Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19318)

Vierailija
13461/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostelen kaksi La Riven halpaa tuoksua. Olen yllättynyt, miten näissä ei ole yhtään alkoholin tuoksua tai vastaavaa. Luulen, että kesto on ihan hyvä. Miss Dream on makea ja vanilijainen naisellinen tuoksu. Iltaan sopiva, kuten vastaava Good Girl. Fleur de Femme on hieman hillitympi eikä niin makea. Hedelmän nuotit tulevat esiin. Vastaa Poison Girliä. En keksi mitään valittamista kummastakaan. Olen tyytyväinen. Kolmas piti reklamoida, koska se oli käytetty! Joten ei arviointia. Neljäs ei ole vielä tullut, mutta yleinen mielipide on, että se on näistä paras. Ostan vielä pari muutakin näistä.

Mistä hankit näitä?

Noita saa useista paikoista, tosiaan kaupoistakin. Jos tilaa netistä, täällä on iso valikoima ja posti tulee nopeasti.

https://www.kauneutta.com/search/?q=la+rive

Taste of Kiss on selvästi lakritsisempi kuin muut, joita kokeilin. En ole koskaan mielestäni kokeillut Lancomen La nuit Tresoria, joten en osaa verrata siihen. Paras tähän asti omasta mielestäni on ollut Miss Dream, koska pidän sen hedelmän nuoteista.

Joku sattui kommentoimaan juuri Lancomen Tresoria yllä ja tämä on myös kaihoisa tuoksu. Sopiva sumuiseen syyspäivään. Aion käyttää tätä, jos olen masentuneella tuulella.

Vierailija
13462/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Lancomen Tresor, jota mulla on vintage-miniatyyripullollinen. Aah, tämä on sitten niin sopiva sumuisen harmaaseen syyspäivään: puuterinen, kaihoisa, jotenkin surumielinen, mutta niin kaunis tuoksu. Häivähdys menneistä ajoista, muistutus menetetystä nuoruudesta. 🍂

Tresor oli minulle se ensimmäinen PAKKO SAADA-tuoksu. Olin 90-luvulla Tukholmassa jossain tavaratalossa ja tuote-esittelijä ojensi näyteliuskan käteeni. Laitoin sen laukkuun ja vasta kotona laukkua avatessa tunsin ihanan persikkaisen tuoksun. Kesti jonkun aikaa ennen kuin parfyymi tuli Suomeen mutta ostin sen tietenkin heti.

Tämä tuoksu taisi aikoinaan jakaa mielipiteitä. Käyttääkö monikaan enää ja onko muuttunut paljon vuosien myötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13463/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Rive-tuoksuja olen nähnyt myös Normalin liikkeissä ja Hobby Hallissa on niitä runsas valikoima.

Vierailija
13464/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Gucci Rush. Sateisen kosteilla kevät ja syyssäillä käytän synteettisiä, kategoria "synthetics". Gucci Rush, Eau des Merveilles, Alien, Hypnôse, ja ihanan elmukelmuinen Gaultier Ma Dame ennenkuin se lopetettiin.

Jos joku tuntee Lutensin Nuit De Cellophanen niin saa mieluusti kertoa sopisiko joukonjatkoksi.

Vierailija
13465/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli ikävä lämminhenkistä, sivistynyttä Tresoriani, joka asuu 500 km päässä minusta. Onneksi matkustan hänen luokseen ensi viikolla, niin päästän hänet iholle, kun on vanha tuttu vuosien takaa.

Päivän kärpäsmyrkkynä oli tänään Armanin Because it's you.

Iloinen, kesäinen, vadelmainen, hedelmäiskukkainen. Oispa kesä!

Vierailija
13466/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotd Gucci Rush. Sateisen kosteilla kevät ja syyssäillä käytän synteettisiä, kategoria "synthetics". Gucci Rush, Eau des Merveilles, Alien, Hypnôse, ja ihanan elmukelmuinen Gaultier Ma Dame ennenkuin se lopetettiin.

Jos joku tuntee Lutensin Nuit De Cellophanen niin saa mieluusti kertoa sopisiko joukonjatkoksi.

Gaultierin MaDamea myytiin muuten pitkään Originesissa, sekä 50 että 30 ml pulloja. Olivat saaneet varmaan ison erän jostain. Tilasin silloin sen, siitä ehkä vuosi. Ja ihan alkuperäistä oli, täysin sama tuoksu kuin muinoin kauan sitten. Ja erittäin vahva ja pitkäkestoinen, ajalta joka on kadonnut designer-tuoksujen osalta nykyisten "vesitettyjen" koostumusten tieltä.

Gucci Rush on ihana. Noista mainitsemistasi omasta mielestäni synteettisiä ovat Rush, MaDame ja ehkä juuri ja juuri Hypnose. Alienissa en koe olevan mitään synteettistä, ennemminkin vahva indolinen jasmiini. Myöskään Eau des Merveillesiä en pidä synteettisenä, päin vastoin. Mutta makuasioitahan nämä ovat, ja jokainen kokee tuoksut omalla tavallaan.

Vierailija
13467/19318 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Roberto Cavallin Nero Assoluto. Edullinen ja hyvä tuoksu. Tumma, seksikäs, mausteinen vanilja. Sopii hyvin synkkään sadepäivään. Orkideaa, tummaa puuta, sitruksista vaniljaa.

Vierailija
13468/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Pesin Nebbian patsulipommin pois sitä muutaman tunnin haisteltuani. Se oli jotenkin niin kuiva, että tuntui kuin nenän limakalvotkin kuivuisivat kun se löyhähteli nenääni. Minähän siis ensimmäisen testin suihkautan aina kämmenselkään, jotta se on tarvittaessa helppo pestä pois.

Päätin sitten kokeilla jotain minkä uskoin olevan aivan muuta kuin tuo Nebbia, eli Notre Dame 15.4.2019. Herrajjumala. Sukat pyörii jaloissa, tämähän on täydellinen. Alussa tuli erittäin vahvana terva, ja minä rakastan tervan tuoksua. Tässä on hyvin selvää savuisuutta. Pahin tervamainen pistävyys asettui kuitenkin nopeasti, ja alta alkoi nousta selkeitä kukkaisia sävyjä, jopa saippuaisuutta. Aistin jopa jonkinlaisen raikkaan tuulahduksen sieltä savun seasta. Jonkin aikaa pystyin todellakin kuvittelemaan itseni palaneen Notre Damen läheiseen keväiseen puistoon, missä palaneen puun tuoksu sekoittuu puiston kukkasiin, ja välillä lämmin tuuli raikastaa ilmaa. Nyt muutaman tunnin kuluttua jäljellä on selvästi savuisen tervainen tuoksu, jota jokin, ehkä tonkapapu? pehmentää ja kukkaisuuden jäänteet keventävät. En tätä ehkä toimistolle laittaisi, mutta kotoisiin tilaisuuksiin näin syksyllä toimii varmasti.

Oletko testannut Lush Breath of Godia? Tuli tuosta Notre Dame -tuoksukuvailusta välittömästi mieleen. Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteesi siitä.

Vierailija
13469/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Pesin Nebbian patsulipommin pois sitä muutaman tunnin haisteltuani. Se oli jotenkin niin kuiva, että tuntui kuin nenän limakalvotkin kuivuisivat kun se löyhähteli nenääni. Minähän siis ensimmäisen testin suihkautan aina kämmenselkään, jotta se on tarvittaessa helppo pestä pois.

Päätin sitten kokeilla jotain minkä uskoin olevan aivan muuta kuin tuo Nebbia, eli Notre Dame 15.4.2019. Herrajjumala. Sukat pyörii jaloissa, tämähän on täydellinen. Alussa tuli erittäin vahvana terva, ja minä rakastan tervan tuoksua. Tässä on hyvin selvää savuisuutta. Pahin tervamainen pistävyys asettui kuitenkin nopeasti, ja alta alkoi nousta selkeitä kukkaisia sävyjä, jopa saippuaisuutta. Aistin jopa jonkinlaisen raikkaan tuulahduksen sieltä savun seasta. Jonkin aikaa pystyin todellakin kuvittelemaan itseni palaneen Notre Damen läheiseen keväiseen puistoon, missä palaneen puun tuoksu sekoittuu puiston kukkasiin, ja välillä lämmin tuuli raikastaa ilmaa. Nyt muutaman tunnin kuluttua jäljellä on selvästi savuisen tervainen tuoksu, jota jokin, ehkä tonkapapu? pehmentää ja kukkaisuuden jäänteet keventävät. En tätä ehkä toimistolle laittaisi, mutta kotoisiin tilaisuuksiin näin syksyllä toimii varmasti.

Oletko testannut Lush Breath of Godia? Tuli tuosta Notre Dame -tuoksukuvailusta välittömästi mieleen. Olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteesi siitä.

En ole, mä olen totaalisesti unohtanut Lushin merkkinä. Aikanaan ostin heiltä saippuoita, mutta tulin tulokseen etten pidä palasaippuan käyttämisestä, olen unohtanut koko brändin olemassa olon vuosikausiksi.

Illalla suihkun jälkeen testasin Quando rapita in estasin. Tämän tuoksun valkkasin näytteisiini puhtaasti upean pullon takia.

https://www.fragrantica.com/perfume/Filippo-Sorcinelli/Quando-rapita-in…

Tuoksu oli alkuun saman tyyppinen kuin Notre Dame, tervaisuutta ja savuisuutta. Sen jälkeen kielo alkoi nousta esille, ja kielon hiljalleen häipyessä persikka toi hieman makeutta ja mehukkuutta tuoksuun. Pidin tuoksusta todella paljon alkuun, mutta ikävä kyllä ihanuus ei jatkunut kovin pitkään. Jälkituoksu oli vahva ja pistävä, olen saman tuoksun haistanut joskus teatterissa vanhemmalla rouvalla jolla oli hieman liikaa jotakin raskasta ja pistävää hajuvettä. Eikä se hävinnyt edes pesussa, vasta kun oli pessyt kädet pariin otteeseen ja nukkunut yönsä, oli tuoksu kadonnut. Harmittaa, tämä olisi voinut olla Notre Damea parempi.

Tänä aamuna päätin kokeilla Pioggia Fortea. Tämä vaikuttaa myös hyvältä. Hieman pistävä, mutta mukana ei ole lainkaan savua tai suitsuketta, mitä monessa tähän mennessä kokeilemassani on ollut. Tässä tuoksuu meri, kylmänä, sateisena, ja myrskyisenä päivänä. Tunnelma on pistävän raikas. Kukkaisuus on selvästi havaittavissa, mutta ei todellakaan minään lempeän kauniina kesäisenä puutarhana, vaan villinä ja sateen runtelemana. Ehdottomasti tunnelmaltaan sopii harmaaseen ja sateiseen syksyyn, mutta odotan erittäin mielenkiinnolla mitä tunnelmia tämä herättää lämpimällä ilmalla, voisin kuvitella ainakin joihinkin kesäpäiviin tämän sopivaksi. Kun ilma on painostava, ja selvästi ukkosta ilmassa.

Vierailija
13470/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli eilen tilaamani Shalimar Millesime Tonka, ja mikä tuoksu, tämä on niitä harvoja tuoksuja, joiden ensinuuhkaisulla menee aivan sanattomaksi ihastuksesta, sen jälkeen hyppii riemusta. Tiedän että tämä menee heittämällä parhaat tuoksut ikinä -kategoriaan, samalla tunnen hienoista ahdistusta, kun tämä on limited edition.

Tuoksun tunnistaa Shalimariksi, mutta ne nahan jne. nuotit, jotka Shalimarissa on monelle liikaa, on toteutettu lempeämmin. Tässä on lisäksi havaittavissa ihan mieletön ambran, myskin ja tumman suklaan yhdistelmä, jolla on saatu syvä, tumma fiilis tuoksuun. Vaniljaa on vähennetty, tässä on ennemminkin sellainen jopa pähkinäinen pohjavire. Kuitenkin tuoksuu myös Shalimarilta. Tätä voi sanoa jo taiteeksi, niin hieno luomistyö, pystytty pitämään tunnistettavuus ja silti toteuttamaan hienolla tavalla jotain täysin uutta.

Pidin paljon jo viime vuoden Shalimar Millesime Vanilla Planifoliasta (ja pidän edelleen), ajattelin jo, että se oli mestariteos, mutta tämä ylittää vielä senkin. Fragranticassa oli eilen ilmestynyt tosi hyvä artikkeli Shalimarista ja tästä Millesime Tonkasta, toimittaja vertasi tätä jopa joihinkin vintage Shalimareihin, että tässä on päästy johonkin samaan lähelle niitä. Harmi, etten itse ole päässyt vintageja tuoksuttelemaan. Muihin Tonkan kuvailuihin artikkelissa voin kyllä yhtyä.

Vierailija
13471/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt aivan upean chypren! Juliette has a Gun Vengeance Extreme. Tämä siis buustattu versio siitä perus Vengeancesta. Tässä bergamottia, laventelia, ruusua, patsulia, vaniljaa, tonkaa, labdanumia, ambroxania, valkoista myskiä. Tuoksuu tummalta, voimakkaalta, ruusu on sellainen syntinen, seksikäs, ei mikään heleä 😅 Tosi huumavaan tuoksuinen sekoitettuna patsuliin. Vaniljaa tässä ei haista yhtää, se tuo varmaan vaan sellaista tasapainoisuutta vahvoihin nuotteihin.

Tämä on oikea viettelijättären tuoksu, sopii iltamenoihin, mutta miksipä ei voisi käyttää päivälläkin oikein sateisena, koleana päivänä, niin kuin tänään. Kesto on megalomaaninen, mihin ei yleensä törmää JHAG:in tuoksuissa. Eilen illalla suihkautin ja vielä aamulla tuoksui vahvana. Voin suositella chyprejen ystäville, ja pitkäkestoisuutta tuoksussa arvostaville 👌🏻

Täytyy käydä testaamassa sitä perus versiota tuolla myyntipuheella. Tuota versiota ei löydy helposti.

Notinossa näyttää olevan tuota Extreme versiota, mutta ei ikävä kyllä testeriä siitä.

Vierailija
13472/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Gaultierin Fragile lopetettiin? Oli Fracas-tyylinen mutta ehkä hieman modernimpi.

Tämä pullo oli ihana, toi mieleen jouluisat lumisadepallot

https://i.pinimg.com/originals/a0/78/12/a07812ec9f5ee11b035d42eac660083…

Muistaako kukaan muu tätä? : )

Vierailija
13473/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli eilen tilaamani Shalimar Millesime Tonka, ja mikä tuoksu, tämä on niitä harvoja tuoksuja, joiden ensinuuhkaisulla menee aivan sanattomaksi ihastuksesta, sen jälkeen hyppii riemusta. Tiedän että tämä menee heittämällä parhaat tuoksut ikinä -kategoriaan, samalla tunnen hienoista ahdistusta, kun tämä on limited edition.

Tuoksun tunnistaa Shalimariksi, mutta ne nahan jne. nuotit, jotka Shalimarissa on monelle liikaa, on toteutettu lempeämmin. Tässä on lisäksi havaittavissa ihan mieletön ambran, myskin ja tumman suklaan yhdistelmä, jolla on saatu syvä, tumma fiilis tuoksuun. Vaniljaa on vähennetty, tässä on ennemminkin sellainen jopa pähkinäinen pohjavire. Kuitenkin tuoksuu myös Shalimarilta. Tätä voi sanoa jo taiteeksi, niin hieno luomistyö, pystytty pitämään tunnistettavuus ja silti toteuttamaan hienolla tavalla jotain täysin uutta.

Pidin paljon jo viime vuoden Shalimar Millesime Vanilla Planifoliasta (ja pidän edelleen), ajattelin jo, että se oli mestariteos, mutta tämä ylittää vielä senkin. Fragranticassa oli eilen ilmestynyt tosi hyvä artikkeli Shalimarista ja tästä Millesime Tonkasta, toimittaja vertasi tätä jopa joihinkin vintage Shalimareihin, että tässä on päästy johonkin samaan lähelle niitä. Harmi, etten itse ole päässyt vintageja tuoksuttelemaan. Muihin Tonkan kuvailuihin artikkelissa voin kyllä yhtyä.

Millä tavalla tuo eroaa Philtre de parfumista?

Vierailija
13474/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Philtressä on paljon enemmän sitruksia, laventelia ja vaniljaa, eikä ole ollenkaan tuollaista samanlaista ambraista, jopa suklaista pohjaa. Philtreä voisi ajatella päivätuoksuna, kun taas Tonkaa iltatuoksuna. Philtre on mielestäni sitruksisin kaikista Shalimareista (jos ei oteta Souffleja mukaan).

Vierailija
13475/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt aivan upean chypren! Juliette has a Gun Vengeance Extreme. Tämä siis buustattu versio siitä perus Vengeancesta. Tässä bergamottia, laventelia, ruusua, patsulia, vaniljaa, tonkaa, labdanumia, ambroxania, valkoista myskiä. Tuoksuu tummalta, voimakkaalta, ruusu on sellainen syntinen, seksikäs, ei mikään heleä 😅 Tosi huumavaan tuoksuinen sekoitettuna patsuliin. Vaniljaa tässä ei haista yhtää, se tuo varmaan vaan sellaista tasapainoisuutta vahvoihin nuotteihin.

Tämä on oikea viettelijättären tuoksu, sopii iltamenoihin, mutta miksipä ei voisi käyttää päivälläkin oikein sateisena, koleana päivänä, niin kuin tänään. Kesto on megalomaaninen, mihin ei yleensä törmää JHAG:in tuoksuissa. Eilen illalla suihkautin ja vielä aamulla tuoksui vahvana. Voin suositella chyprejen ystäville, ja pitkäkestoisuutta tuoksussa arvostaville 👌🏻

Täytyy käydä testaamassa sitä perus versiota tuolla myyntipuheella. Tuota versiota ei löydy helposti.

Notinossa näyttää olevan tuota Extreme versiota, mutta ei ikävä kyllä testeriä siitä.

Olen testannut. Musta ei ollut mitenkään ihmeellinen. Lineaarinen, kesto max 3 tuntia.

Vierailija
13476/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko Jimmy Choo Feverin, millainen se on?

Vierailija
13477/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, kärsiikö joku muu täällä samasta asiasta: aluksi teen harkitun hajuvesioston, siis käyn tuoksuttelemassa kyseistä tuoksua useita kertoja ennen ostopäätöstä. Ostettuani tuoksun olen todella tyytyväinen ostokseeni, ja käytän tuoksua normaalisti, kuukausiakin. Yhtäkkiä, kuin tyhjältä taivaalta kyseinen tuoksu alkaakin ällöttämään, siis koen fyysistä pahoinvointia? Pelkkä ajatuskin kyseisestä tuoksusta saattaa alkaa ällöttää. Minulla on tuoksuja todella monesta eri tuoksukategoriasta, enkä ole huomannut, että juuri jonkin tietyn kategorian tuoksut aiheuttaisivat tätä ongelmaa... Todella turhauttavaa, kun ei pysty enää nauttimaan sellaisista tuoksuista, jotka olivat mieleisiä vain hetkeä aikaisemmin.

Tuntuu myös, että muistot ja/tai assosiaatiot tietyistä tuoksuista ohjaavat nenääni enemmän kuin ennen - siis pidän kerran tuoksua ylläni väärällä hetkellä, ja tämän jälkeen tuoksusta tulee suorastaan kuvottava - haistaessani kyseistä tuoksua palaan välittömästi kyseiseen hetkeen, ja tätä seuraa myös fyysinen reaktio.

Tiedostan, että tällainen voi olla esimerkiksi sairastetun koronan jälkimaininkeja tai vaikkapa tuoksuyliherkkyyttä, mutta kaipaisin silti kovasti nimenomaan vertaiskokemuksia. Erityisesti kiinnostaa myös se, onko joku pystynyt myöhemmin palaamaan tällaisen ällötystä aiheuttavan tuoksun pariin.

Kyllä, näin on päässyt käymään joitakin kertoja; ensin tapahtuu se tuoksuun ihastuminen, sen jälkeen lähes pakkomielle (pakko saada se!) minkä jälkeen yllättävä ähky ja sitä seuraa se "hyi mene pois" tunne! :DDD Ihan samoin kuin joissakin ihmissuhteissa ollut.

Ei onneksi. Pikemminkin päinvastoin.

Tuoksu saattaa ensin tuntua mitättömältä, jopa vastenmieliseltä. Se voi jäädä kuukausiksi käyttämättä. Aina kun sitä kokeilee, vaan pettyy.

Kunnes yhtäkkiä huomaa että nythän tämä on siedettävä. Lopulta toteaa että tykkään tästä.

Tietenkään aina ei käy näin hyvin, mutta yleensä kyllä. Ehkä n. 10% sokko-ostoista ja näytteistä kuuluu luokkaan karseat. Musta se on aika hyvin.

Vierailija
13478/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Philtressä on paljon enemmän sitruksia, laventelia ja vaniljaa, eikä ole ollenkaan tuollaista samanlaista ambraista, jopa suklaista pohjaa. Philtreä voisi ajatella päivätuoksuna, kun taas Tonkaa iltatuoksuna. Philtre on mielestäni sitruksisin kaikista Shalimareista (jos ei oteta Souffleja mukaan).

Eau de Shalimar on vielä Philtreäkin sitruksisempi. Souffleissa ei mielestäni ole sitrusta niin paljon kuin orig. Shalimarissa.

Vierailija
13479/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin päivällä en voi pitää mitään tuoksuja, koska se on meillä töissä kiellettyä. Joten minulle on tullut tavaksi juhlistaa nukkumaanmenoa parfyymien kera. XD

Tällä hetkellä mulla Lancomen Tresor kun menen peiton alle laskemaan lampaita. Se puuterinen persikka vaan jotenkin on niin rauhoittava ja nostalgisen ylellinen!

JLo;n glow ollut myös kovassa käytössä, vaikken yleensä näistä julkkistuoksuista niin perustakaan. Tässä on kuitenkin jotain ihanan puhdasta ja raikasta ja kestää ihollani todella pitkään, vaikka onkin eau de toilette.

Kesällä tuli hankittua Guccin Bamboo (tylsä ja haihtuu nopeasti) ja Armanin Ocean (ihastuin heti)

Vierailija
13480/19318 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Lancomen Tresor, jota mulla on vintage-miniatyyripullollinen. Aah, tämä on sitten niin sopiva sumuisen harmaaseen syyspäivään: puuterinen, kaihoisa, jotenkin surumielinen, mutta niin kaunis tuoksu. Häivähdys menneistä ajoista, muistutus menetetystä nuoruudesta. 🍂

Tresor oli minulle se ensimmäinen PAKKO SAADA-tuoksu. Olin 90-luvulla Tukholmassa jossain tavaratalossa ja tuote-esittelijä ojensi näyteliuskan käteeni. Laitoin sen laukkuun ja vasta kotona laukkua avatessa tunsin ihanan persikkaisen tuoksun. Kesti jonkun aikaa ennen kuin parfyymi tuli Suomeen mutta ostin sen tietenkin heti.

Tämä tuoksu taisi aikoinaan jakaa mielipiteitä. Käyttääkö monikaan enää ja onko muuttunut paljon vuosien myötä?

Hommasin taannoin nostalgiamielessä, koska puolisoni piti siitä niin...

Joko minä tai tuoksu on muuttunut. Ennen koin sen persikkaiseksi, intensiiviseksi, seksikkääksi...

Nyt se tuoksuu hetken päästä, kuin likaisiin vaatteisiin oltaisi suihkauteltu useampaa tuoksua päällekkäin.

Kultaseni kyllä tunnistaa sen - minä oikein en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan