Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19472)

Vierailija
13881/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki toi Paco Rabannen Lady Million Fabulousin. Vähän mixed feelings. Laadukas, tyylikäs tuoksu mutta vähän liian maskuliininen minun makuuni. Alussa on kivasti sitrusta ja maustetta, joka kääntyy nopeasti voimakkaaseen tuberosaan. Aldehydeistä en saa oikein kiinni. En ole tuberosa-fani, se tuoksuu usein ihollani likaiselta. Onneksi myös sammal ja vanilja tuoksuvat kivasti pohjalla ja pitkään: suihkutin pienen tipan ranteisiin, ja tuoksu säilyi seuraavaan iltaan. 

Likaisen tuberosan vuoksi tämä tuo etäisesti mieleen Jean Patoun Joyn, joka on yksi suurimpia parfyymi-pettymyksiäni. Toisaalta sammal tuoksuu tässä ihan samalta kuin Kenzon Pour Hommessa (1991), jota eka poikakaverini käytti. 

Tuoksu on hyvä kokonaisuus ja sopii iltaan, mutta ei ehkä ole ihan minun juttuni. Annan tälle kuitenkin mahdollisuuden!

Vierailija
13882/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa pukinkontista?

Muglerin Angel Nova. Uusi tuttavuus, ensin ajattelin että liian makea mulle mutta sydantuoksu onkin aika ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13883/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkain talvituoksu on Kenzon Jungle. Olen käyttänyt sitä ihan pienenpieninä pisaroina päivisinkin. Toinen talvisuosikki on Patoun Subleme.

Vierailija
13884/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki toi Narciso Cristalin. Pidän tästä ehkä kaikkein eniten kokeilemistani versioista. Kaapista löytyy myös poudree joka on omaan makuuni liian pehmeä.

Vierailija
13885/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Patoun Sublime vielä saatavilla?

Vierailija
13886/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että Poeme ollaan lopettamassa tai lopetettu? Olisi nyt tarjouksessa Sokoksella.

Poemea en ole löytänyt kovin monesta paikkaa, harmi, jos ollaan lopettamassa.

Vierailija
13887/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinolta tai Hobby Hallista sai jokin aika sitten. En siis itse tilannut mut huomasin. On sitä vielä jossain muuallakin saatavilla luulen.

Vierailija
13888/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta näyttää Poemen suhteen, Sokoksen verkkokaupasta sitä ei näyttäisi saavan. Tavaratalosta vielä saa, 38 euroa muistaakseni on hinta. Grojsmanin takia haluaisin hankkia, mutta en tiedä tulisiko sitten kuitenkaan käytettyä tuota. On aika julistava tuoksu. Selkeästi ysärituoksu, ellei jopa vähän kasari.

Fragrantican mukaan Lancome on vahvistanut jo 2021 Twitterissä, että Poemen valmistus on lopetettu.

Vierailija
13889/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään cdon.com:lta, mutta tässä vaiheessa jo kovaan hintaan (135 € / 75 ml).

Vierailija
13890/19472 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Diptyquen Eau Duelle edt. Mukavan aromaattinen, kevyt unisex-vanilja minulle, jolle vanilja on usein liian makea ja gourmand. N51

Vierailija
13891/19472 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelen juuri näytettä Delina Exclusif Parfyms de Marly. Laitoin toivelistalle joululahjaksi. Tiedän, että on hurjan hintainen, mutta tuoksu on niin ihana. Tässä tuoksuu hedelmäinen, pehmeän puuterinen vanilja ja ruusu. Raikas ja todella naisellinen. En ole ruusun, enkä vaniljan ystävä, mutta tässä ne ovat jotenkin niin hienosti sekoitettu, että tuoksu on pehmeä ja viettelevä. Saa nähdä kaivaako puoliso kuvetta. Mitään muuta en ole toivonut, ja ostan sen sitten itse, jos sitä ei pukki tuo. 😉

Tuohan on aika vahva tuoksu, siinä myös oudia. Itse en ehkä saa siitä raikkautta esiin. Minä tykkään enemmän perus Delinasta, joka vähän kevyempi ja ilmavampi, myös litchi tuoksuu siinä kivasti.

Tuoksu on kyllä voimakas, yksi suihkaus riittää. Pidän kovasti tuosta oudista. Nyt kun aikaa on kulunut suihkauksesta, tuoksu on asettunut ruusuisen ihanaksi. En ole kokeillut perus Delinaa, joten sekin vielä kokeilulistalle.

Piti vielä lisätä tuohon ruusuisen tuoksuun se oud, joka tasapainottaa liikaa vaniljaa ja ruusua.

Itse tykkään oudista (en tosin fanita Delinaa), mutta niille, jotka haluavat vaniljaa ja ruusua ilman oudia suosittelen testaamaan Van Cleef & Arpelsin Rose Rougen. Tosi kiva tuoksu, vaikka minulle liian makea. N51

Vierailija
13892/19472 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukki toi Vol de Nuit-parfyymin propellipullossa (uustuotantoa). Hankin myös vintagena Chanelin No.19 parfyymin ja Balmainin Jolie Madamen. Onpahan tuoksuteltavaa tammikuussa! :) N51

Vierailija
13893/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime vuonna Jenkeistä Tom Fordin Eau de Jasmin Rougen, punainen pullo. Ihan ok.

Äiti oli katsonut että tuo punainen Tom Ford pullo olisi suosikkini, ja oli käynyt ostamassa uuden punaisen pullon joululahjaksi, mutta se ostamansa oli Lost Cherry, kun ei muistanut noita nimiä, katsoi vaan että tuossa samanlainen punainen, otetaan se! :(

Ihan järkyttävän hajuinen tuo Lost Cherry, sillä kun asuin Jenkeissä niin siellä myytiin kirsikan hajuisia  muovisia roskapusseja, ihan kauheita kun ostin ne vaan värin perusteella tajuamatta että ne haisee niin voimakkaasti, ja tuo haisee ihan niille: muoville, kirsikan kukille ja jollekin happamalle vatsahapolle!

Kun suikaisin sitä kokeeksi, niin mieheni ihmetteli että miksi olen suihkuttanut tunkkaista vessanraikastinta eteisessä.

En käyttäisi edes vessanraikastimena, harmittaa vaan äidin puolesta kun meni ostamaan noin hintavan väärän tuoksun. Itse menin ostamaan kirsikkahajupusseja. Onko keinotekoinen kirsikka jokin meidän huono kohtalo vai mitä tästä voisi päätellä?!

Vierailija
13894/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemani ällöttävät "TF Lost Cherry" kirsikkamuovihajuroskapussit oli näitä!

https://images.chickadvisor.com/item/133815/original/704a0d0a884c75cd58…

Vierailija
13895/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahalta näyttää Poemen suhteen, Sokoksen verkkokaupasta sitä ei näyttäisi saavan. Tavaratalosta vielä saa, 38 euroa muistaakseni on hinta. Grojsmanin takia haluaisin hankkia, mutta en tiedä tulisiko sitten kuitenkaan käytettyä tuota. On aika julistava tuoksu. Selkeästi ysärituoksu, ellei jopa vähän kasari.

Fragrantican mukaan Lancome on vahvistanut jo 2021 Twitterissä, että Poemen valmistus on lopetettu.

Muistan miten joku kertoi että miten venäläiset hamstrasivat aina Sokokselta ja Stokkalta noi Poemet noin 10 vuotta sitten.

Toi tuoksu oli Venäjän top10 hajuvesilistalla aika kärjessä, jokin lehti julkaisi joskus eri maiden top10 tuoksulistat ja Venäjän listalla oli Poemen lisäksi Muglerin Angel, JeanPaul Gaultierin naistorsotuoksu, Lancome Tresor, Guerlain Mahora, Versace Woman, Chanel 5, Chanel Coco ja pari muuta väkevää joita en nyt muista.

Ranskan listalla oli yllättävän vihreitä ja aromaattisia tuoksuja, Ruotsin listalla oli sitrus ja vesituoksuja, Jenkkien listalla vaniljaisia kuppikakkutyylisiä gourmandeja ja Donna Karaneja. Brittilistalla aika paljon Philosophyn ja Cleanin tuoksuja. Suomen listaa ei ollut, tuo juttu oli jossain ulkomaan lehdessä jota kaveri näytti silloin.

Vierailija
13896/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime vuonna Jenkeistä Tom Fordin Eau de Jasmin Rougen, punainen pullo. Ihan ok.

Äiti oli katsonut että tuo punainen Tom Ford pullo olisi suosikkini, ja oli käynyt ostamassa uuden punaisen pullon joululahjaksi, mutta se ostamansa oli Lost Cherry, kun ei muistanut noita nimiä, katsoi vaan että tuossa samanlainen punainen, otetaan se! :(

Ihan järkyttävän hajuinen tuo Lost Cherry, sillä kun asuin Jenkeissä niin siellä myytiin kirsikan hajuisia  muovisia roskapusseja, ihan kauheita kun ostin ne vaan värin perusteella tajuamatta että ne haisee niin voimakkaasti, ja tuo haisee ihan niille: muoville, kirsikan kukille ja jollekin happamalle vatsahapolle!

Kun suikaisin sitä kokeeksi, niin mieheni ihmetteli että miksi olen suihkuttanut tunkkaista vessanraikastinta eteisessä.

En käyttäisi edes vessanraikastimena, harmittaa vaan äidin puolesta kun meni ostamaan noin hintavan väärän tuoksun. Itse menin ostamaan kirsikkahajupusseja. Onko keinotekoinen kirsikka jokin meidän huono kohtalo vai mitä tästä voisi päätellä?!

Huvittaa, kun menin juuri viime viikolla ostamaan Saiturin Pörssistä tarjouksessa olevia tuoksuroskapusseja. Nämä ovat sitruunaisia, ja migreeniä meinasi pukata, kun ensimmäistä kertaa rullasta yhden pussin repäisin käyttöön!

Ehkä tuo feikkikirsikka on tosiaan huono kohtalonne. Aiotko palauttaa pullon?

Vierailija
13897/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki toi Paco Rabannen Lady Million Fabulousin. Vähän mixed feelings. Laadukas, tyylikäs tuoksu mutta vähän liian maskuliininen minun makuuni. Alussa on kivasti sitrusta ja maustetta, joka kääntyy nopeasti voimakkaaseen tuberosaan. Aldehydeistä en saa oikein kiinni. En ole tuberosa-fani, se tuoksuu usein ihollani likaiselta. Onneksi myös sammal ja vanilja tuoksuvat kivasti pohjalla ja pitkään: suihkutin pienen tipan ranteisiin, ja tuoksu säilyi seuraavaan iltaan. 

Likaisen tuberosan vuoksi tämä tuo etäisesti mieleen Jean Patoun Joyn, joka on yksi suurimpia parfyymi-pettymyksiäni. Toisaalta sammal tuoksuu tässä ihan samalta kuin Kenzon Pour Hommessa (1991), jota eka poikakaverini käytti. 

Tuoksu on hyvä kokonaisuus ja sopii iltaan, mutta ei ehkä ole ihan minun juttuni. Annan tälle kuitenkin mahdollisuuden!

Mä hankin samaisen tuoksun ennen joulua ja tykkään kyllä. Mun mielestäni vanilja dominoi vahvasti.

Vierailija
13898/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun menin juuri viime viikolla ostamaan Saiturin Pörssistä tarjouksessa olevia tuoksuroskapusseja. Nämä ovat sitruunaisia, ja migreeniä meinasi pukata, kun ensimmäistä kertaa rullasta yhden pussin repäisin käyttöön!

Ehkä tuo feikkikirsikka on tosiaan huono kohtalonne. Aiotko palauttaa pullon?

Auts, tulee mieleen se kesä, kun päätettiin ostaa autoon kesäksi ruusuntuoksuisia roskapusseja pyykkipusseiksi. Eihän niiden kanssa pystynyt asumaan, ja likapyykkikin olisi luultavasti tuoksunut paremmalle.

SOTD on Rundholzin 20. Mars 2022. Tämä muistuttaa kaikessa täyteläisessä eläimellisyydessään jotakin ruokalajia, en tavoita mitä, ja tuoksuista lähinnä Caronin Yatagania tai jotain Lutensia, olisiko Participe Passe?

Pidän castoreumista, se on hyvällä tavalla likainen ja lihallinen tuoksu. Saattaisin jopa rikkoa ostolakkoni kokeillakseni muitakin saman valmistajan tuoksuja. Lakko on kestänyt jo keväästä, ihmeen kauan. Ilmeisesti saturaatiopiste on toistaiseksi saavutettu.

Vierailija
13899/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amouagen Blossom Love, bergamottia, kirsikan kukkaa, amarettoa, ylang ylangia, mokkanahkaa, tonkapapua ja vaniljaa. Ihana. Kiitos puolisolleni, kun kuunteli toiveitani.

Vierailija
13900/19472 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten joku kertoi että miten venäläiset hamstrasivat aina Sokokselta ja Stokkalta noi Poemet noin 10 vuotta sitten.

Toi tuoksu oli Venäjän top10 hajuvesilistalla aika kärjessä, jokin lehti julkaisi joskus eri maiden top10 tuoksulistat ja Venäjän listalla oli Poemen lisäksi Muglerin Angel, JeanPaul Gaultierin naistorsotuoksu, Lancome Tresor, Guerlain Mahora, Versace Woman, Chanel 5, Chanel Coco ja pari muuta väkevää joita en nyt muista.

Ranskan listalla oli yllättävän vihreitä ja aromaattisia tuoksuja, Ruotsin listalla oli sitrus ja vesituoksuja, Jenkkien listalla vaniljaisia kuppikakkutyylisiä gourmandeja ja Donna Karaneja. Brittilistalla aika paljon Philosophyn ja Cleanin tuoksuja. Suomen listaa ei ollut, tuo juttu oli jossain ulkomaan lehdessä jota kaveri näytti silloin.

Venäläiset ymmärtävät tuoksujen päälle. Moni ei varmaan tiedäkään, miten pitkät perinteet siellä on omalla tuoksutuotannolla. Löytyy myös metsäisiä, katajaisia ja suolaisia tuoksuja, oma tuotanto ei ole pelkkiä gurmandi-tuoksuja. Mutta onhan tuossa listauksessasi kaikki kiistattomia klassikoita.