Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19267)

Vierailija
1621/19267 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kerinnyt tuoksuttaa Escadan Limited edition uutuutta candy love? Aivan ihana ja todella makea. Pullokin aivan ihana.

Vierailija
1622/19267 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, suihkautin 4pv sitten Marc Jacobsin Decadencea yhden suihkauksen, laitoin sen jälkeen mekon päälle ja nyt tänään kun laitoin mekon uudestaan (kun oli puolipitoinen), oli tuoksu vielä voimakkaana läsnä. Täytyy kyllä sanoa ettei harmita, on sen verran ihana tuo tuoksu johon se kypsyy, mutta pitkäkestoinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Guessin Girl. Tuloina tyttömäinen olo.

1624/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään pysty allbeautyyn enää edes rekisteröitymään suomalaisella osoitteella.

Vierailija
1625/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromatics Elixir on ikisuosikkini. Tyylikäs ja aistillinen tuoksu.

Vierailija
1626/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ihan viimepäivinä tilannut allbeauty-sivustolta? Suunnittelin ostoksia viime viikolla, tili on siellä, olin jo niin pitkällä että olisin seuraavaksi laittanut kortin tiedot. No äsken päätin tilata ja ilmoittaakin ettei onnistu toimitus Suomeen :(

Tilasin 31.10 sieltä ja 2.11 ilmoittivat, että paketti on lähtenyt matkaan DPD:llä.

Voi sinua onnekasta ja minua onnetonta. 

Kysyin ja vastasivat, että eivät enää toimita 'due to these hard times'.

Vierailija
1627/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Paco Rabanne - Olympéa

Kävin tänään Stockmannilla, koska kanta-asiakas sai kosmetiikasta 20 prosenttia pois ostosten loppuhinnasta. Ostin vain yhden tuotteen (vähän aikainen synttärilahja itselleni, synttärit ensi viikolla) ja se oli Acqua di Parman Magnolia Nobile. Pari viikkoa sitten kävin sitä nuuhkimassa ja silloin hyllyssä (Turussa) oli kaksi pulloa, mutta tänään oli enää vain yksi... Siis joku muukin oli varmaan ostanut saman tuoksun tämän alennuskampanjan aikana, mutta onneksi vain yksi muu, jotta minä sain sen minkä olin merkannut itselleni seuraavan aleajan ostokseksi. :D Kerrassaan ihana tuoksu: aluksi tuoksuu jokin herkullinen sitrus, mutta sitten iskee kukkien huumaava armeija nenään, päällimmäisenä magnolia, jonka muistan muinaisesta Yves Rocherin Magnoliasta mieleeni jääneenä hienostuneena tuoksuna. Lopputuoksua tässä vielä odottelen, Fragrantican mukaan puisia nuotteja, patsulia ja vaniljaa. Ehkä jotain puumaista haistan jo, kun oikein nenäni käsivarteeni kiinni tungen. Niin, piti sitä kotiin tullessani hiukan käsivarsiin kokeilla, vaikka kaulassani ja niskassani Olympéa vielä tuoksuukin. :D

Millainen ihotyyppi sulla on, kuiva vai rasvainen, kun Olympéa tuoksuu ihollasi hyvälle, en epäile, etteikö tuoksuisi. Mun iholla se tuoksuu kauhealle, kuten vesituoksut yleensä. Mun iho ei ole erityisen kuiva eikä rasvainen, pintakuiva sekaiho on kasvojeni ihotyyppi.

Mulla on yleisesti ottaen rasvainen iho, ollut ihan pikkutytöstä asti. Nyt vanhemmiten (yli 50 v.) kasvot hilseilevät pintakuivina pesun jälkeen n. puoli tuntia, kunnes rasva tulee taas esiin ja kiilto alkaa. Tuoksujen suhteen ei ole ollut kauheasti valittamista. Useimmat tuoksuvat hyvältä, mutta pysyvyydessä on joidenkin kanssa joskus ollut vähän ongelmia.

Vierailija
1628/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi. Tilasin (onneksi!) testarin Creedin Aventuksesta miehelle ja olen superpettynyt. Tuoksu on liian pappamainen, liian mitäänsanomaton, tyylikäs mutta vähän kuin miellyttävä partavaahto tai kiva ikkunanpesuaine. Ei mitään luonnetta eikä seksikkyyttä. Ei jatkoon. Mikä nyt neuvoksi?

Vierailija
1629/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitsi. Tilasin (onneksi!) testarin Creedin Aventuksesta miehelle ja olen superpettynyt. Tuoksu on liian pappamainen, liian mitäänsanomaton, tyylikäs mutta vähän kuin miellyttävä partavaahto tai kiva ikkunanpesuaine. Ei mitään luonnetta eikä seksikkyyttä. Ei jatkoon. Mikä nyt neuvoksi?

Jatkan vielä että tuolle tuoksuu sellainen kuuskymppinen mies joka on puurtanut hiljaisesti ja päässyt mukavaan asemaan töissään, elämässä kaikki on mukavaa, hän ajaa hintavalla mutta huomiotaherättämättömällä autolla mukavaan työpaikkaansa. Kaikki on niin mukavaa, mutta särmätöntä, karismatonta ja vailla luonnetta.

Olen niin hirvittävän pettynyt.

Vierailija
1630/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ihan viimepäivinä tilannut allbeauty-sivustolta? Suunnittelin ostoksia viime viikolla, tili on siellä, olin jo niin pitkällä että olisin seuraavaksi laittanut kortin tiedot. No äsken päätin tilata ja ilmoittaakin ettei onnistu toimitus Suomeen :(

Tilasin 31.10 sieltä ja 2.11 ilmoittivat, että paketti on lähtenyt matkaan DPD:llä.

Voi sinua onnekasta ja minua onnetonta. 

Kysyin ja vastasivat, että eivät enää toimita 'due to these hard times'.

Oli kyllä hyvä nettikauppa. Tilasin sieltä lokakuussa neljä kertaa kun aina löytyi jotain mitä oli pakko saada. Vähäsen outo vastaus tuo ”due these hard times”. Luulisi, että olisivat onnellisia kun kauppa käy.

Vierailija
1631/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että tuolle tuoksuu sellainen kuuskymppinen mies joka on puurtanut hiljaisesti ja päässyt mukavaan asemaan töissään, elämässä kaikki on mukavaa, hän ajaa hintavalla mutta huomiotaherättämättömällä autolla mukavaan työpaikkaansa. Kaikki on niin mukavaa, mutta särmätöntä, karismatonta ja vailla luonnetta.

Onpa jännä miten eri tavalla tuoksut voi kokea! Mä tilasin myös Aventuksesta näytteen miehelleni, mutta mun mielestä tämä taasen oli liian erikoinen :D Tuoksui niin voimakkaasti ananakselle ja muutenkin tuoksu oli jotenkin liian päällekäyvä ja koko huoneen täyttävä. Ei mennyt jatkoon meillä.

Vierailija
1632/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän testeri: Frederic Mallen Angeliques sous la pluie. 

Aivan ihana tuoksu minusta, ei liian makea ja vetosi tunteisiin... mutta prkl kun se ei kestä ollenkaan ihollani! Häviää melkein heti. Olen tosi pettynyt... olisi mennyt ostoslistalle muuten ns. päivätuoksuksi.  

Vierailija
1633/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän testeri: Frederic Mallen Angeliques sous la pluie. 

Aivan ihana tuoksu minusta, ei liian makea ja vetosi tunteisiin... mutta prkl kun se ei kestä ollenkaan ihollani! Häviää melkein heti. Olen tosi pettynyt... olisi mennyt ostoslistalle muuten ns. päivätuoksuksi.  

Fragrantican perusteella ihanalta vaikuttaa! Kuinka hyvin tämä mielestäsi menee naiselle, onko täysin unisex?

Vierailija
1634/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko suositella jotain tuoksua, jossa olisi vaniljaista tupakkaa/savua, mutta myös jotain raikkaampaa hedelmä/kukkaelementtiä, ettei olisi liian raskas tai äitelä?

Ajattelin lähinnä unisex/kevyesti naisellinen -osastoa.

Vierailija
1635/19267 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että tuoksuissani on vain keveitä kevät- ja kesätuoksuja. Onko kellään vihjata syksy/talvituoksua? En pidä liian myskisestä, raskaasta tuoksusta, enkä sellaisesta, joka valtaa huoneen.

Vierailija
1636/19267 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä miten eri tavalla tuoksut voi kokea! Mä tilasin myös Aventuksesta näytteen miehelleni, mutta mun mielestä tämä taasen oli liian erikoinen :D Tuoksui niin voimakkaasti ananakselle ja muutenkin tuoksu oli jotenkin liian päällekäyvä ja koko huoneen täyttävä. Ei mennyt jatkoon meillä.

Tämä muuten täytti koko asunnon, vaikka sitä ei testattu kuin se yksi pieni suihkaus! Edelleen on koko asunto (120m2, että täytyy sanoa että riittoisa on!) haisee papparaiselle. Ananasta kumpikaan meistä ei siinä haistanut.

Vierailija
1637/19267 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että tuoksuissani on vain keveitä kevät- ja kesätuoksuja. Onko kellään vihjata syksy/talvituoksua? En pidä liian myskisestä, raskaasta tuoksusta, enkä sellaisesta, joka valtaa huoneen.

Testaahan Marc Jacobsin Decadence. Itse käytän sitä talvisin.

Vierailija
1638/19267 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Balmainin Extatic.

Vierailija
1639/19267 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm. 1972 kirjoitti:

Nuoruudesta jäänyt mieleen Leonardin Balahe, Benettonin Colors, Balenciagan Rumba, Giorgio Beverly Hills Red ja Rochasin Byzance.

Mietin millaisia nuo mahtaisi olla tänä päivänä, siis vanhoina kunnon versioina :)

Itse olen käyttänyt siitä asti kun kun Alma toi Usan tulijaisena minulle  80 luvun alku: la Air du Temps Nina Ricci. Jos on ollut mahdolisuus ostin sitä nuorempana. Ollaan päätämässä vuotta 2020,mahdolisuus ostaa,kun tarve.Kesä kaudet en käytä tuoksuja,luonto ampaarit,ulkoilen paljon.Kokeillut olen vaikka mitä,jämähtänyt tuo. Talvi tuoksuna sain joskus, tytäreni ystävältä Opium.Talvi tuoskuna ihastuin.Mutta teen valinan ,ostan sen Nina Riccin  tarjouksesta s-etu kortillani.Ulkoilessani ääretön haju aistin,tuulen väre:Tuntematon  nainen  tai mies,ohitaa minut. Jäljelle  jää aivan ihana tuoksu! Tekisi mieli juosta perään,kysyä tuoksun nimi?En kehtaa. Miehillä voi olla hyviä tuoksuja,joita voi nainenkin käyttä.Mihin olisi kirjoitettu ei?.(Toisalta eri tuoksut eri ihoilla reakoi erin lailla)

Vierailija
1640/19267 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuoksuni on Valentinon Donna born in Rome ja eilen se oli Givenchyn l'interdit. Kolmas, jota käytän tähän aikaan vuodesta on Chloen Absolu de parfym. Vaihtelen tuoksuja vuodenaikojen ja mielialojen mukaan, sillä en ole löytänyt itselleni etsimisestä huolimatta signature-tuoksua. Jatkan siis etsintää. Tähän mennessä käytössäni on ollut yksi ainoa tuoksu, joskus 80-luvulla, jota olen käyttänyt peräti kaksi pullollista: YSL:n tuoksu "Y". Sitä on ikävä - mahtaisiko toimia vielä tänään, jos sitä jostakin vielä saisi?

Onko teillä muilla ns. signature-tuoksuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän