Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19449)

Vierailija
14021/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut Lancaster Sunrise -tuoksua? Pinkkioranssi pullo jossa mustia palmuja. Minkälainen on?

Entä Guy Laroche Fidji? Onko millainen ero EdT ja EdP välillä?

Vierailija
14022/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ollut Lancaster Sunrise -tuoksua? Pinkkioranssi pullo jossa mustia palmuja. Minkälainen on?

Entä Guy Laroche Fidji? Onko millainen ero EdT ja EdP välillä?

Jos tunsit vintage-Fidjin, niin en suosittele.

EdT on semmonen ohut pöläys, haihtuu tunnissa. Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14023/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tän nuoruudesta, ihana tuoksu...

https://www.google.com/search?q=narcisse+cacharel&source=lnms&tbm=isch&…:

Aivan ihana! Olin juuri kysymässä muistaako joku tämän tuksun, mutten muistanut kirjoitusmuotoa. Kiitos kun muistit.

Jos tätä saisi ostaa samantuoksuisena kuin ennen, niin ostaisin heti.

Voi, monta hauskaa hetkeä tuli tämän tuoksun kera vietettyä.

Jenkeistä ostin.

Vierailija
14024/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen tuoksuhuone tuolla Kayali-tuoksumerkin toimitusjohtajattarella joka asuu Dubaissa.

Mitä ihmettä, kaikki nuo sadat vai tuhannet tuoksut, ja ne, jotka hän nostaa esille, ovat samat kuin kaikilla muillakin (Delina, BR540)? Eikö olisi ollut muita suosikkeja?

Marlyn Delina ja Baccarat Rouge 540 ovat olleet realitysarjoissa MAKSETTUINA mainoksina viimeiset 2 vuotta.

Kuten Beverly Hills Housewiveseissa viime kaudella, yks leikelty muija sanoi toiselle että "BIIITCH mitä ihanaa tuoksua sulla on?!, toinen leikelty vastas "Baccarat Rouge!" ja toinen sanoo "Hei mulla on samaa hajua BIIITCH!"

Siis 51 ja 53 ikäiset naiset, yritti leikkiä teinimäisiä ja olla cooleja ja bitchitellä toisiaan! 🙄🙄🙄 Siksi kierrän nuo mainostuotteet kaukaa.

Vierailija
14025/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin alennusmyynnistä Lancomen Poemen. Olen aivan rakastunut!! Onko tämä tehty jotenkin vanhalla kaavalla tms, kun tuoksu on niin voimakas ja silti tasapainoinen, eikä siinä ole ollenkaan nykypäivän designer-tuoksujen halpaa lemahdusta, ei alussa eikä varsinkaan lopussa..?

Tuoksu-gurut: osaako joku sanoa, onko markkinoilla muitakin vastaavia oldie but goldie -tuoksuja, joista suuri yleisö ei ehkä tiedä? Itselle ei tule mieleen kuin Diorin Addict, Lancomen Hypnose (ei hyvä) ja AnaisAnais??

Toivottavasti se on miedontunut, tyylikkäämpi versio?

Se 90-luvun ja 2000 alun Poeme oli ainakin migreenipommi ja se haiskahti aina Manskun nurkilla, lateksihameisten verkkosukkaisten itänaapurimurretta puhuvien naisten päältä. Pesivätkö sillä haarat asiakkaiden välissä tai jotain? Hyhh.

Vierailija
14026/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ketjusta ei tule ankkahuulien arvosteluketjua. Viime aikoina ollut jonkin verran naisten ulkonäön arvostelua. Kirjoittakaa tuoksuista! Youtube-videot on pääosin turhia, mutta voihan niitä vinkata (ei linkata) jos tietää hyviä. Jokainen löytää varmaan itsekin.

Miksi pitäisi ihannoida ankkahuulia, joka ei ole noiden naisten oma ulkonäkö vaan ostettu ja pilattu. Kannustavat vaan nuoria naisia ottamaan pistoksia jotka aiheuttaa pysyviä hermovaurioita. Katsokaa vaikka Tuksun tai Blorofin huulia, ottaneet liikaa täytettä varmaan 10 vuotta, siks ne huulet roikkuu toispuolisesti elottomina ja tunnottomina samalla kun nuo Seiskajulkkikset imevät kuolaa tunnottomista suupielistään kuin mummot! Sellaisten kanssa joutuu seuraajat sitten elää lopun ikäänsä, kun ei kirurgikaan enää pysty korjaamaan. Sellaisiako pitäisi kannustaa ihailemaan??

Ei tarvitse ihannoida, ei vaan kuulu ketjun aiheeseen. Pysytään tuoksuissa. Itse luen mieluiten toisten kirjoittamia kuvauksia tuoksuista. Linkkejä en availe. Muutenkin joka tuutista tulee videoita.

Vierailija
14027/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ketjusta ei tule ankkahuulien arvosteluketjua. Viime aikoina ollut jonkin verran naisten ulkonäön arvostelua. Kirjoittakaa tuoksuista! Youtube-videot on pääosin turhia, mutta voihan niitä vinkata (ei linkata) jos tietää hyviä. Jokainen löytää varmaan itsekin.

Miksi pitäisi ihannoida ankkahuulia, joka ei ole noiden naisten oma ulkonäkö vaan ostettu ja pilattu. Kannustavat vaan nuoria naisia ottamaan pistoksia jotka aiheuttaa pysyviä hermovaurioita. Katsokaa vaikka Tuksun tai Blorofin huulia, ottaneet liikaa täytettä varmaan 10 vuotta, siks ne huulet roikkuu toispuolisesti elottomina ja tunnottomina samalla kun nuo Seiskajulkkikset imevät kuolaa tunnottomista suupielistään kuin mummot! Sellaisten kanssa joutuu seuraajat sitten elää lopun ikäänsä, kun ei kirurgikaan enää pysty korjaamaan. Sellaisiako pitäisi kannustaa ihailemaan??

Ei tarvitse ihannoida, ei vaan kuulu ketjun aiheeseen. Pysytään tuoksuissa. Itse luen mieluiten toisten kirjoittamia kuvauksia tuoksuista. Linkkejä en availe. Muutenkin joka tuutista tulee videoita.

Mua häiritsee oikeesti ne jotka muurannu täyteaineilla suunsa melkein umpeen, niin ettei niiden videoilla meinaa saada enää puheesta selvää. Harmittaa jos sellaisilla naisilla on tyttäriä joihin heijastavat omat epävarmuutensa ja kannustavat muovisuuteen ja pinnallisuuteen. Siinä ei yli 10 000 dollarin rehelliset ja kivat tuoksukokoelmat edes auta jos kärsitään vääristyneestä kehonkuvasta eli dysmorfiasta ja välitetään sitä feikkisanomaa muille katsojille.

Yritän löytää hyvän tuoksun vuodelle 2023, kyllästyn aika nopeasti. Tuoksut ovat kuin vaatteet, tuntuu ettei löydy sopivaa päälle pantavaa :D Vaikka omistan yli 40 pulloa ja yli 30 näyteputkiloa.

Nyt kaipaisin jotain makeaa sitrusta jossa punaisia marjoja ja vähän vaniljaa muttei saa olla "pissistuoksu" tai "ostarituoksu".

Vierailija
14028/19449 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pahinta migreenin laukaissutta tuoksua ovat minulla olleet Versace Woman ja Baccarat Rouge 540.

Siis muiden päällä.

Siinä vaiheessa kun on teholla ja saanut piikin siihen vaikeaan migreenikohtaukseen joka ei meinaa mennä ohi vuorokaudessa, niin ei paljon naurata. Enkä ole edes allerginen millekään noin muuten ja migreenikohtauksen saan muulloin vain lähinnä voimakkaan auringonvalon ja lämmön takia, eli harvoin.

Kaikki muut tuoksut olen sietänyt ja rakastan tuoksuja. Nuo kaksi ovat tosin äärimmäisen voimakkaita, helposti yliannosteltavia. Toivottavasti porukka ottaa iisisti niiden kanssa julkisilla paikoilla. Olen kuullut tuosta 540:sta samaa muilta, Versacesta en ainakaan vielä.

Vierailija
14029/19449 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas liuta uusia julkaistavia tuoksuja tälle vuodelle

Kiinnostaa tuo Narciso For Her Forever, ikävää, kun siitä ei löydy vielä tarkempia tietoja. Musc Noir ei ollut minulle (mokkanahka on no-no), eikä Musc Noir Rosekaan oikein napannut. For Her edp minulla on ollut, edt ja Pure Musc ovat olleet sillä hilkulla, että olisin ostanut, mutta en sitten kuitenkaan. Miten lie sitten tämän uutuuden kanssa?

Vierailija
14030/19449 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narcisot edustaa kautta linjain puhdasta myskiä, valkoista myskiä, ja sen firma osaa kyllä tavattoman hyvin. Mutta mikä niistä olisi vähiten puhdas? Jos tykkää Kiehl's musk tyyppisestä joka ei ole puhdas myski.

Vierailija
14031/19449 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2023 parfyymitrendit? Edelleen kirsikka ? Onko joku muu nuotti nousussa? 

Vierailija
14032/19449 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ainakin on trendi että hintojen nousu on kova. Tokamannin ja Hobby Hallin hinnat on hurjia, samoin kaikki muutkin perusnettikaupat. Muutos parin vuoden takaiseen on niin suuri että ihmetyttää jatkuuko netistä ostelu entisellään?

Vierailija
14033/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flänkkeriä tulossa, tuut tuut! :D No, on tuossa muitakin, mutta joo, näitä haluaisin kokeilla. Osa kiinnostaa ihan oikeasti ja saatan hankkia, jos tykästyn kovasti.

Ariana Grande - Mod Blush ja Mod Vanilla

Burberry - Her Elixir de Parfum

Cacharel - Yes I Am Bloom Up!

Carolina Herrera - Good Girl Blush

Elizabeth Arden - Green Tea Citron Freesia

Elizabeth Arden - Sunflowers HoneyDaze

Estée Lauder - Beautiful Magnolia L'Eau

Giorgio Armani - My Way Parfum

Givenchy - Irresistible Rose Velvet

Guerlain - La Petite Robe Noire Rose Cherry

Hugo Boss - The Scent Magnetic (for Her)

Lancome - La Nuit Tresor Fleur de Nuit

Mugler - Angel Elixir

Oscar de la Renta - Bella Bouquet

Paco Rabanne - Olympéa Flora

Tom Ford - Cherry Smoke

Tom Ford - Electric Cherry

Yves Saint Laurent - Black Opium Le Parfum

Marc Jacobs:

Daisy Paradise

Daisy Love Paradise

Daisy Eau So Fresh Paradise

Ja erityisenä bonuksena täytyy mainita Kylie Minogue - Disco Darling sekä Paris Hilton - Love Rush. ;)

Vierailija
14034/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko miettiä mulle uusia tuoksututtavuuksia? Haluaisin nyt kevättalveksi/kevääksi ostaa itselleni jonkun uuden tuoksun, ja voisin ottaa teiltä vinkkejä vastaan mitä tuoksuttelen kaupassa.

Kriteerit olis:

Kevyen puuterinen, lämmin, silti ei tunkkainen vaan sellaista kukkaishedelmäisyyttä saisi olla mukana. Sopiva työtuoksuksi, eli ei mikään pommi, mutta silti ei mikään puoli tuntia ja kadonnutkaan. Kestävyys siis tärkeä. Ei mielellään mitään tämän hetken kuumimpia suosikkeja, joita on joka toisella.

Tyyli jota haen:

Estee Lauder Sensuous Nude

Paco Rabanne Olympea

Guerlain L'instant EDT

Vinkkejä kiitos <3

Vierailija
14035/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko miettiä mulle uusia tuoksututtavuuksia? Haluaisin nyt kevättalveksi/kevääksi ostaa itselleni jonkun uuden tuoksun, ja voisin ottaa teiltä vinkkejä vastaan mitä tuoksuttelen kaupassa.

Kriteerit olis:

Kevyen puuterinen, lämmin, silti ei tunkkainen vaan sellaista kukkaishedelmäisyyttä saisi olla mukana. Sopiva työtuoksuksi, eli ei mikään pommi, mutta silti ei mikään puoli tuntia ja kadonnutkaan. Kestävyys siis tärkeä. Ei mielellään mitään tämän hetken kuumimpia suosikkeja, joita on joka toisella.

Tyyli jota haen:

Estee Lauder Sensuous Nude

Paco Rabanne Olympea

Guerlain L'instant EDT

Vinkkejä kiitos <3

Hyvät tiedot annoit, tästä on mainio lähteä ehdottamaan.

Burberry Women on persikkaisen puuterinen

The One tunnettu vaniljainen puuteri

Jennifer Lopez One muistuttaa Olympeaa ja jo lopetettua Revealia

Nomade Naturelle koska tykkäsit Sensuous Nudesta

Vierailija
14036/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna on Nuxe Huile Prodigieux ROSE. Ei ole parfyymi mutta tuoksuu sellaiselle. Ruusu on ruusu mutta en ole haistanut muuta aivan samanlaista. Jos haluaa tuoksua huolitellulta ja freesiltä ilman perinteisiä raikaita nuotteja tämä on aika täydellinen.

Vierailija
14037/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus että 2023 on paljon mehukasta sitrusta ja jasmiinia. Ja toivon vesituoksujen uutta tulemista, entistä parempina.

Vierailija
14038/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kicks-liikkeet Ainoa, Sello, Kaari, Tripla, Jumbo sekä Myyrmanni: onko näissä hajuvesien testerit vapaasti kokeiltavissa?

Vierailija
14039/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kicks-liikkeet Ainoa, Sello, Kaari, Tripla, Jumbo sekä Myyrmanni: onko näissä hajuvesien testerit vapaasti kokeiltavissa?

Olen luullut, että Kickseissä ihan yleisesti tuoksut on lukkojen takana jotain kampanjoita lukuun ottamatta. Ainoassa ja Sellossa ainakin on. Muutenkin suosin mieluummin Sokosta ja Stokkaa, taitaa olla ulkomainen ketju tuo Kicks.

Vierailija
14040/19449 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti häilähtele se mistä tykkkää.

Nyt on fiiliksissä Cacharel Edenistä.

Tää on vahvanpuoleinen viidakkoinen seos ylikypsiä hedelmiä ja retkottavia kukkia. Mukana on jotain mausteista (anis?), aromaattista kuten artemisia ja jotain vieläkin vaikeammin määriteltävää joka voi olla tonkapapu. Selvästi akvaattinen.

Tästä ei kai moni tykkää, mut mä tykkään!

Mä tulen tästä hyvälle tuulelle. Tässä on jotain hupaisaa, ihan kuin Eden olisi burleski-tanssija joka iskee silmää ja osaa nauraa itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan