Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Vierailija kirjoitti:
Sotd. Päivän tuoksu. Ihanasti on Guerlainin Rosa Pop kestänyt aikaa. Marjakarkkimaisuus on lieventynyt, puuterisuus, ruusu ja iiris korostuu.
Sotd päivän tuoksu 2. päivä sama Rosa Pop. Tämä on myös ns. kosmetiikkatuoksu. Tuoksuu Guerlainin kosmetiikka. Lopetettu tuoksu, käytän ilolla loppuun ja sitten eteenpäin.
Pitkästä aikaa, Dolce & Gabbana Light Blue tuoksui asiakkaalla. Taukoa ollu sen verran että tuoksui taasen ihan hyvältä ja sitä ymmärsi miksi se oli niin valtava hitti. Sitruunainen kuppikakku seetripuisella lautasella. Ja aika seksykin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tykkäätte Lancomen La Vie Est Belle? Syntisen kallis mutta niin ihanan herkkä tuoksu.
Kallis? Tämä maksaa noin 50e (100ml). Eihän tuo nyt millään mittapuulla ole kallis, saatikka syntisen kallis. Ennemmin halvasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa, Dolce & Gabbana Light Blue tuoksui asiakkaalla. Taukoa ollu sen verran että tuoksui taasen ihan hyvältä ja sitä ymmärsi miksi se oli niin valtava hitti. Sitruunainen kuppikakku seetripuisella lautasella. Ja aika seksykin vielä.
Mä käytin tätä into piukeena ysärillä - kunnes lopulta kyllästyin ja rupesin jopa inhoamaan sitä vähitellen. Aina kun jossain nokkaan kävi kyseinen haju, tunsin oikeita inhonväristyksiä - valitettavasti se oli lähikauppani myyjän nimikkotuoksu pitkään, heh. No nyt en ole pitkään aikaan haistanut tuota enää missään, joten en tiedä nykyistä reaktiotani. Mutta tuoksumieltymykset saattavat siis muuttua ajan myötä radikaalisti, sen olen huomannut.
Mä muuten hankin Kenzon Viidakkonorsun ihan tän ketjun perusteella kun kuulosti niin houkuttelevalta ja halusin jotain uutta talvikauteen. Sokkona ostin ja nyt suihkautin ekan kerran käteen - ja hyvältä vaikuttaa! Neilikka tekee tosiaan tästä jollain lailla jouluisen, mutta lisäksi mukana on paljon muuta, mikä tekee tästä mielenkiintoisen. Ulkona käytän vasta kylmemmillä ilmoilla sitten. Mutta kiitos kanssatuoksuttelijoille inspiraatiosta! 👍
Palstalaiset tunnistaa syystalvella tuoksusta, jos tuntemattomalla ohikulkijalla tuoksuu Kenzo Jungle Elephant tiedät missä hän viettää vapaa-aikaansa. Av:n parhaassa ketjussa. Välillä tämä tosiaan on ainoa hyvä ketju :-)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ehtinyt tuoksutella Gucci Flora Gorgeous Magnolia tuoksua?
Juuri tuoksuu ranteessa. Ei se paha ole, mutta hiukan liian makea minun makuuni. Uskon kyllä sen miellyttävän monia makeiden tuoksujen ystäviä. Jos magnolia-tuoksuista puhutaan, Aqua di Parman Magnolia Nobile, Issey Miyaken L'eau d'Issey Eau & Magnolia ja Estee Lauderin Beautiful Magnolia ovat enemmän minun tyyppisiäni tuoksuja. Ja kauan kaivattu Yves Rocher'n Magnolia. *huokaus*
No nyt pomppas outo himo -Youth Dew! Kun sais kylpyöljynä ja siihen kylpemään. Onko kokemusta muistuttaako yhtään espanjalaista klassikkoa Magnoa?
SOTD Poison Girl .
Oliko tämän valmistus siis lopetettu vai olenko nähnyt painajaisunta?
SOTD Guerlain Vetiver. Loppukesä ja maailman hienoin ruohotuoksu. Kerrostin Hermesn Eau de Gentiane Blanchen kanssa; hiljainen mutta kestävä harmaanvihreä kokemus - tunnen nämä edelleen vienosti, pitkän päivän lopulla.
Pihistää vai panostaa?
Adam Levine women n.10e, Estee Lauder Sensuous n.50e, Chanel Allure n.80e Fragrantican mukaan muistuttavat toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
No nyt pomppas outo himo -Youth Dew! Kun sais kylpyöljynä ja siihen kylpemään. Onko kokemusta muistuttaako yhtään espanjalaista klassikkoa Magnoa?
No youth dew kylpyöljy maksaa lähes 80e nettikaupoissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tykkäätte Lancomen La Vie Est Belle? Syntisen kallis mutta niin ihanan herkkä tuoksu.
Kallis? Tämä maksaa noin 50e (100ml). Eihän tuo nyt millään mittapuulla ole kallis, saatikka syntisen kallis. Ennemmin halvasta päästä.
Laatuunsa nähden kallis.
Vierailija kirjoitti:
Pihistää vai panostaa?
Adam Levine women n.10e, Estee Lauder Sensuous n.50e, Chanel Allure n.80e Fragrantican mukaan muistuttavat toisiaan?
Onko kellään käytössä Sensuous? Skippasin aikanaan kun pidin vähän makeana.
Taas ostin Ralph Laurenin Romancen. Se on vaan niin mulle oma. Oon kokeillut monia muita tuoksuja mutta aina palaan tuohon Ralphiin.
Vierailija kirjoitti:
Taas ostin Ralph Laurenin Romancen. Se on vaan niin mulle oma. Oon kokeillut monia muita tuoksuja mutta aina palaan tuohon Ralphiin.
Signature materiaalia. Sopii joillekin loistavasti ominaistuoksuksi.
Minä suihkautin eilen Alienia pitkästä aikaa. Vaikka reformulaatio on tavallaan pilannut tuoksun, se on samalla tehnyt siitä käytettävän. Alkuperäinen Alien oli vaan niin voimakas, etten voinut sitä käyttää, vaikka tuoksua rakastin (ja hölmöyksissäni hävitinkin koko pullon). Tätä nykyistä voi käyttää ilman että se tuoksuu koko tontilla, ja ah, se on edelleen ihana, vaikkakin nykyään lineaarinen ja tylsä alkuperäiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No youth dew kylpyöljy maksaa lähes 80e nettikaupoissa!
Eli vinkkinä jos joku käy Espanjassa. tummanruskeassa pakkauksessa sarja "Magno" jonka originaali klassikko on suihkugeeli, sarjassa myös saippuat ja deosprayt, on tummahko, lämmin, ambrainen tuoksu. Tuonut tätä matkoilta pariin kertaan ja on mielestäni upea. Unisex.
Vierailija kirjoitti:
SOTD Poison Girl .
Oliko tämän valmistus siis lopetettu vai olenko nähnyt painajaisunta?
Alapeukuista päättelen, ettei valmistusta ole lopetettu.
ylläm sensuosista tuli mieleen muistaako joku Lancomen Magnifiquen? upea punainen pullo, todellakin mausteinen tuoksu, joka poistui markkinoilta aika nopsaan. oli ehkä liian varhain markkinoilla tuo kuivanmausteinen tuoksu koska nyt saisi paremman vastaanoton!
En käytä parfyymeja, koska mieheni ei pidä tuoksuista. Hänestä on parempi, kun ei tuoksu mikään, vain puhdas iho. Itse haluaisin kyllä tuoksua raikkaan ja aidon sitruunaiselle.
Aito sitruuna on minusta paras tuoksu maanpäällä. Se ei aiheuta pääkipua, eikä pahoinvointia, vaan itseasiassa auttaa niihin.