Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19489)

Vierailija
13821/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain vesitti klassikkotuoksunsa vuosia sitten, ensin julkaisivat ne tämän näköisissä bee bottle-lasipulloissa eli halusivat päästä halvalla käyttämällä yhtä ja samaa designia eri värisin kyltein, vaikka samalla nostivat tuotteiden hintoja

https://assets.escentual.com/media/catalog/category/Guerlain_Woman_s_Co…

Sitten 2021 ne lanseerattiin tämän näköisissä lasipulloissa joissa tuo pyöreä värilogo, ja niitä vesitettiin vielä lisää

https://cdn.spellsmell.ru/uploaded-image/50700418-d06e-11ec-a89e-0242ac…

Kuten ranskalainen kaverini sanoi ettei noissa ole enää kuin pieni häivähdys alkuperäistä jäljellä, ja että häntä hävettää olla ranskalainen kun ranskalaiset tuoksut pilattu, yksi toisensa perään.

😞 Alkaa tuntua siltä että meitä pitkän linjan tuoksuharrastajia pannaan halvalla, rahat pois-periaatteella.

Tähän on kyllä myös EU:n säädökset syyllisiä.

Guerlainilla on ainakin pyritty säilyttämään klassikot, mutta milläs teet täysin saman tuoksuprofiilin, jos tärkeät raaka-aineet on kielletty? Thierry Wasser on tehnyt todella hyvää työtä. Olen muuten lukenut aika paljon positiivisia kommentteja ihmisiltä, jotka tuntevat nuo tuoksut hyvin ja ovat siis eri mieltä kuin ranskalainen kaverisi. Itse voin kertoa, että ainakin Mitsouko on vieläkin Mitsouko (tosin aivan viimeisintä versiota en ole kokeillut). Ei niitä ole vesitetty. N51

Vierailija
13822/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain vesitti klassikkotuoksunsa vuosia sitten, ensin julkaisivat ne tämän näköisissä bee bottle-lasipulloissa eli halusivat päästä halvalla käyttämällä yhtä ja samaa designia eri värisin kyltein, vaikka samalla nostivat tuotteiden hintoja

https://assets.escentual.com/media/catalog/category/Guerlain_Woman_s_Co…

Sitten 2021 ne lanseerattiin tämän näköisissä lasipulloissa joissa tuo pyöreä värilogo, ja niitä vesitettiin vielä lisää

https://cdn.spellsmell.ru/uploaded-image/50700418-d06e-11ec-a89e-0242ac…

Kuten ranskalainen kaverini sanoi ettei noissa ole enää kuin pieni häivähdys alkuperäistä jäljellä, ja että häntä hävettää olla ranskalainen kun ranskalaiset tuoksut pilattu, yksi toisensa perään.

😞 Alkaa tuntua siltä että meitä pitkän linjan tuoksuharrastajia pannaan halvalla, rahat pois-periaatteella.

Tähän on kyllä myös EU:n säädökset syyllisiä.

Guerlainilla on ainakin pyritty säilyttämään klassikot, mutta milläs teet täysin saman tuoksuprofiilin, jos tärkeät raaka-aineet on kielletty? Thierry Wasser on tehnyt todella hyvää työtä. Olen muuten lukenut aika paljon positiivisia kommentteja ihmisiltä, jotka tuntevat nuo tuoksut hyvin ja ovat siis eri mieltä kuin ranskalainen kaverisi. Itse voin kertoa, että ainakin Mitsouko on vieläkin Mitsouko (tosin aivan viimeisintä versiota en ole kokeillut). Ei niitä ole vesitetty. N51

Kuulemma Mitsouko, Nahema, Vol de Nuit ja Chamade ovat niitä joita ei olisi pilattu.

Joku mainitsi että Jicky olisi melkein yhtä hyvä kuin ennen.

Sen sijaan Shalimar, L'heure Bleu, Samsara, Idylle, Insolence, L'Instant, Terracotta, Meteorites ja Champs-Elysées olisi vesitetty yksinkertaisemmiksi ja lyhytkestoisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13823/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä joulun alla lämmittelen Kenzo Jungle Elephantilla koko viikon niin joulun tuoksu on aina Diorissimo. Siinä tuoksuu talviset kukkakaupat, hyasintit, tulppaanit, kaikki viileänvihreä. On onni että vintageikäinen kukonjalkapakkauksessa oleva Diorissimo löytyi vuosia sitten huutonetistä. Tämän drydown on jotain käsittämätöntä. Miten puhtaassa kukkaistuoksussa voikin iholla olla se sopiva määrä indolisuutta ja häivähdys jotain joka on "animalic" . Ei oikein käänny suomeksi. Eläimellinen Diorissimo. Hah :-)

Ehkäpä kaunein tuoksu mitä tiedän, vintage-versiona. Tämä tuoksu hengittää kuin se olisi elävä olento.

Olipas hieno kuvaus tuoksusta. Saako kysyä mitä maksoit tuosta aarteesta ja oliko pullo käyttämätön?

Vierailija
13824/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD ELDOn Ghost in The Shell. Kävin eilen hakemassa 20 näytteen settini, jonka tilasin heiltä suoraan. :)

Vierailija
13825/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskiviikon tuoksuna ihana Epico Vani Charnel - aaah. 

Vierailija
13826/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiistain tuoksusi? Itselläni on valinnanvaikeuksia. 😅

Jo Malonen Green Almond & Redcurrant

Ja tänään samasta Jo Malonen jouluboksista Orange Bitters.

Vierailija
13827/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä joulun alla lämmittelen Kenzo Jungle Elephantilla koko viikon niin joulun tuoksu on aina Diorissimo. Siinä tuoksuu talviset kukkakaupat, hyasintit, tulppaanit, kaikki viileänvihreä. On onni että vintageikäinen kukonjalkapakkauksessa oleva Diorissimo löytyi vuosia sitten huutonetistä. Tämän drydown on jotain käsittämätöntä. Miten puhtaassa kukkaistuoksussa voikin iholla olla se sopiva määrä indolisuutta ja häivähdys jotain joka on "animalic" . Ei oikein käänny suomeksi. Eläimellinen Diorissimo. Hah :-)

Ehkäpä kaunein tuoksu mitä tiedän, vintage-versiona. Tämä tuoksu hengittää kuin se olisi elävä olento.

Olipas hieno kuvaus tuoksusta. Saako kysyä mitä maksoit tuosta aarteesta ja oliko pullo käyttämätön?

Pullo oli 2/3 osaa täynnä, hyvin säilynyt. Aikaa tästä on ainakin 10 vuotta ja hinta ei ollut paljon joku kolme kymppiä

Vierailija
13828/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikon tuoksuna pitkästä aikaa BR 540. Väsyttää, takana raskas työpäivä (olen mukana yhden hyvinvointialueen valmistelussa ja paniikki lisääntyy päivittäin..), katolta pudonneen raskaan lumen luontia, ja joulusiivousta, koronan vielä roikkuessa niskassa. Tarvitsen nyt iltaani jotain rauhoittavaa ja lämmintä. Tämän suihkaisen mielelläni kaulaan/rintaan, nousee sieltä ihanasti nenään ja tuntuu lähes nukuttavan rauhoittavalta. Hajuaisti on onneksi alkanut palailemaan normaaliksi, huomenna voisi ihan ajatuksella kokeilla toista Arthesia.

Vierailija
13829/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Keskiviikon tuoksuna pitkästä aikaa BR 540. Väsyttää, takana raskas työpäivä (olen mukana yhden hyvinvointialueen valmistelussa ja paniikki lisääntyy päivittäin..), katolta pudonneen raskaan lumen luontia, ja joulusiivousta, koronan vielä roikkuessa niskassa. Tarvitsen nyt iltaani jotain rauhoittavaa ja lämmintä. Tämän suihkaisen mielelläni kaulaan/rintaan, nousee sieltä ihanasti nenään ja tuntuu lähes nukuttavan rauhoittavalta. Hajuaisti on onneksi alkanut palailemaan normaaliksi, huomenna voisi ihan ajatuksella kokeilla toista Arthesia.

Privaatissa asiakkaat tulevat raivohulluiksi joutuessaan odottamaan päivystyksessä tunnin (pk-seutu, pikkukunnissa ovat jo tottuneet siihen ettei ole aikoja). Olisi ihanaa kertoa heille, että tunti on satumaista tuuria, jota kymmenen päivän päästä ja siitä eteenpäin muistellaan kyynel silmäkulmassa hyvinä aikoina. Bee ei auttanut fiilikseen, onneksi tuokaan työ ei ole kuin väliaikainen. Ohis, anteeksi.

Vierailija
13830/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Elizabeth Ardenin white Tea:sta?

Vierailija
13831/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempparituoksut ei ole mitään kalliita luksusmerkkejä. Kallein on Marc Jacobsin tuoksu, muut kahdenkympin luokkaa. Mulla on tietyt tuoksut joita ilman en vaan voi elää.

Vierailija
13832/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas, monet asiakkaat kehuivat ( asiakaspalvelutyössä). Toimistotuoksu.

Vierailija
13833/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana. Kuiva. Raikas. Joku kuvaili tässä ketjussa pari vuotta sitten "jooga pullossa", ja se on osuvasti sanottu.

Vierailija
13834/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana. Kuiva. Raikas. Joku kuvaili tässä ketjussa pari vuotta sitten "jooga pullossa", ja se on osuvasti sanottu.

Kiitos. Ostin tyttärelle joululahjaksi enkä tiennyt miltä tuoksuu. Ainoastaan kuvauksen luin.

Vierailija
13835/19489 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lempparituoksut ei ole mitään kalliita luksusmerkkejä. Kallein on Marc Jacobsin tuoksu, muut kahdenkympin luokkaa. Mulla on tietyt tuoksut joita ilman en vaan voi elää.

Olisi mielenkiintoista kuulla, että mitä nämä tuoksut ovat. :)

Itse käytän tuoksuja hintahaitarin laidasta laitaan esim. Elisabeth Arden ja Initio.

Vierailija
13836/19489 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin kirjoitellut tänne, seuraillut toki taustalla. Sain ensimmäisen koronani vihdoin, ja se oli pitkä tauti kaikkinensa. Hajuaisti onneksi palasi täysin. Mutta tuoksujen käyttö on ollut viime kuukauden ajan vähäistä, nyt olin hetken sellaisessa kausityössäkin johon ei oikein sopinut tuoksut. 

Haistelin eilen Sokoksen hajuvesiosastolla tuoksuja, joita olen miettinyt valmistujaistuoksukseni. Listalla oli ainakin L'interdit Rouge (Givenchy), Crystal Noir (Versace), Candy (Prada) sekä Girl of Now (Elie Saab). Saabia en osastolta löytänyt, mutta noista muista ainoa johon ihastuin olikin sitten Candy. Haluaisin tuosta näytteen ennen kokonaisen ostoa, pitänee kytätä josko Torista löytyisi... Poistin Rougen ja Crystal Noirin toistaiseksi kokonaan listaltani, jättivät sen verran kylmäksi. Mustapulloinen L'interdit Intense oli Rougea enemmän makuuni, muttei sekään ehkä ihan minun tuoksu.

Lisäksi testasin taas Hypnotic Poisonia (Dior), jota olen aikaisemminkin tänä syksynä samassa paikassa haistellut, ja olen siihen aika ihastunut! Oliko se nyt sitten se edp, meinaan mennä sekaisin kun niitä pulloja siinä oli vaikka kuinka monta. Tuosta tulee kyllä välittömästi mieleen Kenzon Amour, joka minulla on ja joka on kyllä yksi suosikkejani. En siis tiedä, onko järkevää hankkia tuota, kun on melkein samanlainen jo kokoelmissa. 

Nyt mietin, otanko Amourin vai Ariana Granden Cloudin jouluksi mukaani, ehkä molemmat. Voi kun omistaisin jonkun aavistuksen piparisen, mausteisen gourmand-tuoksun...! 

Miltäs te aiotte tuoksua joulunpyhinä? 

Vierailija
13837/19489 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä täälläkin kokeilla iholle tuo White Tea kun se teoriassa ois juuri sitä mitä haluaisin. Tonka ja ambrette siinä on arveluttanut, molemmat tuo syvyyttä tuoksuun mutta kumpikaan ei ole toiminut imartelevasti vielä koskaan mulla. Mun ihon kemiat pilaa onnistuneesti tuoksun kuin tuoksun jos siinä on noita.

Vierailija
13838/19489 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelen juuri näytettä Delina Exclusif Parfyms de Marly. Laitoin toivelistalle joululahjaksi. Tiedän, että on hurjan hintainen, mutta tuoksu on niin ihana. Tässä tuoksuu hedelmäinen, pehmeän puuterinen vanilja ja ruusu. Raikas ja todella naisellinen. En ole ruusun, enkä vaniljan ystävä, mutta tässä ne ovat jotenkin niin hienosti sekoitettu, että tuoksu on pehmeä ja viettelevä. Saa nähdä kaivaako puoliso kuvetta. Mitään muuta en ole toivonut, ja ostan sen sitten itse, jos sitä ei pukki tuo. 😉

Vierailija
13839/19489 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelen juuri näytettä Delina Exclusif Parfyms de Marly. Laitoin toivelistalle joululahjaksi. Tiedän, että on hurjan hintainen, mutta tuoksu on niin ihana. Tässä tuoksuu hedelmäinen, pehmeän puuterinen vanilja ja ruusu. Raikas ja todella naisellinen. En ole ruusun, enkä vaniljan ystävä, mutta tässä ne ovat jotenkin niin hienosti sekoitettu, että tuoksu on pehmeä ja viettelevä. Saa nähdä kaivaako puoliso kuvetta. Mitään muuta en ole toivonut, ja ostan sen sitten itse, jos sitä ei pukki tuo. 😉

Tuohan on aika vahva tuoksu, siinä myös oudia. Itse en ehkä saa siitä raikkautta esiin. Minä tykkään enemmän perus Delinasta, joka vähän kevyempi ja ilmavampi, myös litchi tuoksuu siinä kivasti.

Vierailija
13840/19489 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aika vahva tuoksu, siinä myös oudia. Itse en ehkä saa siitä raikkautta esiin. Minä tykkään enemmän perus Delinasta, joka vähän kevyempi ja ilmavampi, myös litchi tuoksuu siinä kivasti.

Tuoksu on kyllä voimakas, yksi suihkaus riittää. Pidän kovasti tuosta oudista. Nyt kun aikaa on kulunut suihkauksesta, tuoksu on asettunut ruusuisen ihanaksi. En ole kokeillut perus Delinaa, joten sekin vielä kokeilulistalle.