Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19472)
Mun mielestä noi Niki Laudan tuoksut on aivan ihanii.
Pacon tuotteet tulee hyvänä kakkosena ne on tosi miehekkään
hajusii ja silleen tosi kivoi :)
Ois tosi nastaa jos pukki tois mulle vaiks Nikin lahjapakkausen tai
vaik siten Pacolta jonkun kivan putelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuttelen juuri näytettä Delina Exclusif Parfyms de Marly. Laitoin toivelistalle joululahjaksi. Tiedän, että on hurjan hintainen, mutta tuoksu on niin ihana. Tässä tuoksuu hedelmäinen, pehmeän puuterinen vanilja ja ruusu. Raikas ja todella naisellinen. En ole ruusun, enkä vaniljan ystävä, mutta tässä ne ovat jotenkin niin hienosti sekoitettu, että tuoksu on pehmeä ja viettelevä. Saa nähdä kaivaako puoliso kuvetta. Mitään muuta en ole toivonut, ja ostan sen sitten itse, jos sitä ei pukki tuo. 😉
Tuohan on aika vahva tuoksu, siinä myös oudia. Itse en ehkä saa siitä raikkautta esiin. Minä tykkään enemmän perus Delinasta, joka vähän kevyempi ja ilmavampi, myös litchi tuoksuu siinä kivasti.
Tuoksu on kyllä voimakas, yksi suihkaus riittää. Pidän kovasti tuosta oudista. Nyt kun aikaa on kulunut suihkauksesta, tuoksu on asettunut ruusuisen ihanaksi. En ole kokeillut perus Delinaa, joten sekin vielä kokeilulistalle.
Piti vielä lisätä tuohon ruusuisen tuoksuun se oud, joka tasapainottaa liikaa vaniljaa ja ruusua.
SOTD Valentin Donna Born in Rome. Ihanaa vaniljaa lumipyryiseen torstaihin.
Viimeisin hankinta pitkään haaveiltu Hermesin Un Jardin sur le Nil. Harmitus vaan on tuon onneton kestävyys, mutta uskaltaa ainakin sen takia työpaikallakin käyttää.
Tuoksuttelukierroksella huomasin tulleeni kovasti keski-ikäiseksi, Chanelin no 5 alkoi kiinnostamaan, eikä ollutkaan ollenkaan sellainen hyttysmyrkky, mitä jostian nuoruudestani muistan. Näin jälkikäteen selviteltynä taisin tuoksutella edP versiota, joka ei taida parfumin kanssa olla ollenkaan sama?
Näytti olevan montakin eri versiota, mistä noita saisi edukkaimmin sampleina?
Minä vaan jatkan tällä häivähdyksellä sitruunaa ja luontoa eli Floris Limes. Sen kesto on kyllä sellainen "hups, meni jo", mutta keveys on juuri sitä mitä nyt kaipaan. En pysty käyttämään voimakkaita tuoksuja, tämä on puolestaan kuin höyhen - en usko tuoksuherkänkään tästä häiriintyvän, jos edes huomaa. Lisäksi kiehtoo ajatus siitä, että suihkin tuoksua jota joku toinen käytti jo 1800-luvulla.
Etsin jouluksi tuoksua kokoelmastani ja sieltä löytyi Givenchyn Dahlia Noir. Kokeilin tätä alkukesästä ja se vaikutti hieman mummomaiselta ja liian puuteriselta. Mutta nyt suihkautettuani sitä käsivarteen, se tuntui heränneen kukoistukseensa. Tuoksu koostuu vaaleanpunaisesta pippurista mimosasta, mandariinista ja bergamotista; keskituoksuina ovat iiris, ruusu ja patsuli; Pohjatuoksuina santelipuu, tonkapapu, vanilja ja tammisammal.
En tahdo saada nenääni irti käsivarresta, niin ihana tuoksu on. Nyt tuntien jälkeen tuntuu iiriksen, mimosan, santelipuun, vaniljan ja tonkapavun hienot häivähdykset.
Kannattaa näköjään kaivella vanhoja 😂
Mikähän hajuvesi oli kyseessä aikanaan, joskus 1990-2000-lukujen taitteessa. Enkelihajuvetenä siitä puhuttiin. Olikohan siinä paketissa enkelin kuva. Myytiin Citymarketeissa/Ekamarketeissa/Euromarketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuttelen juuri näytettä Delina Exclusif Parfyms de Marly. Laitoin toivelistalle joululahjaksi. Tiedän, että on hurjan hintainen, mutta tuoksu on niin ihana. Tässä tuoksuu hedelmäinen, pehmeän puuterinen vanilja ja ruusu. Raikas ja todella naisellinen. En ole ruusun, enkä vaniljan ystävä, mutta tässä ne ovat jotenkin niin hienosti sekoitettu, että tuoksu on pehmeä ja viettelevä. Saa nähdä kaivaako puoliso kuvetta. Mitään muuta en ole toivonut, ja ostan sen sitten itse, jos sitä ei pukki tuo. 😉
Tuohan on aika vahva tuoksu, siinä myös oudia. Itse en ehkä saa siitä raikkautta esiin. Minä tykkään enemmän perus Delinasta, joka vähän kevyempi ja ilmavampi, myös litchi tuoksuu siinä kivasti.
Tuoksu on kyllä voimakas, yksi suihkaus riittää. Pidän kovasti tuosta oudista. Nyt kun aikaa on kulunut suihkauksesta, tuoksu on asettunut ruusuisen ihanaksi. En ole kokeillut perus Delinaa, joten sekin vielä kokeilulistalle.
Siinä tapauksessa suosittelen testaamaan perus Delinaa myös! Jos käykin niin että tykkäät siitä enemmän. Kallis hankinta niin saat varmasti sitten parhaimman vaihtoehdon 😌
Jouluaaton tuoksuna tulee olemaan Kilian Angels Share, varma valinta. Viime jouluaaton pidin Nishane Ania, jonka sain joululahjaksi (oma toive), mutta Ani oli pieni pettymys, ei niin vaniljainen kuin olin toivonut, jopa hiukan liian maskuliininen.
Jouluna luultavasti palaan menneisiin vuosikymmeniin, ja käytän ysärin Chloéa tai Margaretha Leyta. Shalimar on myös vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän hajuvesi oli kyseessä aikanaan, joskus 1990-2000-lukujen taitteessa. Enkelihajuvetenä siitä puhuttiin. Olikohan siinä paketissa enkelin kuva. Myytiin Citymarketeissa/Ekamarketeissa/Euromarketeissa.
Nämä menneisyyden kadonneet tuoksut ovat mielenkiintoisia tällä palstalla. Mahtavaa jos joku ratkaisee ongelman. Valitettavasti muistan jotenkin vain hämärästi tuon paketin, enkä ollut silloin yhtä kiinnostunut hajuvesistä. Oliko tämä niin ihana tuoksu, että on jäänyt kummittelemaan? Kuvaile vähän millaisesta on kyse. Olen yrittänyt löytää sitä täydellistä enkelimäistä tuoksua mutta ei ole ihan vielä natsannut.
Joulu alkoi nyt. Vintage Diorissimo tuoksuu koko asunnossa. On kuin vihreätä pehmeätä silkkiä.
Hyvää Joulua ja tuoksukaa hyvälle!
Minun joulutuoksuni saattaa olla Chanel 5. En yhtään miellä itseäni tädiksi, mutta näin on päässyt tänä vuonna käymään :). Tämän viikon Chanel-kokeilujen myötä huomasin kokevani viitosen yksinkertaisesti niin kauniiksi, että se kerrassaan liikutti minua. Viileän lämmin ja ihana; rauhoittaa tukalissakin tilanteissa, esim. jouluruuhkassa ja oletettavasti myös sukulaishappeningeissä. *****
Joulutuoksuna Guerlain Shalimar vanilla planifolia. Upea tuoksu, harmi kun oli vain limited edition.
Minulla on myös tämän vuoden Shalimar tonka joka on viileämpi tuoksu. Tulen käyttàmään tonkaa kevättalvella. Pidän vaniljatuoksuista näin pimeään vuodenaikaan.
Guerlain double vanilla ehdoton suosikkini syksy/talvi kuukausina.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuttelukierroksella huomasin tulleeni kovasti keski-ikäiseksi, Chanelin no 5 alkoi kiinnostamaan, eikä ollutkaan ollenkaan sellainen hyttysmyrkky, mitä jostian nuoruudestani muistan. Näin jälkikäteen selviteltynä taisin tuoksutella edP versiota, joka ei taida parfumin kanssa olla ollenkaan sama?
Chanelilta ei tietääkseni saa näytteitä.
Minä pidän kaikista Chanel vitosen versioista. EdP on täyteläisempi ja hiukan tummempi kuin EdT. EdT:ssa on ihana kukkainen latvatuoksu! Parfyymi on ehkä kuitenkin paras. Pidän eniten vintagesta, koska nykyversiot tuoksuvat omaan nenääni saippuaisemmilta (etenkin EdP). Mutta kaikki hyviä! N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chanelilta ei tietääkseni saa näytteitä.
Minä pidän kaikista Chanel vitosen versioista. EdP on täyteläisempi ja hiukan tummempi kuin EdT. EdT:ssa on ihana kukkainen latvatuoksu! Parfyymi on ehkä kuitenkin paras. Pidän eniten vintagesta, koska nykyversiot tuoksuvat omaan nenääni saippuaisemmilta (etenkin EdP). Mutta kaikki hyviä! N51
Chanel-näytteiden parhaat apajat: chanel.com eli heidän oma nettisivunsa: tilauksen mukana saa aina kaksi näytettä. Virolainen Aromat.ee - yleensä myös hyvin varustettu Chanelin suhteen.
SotChristmas on Opium hyvin hyvin kevyenä utuna, skinscent.
En ole vielä osannut päättää jouluni tuoksua. Ehkä pitää kämmenselälle kokeilla jotakin, siitä on helppo pestä pois jos se ei tunnukaan sopivalta. BR 540 on tietenkin varma valinta, mutta jotenkin se vaan ei nyt tunnu oikealta. Katsotaan mihin päädyn.
Sorruin alennuksista tilaamaan Herreran Very Good Girlin ja Glamin. Ensimmäinen ainakin toimii ihollanikin, toista en ole iholla kokeillut. Rakastan joka tapauksessa niitä pulloja, ja luulen että tulen keräämään myös Legeren ja Supremen jossain kohtaa. Yksikään ei kuitenkaan minun nenääni ole huono tuoksu, kaikki ovat vallan käytettäviä, vaikkakaan eivät ehkä huippusuosikkeja. Orkkis Good Girl voisi periaatteessa ollakin tähän päivään sopiva tuoksu. Sorcinellin Violon Basse mietityttää myös, mutta se saattaa olla liian outo vieraillemme.
Täällä joulun tuoksu on ELdOn Noel au Balcon. Sovinnaista ravintolaan.
Jokaisella on oma mielipiteensä ja mä en kyllä tykännyt tästä yhtään. Mun nenään tuoksuu tunkkaiselta ja hyvin miehekkäältä, oli kyllä total scrubber (eli piti hinkkaamalla pestä pois). Ilman testausta olisin minäkin luullut tykkääväni tuosta.