Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Kaivoin syksytarjottimelle kaappini kätköstä Muglerin Aura Sensuellen. En ole sitä pitkään aikaan käyttänyt. Se ei koskaan ollut mikään erityinen lemppari (blind buy), mutta ihan jees kuitenkin. Hyvin erilainen kuin muut hajuveteni. En tiedä mitä on tapahtunut, olinko unohtanut tuoksun, onko se kypsynyt pullossaan, onko makuni muuttunut, tai ehkä kyse on kaikesta kolmesta, mutta pidän tästä aivan valtavasti. Tästä saattaa nyt tulla syksyn luottotuoksuni, mikäli maltan olla vaihtelematta koko ajan. Liian vahva toimistolle, mutta sielläkään ei tarvi enää käydä kuin kerran kuussa, joten sen päivän voi käyttää miedompia. Tai olla vaikka kokonaan ilman.
Tämä on jotenkin kermainen ja aika makea, mutta samalla edes hieman raikas hajuvesi. Mietin että pitäisikö yrittää metsästää Aura, se olisi ilmeisesti vielä vihreämpi.
Niinkuin joku totesi jo ihanin vuodenaika kun kaikki käy. Voi olla mitä vain ja tänään on Shalimaria.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin joku totesi jo ihanin vuodenaika kun kaikki käy. Voi olla mitä vain ja tänään on Shalimaria.
Eihän syksy- ja talvituoksut käy. Eikä helletuoksut enää.
Sotd päivän tuoksu No.5 L'Eau. Se on +18 ja elokuun lämmin ilta nyt.
My Way tuli tänään. Laitoin heti autossa. Täällä länsi-Suomessa ainakin on helle, 30 astetta.
Olen onnellisesti massaa uuden Armanini kanssa.
T. Sopuli
Kävin pyörähtämässä Kicksissä, kokeilin suositeltua So Scandalia, sitä alkuperäistä. Tuoksu on hyvä, mutta mun ihollani todella lineaarinen. Näin 3 tunnin kuluttua tuoksuu ihan samalle kuin alussakin tuoksui, mutta kesto vaikuttaa hyvältä. Kukkainen, ei lainkaan hedelmäinen tai marjainen, ja aika makea. Laitan listalle, ostan jos/kun löydän hyvästä alennuksesta pienen pullon.
Posti toi myös pienen paketin ja sieltä testiin lähti By Kilians Angelss Share. Ensimmäinen reaktio oli silmien kirkastuminen ja ajatus että no nyt! Mutta tässä minuuttien kuluessa en sittenkään ole varma. Minun ihollani ja minun nenääni tuoksu muistuttaa Hartwallin sitä mustaa omenalimpparia. Ei tietenkään ole identtinen, mitta se tuntuu ikäänkuin olevan se pohja. Aika makea tämä myös on, mikä ei yleensä haittaa, mutta tässä on potentiaalia myös huonovointisuuteen, mikä on minulle erittäin harvinainen reaktio. Näen kaksi mahdollisuutta, joko tästä tulee inhokki, tai tästä tulee suosikki. Käytön myötä se selviää.
Muinaistulet, Venetsialaiset, kyläjuhlat, elokuunilta ja Nuxe Floral + Gucci Bloom. Näin mä kukin tänäiltana.
Minä puolestani droppailen Issey Miyakea, sitä alkuperäistä. Niitä kahta flankeriä en ole vielä ehtinyt haistelemaan missään, mutta tämä alkuperäinen A Drop on viehkeän kukkainen ja minun ihollani pysyvä ja voimakas.
Tinhare kirjoitti:
Kävin pyörähtämässä Kicksissä, kokeilin suositeltua So Scandalia, sitä alkuperäistä. Tuoksu on hyvä, mutta mun ihollani todella lineaarinen. Näin 3 tunnin kuluttua tuoksuu ihan samalle kuin alussakin tuoksui, mutta kesto vaikuttaa hyvältä. Kukkainen, ei lainkaan hedelmäinen tai marjainen, ja aika makea. Laitan listalle, ostan jos/kun löydän hyvästä alennuksesta pienen pullon.
Posti toi myös pienen paketin ja sieltä testiin lähti By Kilians Angelss Share. Ensimmäinen reaktio oli silmien kirkastuminen ja ajatus että no nyt! Mutta tässä minuuttien kuluessa en sittenkään ole varma. Minun ihollani ja minun nenääni tuoksu muistuttaa Hartwallin sitä mustaa omenalimpparia. Ei tietenkään ole identtinen, mitta se tuntuu ikäänkuin olevan se pohja. Aika makea tämä myös on, mikä ei yleensä haittaa, mutta tässä on potentiaalia myös huonovointisuuteen, mikä on minulle erittäin harvinainen reaktio. Näen kaksi mahdollisuutta, joko tästä tulee inhokki, tai tästä tulee suosikki. Käytön myötä se selviää.
Jatkan tähän edelliseen viestiini. Tänään aamulla kokeiluun lähti By Kiliansin Black Phantom ja nyt iltasella suihkun jälkeen Love, dont be shy.
Ensivaikutelma kaikista kolmesta on, että kaikki ovat kovin makeita, ja jotenkin saman tyyppisiä. Ikään kuin kaikissa olisi sama pohjamehu johon on sitten heitelty eriäviä nuotteja. Se omenalimpparifiilis tulee vähiten love, dont be shy:sta.
Muuten tämä Love, dont be shy on jotenkin äitelän makea, jostakin nenäni saa aavistuksen säilykekirsikkaa tai jotain kirsikkaesanssia. Kukkia en juurikaan haista, mutta ihoni usein tuo nuo vaniljat, karamellit ym. makeat nuotit voimakkaimmin esiin. Samaan aikaan tuoksu jollakin tavalla tuo mieleen Montalen Mukhallatin, ehkä tuo äitelä makeus yhdistää näitä.
Black Phantom on alkuun ehkä voimakkaammin maskuliininen kuin mistä varsinaisesti pidän. Se on myös hyvin mausteinen, hieman pistävällä tavalla, mikä on myös asia joka ei ihan ole omaan makuuni. Se kuitenkin muuttuu eniten iholla, mausteiden pistävyys vähenee, mutta samalla ne leikkaavat sitä äitelää makeutta mikä tämänkin pohjalta löytyy. Kahdessa tunnissa tuoksu on vaimentunut lopputuoksuksi joka jää iholle, mutta pysyy melko pitkään.
Yhteistä näissä kahdessa tosiaan on vanilja, karamelli, ja sokeri. Angels sharessa on vanilja myös. Nämä makeat kestävät ihollani hyvin, mutta minun ihoni muuttaa ne aina lähes identtisiksi kopioiksi toisistaan, joten ovat sen myötä minulle myös aika tylsiä. Angels share on ehdottomasti kiinnostavin näistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut vasta viime aikoina santelituoksuihin - ennen en välittänyt tuosta nuotista ollenkaan. Kokeiltuna on Stash (SJP), Sunny side up (JHAG), Swissarabianin santeliöljy, Santal royal ja Samsara (Guerlain). Näyttää siltä, että olen täysin kääntänyt kelkkani, ja pidän nyt ihan kaikista aiemmin oudoksumistani santeleista. Onko kellään suosituksia kokeiltavaksi? Suosikkisantelit :) ?
Ehkä lähestyvä syksy aiheuttaa tämän santeli-innostuksen. Tilasin viikko sitten Stashin, mutta pääsen noutamaan ja testaamaan sitä vasta ensi viikonloppuna. Odotuksia on, koska tuoksua on kehuttu ja SJP:n tuoksuihin minulla on vanhastaan tunneside.
Puumaisuuden lisäksi puhuttelee mausteisuus. Tutustuin tällä viikolla Aesopin tuoksuihin ja ihastuin niistä yhteen. Nyt en vain muista, mikä se niistä oli. Todennäköisesti Hwyl. Onko kellekään Aesop tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut vasta viime aikoina santelituoksuihin - ennen en välittänyt tuosta nuotista ollenkaan. Kokeiltuna on Stash (SJP), Sunny side up (JHAG), Swissarabianin santeliöljy, Santal royal ja Samsara (Guerlain). Näyttää siltä, että olen täysin kääntänyt kelkkani, ja pidän nyt ihan kaikista aiemmin oudoksumistani santeleista. Onko kellään suosituksia kokeiltavaksi? Suosikkisantelit :) ?
Ehkä lähestyvä syksy aiheuttaa tämän santeli-innostuksen. Tilasin viikko sitten Stashin, mutta pääsen noutamaan ja testaamaan sitä vasta ensi viikonloppuna. Odotuksia on, koska tuoksua on kehuttu ja SJP:n tuoksuihin minulla on vanhastaan tunneside.
Puumaisuuden lisäksi puhuttelee mausteisuus. Tutustuin tällä viikolla Aesopin tuoksuihin ja ihastuin niistä yhteen. Nyt en vain muista, mikä se niistä oli. Todennäköisesti Hwyl. Onko kellekään Aesop tuttu?
Aesop ei ole tuttu, mutta santelit alkavat olla.
SOTD Santal carmin / Atelier Cologne. Santelia ja sahramia, mikä vie ajatukset Lähi-itään. Tuoksu on kiva, mutta muuttuu minulla ihotuoksuksi minuuteissa, kuten lähes kaikki Atelier C:t. Tämä ei ole heidän vikansa, vaan oletettavasti kuivan ihoni, joka kerrostamisesta huolimatta syö tuoksuja. Mutta S Carmin on kiinnostava, ja tuo santeliin uuden sahramisen tvistin, joka tuo mieleen, noh, Istanbulin? Siis Intian tai trooppisten saarten sijaan.
Eilisen santeli oli Chanelin Egoiste. Se on kaunis, mutta ehkä liian sievä ja hajuvesimäinen minun santelikseni (siis vaikka onkin miehille suunnattu). Pehmeä, vintage, unisex Pariisin-santeli. Pidän santeleista, jotka ovat luonnollisia, puumaisia ja kestäviä (esim. tuo Swiss Arabianin öljy).
Itse oon nyt ihastunut Maison Kurkdjian aqua celestia tuoksuun. On siis näyte itselläni. Haluaisin koko pullon mutta on liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa Suomeen ostettua Kayalin hajuvesiä?
sephora.se ainakin toimittaa Suomeen.
Tuleeko mieleen mitään tuoksua, missä olisi mukana rommi-note? Itselläni on Honoré de Presin Vamp a NY ja rakastan siinä olevaa rommivivahdetta!
Mikä versio on paras Herreran Good Girleistä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä versio on paras Herreran Good Girleistä?
Alkuperäinen.
Mulla on orkkis, blush, very good girl, ja glam. Orkkis on ihan heittämällä paras, nuo kaikki muut tuoksuu lopulta pohjimmiltaan samalle, joskin alkunuotit vaihtelevat. Orkkis on vähiten tunkkaisen makea.
Legere kiinnostaa kyllä lisäksi, kerran olen sitä tuoksuttanut ja se oli muistaakseni kevyempi kuin nuo muut.
Edelleen Zadig & Voltaire, kaikki heidän tuoksunsa toimivat
Kesän tuoksujani olivat Chloen Nomade Naturelle Jasmine sekä Guccin Gorgeous Gardenia. Nyt olisi syystuoksun aika, mutta mikään ei ole vielä erityisesti iskenyt. Nomade Naturellen gourmandinen lämpö sopii kyllä syksyynkin, mutta jotain uutta tekisi nyt mieli. Jotain lämmintä ja täyteläistä, muuta ei liian mausteista.
Library of Fragrancen karpalo on aika kamala. En oikein tiedä mikä siinä on, mutta siinä on jotakin tosi likaista siinä tuoksussa. Vähän tulee mieleen koiran oksennuksen haju, tai aavistuksen pilaantunut maito. Karpaloksi en tunnista. Se vastenmielinen haju ei ole siis hallitseva, mutta tulee jostain sieltä pohjalta ja sekoittuu siihen makeaan jonkin tuoksuun, mikä ei tosiaan ole mielestäni karpalon hajuinen. Hyh. Onneksi on vain 5ml.
Äkkiseltään kokeiltuna Wet Garden on ihan ok, mutta ei sekään ole se sateen haju mitä hain. Se on kovin kukkainen, itse kaipaan ehkä enemmän nurmikon ja mullan sävyistä sateen hajua, mutta varsin kiva ja käytettävä ensi nuuhkaisulta kuitenkin. Golden Delicious vaikuttaa aikalailla sellaiselta kuin kuvittelinkin, miellyttävä omenan tuoksu. Ei kuitenkaan niitä vihreän omenan tuoksuja, mutta eipä kai Golden Delicious lajikkeenakaan sellainen ole.