Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19267)
Päivän parfyymi mulla Habanita, eilen Bal a Versailles. Ai miten rakastankaan kyseisiä klassikoita syksyllä. ♥️
Mulla on niin paljon hajuvesiä, joita haluan vuorollaan käyttää, joten en pysty sanomaan yhtä signaturea ja monet tuoksut on sellaisia, joista en ikinä luopuisi kokoelmassani. Mutta jos nyt yhden mainitsen, joka on todellakin mulle ”signature-materiaalia”(vaikka harvoin käytössä), niin se on Serge Lutensin Louve. Kirsikkatuoksut on mun erityinen heikkouteni. 😍
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella jotain tuoksua, jossa olisi vaniljaista tupakkaa/savua, mutta myös jotain raikkaampaa hedelmä/kukkaelementtiä, ettei olisi liian raskas tai äitelä?
Ajattelin lähinnä unisex/kevyesti naisellinen -osastoa.
Mulla on tämä: https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Tobacco-Vanille-1825.html
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu Balmainin Extatic.
Mullakin on tämä, jotenkin erottuva ja omaperäinen tuoksu. Ei ole samantyyppistä tuoksua tullut ikinä vastaan. En usko, että moni tätä Suomessa käyttää, tosi pienessä joukossa varmaan ollaan. Aika voimakas, tämä kyllä huomataan, mutta hyvällä tavalla mielestäni, itse tykkään vahvoista tuoksuista. Myös lasipullo kultaisilla yksityiskohdilla on tosi tyylikäs ja huokuu laatua. Kuitenkaan ei ollut superkallis tämä, muistaakseni Notinolta tilasin.
Vierailija kirjoitti:
Päivän parfyymi mulla Habanita, eilen Bal a Versailles. Ai miten rakastankaan kyseisiä klassikoita syksyllä. ♥️
Mulla on niin paljon hajuvesiä, joita haluan vuorollaan käyttää, joten en pysty sanomaan yhtä signaturea ja monet tuoksut on sellaisia, joista en ikinä luopuisi kokoelmassani. Mutta jos nyt yhden mainitsen, joka on todellakin mulle ”signature-materiaalia”(vaikka harvoin käytössä), niin se on Serge Lutensin Louve. Kirsikkatuoksut on mun erityinen heikkouteni. 😍
Onko tuo Habanita Molinardin? Tilasin juuri Molinardilta Vanilla Fruite:n, sitä on kehuttu Fragranticassa. Tekisi myös mieli hankkia Nirmala, mutta sitä ei meinaa löytää mistään, joka paikassa loppunut.
Hain juuri postista Imaginary Authorsin Short Story Collectionin, Molton Brownin discovery setin ja joukon sekalaisia (11 kpl). Sekalaisissa joku haiskahtaa voimakkaasi hielle, epäilen Zoologistin Camelia. Luokittelen näytteet vuodenaikojen mukaan, joten testailu kestää pienen ikuisuuden. Päivän tuoksu on TDC:n Jasmin de Nuit, mausteinen jasmiini, kuin hapoton cola.
Vierailija kirjoitti:
Hain juuri postista Imaginary Authorsin Short Story Collectionin, Molton Brownin discovery setin ja joukon sekalaisia (11 kpl). Sekalaisissa joku haiskahtaa voimakkaasi hielle, epäilen Zoologistin Camelia. Luokittelen näytteet vuodenaikojen mukaan, joten testailu kestää pienen ikuisuuden. Päivän tuoksu on TDC:n Jasmin de Nuit, mausteinen jasmiini, kuin hapoton cola.
Ausliebe laittoi mukaan Laliquen Infinite Shinen, lienee matonpesua luvassa (ruusu) ja Electric Purplen sekä JHAGin Lipstick Feverin (ja keksin ja valkosuklaata...). Sekalaiset ovat dekantointiputiikista, tulivat perille Portugalista. Näiden myötä pelkästään syksykategorian tuoksuja on yli 30. Perfumaattinen ADHD, sanoo kalasäilykkeitä keräävä mies. 😉
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuoksuni on Valentinon Donna born in Rome ja eilen se oli Givenchyn l'interdit. Kolmas, jota käytän tähän aikaan vuodesta on Chloen Absolu de parfym. Vaihtelen tuoksuja vuodenaikojen ja mielialojen mukaan, sillä en ole löytänyt itselleni etsimisestä huolimatta signature-tuoksua. Jatkan siis etsintää. Tähän mennessä käytössäni on ollut yksi ainoa tuoksu, joskus 80-luvulla, jota olen käyttänyt peräti kaksi pullollista: YSL:n tuoksu "Y". Sitä on ikävä - mahtaisiko toimia vielä tänään, jos sitä jostakin vielä saisi?
Onko teillä muilla ns. signature-tuoksuja?
Minulla ei ole enkä sellaista etsikään, olen liian vaihtelunhaluinen siihen. Tosin monta vuotta minulla oli yleensä vain kaksi tai kolme tuoksua kerrallaan ja vasta yhden pullon tyhjennyttyä ostin uuden, yleensä laivareissulta tax freestä. Vasta viime vuoden tammikuussa (laivareissun jälkeen sekin) aloin ihan tosissani innostua tuoksuista keräilymielessä ja käyttää ostamiani tuoksuja vuodenaikojen ja mielialan mukaan. Nyt niitä on nelisenkymmentä.
Päivän tuoksu: Zadig&Voltairen This Is Her Capsule Collection 2019. Yummy!
Odottelen kovasti Hobby Hallin parfyymipakettia! Siellä on 2 tuoksua mulle ja 1 lahjaksi. Toinen niistä omistani on sokko-ostos, You Tube arvioiden perusteella tilattu. Jännittää!
Mistä tällä hetkellä hankitte tuoksuja? Kannattaako ostaa suomalaisista nettikaupoista vai tilaatteko ulkomailta ja onko toimitukset toimineet?
Vierailija kirjoitti:
Odottelen kovasti Hobby Hallin parfyymipakettia! Siellä on 2 tuoksua mulle ja 1 lahjaksi. Toinen niistä omistani on sokko-ostos, You Tube arvioiden perusteella tilattu. Jännittää!
Tässä olikin Hobby Hall mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että tuoksuissani on vain keveitä kevät- ja kesätuoksuja. Onko kellään vihjata syksy/talvituoksua? En pidä liian myskisestä, raskaasta tuoksusta, enkä sellaisesta, joka valtaa huoneen.
Testaahan Marc Jacobsin Decadence. Itse käytän sitä talvisin.
Kiitos, pitää mennä nuuhkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Chloé Nomade on hyvä syystuoksu. Moderni chypre-tuoksu. Testaa, ennen kuin ostat, on neuvoni. :)
Makeampaa osastoa on Rihanna Nude.
Mulla syystuoksuna on myös Ariana Granden Cloud.
Avon artistique-sarjan Iris Fétiche on ihana syksyllä, pehmeä, lämmin, sensuelli.
Kaikissa näissä tuoksuissa on niitä nuotteja mistä pidän. Pitää listata ylös ja testata. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu Balmainin Extatic.
Mullakin on tämä, jotenkin erottuva ja omaperäinen tuoksu. Ei ole samantyyppistä tuoksua tullut ikinä vastaan. En usko, että moni tätä Suomessa käyttää, tosi pienessä joukossa varmaan ollaan. Aika voimakas, tämä kyllä huomataan, mutta hyvällä tavalla mielestäni, itse tykkään vahvoista tuoksuista. Myös lasipullo kultaisilla yksityiskohdilla on tosi tyylikäs ja huokuu laatua. Kuitenkaan ei ollut superkallis tämä, muistaakseni Notinolta tilasin.
Pullo on todella tyylikäs ja tuoksu on aivan ihana. Lämpenee iholla pehmeäksi. Pidän todella paljon, ostin lentokentältä ja olin ihan unohtanut kaapin perälle. Ei todellakaan kallis, hintaansa nähden tyylikäs. Sopii minun persoonaani.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällä hetkellä hankitte tuoksuja? Kannattaako ostaa suomalaisista nettikaupoista vai tilaatteko ulkomailta ja onko toimitukset toimineet?
Sokoksen ja Stockmannin kanta-asiakkaana tulee hankittua niiltä silloin kun niillä on kanta-asiakastarjouksia, -10, -15, -20, -25 prosenttia. Muutaman tuoksun olen tilannut Notinolta ja ParfyymiKlikkaukselta (suomalaisia, vaikka toimitukset tulevatkin Suomen ulkopuolelta) ja hyvin on toiminut, ei valittamista. Niissä olen maksanut PayPalin kautta. Ulkomaisia nettikauppoja en ole vielä toistaiseksi kokeillut. Minun yleisin tuoksuostospaikkani, Viking Grace, on sattuneesta syystä jäänyt vähän vähemmälle tänä vuonna, vaikka ehdimme sentään tammikuussa ja kesäkuussa käydä. Kesäkuun risteily oli peruuntuneen maaliskuun miniristeilyn korvike piknik-risteily, jossa vaihdoimme laivaa Amorellasta Graceen Maarianhaminassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi. Tilasin (onneksi!) testarin Creedin Aventuksesta miehelle ja olen superpettynyt. Tuoksu on liian pappamainen, liian mitäänsanomaton, tyylikäs mutta vähän kuin miellyttävä partavaahto tai kiva ikkunanpesuaine. Ei mitään luonnetta eikä seksikkyyttä. Ei jatkoon. Mikä nyt neuvoksi?
Jatkan vielä että tuolle tuoksuu sellainen kuuskymppinen mies joka on puurtanut hiljaisesti ja päässyt mukavaan asemaan töissään, elämässä kaikki on mukavaa, hän ajaa hintavalla mutta huomiotaherättämättömällä autolla mukavaan työpaikkaansa. Kaikki on niin mukavaa, mutta särmätöntä, karismatonta ja vailla luonnetta.
Olen niin hirvittävän pettynyt.Onpa jännä miten eri tavalla tuoksut voi kokea! Mä tilasin myös Aventuksesta näytteen miehelleni, mutta mun mielestä tämä taasen oli liian erikoinen :D Tuoksui niin voimakkaasti ananakselle ja muutenkin tuoksu oli jotenkin liian päällekäyvä ja koko huoneen täyttävä. Ei mennyt jatkoon meillä.
Tämä muuten täytti koko asunnon, vaikka sitä ei testattu kuin se yksi pieni suihkaus! Edelleen on koko asunto (120m2, että täytyy sanoa että riittoisa on!) haisee papparaiselle. Ananasta kumpikaan meistä ei siinä haistanut.
Aventus on hankala tuoksu, joka toimii vain jos sitä käytetään oikein. Käytin sitä itse kaksi vuotta ja opin palautteesta ainakin miten sitä ei tule käyttää. Esim. hiuksiin suihkautettuna se haisee aivan kamalalle ja savustaa koko huoneiston.
Oikein käytettynä se on miellyttävä, joskaan se ei koskaan saavuttanut mitään kovin suurta suosiota ja oli vielä hemmetin kallis. Edullisemmat makeat tuoksut ajoivat ohi.
Creed Aventus on muuten yksi väärennetyimmistä tuoksuista. Jos netistä tilattu näyte tuoksuu vain savulle, eikä lainkaan makealle ananakselle, niin sinua on todennäköisesti petkutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi. Tilasin (onneksi!) testarin Creedin Aventuksesta miehelle ja olen superpettynyt. Tuoksu on liian pappamainen, liian mitäänsanomaton, tyylikäs mutta vähän kuin miellyttävä partavaahto tai kiva ikkunanpesuaine. Ei mitään luonnetta eikä seksikkyyttä. Ei jatkoon. Mikä nyt neuvoksi?
Jatkan vielä että tuolle tuoksuu sellainen kuuskymppinen mies joka on puurtanut hiljaisesti ja päässyt mukavaan asemaan töissään, elämässä kaikki on mukavaa, hän ajaa hintavalla mutta huomiotaherättämättömällä autolla mukavaan työpaikkaansa. Kaikki on niin mukavaa, mutta särmätöntä, karismatonta ja vailla luonnetta.
Olen niin hirvittävän pettynyt.Onpa jännä miten eri tavalla tuoksut voi kokea! Mä tilasin myös Aventuksesta näytteen miehelleni, mutta mun mielestä tämä taasen oli liian erikoinen :D Tuoksui niin voimakkaasti ananakselle ja muutenkin tuoksu oli jotenkin liian päällekäyvä ja koko huoneen täyttävä. Ei mennyt jatkoon meillä.
Tämä muuten täytti koko asunnon, vaikka sitä ei testattu kuin se yksi pieni suihkaus! Edelleen on koko asunto (120m2, että täytyy sanoa että riittoisa on!) haisee papparaiselle. Ananasta kumpikaan meistä ei siinä haistanut.
Aventus on hankala tuoksu, joka toimii vain jos sitä käytetään oikein. Käytin sitä itse kaksi vuotta ja opin palautteesta ainakin miten sitä ei tule käyttää. Esim. hiuksiin suihkautettuna se haisee aivan kamalalle ja savustaa koko huoneiston.
Oikein käytettynä se on miellyttävä, joskaan se ei koskaan saavuttanut mitään kovin suurta suosiota ja oli vielä hemmetin kallis. Edullisemmat makeat tuoksut ajoivat ohi.
Creed Aventus on muuten yksi väärennetyimmistä tuoksuista. Jos netistä tilattu näyte tuoksuu vain savulle, eikä lainkaan makealle ananakselle, niin sinua on todennäköisesti petkutettu.
Care of Carlilta tilasin, ei tuoksu savulle ollenkaan, muttei kyllä ananaksellekaan. Tyylikkäältä se tuoksui, muttei luonteikkaalle.
Olen tilannut:
Cocopanda
Hajuvesi
Lyko
Hobby Hall
Eleven
Parfum Dreams (saksalainen)
Varsinkin viime vuonna joulu-tammikuussa oli hyviä tarjouksia. Samankokoiset tuoksupullot maksoivat kymmenisen euroa vähemmän kuin kivijalkaliikkeissä. Ja sitten oli lahjapakkauksia alessa. kaikki nuo toimivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella jotain tuoksua, jossa olisi vaniljaista tupakkaa/savua, mutta myös jotain raikkaampaa hedelmä/kukkaelementtiä, ettei olisi liian raskas tai äitelä?
Ajattelin lähinnä unisex/kevyesti naisellinen -osastoa.
Mulla on tämä: https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Tobacco-Vanille-1825.html
Kiitos vinkistä! Vaikuttaa mielenkiintoiselta, joskin aika hintavalta. Olen vasta aloittelemassa käyskentelyä parfyymien maailmassa, niin en osaa sanoa, mitä pidän kaikista luetelluista tuoksunuoteista tai kuinka ne käyttäytyvät ihollani. Täytyy nuuskia, jos jossain pääsisi testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Care of Carlilta tilasin, ei tuoksu savulle ollenkaan, muttei kyllä ananaksellekaan. Tyylikkäältä se tuoksui, muttei luonteikkaalle.
Kuullostaa juuri Aventuksen tuoksulta. Sen sanotaan olevan niin tasapainoinen, että erillisiä ainesosia on vaikea erottaa toisistaan. Tyylikäs keski-ikäisen toimistotuoksu, jota ei ole tarkoitettu hurmaamaan.
Chloé Nomade on hyvä syystuoksu. Moderni chypre-tuoksu. Testaa, ennen kuin ostat, on neuvoni. :)
Makeampaa osastoa on Rihanna Nude.
Mulla syystuoksuna on myös Ariana Granden Cloud.
Avon artistique-sarjan Iris Fétiche on ihana syksyllä, pehmeä, lämmin, sensuelli.