Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19495)

Vierailija
13781/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Biagottin nimikkotuoksu on yksinkertaisesti paras, siihen ei kyllästy ikinä.

Vierailija
13782/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Biagottin nimikkotuoksu on yksinkertaisesti paras, siihen ei kyllästy ikinä.

No ei varmasti ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13783/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita kilianin faneja?

Kokoelmassani on kilian - love, rolling in love ja moonlight in heaven. Mahtaisinkohan pitää myös good girl gone badista ?

Muiden ajatuksia kilianin tuoksuista? :)

Vierailija
13784/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Alluressa on säilykepersikkainen tuoksu, niin kyllä houkuttaisi testata sitä. Tänään pitkästä aikaa ihan flunssassa, niin eipä ole muutamaan päivään tullut käytettyä hajuvesiä.

Kiitos sille, joka niitä kirkkotuoksuja linkkaili! Olen sen alkuperäisen viestin kirjoittaja. :)

Huvittaa, kun veriarvoni viittaavat raudanpuutteeseen, ja samaan aikaan on himo noihin suitsukkeita sisältäviin sekä kylmän metallisiin tuoksuihin! Saattaa korreloida noiden arvojen kanssa, tai sitten ei.

Testasin syksyllä ja valitettavasti Allure enää kalpea kopio siitä mitä oli, en enää erota sitä alkuperäisestä Chancesta, paitsi että Change pysyy paremmin. Alluresta ollut Fragrantican keskustelupalstalla ja tuoksublogeissa paljon juttua että miten sen kesto on aivan olematon nyt kun sekin on menty muuttamaan.

Jos persikkaa kaipaat niin Diorin J'adore In Joy. On aivan erilainen kuin alkuperäinen J'Adore, ja tuossa on persikan lisäksi pieni merisuolan sävy joka ei tee sitä makeaa persikkaa halvan hajuiseksi, vaan päinvastoin tekee siitä todella kalliin tuoksuisen ja mehuisan. Sellainen että tekisi mieli haukata kypsää persikkaa. Tuo on ollut itselläni sellainen että ihmiset tulleet nuuhkimaan lähelle ja kyselleet mitä tuoksua minulla on :)) Hakkaa Alluren ja vastaavat 10-0.

Testasin jokin aika sitten Allure Sensuellea. Siinä on todella ihana alkutuoksu. Mutta se ei kestä kauaa, ja mitä jäi jäljelle, vaikutti melko mitäänsanomatonta. Täytyy kuitenkin testata uudelleen, yksi kerta ei kerro vielä paljoa.

Sinänsä olen siirtymässä Guerlainista Chaneliin hankinnoissani. Chanel No 19 on jotain ylittämätöntä. Coco Noir Extrait kiinnostaa myös, vaikka on hintava.

Vierailija
13785/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita kilianin faneja?

Kokoelmassani on kilian - love, rolling in love ja moonlight in heaven. Mahtaisinkohan pitää myös good girl gone badista ?

Muiden ajatuksia kilianin tuoksuista? :)

Ei ole, en pidä, niissä kaikissa haisee jokin eltaantunut ja äijämäinen luumu. Ja jossain vaiheessa noi alkaa kaikki haista samalle.

Good Girl Gone Badin kesto oli olematon, testasin sitä Jenkeissä, sitä voimakkaampaa versiota ojpa. Ylihintaista hypetystä, vain sen takia että jonkun Hennessy-alkoholimerkin Kilian-pojanpoika päätti alkaa vähän sekoittelemaan tuoksuja.

Vierailija
13786/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotd Prada Candy Kiss. Hyvin myskinen, hyvin pehmeä, oikein söpö tuoksu pakkasilmassa.

Aivan ihana valinta. Suihkautin kaulaan Montalen Chocolate Greedyä ennen asioille lähtöä.

Vierailija
13787/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Jennifer Lopezin tuoksut! Pidän todella kaikista.

Vierailija
13788/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö Fragranticassa vuotuiset kisaluokat läpi? Kisa tuskin on kovin objektiivinen mutta äänestän silti aina.

Samoin. Nyt annoin palaa alapeukkuja lähes kaikille suosituille tuoksuille, vaikka ei sillä mitään käytännön merkitystä olekaan. 😁 Ihan oikeasti yhdellä mielipiteellä on mahdollisuus muuttaa järjestystä vasta jossain kahdensadannen tuoksun kohdalla.

On niissä suositummissa sentään yksi tuoksu, josta oikeasti pidän ja joka sai minulta yläpeukun: Givenchyn L'Interdit Rouge. Edelleen ostoslistallani, joskohan ensi vuonna saisin sen ostettua?

Vierailija
13789/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin tässä syksyllä täysin takaisin vanhaan hajuvesiharrastukseen ja olen nyt alennusten aikaan tilaillut ihan näistä perus paikoista, kuten Kicks, Notino, Cocopanda, Sokos ja Hobby hall. Olisiko kellään suositella muita sivustoja? Olen koittanut tutkia monia eri vaihtoehtoja, mutta vähän epäilyttää, että tuleeko sieltä aitoa tavaraa, vai pelkkää värjättyä vettä. Esim. Luxplussasta on näkynyt paljon eriäviä mielipiteitä.

Vierailija
13790/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurahdin tässä syksyllä täysin takaisin vanhaan hajuvesiharrastukseen ja olen nyt alennusten aikaan tilaillut ihan näistä perus paikoista, kuten Kicks, Notino, Cocopanda, Sokos ja Hobby hall. Olisiko kellään suositella muita sivustoja? Olen koittanut tutkia monia eri vaihtoehtoja, mutta vähän epäilyttää, että tuleeko sieltä aitoa tavaraa, vai pelkkää värjättyä vettä. Esim. Luxplussasta on näkynyt paljon eriäviä mielipiteitä.

Peruspaikoista ei välttämättä saa harvinaisia tai niche-tuoksuja. Itse olen lopettanut Notinolta tilaamisen, kun näytteitäkään ei enää juuri ole, ja ovat vähentäneet erikoisempia tuoksuja valikoimastaan. Miksi Notinosta asti tilaisin jotain, jonka saan tavaratalostakin?

Päätin jatkossa tilata suoraan hajuvesitalojen omilta sivuilta. Ilmeisesti Diorilta se ei ole mahdollista, mutta Miller Harrisilta, Hiram Greeniltä, Different Companylta, Jovoylta, Tauerilta ja ehkä jopa Odoratikalta on: selvittelen pystyykö Odoratika toimittamaan Suomeen nykyisessä tilanteessa. Odoratikan sivut ovat vain venäjäksi, mutta useampi tuoksu heiltä kiinnostaisi. Hajuvesitalojahan on vaikka kuinka, Yhdysvalloissakin useita mielenkiintoisia. En näe enää yhtään syytä tilata jostain yleisnettitavaratalosta.

Vierailija
13791/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bangerhead, Lyko, Parfymdreams, Parfyymi-klikkaus, Eleven, Nordicfeel, Hajuvesi.fi, Tokmanni... siinä lisää luotettavia "perussivustoja", joista olen aina saanut aitoja tuoksuja. Myös Tallink Siljan nettisivuilla on välillä hyvät alennukset.

Vierailija
13792/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä "se tietty tuoksu" mikä haisee sellaiselle pistävälle miehen eltaantuneelle partavedelle joutuessaan ihonne kanssa kosketuksiin?

Ennemmin kissanpissa / geneerinen halpispohjatuoksu; lähes kaikki ns designer-tuoksut menee mulla tällaisiksi. En rehellisesti esim täysin usko että kukaan voi aidosti pitää Chanelin tuoksuista, koska niin hirveälle ne haisee mulla. Mietin että ehkä ihmiset "tykkää" niistä vain kun ne on olevinaan hienoja? Siis niin halvalle ja geneeriselle ne itsellä haisee, että saa olla todella iso ero että ne voisi mieltää edes miellyttäväksi saati hyväksi kenelläkään!

Esim tässä ketjussa moni luettelee ties mitä vivahteita näistä, itse toiveikkaana kokeilen, ja ei... Sama "halpahallin vitosen aletuoksu sen jälkeen kun se on lojunut auringossa kesän" -Lemu. Mulle pitää olla todella raskas, makea ja/tai mausteinen tuoksu ettei tätä tapahdu.

Vierailija
13793/19495 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä "se tietty tuoksu" mikä haisee sellaiselle pistävälle miehen eltaantuneelle partavedelle joutuessaan ihonne kanssa kosketuksiin?

Ennemmin kissanpissa / geneerinen halpispohjatuoksu; lähes kaikki ns designer-tuoksut menee mulla tällaisiksi. En rehellisesti esim täysin usko että kukaan voi aidosti pitää Chanelin tuoksuista, koska niin hirveälle ne haisee mulla. Mietin että ehkä ihmiset "tykkää" niistä vain kun ne on olevinaan hienoja? Siis niin halvalle ja geneeriselle ne itsellä haisee, että saa olla todella iso ero että ne voisi mieltää edes miellyttäväksi saati hyväksi kenelläkään!

Esim tässä ketjussa moni luettelee ties mitä vivahteita näistä, itse toiveikkaana kokeilen, ja ei... Sama "halpahallin vitosen aletuoksu sen jälkeen kun se on lojunut auringossa kesän" -Lemu. Mulle pitää olla todella raskas, makea ja/tai mausteinen tuoksu ettei tätä tapahdu.

Heh, kuinkas sattuikaan :D Olen yksin kotona. Mies ja lapset ovat pelireissulla. Kävin kylvyssä ja sen jälkeen kylvetin itseni vielä -milläs muullakaan, kuin Chanel No5:lla. Suihkin vartaloon, kaulalle, ranteisiin ja hiuksiin. Nyt jos joku tulisi kotiin, niin tuoksu iskisi varmaan nyrkillä päin näköä heti ulko-ovella.

No5 on meidän miesväen suuri saippuainhokki ja arkisin laitan sitä korkeintaan yhden suihkauksen ilman kautta. Siitä ei seuraa mutinaa :)

Minun ihollani tämä tuoksuu puhtaan raikkaalta. Kevään ensi kukilta, ilolta ja kuulaalta auringonpaisteelta. Kohta menen nukkumaan ja tuoksu on siinä vaiheessa muuttunut jo pehmeäksi, kuin pumpuli. Siihen on hyvä nukahtaa.

Vierailija
13794/19495 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Tilasin Notinolta Ajmalin Raindropsin, ja Jeanne Arthesin Lover in Dark ja Guipur & Silk. Olivat mielenkiintoisen oloisia ja niin edullisia, että kestän kyllä menetyksen jos niistä ei tule minulle käytettäviä tuoksuja. Pakettia odotellessa. Arthesin Sultana Leau Fatale kiinnosti myös, mutta se oli loppu varastosta. Katsotaan jos noista nyt tulevista tuoksuista on mihinkään, voisi hiljalleen kerätä vaikka kaikki, noilla hinnoilla 😂.

Nämäkin tuoksut vihdoin tulivat pari päivää sitten. Ikävä kyllä olen ollut koronan kourissa, ja vaikka haju- ja makuaisti eivät ole kadonneet, on tauti niihin vaikuttanut heikentävästi. Tosin minulla käy aina näin kun tulee joku hengitystiesairaus. Kaikkia olen kuitenkin nopeasti kokeillut, ja ensivaikutelma on ollut ihan positiivinen. Mitään kovin järkevää analyysia en nyt saa aikaiseksi ennen kuin pääsen haistelemaan niin että hajuaisti on taas normaali, mutta ne ensivaikutelmat.

Ajmal Raindrops: tulee mieleen joku ysärituoksu. Ihan kiva, odotin oikeastaan jotain kevyempää ja raikkaampaa, mutta luulen että kesällä pääsee enemmän oikeuksiinsa.

Arthes, Lover in Dark: Vaikutti oikein miellyttävältä, enemmän varmaan kylmempään ilmaan ja iltoihin. Aika makea, mikä ei minua haittaa yhtään.

Guipur & silk: makea tämäkin, vaikutti yksinkertaisemmalta kuin lover in dark. Vaniljaa ja jotain kukkasia, pehmeä. Lover in darkissa jotain raikkaampaa, ehkä se omena? Tämä on kuitenkin jotenkin todella lempeä.

Mielenkiinnolla odotan muuttuuko mielipiteet kun taas haistaa kunnolla, tuleeko epämiellyttäviä nuotteja, muuttuuko iholla, kauanko kestää..

Vierailija
13795/19495 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mugler Alien reformattu haileaksi litkuksi? Siihen viittaa laskeva trendi.

Rakastan Tesori d'O:n Jasmin di Giavaa. Taidan testata Angelia jonka dupeksi sitä väitetään. Minä kylläkin nautin siitä omana itsenään. Nuotin täydessä harmoniassa.

Onko Muglerilla muita gourmantteja, joita on myös markkinoilla? Nimekelistan pituus ärsyttää kun 99% pulloista on jo kuopattu.

Kaipaan siis gourmantia. Arvostan nichen särmikkyyttä, kestoa ja raaka-aineiden laatua ja nenien taitoa.

Designereille ikävän yleinen laimea höttö, heikkous ja huono kesto nyppii. Tosin hyviäkin niitä on. Löytäminen vaatii aikaa, onnea ja lukemista.

Vierailija
13796/19495 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Notinolta Burberry Brit-tuoksut hyvin edullisesti sekä itselleni että miehelleni. Saa nähdä, vieläkö pidän niistä. Ovat sellaisia, jotka jäivät hankkimatta vuosia sitten, vaikka pidin molemmista.

Mielestäni olivat juuri syys-talvituoksuja.

Vierailija
13797/19495 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen bussissa kantautui nenääni tuoksu, josta tuli selkeästi mieleen Kenzon Peace. Tietäisikö joku mikä tuoksu voisi olla kyseessä? Itse peace se ei varmastikaan ollut, eihän sitä ole saanut vuosikausiin.

Vierailija
13798/19495 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen bussissa kantautui nenääni tuoksu, josta tuli selkeästi mieleen Kenzon Peace. Tietäisikö joku mikä tuoksu voisi olla kyseessä? Itse peace se ei varmastikaan ollut, eihän sitä ole saanut vuosikausiin.

Korjaan, se olikin Time for peace mikä tuli mieleeni.

Vierailija
13799/19495 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän se voi se olla, onhan monilla edelleen vuosikausia säilyttämiään vintagepulloja joita käyttävät edelleen.

Vierailija
13800/19495 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruspaikoista ei välttämättä saa harvinaisia tai niche-tuoksuja. Itse olen lopettanut Notinolta tilaamisen, kun näytteitäkään ei enää juuri ole, ja ovat vähentäneet erikoisempia tuoksuja valikoimastaan. Miksi Notinosta asti tilaisin jotain, jonka saan tavaratalostakin?

Päätin jatkossa tilata suoraan hajuvesitalojen omilta sivuilta. Ilmeisesti Diorilta se ei ole mahdollista, mutta Miller Harrisilta, Hiram Greeniltä, Different Companylta, Jovoylta, Tauerilta ja ehkä jopa Odoratikalta on: selvittelen pystyykö Odoratika toimittamaan Suomeen nykyisessä tilanteessa. Odoratikan sivut ovat vain venäjäksi, mutta useampi tuoksu heiltä kiinnostaisi. Hajuvesitalojahan on vaikka kuinka, Yhdysvalloissakin useita mielenkiintoisia. En näe enää yhtään syytä tilata jostain yleisnettitavaratalosta.

Minä tilaan Notinolta Uriagen ihonhoitotuotteet, ovat todella loistavia, kosteuttavia, sopivat herkimmällekin iholle ja melko edullisia ja niiden vaikuttavat aineet tulevat Ranskan Alpeilta.

Tuoksuja en ole sieltä enää pahemmin tilannut kun näytteitä ei juuri enää ole ja valmis-näytepakkauksissa miesten ja naisten tuoksut sekaisin enkä kaipaa kuin naisten tuoksuja, joskus harvoin jos on jokin erittäin hyvä tarjous että jokin tuoksu puoleen hintaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä