Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
13421/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Notinolle voi palauttaa? Mielestäni sivuillaan ei ole kunnon ohjeita. Pitääkö postimaksut maksaa itse, ei kai?

Entä saako " testatun " pullon palauttaa?

Miksi availet pakkauksia`, testaisit ja lähettäisit takaisin?

Ei niissä ole palautusoikeutta!

On palautusoikeus mutta luultavasti avatuista ei saa ihan täyttä hyvitystä. Notinohan myy tuoksuista edullisesti avattuja/vähän käytettyjä versioita, mistä se niitä saisi, ellei asiakaspalautuksista? Itse en ole palauttanut mutta eiköhän ohjeet selviä, kun lähetät niille sähköpostia.

Vierailija
13422/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tilanneet amerikkalaisesta FragranceX.com sivustolta viime vuosina tai aikoina?

Muistan tilanneeni sieltä joskus 2005-2006 ja kesti jotain 2-3 viikkoa, ja taisi paketti jopa tulla niin ettei mennyt tulliin vaan tuli lähipostiin suoraan. Trustpilotin mukaan arvosana on 4,3/5 ja joka perustuu 19 807 arvosteluun.

Mietin juuri että jos kokeilisi, ja jos löytyisi jotain kivaa.

Nythän noissa EU:n ulkopuolisissa on silti se etu että niistä tulee ilmoitus Postilta ja voi itse tehdä netissä tullauksen, ja maksaa sen netissä luottokortilla tai verkkopankilla, eli siinä kaikessa menee alle 10 minuuttia.

Mä tilasin sieltä joskus ehkä reilu vuosi sitten ja kokemus oli tosi hyvä, parempi kuin odotin. Ajattelin joutuvani tietysti tekemään tullauksen, maksamaan alvit ym. mutta yllättäen ne tehtiinkin puolestani, piti vain jotain sähköpostikyselyjä täyttää (vain pari helppoa juttua) ja asia oli selvä, eikä mitään ylimääräisiä maksuja. Eikä toimitus mielestäni mitenkään erikoisen kauaakaan kestänyt. Eli tämän perusteella voin todella suositella.

Näiden viestien innoittamana uskaltauduin tilaamaan FragranceX:stä, kun sieltä löytyy sellaisia tuoksuja joita ei saa mistään Euroopasta niin, että toimitus Suomeen. Esim. Philosophyn Fresh Cream ja Elizabeth Taylorin White Diamonds En Rouge. Siellä näyttää olevan myös käyttämättömiä isoja testeripulloja tosi edullisesti.

Tilaus sujui hyvin, tosin PayPal määritti dollarille niin huonon kurssin, että siitä tuli hintaa n. 7 eur lisää. Mutta jostainhan PayPalinkin pitää katetta saada. Kun tilasi yli 130 dollarilla, sai ilmaiset postikulut (jotka olisivat olleet n. 20 $) Free-koodia postikuluihin en voinut käyttää, kun olin jo koodikohtaan laittanut alennuskoodin jolla sain 20% alennusta tilauksesta. Nyt vain odotellaan pakettia, FedEx:iltä tuli ilmoitus että viim. 10 päivän kuluttua tulisi. Ja jännitys tuleeko alvit maksettavaksi vai ei. Tullausta ei pitäisi ainakaan tulla.

Tule kertomaan miten kaikki sujui ja selvisitkö ilman yllätyksiä.

Sujui ihan huippuhyvin, 14.10. tilasin ja jo 20.10. toimitettiin kotiovelle. FedEx hoiti tullauksen jne., alveja ei tarvinnut maksaa, eli mitään lisäkuluja ei tullut jo maksetun tilauksen lisäksi. Piti vain lähettää sähköpostilla FedExille valtuutus hoitaa tullaus. Olin ihan ihmeissäni jo siitä, että toimitusaika oli nopeampi kuin eurooppalaisissa verkkokaupoissa. Tuotteet olivat ihan priimakunnossa ja sain juuri ne hajuvedet jotka tilasinkin. Ehdottomasti tilaan tuolta uudestaan, niin hyvin meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13423/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bond no.9 kun julkaisi Chinatownin 2005 se oli esillä paljon. Taisi voittaa jotain palkintoakin. Pidettiin mestarillisena. Nykyisestä en tiedä mutta yli 10v. sitten testattuna muistan poikkeuksellisen vahvasti vieläkin. Oli valtava huumaava persikkainen tuberosagardenia tuoksupilvi. Upea oli. Jäin odottamaan että olen joskus riittävä kantamaan sitä, tuolloin jäin lyttyyn Chinatownin alle.

Tuo oli mielestäni inkiväärinen ja soijainen, hieman lootuksenkukkainen tuulahdus kiinalaisravintolan ovesta kylmässä New Yorkissa :D

Assosiaatio tuoksuun joka vei mut suoraan Tukholman Östermalmin öiselle kadulle kylmänä iltana. S-perfume S-ex. Jollei joku merkkiä tunne niin nimestä huolimatta on tyyris nichebrändi. Tuo S-ex on suolainen, mansikkainen nahkatuoksu.

-se Chinatownin alle lyttyyn jäänyt-

Vierailija
13424/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt aivan upean chypren! Juliette has a Gun Vengeance Extreme. Tämä siis buustattu versio siitä perus Vengeancesta. Tässä bergamottia, laventelia, ruusua, patsulia, vaniljaa, tonkaa, labdanumia, ambroxania, valkoista myskiä. Tuoksuu tummalta, voimakkaalta, ruusu on sellainen syntinen, seksikäs, ei mikään heleä 😅 Tosi huumavaan tuoksuinen sekoitettuna patsuliin. Vaniljaa tässä ei haista yhtää, se tuo varmaan vaan sellaista tasapainoisuutta vahvoihin nuotteihin.

Tämä on oikea viettelijättären tuoksu, sopii iltamenoihin, mutta miksipä ei voisi käyttää päivälläkin oikein sateisena, koleana päivänä, niin kuin tänään. Kesto on megalomaaninen, mihin ei yleensä törmää JHAG:in tuoksuissa. Eilen illalla suihkautin ja vielä aamulla tuoksui vahvana. Voin suositella chyprejen ystäville, ja pitkäkestoisuutta tuoksussa arvostaville 👌🏻

Vierailija
13425/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuista jotka vie tiettyyn paikkaan. Eau de Rochas vie suoraan Espanjaan kuin flax-kiikarilla siirtyisi. Un Jardin Apres La Mousson Singaporen Changi-lentokentälle.

Vierailija
13426/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dior J'Adore muistuttaa mua Tallinnasta

Vierailija
13427/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

SOTD Sorcinellin Violon Basse. Eli arvatkaa saapuiko näytepaketti juuri 😂.

Tuoksu on mielenkiintoinen! Valkkasin tämän yhdeksi näytteeksi Fragrantican kommenttien perusteella, halusin tietää miltä Paholaisen tytär tuoksuisi. Kovin pitkään tämä ei ole ehtinyt vielä ihollani olla, joten lopputulema jää nähtäväksi. Tuoksu kuitenkin aukeaa hyvin voimakkaan suitsukemaisena. Jos joku joskus on käynyt liikkeessä missä myyddän kaikenlaista okkultistista kirjallisuutta, tarot-kortteja, kristalleja, suitsukkeita.. tuoksu joka tällaisissa liikkeissä usein iskee vastaan on hyvin samanlainen kuin tässä. Toistaiseksi en varsinaisesti erota metallista nuottia tuon vahvan suitsuke-mielleyhtymän takaa, mutta jokin polttaa nenäni sisäpintaa kun läheltä kättäni haistelen, ja se polte tuo mieleen jääkylmän raudan. Samalla se jotenkin keventää hieman tuota raskasta suitsuketta.

Tästä tuoksusta saatan pitää, ainakin mikäli ajan mittaan tuo kylmä rauta nouse enemmän esiin, ja suitsuke painuu enemmän taka-alalle. Toivon tästä sellaista tuoksua missä painottuu kylmyys ja keveys, mutta samalla antaa ymmärtää että jossain takana on savua ja tulta. Savuava nuotio jäisessä talvimetsässä.

Jokunen tunti on takana Violon Bassen kanssa. Pari tuntia sitten mieheni mielestä tämä haisi jollekin vanhojen miesten tuoksulle. Epäilen mielleyhtymän johtuneen siitä, että tuolloin laventeli nousi vahvasti esiin. Jopa niin vahvasti, että minäkin huonon nenäni kanssa sain siitä kiinni. Laventeli on onneksi rauhoittunut, ja tästä on tullut hyvinkin nimensä mukainen tuoksu. Olen itse entinen viulisti, ja tämä muistuttaa minua siitä tuoksusta, mikä pöllähtää ilmoille kuin jousisoittimen kotelon avaa. Varsinkin kun kyse on hieman vanhemmasta jousisoittimesta. Tuoksussa on mukana puuta, hieman pölyä, metalliset kielet, ja jousen jouhiin hinkattu hartsi. En tiedä onko uusissa soittimissa tällainen tuoksu, mutta ainakin omassani on. Omanikaan ei tosiaan ole mikään suvussa kulkenut historiallinen soitin, vaan ihan tavallinen ns, perusmerkkiä oleva harjoitusinstrumentti, mutta se on käytettynä minulle ostettu eräältä säveltäjältä ja jo useita kymmeniä vuosia vanha ja elämää nähnyt.

En tiedä onko tästä sellaiseksi käyttötuoksuksi ikinä, mutta ehdottomasti aion tämän näytteen pitää ja joskus vain fiilistellä sen kanssa.

Vierailija
13428/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA tuoksuu puhtaalle valkoiselle myskille. Johtuu varmaan huuhteluaineista. Moni tunnistaa tän "Amerikan ominaistuoksun" sen syytä on arvuuteltu monesti

Vierailija
13429/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostelin paljon jenkkiläisiä muotilehtiä ysärillä, niissä oli aina pirteät tuoksumainokset, kuten tämä Charlie

https://clickamericana.com/wp-content/uploads/Charlie-vintage-perfume-f…

Sitten oli tätä urheilullista vesituoksubuumia ja tuollaista Hamptons-rannikkotyyliä eli juppeja :D

https://i.ebayimg.com/images/g/qtwAAOSwoYZfX1ks/s-l500.jpg

Muistatteko kun muotilehdissä oli sellaisia paksumpia sivuja joiden reunassa oli sellainen repäisykaistale missä tuoksua, sitä piti hieroa ranteeseen? Koko lehti tuoksui sitten sille pitkän aikaa, ja kun oli useampia lehtiä pinossa niin niiden yhteistuoksu oli mukavan voimakas.

Sen jälkeen 2000-luvulla tuli niitä näytteitä joissa repäistiin muovi jonka alla sellainen pieni tuoksutyyny tai geelimäinen koostumus.

Joo aika monessa jenkkilehdessä oli varsinkin Estee Lauderin, Escadan ja Calvin Kleinin tuoksuraitoja, muistaisin että eräs lehti tuoksui vahvasti Obsessionille toista vuotta! :D 

Minulla on tallessa 90-luvulta brittiläisen musiikkilehti Q:n numero, jossa oli repäisykaistale uutuustuoksu Calvin Kleinen CK Onesta, joka tuoksahtaa vieläkin, jos nenän painaa paperiin kiinni. Tykkäsin ihan hirveästi tuoksusta ja nuuhkin lehteä ihan jatkuvasti, ihan yksinäni nyt vain kuitenkin. 😄

Kun löysin uutuustuoksun Stockmannilta, kokeilin sitä ranteeseen, mutta kokemus ei ollut miellyttävä ulkoisista syistä johtuen. Nimittäin samaan aikaan vieressäni seisoi kaksi nuorta miestä ja toinen kysyi kaveriltaan, oliko tämä suihkuttanut jotain tuoksua itseensä ja kaveri kielsi. No, minähän se olin ollut, ja ajattelin heti, että vaikka tuoksua markkinoitiin kaikille sopivana, ehkä se tässä maassa kuitenkin laskettaisiin miesten tuoksuksi, koska se poikkesi tosi paljon senaikaisista naistentuoksuista. En halunnut olla poikkeava (🤨), joten en CK Onea sitten ikinä silloin ostanut.

Pari vuotta sitten se oli Viking Gracella tarjouksessa ja ajattelin, että nytpä minä CK Onen vihdoin itselleni hankin. Suihkutin sitä iholleni, mutta sepä haisi aluksi ihan hammastahnalta eikä asetuttuaankaan parantunut yhtään. Joko se on reformuloitu 90-luvun versiosta tai sitten ihoni on muuttunut vajaassa 30 vuodessa. Pettymykseni oli suuri enkä sitä sitten ostanut. Joskus otan sen vanhan lehden vaatehuoneen lehtikotelosta ja lueskelen sen juttuja ja nuuhkin vienoa ihanaa tuoksua mainoksen sivulta. Se saa luvan olla CK One Experienceni.

Vierailija
13430/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, kärsiikö joku muu täällä samasta asiasta: aluksi teen harkitun hajuvesioston, siis käyn tuoksuttelemassa kyseistä tuoksua useita kertoja ennen ostopäätöstä. Ostettuani tuoksun olen todella tyytyväinen ostokseeni, ja käytän tuoksua normaalisti, kuukausiakin. Yhtäkkiä, kuin tyhjältä taivaalta kyseinen tuoksu alkaakin ällöttämään, siis koen fyysistä pahoinvointia? Pelkkä ajatuskin kyseisestä tuoksusta saattaa alkaa ällöttää. Minulla on tuoksuja todella monesta eri tuoksukategoriasta, enkä ole huomannut, että juuri jonkin tietyn kategorian tuoksut aiheuttaisivat tätä ongelmaa... Todella turhauttavaa, kun ei pysty enää nauttimaan sellaisista tuoksuista, jotka olivat mieleisiä vain hetkeä aikaisemmin.

Tuntuu myös, että muistot ja/tai assosiaatiot tietyistä tuoksuista ohjaavat nenääni enemmän kuin ennen - siis pidän kerran tuoksua ylläni väärällä hetkellä, ja tämän jälkeen tuoksusta tulee suorastaan kuvottava - haistaessani kyseistä tuoksua palaan välittömästi kyseiseen hetkeen, ja tätä seuraa myös fyysinen reaktio.

Tiedostan, että tällainen voi olla esimerkiksi sairastetun koronan jälkimaininkeja tai vaikkapa tuoksuyliherkkyyttä, mutta kaipaisin silti kovasti nimenomaan vertaiskokemuksia. Erityisesti kiinnostaa myös se, onko joku pystynyt myöhemmin palaamaan tällaisen ällötystä aiheuttavan tuoksun pariin.

Vierailija
13431/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Olen elämäni aikana käyttänyt kolme isoa Dior J'Adore pulloa loppuun ja ollut suhteessa kahden Tallinnassa syntyneen kanssa.

Ainoa vain että virolainen ei ostanut tätä parfyymia mutta ehkä he pitävät tältä tuoksuvista naisista....

Vierailija
13432/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt aivan upean chypren! Juliette has a Gun Vengeance Extreme. Tämä siis buustattu versio siitä perus Vengeancesta. Tässä bergamottia, laventelia, ruusua, patsulia, vaniljaa, tonkaa, labdanumia, ambroxania, valkoista myskiä. Tuoksuu tummalta, voimakkaalta, ruusu on sellainen syntinen, seksikäs, ei mikään heleä 😅 Tosi huumavaan tuoksuinen sekoitettuna patsuliin. Vaniljaa tässä ei haista yhtää, se tuo varmaan vaan sellaista tasapainoisuutta vahvoihin nuotteihin.

Tämä on oikea viettelijättären tuoksu, sopii iltamenoihin, mutta miksipä ei voisi käyttää päivälläkin oikein sateisena, koleana päivänä, niin kuin tänään. Kesto on megalomaaninen, mihin ei yleensä törmää JHAG:in tuoksuissa. Eilen illalla suihkautin ja vielä aamulla tuoksui vahvana. Voin suositella chyprejen ystäville, ja pitkäkestoisuutta tuoksussa arvostaville 👌🏻

Pitääpä kokeilla tuota, kiitos vinkeistä

En pitänyt ollenkaan saman merkin 'Mmmm' enkä 'Vanilla Vibes' tuoksuista, ainoat 2 joita olen kokeillut iholle. Minusta ne tuoksuu aika halvoille, tusinaisille, ihan kuin olisivat sellaisia "turkkilaisen basaarin" kopioita joistakin tunnetummista tuoksuista.

Vierailija
13433/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Olen elämäni aikana käyttänyt kolme isoa Dior J'Adore pulloa loppuun ja ollut suhteessa kahden Tallinnassa syntyneen kanssa.

Ainoa vain että virolainen ei ostanut tätä parfyymia mutta ehkä he pitävät tältä tuoksuvista naisista....

Ensimmäisen Diorin J' Adoren sain lahjaksi 27 vuotiaana suomalaiselta mieheltä, toisen ostin itse ja kolmannen osti tyttäreni joululahjaksi koska se on kuulemma "äidin tuoksu".

Muut tuoksut joista pidän ovat Chanel 5 premier, Prada Parodoxe, Lanvin Blue Orchid, Vercace Brigt Crystal.

Vierailija
13434/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, kärsiikö joku muu täällä samasta asiasta: aluksi teen harkitun hajuvesioston, siis käyn tuoksuttelemassa kyseistä tuoksua useita kertoja ennen ostopäätöstä. Ostettuani tuoksun olen todella tyytyväinen ostokseeni, ja käytän tuoksua normaalisti, kuukausiakin. Yhtäkkiä, kuin tyhjältä taivaalta kyseinen tuoksu alkaakin ällöttämään, siis koen fyysistä pahoinvointia? Pelkkä ajatuskin kyseisestä tuoksusta saattaa alkaa ällöttää. Minulla on tuoksuja todella monesta eri tuoksukategoriasta, enkä ole huomannut, että juuri jonkin tietyn kategorian tuoksut aiheuttaisivat tätä ongelmaa... Todella turhauttavaa, kun ei pysty enää nauttimaan sellaisista tuoksuista, jotka olivat mieleisiä vain hetkeä aikaisemmin.

Tuntuu myös, että muistot ja/tai assosiaatiot tietyistä tuoksuista ohjaavat nenääni enemmän kuin ennen - siis pidän kerran tuoksua ylläni väärällä hetkellä, ja tämän jälkeen tuoksusta tulee suorastaan kuvottava - haistaessani kyseistä tuoksua palaan välittömästi kyseiseen hetkeen, ja tätä seuraa myös fyysinen reaktio.

Tiedostan, että tällainen voi olla esimerkiksi sairastetun koronan jälkimaininkeja tai vaikkapa tuoksuyliherkkyyttä, mutta kaipaisin silti kovasti nimenomaan vertaiskokemuksia. Erityisesti kiinnostaa myös se, onko joku pystynyt myöhemmin palaamaan tällaisen ällötystä aiheuttavan tuoksun pariin.

Kyllä, näin on päässyt käymään joitakin kertoja; ensin tapahtuu se tuoksuun ihastuminen, sen jälkeen lähes pakkomielle (pakko saada se!) minkä jälkeen yllättävä ähky ja sitä seuraa se "hyi mene pois" tunne! :DDD Ihan samoin kuin joissakin ihmissuhteissa ollut.

Vierailija
13435/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapahtunut niin, että tuoksu, josta luulin pitäväni, muuttuikin epämieluisaksi oston jälkeen - mutta tämä siis tapahtui jo pian, noin päivän jälkeen. Harmillista, mutta onneksi myös hyvin harvinaista.

Yleisempää itselläni sen sijaan on se, että ikävistä asioista muistuttavat tuoksut tulevat täysin vastenmielisiksi ja mahdottomiksi käyttää. Esim. tuoksu, jota käytin ollessani yhden exän kanssa muistutti niin paljon hänestä, että roskiinhan se lensi ikävän eron jälkeen. Valitettavasti nämä tällaiset ovat pysyviä itselläni, vieläkin saan puistatuksia Samsara-tuoksun ajattelemisestakin (saati haistamisesta), sillä mun mielessä se liittyy traumaattiseen tapahtumaan 90-luvun alussa.

Vierailija
13436/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tapahtunut niin, että tuoksu, josta luulin pitäväni, muuttuikin epämieluisaksi oston jälkeen - mutta tämä siis tapahtui jo pian, noin päivän jälkeen. Harmillista, mutta onneksi myös hyvin harvinaista.

Yleisempää itselläni sen sijaan on se, että ikävistä asioista muistuttavat tuoksut tulevat täysin vastenmielisiksi ja mahdottomiksi käyttää. Esim. tuoksu, jota käytin ollessani yhden exän kanssa muistutti niin paljon hänestä, että roskiinhan se lensi ikävän eron jälkeen. Valitettavasti nämä tällaiset ovat pysyviä itselläni, vieläkin saan puistatuksia Samsara-tuoksun ajattelemisestakin (saati haistamisesta), sillä mun mielessä se liittyy traumaattiseen tapahtumaan 90-luvun alussa.

Jälkimmäinen ilmiö on tuttu täälläkin. Käyttökelvottomiksi ovat muuttuneet mm Angel ja Deep Red, sinänsä hyviä tuoksuja, mutta muistuttavat vääristä asioista eli pysyvästi käyttökelvottomia.

Vierailija
13437/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostelin paljon jenkkiläisiä muotilehtiä ysärillä, niissä oli aina pirteät tuoksumainokset, kuten tämä Charlie

https://clickamericana.com/wp-content/uploads/Charlie-vintage-perfume-f…

Sitten oli tätä urheilullista vesituoksubuumia ja tuollaista Hamptons-rannikkotyyliä eli juppeja :D

https://i.ebayimg.com/images/g/qtwAAOSwoYZfX1ks/s-l500.jpg

Muistatteko kun muotilehdissä oli sellaisia paksumpia sivuja joiden reunassa oli sellainen repäisykaistale missä tuoksua, sitä piti hieroa ranteeseen? Koko lehti tuoksui sitten sille pitkän aikaa, ja kun oli useampia lehtiä pinossa niin niiden yhteistuoksu oli mukavan voimakas.

Sen jälkeen 2000-luvulla tuli niitä näytteitä joissa repäistiin muovi jonka alla sellainen pieni tuoksutyyny tai geelimäinen koostumus.

Joo aika monessa jenkkilehdessä oli varsinkin Estee Lauderin, Escadan ja Calvin Kleinin tuoksuraitoja, muistaisin että eräs lehti tuoksui vahvasti Obsessionille toista vuotta! :D 

Minulla on tallessa 90-luvulta brittiläisen musiikkilehti Q:n numero, jossa oli repäisykaistale uutuustuoksu Calvin Kleinen CK Onesta, joka tuoksahtaa vieläkin, jos nenän painaa paperiin kiinni. Tykkäsin ihan hirveästi tuoksusta ja nuuhkin lehteä ihan jatkuvasti, ihan yksinäni nyt vain kuitenkin. 😄

Kun löysin uutuustuoksun Stockmannilta, kokeilin sitä ranteeseen, mutta kokemus ei ollut miellyttävä ulkoisista syistä johtuen. Nimittäin samaan aikaan vieressäni seisoi kaksi nuorta miestä ja toinen kysyi kaveriltaan, oliko tämä suihkuttanut jotain tuoksua itseensä ja kaveri kielsi. No, minähän se olin ollut, ja ajattelin heti, että vaikka tuoksua markkinoitiin kaikille sopivana, ehkä se tässä maassa kuitenkin laskettaisiin miesten tuoksuksi, koska se poikkesi tosi paljon senaikaisista naistentuoksuista. En halunnut olla poikkeava (🤨), joten en CK Onea sitten ikinä silloin ostanut.

Pari vuotta sitten se oli Viking Gracella tarjouksessa ja ajattelin, että nytpä minä CK Onen vihdoin itselleni hankin. Suihkutin sitä iholleni, mutta sepä haisi aluksi ihan hammastahnalta eikä asetuttuaankaan parantunut yhtään. Joko se on reformuloitu 90-luvun versiosta tai sitten ihoni on muuttunut vajaassa 30 vuodessa. Pettymykseni oli suuri enkä sitä sitten ostanut. Joskus otan sen vanhan lehden vaatehuoneen lehtikotelosta ja lueskelen sen juttuja ja nuuhkin vienoa ihanaa tuoksua mainoksen sivulta. Se saa luvan olla CK One Experienceni.

Ei se CK One minullakaan toiminut koska siinä oli liian terävä sitrus.

Sellaista testasin joskus kuin CK All jossa näköjään mm. greippikukkaa, raparperia, mandariinia, liljaa sekä ambraa ja muistaisin että se olisi ollut unisex-tuoksusta hieman naisellisempaan suuntaan. Sitä tekisi mieli testata uudestaan.

CB Be:ssä tökki joskus se laventeli, kataja ja ruoho mutta se sopi ystävälle hyvin.

CK:n tuoksuista Euphoria, Eternity, Obsession, Escape, Truth ja Contradiction eivät koskaan sopineet minulle, niissä jotain sellaista ettei niistä mikään sulaudu yhtään oman ihon kemiaan eikä ala kehittymään mihinkään suuntaan, ja jonkin ajan kuluttua haistaa jonkin epämääräisen mausteen ja ikkunapesunesteen lehahduksen. Yksi ystävistä käytti Escapea, hänellä se oli hyvä, sellainen vihreän yrttinen hedelmätuoksu mutta minulla siitä tuli seetripuu ja alkoholi läpi aika nopeaan, sen hedelmäisyyden jälkeen.

Jenkkimerkeistä Estee Lauder saman tyylinen, eli merkin tuoksut ei toimi minulla.

Vierailija
13438/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti yhden tuoksun katoaminen markkinoilta on harmittanut paljon

https://piimages.parfumo.de/7/4/3652_4fd46ab4f69159fe9ab04264ca563009_e…

Escada Collection.

Minulla oli tuo talvisena häätuoksuna vuonna 2002.

Fragranticassa taitaa olla väärät tuoksuainekset, koska joku oli maininnut että Top notes are mandarin orange and coca-cola; middle notes are jasmine and tuberose; base notes are tonka bean, sandalwood and amber

Siitä pullosta valmistettiin myös juhlava erikoisversio useana vuonna.

https://p1.liveauctioneers.com/6052/149527/75520997_1_x.jpg

Vierailija
13439/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelen kaksi La Riven halpaa tuoksua. Olen yllättynyt, miten näissä ei ole yhtään alkoholin tuoksua tai vastaavaa. Luulen, että kesto on ihan hyvä. Miss Dream on makea ja vanilijainen naisellinen tuoksu. Iltaan sopiva, kuten vastaava Good Girl. Fleur de Femme on hieman hillitympi eikä niin makea. Hedelmän nuotit tulevat esiin. Vastaa Poison Girliä. En keksi mitään valittamista kummastakaan. Olen tyytyväinen. Kolmas piti reklamoida, koska se oli käytetty! Joten ei arviointia. Neljäs ei ole vielä tullut, mutta yleinen mielipide on, että se on näistä paras. Ostan vielä pari muutakin näistä.

Vierailija
13440/19317 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt kun on keskusteltu siitä, että kallis tuoksu ei välttämättä olekaan hintansa väärti, niin mikä edullinen hajuvesi teidän mielestä tuoksuu "kalliimmalta" kuin onkaan? Vastaan itse Reminiscence Les Notes Gourmandes Dragée. Ostin Hobby Hallin tarjouksesta , hintaa jäi vähän yli 30 euroa. Tosi miellyttävä, makea mantelituoksu. Sillage ei ole kovin voimakas mutta liikkuessa tulee ihania pöllähdyksiä omaan nenään ja vaatteissa on seuraavanakin päivänä makoisa tuoksu.

En ole kokeillut, mutta kivan näköinen pullo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi