat hintapyynnöt on ihan absurdeja. Käytetty on aina käytetty. Lisäksi viime vuosina moni alkanut pelätä feikkejä eikä siksi uskalla ostaa käytettyä. 

Vierailija
18245/19266 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokemusta vain siitä coconut fizz, joka kylläkin on lopetettu. Mutta se on ainakin todella upea, kaunein kookos tuoksu ikinä. 

Vierailija
18246/19266 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhh. Tuo Sorcinelli X SE-sarja näyttää olevan enemmän tai vähemmän virtsan hajuisia kaikki. Popper Pop on ainoa millään tavalla siedettävä. Loogista ehkä, ajatellen pikaisia (quickie and coffee) julkisissa vessoissa tai jossain kusenhajuisilla kujilla, pesemättömiä vartaloita ynnä muuta vastaavaa mitä nyt tuollaisten kanssakäymisten yhteydessä saattaa nenään osua. Mutta ei sellaiselta kyllä itse halua haista.

Sen sijaan Chiudi Gli Occhi E Poi Vedi on varsin miellyttävä tuttavuus. Se alkaa makean kirpsakkana hedelmäisenä tuoksuna joka on tuttu mutta en tiedä mistä. Taustalla on pehmeän pyöreä pihkaisuus joka jää ihotuoksuksi lopussa. Miellän pihkatuoksut usein maskuliinisemmalle puolelle (käytän pihkaa hyvin laveasti tässä, kaikki tietävät sen tuoksutyypin vaikka erilaisia on useita), mutta tämä on hyvinkin naisellinen. 

Vierailija
18247/19266 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhh. Tuo Sorcinelli X SE-sarja näyttää olevan enemmän tai vähemmän virtsan hajuisia kaikki. Popper Pop on ainoa millään tavalla siedettävä. Loogista ehkä, ajatellen pikaisia (quickie and coffee) julkisissa vessoissa tai jossain kusenhajuisilla kujilla, pesemättömiä vartaloita ynnä muuta vastaavaa mitä nyt tuollaisten kanssakäymisten yhteydessä saattaa nenään osua. Mutta ei sellaiselta kyllä itse halua haista.

Sen sijaan Chiudi Gli Occhi E Poi Vedi on varsin miellyttävä tuttavuus. Se alkaa makean kirpsakkana hedelmäisenä tuoksuna joka on tuttu mutta en tiedä mistä. Taustalla on pehmeän pyöreä pihkaisuus joka jää ihotuoksuksi lopussa. Miellän pihkatuoksut usein maskuliinisemmalle puolelle (käytän pihkaa hyvin laveasti tässä, kaikki tietävät sen tuoksutyypin vaikka erilaisia on useita), mutta tämä on hyvinkin naisellinen. 

Olisi kiintoisaa kokeilla noita virtsahajuja ja verrata niitä vintage-pisuihin. Tänään suihkautin yhtä 80-luvun voimatuoksua, ja viitisen minuuttia kesti virtsanhaju, ennen kuin asettui kauniisti.

Vierailija
18248/19266 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen Divain-tilaukseni. Tylsää noissa on se, että kaikki pullot on hyvin hillittyjä suorakaiteita, eli kokonaista kokoelmaa noita en missään nimessä hankkisi kun näyttää tylsältä. :D Neljä tuoksua tuli maksamaan hieman yli 50 euroa, ei hassumpaa.

Iloisin yllätys näistä on ehdottomasti Kilianin Love dont be shy. Muutama vuosi sitten kun tuosta Rihannan käyttämästä huumaavasta tuoksusta luin, hankin samplen ja käytin sen hyvin nopeasti, rakastin tuoksua ja sen tuomaa oloa. Tuo Divain-versio vaikuttaa aivan erinomaiselta! Tuoksuu nenääni samalta, kestää todella hyvin, vahva. Täysosuma. 

Tänään testissä on Kayalin Oudgasm Vanilla Oudia versioiva pullo. Alkuperäistä en ole kokeillut, tämä oli sokkonen. Ihan tyylikäs vanilja, aikuismainen, muttei ehkä mature kuitenkaan. Ei hirveän vahva oud ainakaan mun nenääni, mutta kuitenkin pikkusäväys vaniljan rinnalla. En osaa sanoa kestosta/sillagesta vielä, täytyy tiedustella myös avopuolisolta. Ei tämä miksikään päräyttäväksi suosikiksi taida nousta, mutta uskoisin että tulee käytettyä. 

-leivosnenu 

Vierailija
18249/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Petite Robe Noire EdT on versioitu uusiksi. Puuh. :/

Vierailija
18250/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokemusta vain siitä coconut fizz, joka kylläkin on lopetettu. Mutta se on ainakin todella upea, kaunein kookos tuoksu ikinä.  

Olen ihan samaa mieltä. Mulla on Coconut Fizz -pullossa kaksi kolmasosaa jäljellä. Se on vain kesäkäytössä ja silloinkin säännöstelen sen käyttöä, juurikin siksi koska se on lopetettu. Toinen Aqua Allegoria mulla on Orange Soleia, aavistuksen minttua sisältävä appelsiininen sitrustuoksu, joka kestää mun iholleni yllättävän kauan. Muitakin sarjan tuoksuja olen joskus kokeillut kaupassa ja ihastuttaviksi todennut, mutta niiden hinnat ovat nykyisin tähtitieteellisen korkeita, ikävä kyllä. 

Vierailija
18251/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetääs perjantain kunniaksi kysymys:

Muistatko, mitä tuoksua käytit ensitreffeillä nykyisen kumppanisi kanssa? Entä tiedätkö, mitä kumppani käytti? 

Olen ollut yhdessä avomieheni kanssa kohta kahdeksan vuotta. Minulla oli ekoilla treffeillä Guerlainin La Petite Robe Noire. Tykkäsin siihen aikaan tuoksuista, jotka olivat ns. boozy, ja rakastin Robe Noiren kirsikkaelementtiä. Miehellä oli L'Occitanen Eau de Baux (näin pullon myöhemmillä treffeillä hänen kylppärissään). Muistan ajatelleeni, että onpas miehellä hienostuneen puumainen tuoksu, joka on selvästi muuta kuin Axea. :D

Minulla on edelleen vajaa pullo Robe Noirea. En muista ekojen treffien päivämäärää tarkasti, mutta olen ottanut tavaksi suihkaista sitä kun menemme ulos suunnilleen vuosipäivän aikaan. 

Vierailija
18252/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä keväänä kun tapasin mieheni, käytin Gucci II:ta ja Miss Dior Cherietä, sitä ensimmäistä ja kunnollista, joka lanseerattiin 2005 (nykyinen ei ole hyvä). Treffi-iltana minulla oli Guccia. Molemmat tuoksut olivat itse asiassa vartalovoiteina, joissa tuoksu oli parempi. Stockmannilta sai vielä silloin yleisesti tuoksuista vartalovoiteita.

Vierailija
18253/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiintoisaa kokeilla noita virtsahajuja ja verrata niitä vintage-pisuihin. Tänään suihkautin yhtä 80-luvun voimatuoksua, ja viitisen minuuttia kesti virtsanhaju, ennen kuin asettui kauniisti.

Olisiko tuoksusi voinut mennä pahaksi? 

Vierailija
18254/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitetääs perjantain kunniaksi kysymys:

Muistatko, mitä tuoksua käytit ensitreffeillä nykyisen kumppanisi kanssa? Entä tiedätkö, mitä kumppani käytti? 

Hmm, en ole tällä hetkellä suhteessa, mutta otetaan viimeinen kumppani. Käytin silloin Serge Lutensin Datura Noiria (oli minulla muitakin), josta hän todella tykkäsi. Miehellä oli tuoksuna Jardin Sur Le Nil. N53

Vierailija
18255/19266 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Siinä on sivettiä ja sen pitääkin tuoksua tuolta. Pidän tuoksuista, jotka muuttuvat. On kiinnostavaa seurata ja haistella tuoksun vaiheita. Nykyään myytävistä lineaarisista pulloon tapetuista tuoksuista en oikein välitä.

Vierailija
18256/19266 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekalla deitillä kahta, vintage No.5 edt ja un Jardin Apres La Mousson. Ei kerrostettuna vaan eri kohdilla ihoa. N54

Vierailija
18257/19266 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Siinä on sivettiä ja sen pitääkin tuoksua tuolta. Pidän tuoksuista, jotka muuttuvat. On kiinnostavaa seurata ja haistella tuoksun vaiheita. Nykyään myytävistä lineaarisista pulloon tapetuista tuoksuista en oikein välitä.

En usko, että hajuveden olisi koskaan kuulunut tuoksua virtsaiselta. Sanon tämän ihan siksi että muistan hyvin 80-luvun tuoksut ja vanhemmatkin, eikä niistä mikään koskaan tuoksunut millään tavalla "epämiellyttävältä". Eihän kukaan ostaisi sellaista tuoksua, joka ensimmäiset viisi minuuttia tuoksuu yleiseltä vessalta. Sivetti oikein käytettynä ei tuoksu virtsalta. (Muuten, jotkut valkoiset kukat, hunajanuotti ja etenkin mustaherukka saattaa luoda sellaisen vessavaikutelman joidenkin nenään, näin olen ainakin itse huomannut, joten kysymys voi olla myös yksilöllisestä kokemuksesta.)

Olen ihan samaa mieltä sinun kanssasi siitä, että on mukavaa kun tuoksu muuntuu iholla. Lineaarisuus sen sijaan on vain yksi tyyli, ehkä nykyään trendikkäämpi kuin ennen, mutta on silläkin paikkansa. Useimmat tuoksut kuitenkin muuttuvat ainakin vähän kun latvanuotit haihtuvat. N53

Vierailija
18258/19266 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan todella paljon Rochasin Femme -tuoksua, vintagena. Se oli Jumalainen ihotuoksu, hedelmäinen persikkaisen pehmeä chypre. Toisesta maailmasta, tuollaisia tuoksuja ei enää tehdä eivätkä ihmiset tuoksu enää aivan yhtä upeilta.

Vierailija
18259/19266 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hajuveden olisi koskaan kuulunut tuoksua virtsaiselta. Sanon tämän ihan siksi että muistan hyvin 80-luvun tuoksut ja vanhemmatkin, eikä niistä mikään koskaan tuoksunut millään tavalla "epämiellyttävältä". Eihän kukaan ostaisi sellaista tuoksua, joka ensimmäiset viisi minuuttia tuoksuu yleiseltä vessalta. Sivetti oikein käytettynä ei tuoksu virtsalta.

Tuo on hieno piirre, että osataan etänä epäillä toisten tuoksuista, että ne ovat pilalla  vieläpä niin varmasti, että kun jo kerran kiistän, että ei ole, asiaa ei jätetä siihen! Minä, joka kyseistä tuoksua olen 80-luvulta saakka käyttänyt, en luonnollisesti voi osata asiaa aistinvaraisesti arvioida.

Tuolla ylempänä olisi vielä tuo Sorcinelli-testaajan kusiaistimus kyseenalaistamatta. Fragrantican pee-sanalla kuvailijat olisi myös oikaisematta, jos intoa piisaa.

Vierailija
18260/19266 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kysymys 😊

En muista ensi treffejä kun käytiin vain pikaisesti töiden jälkeen kahvilla, mutta ekaa kertaa kun kävin hänen luonaan, oli minulla Versace Bright Crystal Absolu. Muistan, koska hän kehui miten hyvältä tuoksun. Hänellä ei ehkä ollut mitään tuoksua.

Sittemmin tuoksuja tullut vaikka ja mitä lisää, mutta tämä kyllä pysyy aina valikoimissa, pidän itsekin siitä edelleen.

- N43 (ent. N42, mutta vanhenin tässä välissä 😂)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä