Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19472)

Vierailija
13861/19472 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

En ole vielä osannut päättää jouluni tuoksua. Ehkä pitää kämmenselälle kokeilla jotakin, siitä on helppo pestä pois jos se ei tunnukaan sopivalta. BR 540 on tietenkin varma valinta, mutta jotenkin se vaan ei nyt tunnu oikealta. Katsotaan mihin päädyn.

Sorruin alennuksista tilaamaan Herreran Very Good Girlin ja Glamin. Ensimmäinen ainakin toimii ihollanikin, toista en ole iholla kokeillut. Rakastan joka tapauksessa niitä pulloja, ja luulen että tulen keräämään myös Legeren ja Supremen jossain kohtaa. Yksikään ei kuitenkaan minun nenääni ole huono tuoksu, kaikki ovat vallan käytettäviä, vaikkakaan eivät ehkä huippusuosikkeja. Orkkis Good Girl voisi periaatteessa ollakin tähän päivään sopiva tuoksu. Sorcinellin Violon Basse mietityttää myös, mutta se saattaa olla liian outo vieraillemme.

Joulun tuoksuksi päätyi lopulta Good Girl. Kokeilin Violon Bassea, sekä Voix Humainea, Guccin Guiltya, ja Novellistan Rouge Priveetä, mutta mikään ei tuoksunut oikealta. Yhdistän usein tuoksut väreihin, ja sen takia myös vaatteideni värit vaikuttavat siihen mikä tuoksu tuntuu oikealta. Samalla itselleni on tärkeää, että jos hajuveden pullossa on värejä, väri ei saa olla ristiriidassa tuoksun kanssa. Ja sen takia usein kiinnostun ensisijaisesti tietyn värisistä pulloista. Pääasiassa punaisista ja tummista violeteista. Näytteet ovat siitä upea keksintö, ettei välttämättä pääse syntymään niin vahvoja ennakko-odotuksia tuoksusta, kun ei näe pulloa. Sitä kautta olenkin löytänyt muutaman tuoksun joista olen pitänyt paljon, vaikka pullo ei olisi ollut yhtään kiinnostava. Parhaana esimerkkinä ehkä limperatrice.

Vierailija
13862/19472 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluaaton tuoksuna tulee olemaan Kilian Angels Share, varma valinta. Viime jouluaaton pidin Nishane Ania, jonka sain joululahjaksi (oma toive), mutta Ani oli pieni pettymys, ei niin vaniljainen kuin olin toivonut, jopa hiukan liian maskuliininen.

Minä taas pidin siitä juuri siksi, ettei se ole liian makea. N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13863/19472 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu alkoi nyt. Vintage Diorissimo tuoksuu koko asunnossa. On kuin vihreätä pehmeätä silkkiä.

Hyvää Joulua ja tuoksukaa hyvälle!

Tunnetko nyky-Diorissimoa? Kelvollinen vai kelvoton? Oletan, että reformuloitu joitain kertoja..

Vierailija
13864/19472 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kicks ale alkoi, White Tea 50ml 23,90€. Ei niin että sokkosena osteluun haluisin kannustaa mutta onhan tuo hyvä hinta jos tuoksusta tykkää ja sen haluaa.

Vierailija
13865/19472 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin jouluksi tuoksua kokoelmastani ja sieltä löytyi Givenchyn Dahlia Noir. Kokeilin tätä alkukesästä ja se vaikutti hieman mummomaiselta ja liian puuteriselta. Mutta nyt suihkautettuani sitä käsivarteen, se tuntui heränneen kukoistukseensa. Tuoksu koostuu vaaleanpunaisesta pippurista mimosasta, mandariinista ja bergamotista; keskituoksuina ovat iiris, ruusu ja patsuli; Pohjatuoksuina santelipuu, tonkapapu, vanilja ja tammisammal.

En tahdo saada nenääni irti käsivarresta, niin ihana tuoksu on. Nyt tuntien jälkeen tuntuu iiriksen, mimosan, santelipuun, vaniljan ja tonkapavun hienot häivähdykset.

Kannattaa näköjään kaivella vanhoja 😂

Dahlia Noir on minustakin aivan ihana tuoksu! Sain joskus näytteen joltain, ja sen käytettyäni metsästin koko pullon Huuto.netistä, kun tuoksun valmistus on valitettavasti lopetettu.

Vierailija
13866/19472 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivän tuoksuna mulla on Calvin Kleinin Euphoria, puinen, kukista tuoksuu orvokki ja hedelmistä granaattiomena, mutta yleisesti ottaen aika tasapainoinen ja pehmeä tuoksu, mikään nuotti ei erotu hyvin selkeästi. Tänä jouluna olen käyttänyt myös Elizabeth Taylorin Diamonds and rubies -tuoksua. 

Vierailija
13867/19472 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kivaa pukinkontista?

Vierailija
13868/19472 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän hajuvesi oli kyseessä aikanaan, joskus 1990-2000-lukujen taitteessa. Enkelihajuvetenä siitä puhuttiin. Olikohan siinä paketissa enkelin kuva. Myytiin Citymarketeissa/Ekamarketeissa/Euromarketeissa.

Fiorucci Fiorucci, tai joku muu näistä Fioruccin yli 70 eri tuoksusta? Useimmissa ei ole paketin kuvaa, vain hajuvesipullo.

https://www.fragrantica.com/designers/Fiorucci.html

Vierailija
13869/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin hiljattain ekaa kertaa Carolina Herreran Hyviä tyttöjä ja pehmeiden, vaniljaisten tuoksujen ystävänä etenkin se Supreme osui hajuhermooni niin, että oli pakko ostaa iso pullo. Lineaarinen tuoksu eikä kestävyyskään paras mahdollinen, mutta niin ihana! Tonkapapu ilmeisesti se, joka mua siinä niin kovasti viehättää.

Harmittaa vaan niin kovasti se muovinen pullo! Olisi edes lasinen kenkä...

Vierailija
13870/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti joulun jälkeen mulla aina alkaa keväisempien tuoksujen aika. En tiedä mikä siinä on, kun on vielä pakkasta ja lunta, mutta narsissi- ja hyasinttituoksuja pitää vaan saada. Tässä on kyllä tarkkaa, metalliset ja synteettiset kukkaistuoksut ei käy (ne ei käy koskaan). Pitää olla elävä, vihreä kimppu.

Vierailija
13871/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus by Raili Hulkkonen arkisin, Oscar de la Renta juhlissa.

Vierailija
13872/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Grace Coddington. Tänään tarvitsin jotain joka lämmittää sydäntä.

Vierailija
13873/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel Chance eau tendre edp ihanassa Chanelin joulun punaisessa lahjapakkauksessa, kaupanpäällisenä no 5 edp ja Paris Riviera edt näytteet. En vielä ole testannut, koska edt jo löytyy ja se on yksi suosikeistani, sopii töihin hyvin.

Vierailija
13874/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti joulun jälkeen mulla aina alkaa keväisempien tuoksujen aika. En tiedä mikä siinä on, kun on vielä pakkasta ja lunta, mutta narsissi- ja hyasinttituoksuja pitää vaan saada. Tässä on kyllä tarkkaa, metalliset ja synteettiset kukkaistuoksut ei käy (ne ei käy koskaan). Pitää olla elävä, vihreä kimppu.

Heh. Ymmärrän hyvin. Ja mulla kuitenkin päinvastoin. Kevään kylmyydessä haluan synteettisiä ja muovisia tuoksuja, ne eristää mua viileältä koleudelta, muka. Siinä missä vihreät tuoksut on yhtä sen kostean viileyden kanssa. Ehkä tää muuttuu joskus.

Vierailija
13875/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanel Chance eau tendre edp ihanassa Chanelin joulun punaisessa lahjapakkauksessa, kaupanpäällisenä no 5 edp ja Paris Riviera edt näytteet. En vielä ole testannut, koska edt jo löytyy ja se on yksi suosikeistani, sopii töihin hyvin.

Varmaan suoraan Chanelilta tilattu kun nuo näytteetkin? Paris Riviera kiinnostaa, toiv kommentoit kun olet testannut!

Vierailija
13876/19472 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista Antonio Banderasin Secret oli 20€ hajuksi yllättävän hyvä. Toinen halpa ja hyvä luottohajuni on Guess Seductive for men. Carolina Herreran Bad boy on oma suosikkini se on vähän kalliimpi.

Vierailija
13877/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko hehkutti rakastuneensä Black Opiumiin. Täysin epätyypillinen tuoksu hänelle. Kuulemma jasmiini ja joku suitsukemainen lehahtavat hänen nenäänsä. Minä sitten tietenkin painuin tuoksuttelemaan hajuvettä myös. En ymmärrä mikä ihmeen suitsuke. Minun ihollani tämä on lähinnä voimakkaan hedelmäinen tuoksu. Ei kuitenkaan se päärynä mikä on listattu nuotiksi, vaan lähinnä sellainen hedelmäkarkki, jonka taustalta voi hyvällä mielikuvituksella löytää häivähdyksen jasmiinia ja patsulia. Lisäksi tuoksu on hirvittävän tuttu, olen aika varma että minulla on joku pullo joka tuoksuu ihan samalta. Varmaan joku noista Oriflamen pulloista, täytyy hieman illemmalla tuoksutella. Harmittaa, olisin toivonut jotain.. jotain.. erityisempää.

Siskoni kokeili joulun aikana myös Baccarat Rougea minulta. Nyt ymmärrän miksi jotkut vertaavat Ariana Granden Cloudia ja Baccaratia. Kävin joskus tuoksuttamassa Cloudia ja mielestäni se tuoksui ihan hattaralle, ja BR540 ei todellakaan tuoksu hattaralle. Paitsi että siskoni iholla tuoksui. Omalla ihollani se jokin lääkemäinen nuotti tulee voimakkaammin esille, ja tasapainottaa tuoksua omaan makuuni paremmaksi kuin siskoni iholla. Meillä kyllä on aina kaikki tuoksut olleet ihan erilaisia, siskon iholla kaikesta tulee pehmeämpää. Minun ihollani taas yleensä tuoksut pysyvät jotenkin terävämpinä. Sehän on sitten makuasia mikä omaan makuun paremmin minkäkin hajuveden kanssa toimii. Mutta siinä saattaa olla syy miksi minuun on aina vedonneet pehmeät ja lämpimät tuoksutyypit, kun ne terävämmät ovat sitten tosi teräviä ja nenään käyviä minun ihollani.

Vierailija
13878/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että Poeme ollaan lopettamassa tai lopetettu? Olisi nyt tarjouksessa Sokoksella.

Vierailija
13879/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat kevättuoksujasi? Narsissi kuulostaa ihanalta. Minulla ainakin vintage-Miss Dior ja Chanelin No.19 ja Fidji ovat niitä, joita tekee erityisesti mieli käyttää alkukeväästä. N51 

Vierailija
13880/19472 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat kevättuoksujasi? Narsissi kuulostaa ihanalta. Minulla ainakin vintage-Miss Dior ja Chanelin No.19 ja Fidji ovat niitä, joita tekee erityisesti mieli käyttää alkukeväästä. N51 

Fidji on minullakin, ei tosin vintage. Minulla oli Fidji 90-luvun alussa, mutta hävitin sen jonnekin. Nykyinenkin versio on ihana, mutta haluaisin silti vintagen vertailun vuoksi.

Hyasintista (ja narsissista) nautin myös melko tymäkässä Escadassa (1991). Se on makea, mutta niin ihana. Sitä ei ole säilytetty optimaalisesti, mutta onnellinen seuraus on se, että juuri hyasintti ja narsissi korostuvat. Myös vintage-Chloe on samalla tavalla painavan kukkainen, vaikka samalla myös persikkainen. Ei nykytuoksuista oikein ole samaan.