Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19277)

Vierailija
11741/19277 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on Rocher Sel d'Azur? Onko omaleimainen tuoksu?

Ei ehkä omaleimainen,mutta jos pidät merellisistä tuoksuista, jotka ovat tasapainoisia ja helppoja ilman voimakkaita, pistäviä nuotteja, tämä kannattaa testata. Sukulaisia sille ovat jotkut Acqua di Parma Blu Mediterraneo-tuoksut ja Armanin Acqua di Gioia. Mukavan virkistävä tuoksu! Sellainen raikas merituuli.

Vierailija
11742/19277 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raaskin vihdoin tilata näytteet Bacccarat Rougesta ja sen extraitista. Kauan katsellut, mutta kun postikulut nelinkertaistaa hinnan, en vaan ole raaskinut. Notinosta tilasin näytteet useammasta Montalen tuoksusta, monta olen jo kokeillut. Mulla ei ole niin hienostunut nenä että ymmärtäisin monen kehutun tuoksun hienouden, kokeillut useampaa Nasomattoa, jotain Byredoa ym. Ainakin nuo unisex-tuoksut tuppaa olemaan turhan maskuliinisia mun makuuni, suurin osa. Baccaratin kanssa on toivoa, koska yksi sen dupe on mun lempituoksuni talvella.

Oriflamen uusi Possess Absolute on nyt ihan herkkutuoksu, mulla vaan tuoksut muutenkin pysyy huonosti, Oriflame vielä huonommin. Jotenkin nuo hedelmäiset tuoksut ovat mun juttu kesäisin, Limperatrice tällä hetkellä ehdoton suosikki kuumiin päiviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11743/19277 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon näytevalikoima on jämähtänyt. Hirveästi Montalea ja muuten vaan aina niitä samoja.

Hinnat nousee ja näyteputket on täytetty miten sattuu.

Jos ostaa 4 näytettä a 5e, se on kakskymppiä 8 ml.stä hajuvettä. Aika paljon. Sillä hinnalla saa jo koko pullon jotain.

Vierailija
11744/19277 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon näytevalikoima on jämähtänyt. Hirveästi Montalea ja muuten vaan aina niitä samoja.

Hinnat nousee ja näyteputket on täytetty miten sattuu.

Jos ostaa 4 näytettä a 5e, se on kakskymppiä 8 ml.stä hajuvettä. Aika paljon. Sillä hinnalla saa jo koko pullon jotain.

Jep, ja jos näytteitä nimenomaan haluaa, niin muualta saa jo samaan hintaan paljon paremmilla valikoimilla. Puolasta ja Unkarista tietty edullisemmin, mutta vitosella irtoaa näytteitä myös jo mm Jovoyltä, Aus Liebeltä tai Perfumeloungelta (jossa on muuten hävyttömät postikulut). 

Vierailija
11745/19277 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku viime aikoina tilannut tai nähnyt jossain hyvään hintaan Imaginary Authorsin Memoirs Of A Trespasseria? Tämä pitäisi nyt saada näytettä suuremmassa pullossa. Ja mieluiten EU:n alueelta. Vinkeistä kiitollinen.

Vierailija
11746/19277 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hall myy tänään "WC-vesi Coco Mademoiselle EDT" :-D

Vierailija
11747/19277 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hobby Hall myy tänään "WC-vesi Coco Mademoiselle EDT" :-D

Eikä! Wc-vesi, todella houkuttelevaa!

Vierailija
11748/19277 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Lopetin vihdoin jahkailun, päätin elää nytku enkä sitku, ja tilasin itselleni syntymäpäivälahjaksi Francesca Bianchin näytesetin ja näytteet kaikista neljästä The Vagabond Princestä ihan Bertrand Duchaufourin takia. Molempia olen kytännyt ainakin vuoden.

Tänään ne sitten tulivat (8 päivässä), ja pakko on kiitellä taas Aus Liebe zum Duftin paketointia: tervehdys, pakollinen sulka, testeriliuskoja, keksi, kaksi karkkia (paikat edelleen kiinni hampaissa) ja kolme yllätysnäytettä: Diptyquen Orpheon, J.F. Schwarzlosen Fougair ja mysteeri, Jean Poivre: Nights in White Satin. Jostakin syystä bonusnäytteeni ovat usein fougereja, hyllytin viime vuonna Burning Barbershopin ja aiemmin keväällä Hiram Greenin Arcadian. Laventeli ei käy, mutta Fougairissa sitä ei pitäisi olla. Nyt sitten vaan odottelemaan sopivaa aikaa näiden testaamiseen, aina puuttuu jotakin...

Vierailija
11749/19277 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä raaskin vihdoin tilata näytteet Bacccarat Rougesta ja sen extraitista. Kauan katsellut, mutta kun postikulut nelinkertaistaa hinnan, en vaan ole raaskinut. Notinosta tilasin näytteet useammasta Montalen tuoksusta, monta olen jo kokeillut. Mulla ei ole niin hienostunut nenä että ymmärtäisin monen kehutun tuoksun hienouden, kokeillut useampaa Nasomattoa, jotain Byredoa ym. Ainakin nuo unisex-tuoksut tuppaa olemaan turhan maskuliinisia mun makuuni, suurin osa. Baccaratin kanssa on toivoa, koska yksi sen dupe on mun lempituoksuni talvella.

Oriflamen uusi Possess Absolute on nyt ihan herkkutuoksu, mulla vaan tuoksut muutenkin pysyy huonosti, Oriflame vielä huonommin. Jotenkin nuo hedelmäiset tuoksut ovat mun juttu kesäisin, Limperatrice tällä hetkellä ehdoton suosikki kuumiin päiviin.

Tule sitten kertomaan mitä pidit näytteistä. Itsekään en ole yleensä paljon kehuttujen tuoksujen ystävä. Omistan kuitenkin Baccarat Rouge edp:n ja nyt jonkun aikaa on tehnyt mieli hankkia myös extrait de parfum. Jostain syystä nuo tuoksut ovat jotenkin hirveän luonnollisen tuntuisia käyttää. Ei siis tule ollenkaan sellaista oloa, että tämä tuoksu olisi jotenkin päälle liimattu mitä minulle usein käy kun käytän jotakin massatuoksua. Toki tuo pelkkä edp on hyvä kesällä. Ei ole vaikeuksia kuitenkaan oikeuttaa molempien hankinta, jos ei olisi rahasta kiinni.

Vierailija
11750/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna tänään piiitkästä aikaa Gucci Guilty pour femme. En tiedä onko tähän koleaan sadepäivään kaikkein sopivin. Tuo minulle mieleen kesän.

Mites muilla?

Vierailija
11751/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä työtuoksuna pidän Agent Provocateurin Fatal Pink-tuoksua, joka nimestä huolimatta on kevyen raikas ja hyvin miellyttävä. Samantapainen kuin Burberryn Brit Sheer, joka oli suosikkini jotain 12 vuotta sitten.

Vierailija
11752/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuoksuna tänään Diorin Joy, jota mulla on miniatyyripullo. Sitä on parjattu paljon tylsäksi ja geneeriseksi, mutta itse tykkään kovasti kuitenkin. Kevyt ja raikas, arkeen sopiva ja hyvin elämänmyönteinen tuoksu.

Vierailija
11753/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli hajuvesitäyteinen päivä. Cultbeautystä saapui Kayalin Vanille. Oli hiukan erilainen mitä odotin. Tuli hiukan Dubai-fiilis eli vienoa lähi-itämäistä vivahdetta.

Notinosta tilaamani Clean Skin Reserve oli myös noudettavissa ja sitä suihkauttelin vasempaan käteen. Samoin Sokokselta saapui paketti jossa oli Guerlainin Coconut Fizz.

Täytyy koittaa näitä yksitellen ja rauhassa mutta ensivaikutelman mukaan olen erittäin tyytyväinen kaikkeen kolmeen.

Kayali Vanillessa on liian tumma ja tunkkainen se vanilja minun makuun, ja silti hieman liian halpa  vanilliinisokerimainen. Siitä jää myös jokin outo märän pahvin haju jälkikäteen johon sekoitettu jotain maskuliinista partavettä. Tuoksu taitaa olla persialaisen suunnittelema, ehkä he pitävät tuon tyyppisistä tuoksuista niissä kuumemmissa ja kuivemmissa olosuhteissa?

Vierailija
11754/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hani125 kirjoitti:

Kun tunnen jossain Yves Rocherin Magnolian mieleeni muistuu kaikenlaista. Ammattikouluaikainen tyttöystäväni.... muistan häntä lämmöllä edelleen.

Missä tätä Yves Rokkerin Magnoliaa tulee vastaan? On tosiaan helposti tunnistettava mutta viimeisimmästä havainnostani on varmaan 30 vuotta.

Minulla oli Magnoliaa joskus kymmenenvuotiaana, taisin saada lahjaksi ja taisi olla ensimmäinen hajuveteni. En kyllä tiedä, tunnistaisinko enää jos jossain haistaisin. Minne mahtoi pullo kadota aikoinaan? Käytinkö sen loppuun?

Minullakin tämä oli eka. Sain eräältä sukulaiseltani minipullon sekä oranssia alkuperäistä että tummansinistä flankeria.

Tummansininen katosi jonnekin, mutta oranssi on edelleen tallessa vanhempieni luona. Se taitaa tosin olla nykyään tyhjä.

Olen joskus haaveillut ostavani tätä eBaylta pullon koristeeksi nostalgiasyistä. Vaikka taitaa nykyään olla sen verran hintavaa, että mielummin pistän ne rahat johonkin sellaiseen tuoksuun mitä käytän usein.

Yves Rocherin Magnolia oranssi/tummansininen? Pullo vai? Valkoinenhan se oli, minulla oli parikin erikokoista dabber-pulloa ja 75 millin spraypullo. Tykkäsin aivan hirveästi siitä parinkympin molemmin puolin 80-luvun puolivälissä.

Ehkä kirjoittaja ajatteli L'orchidee- ja Nuit d'orchidee-tuoksuja. 

Orchidee oli oranssissa pullossa, mutta sekään ei ollut mikään kovin voimakas tuoksu. Mä käytin sitä yläasteella, oli sellainen kevyehkö ja ihan vähän makea kukkaistuoksu. (Muut käyttivät vaniljaa, joten oma hajuveteni oli varsin kevyt niihin verrattuna.)

Sattuiko olemaan The Body Shopin vanilja? Se oli oikein ilmiö, kuten White Musk. En tiedä, miltä tuoksuisivat nyt.

Lehmä sai lähtöpassit, ei ei ei. Ontelot on avattu China Whitella.

Joo, sitä juuri. Ja varmaan myös Alyssa Ashleyn vaniljasprayta. :D 

Mulla itselläni on ollut vain yksi Body Shopin tuoksu, jo kauan sitten kadonnut raikas ja sitruksinen "Oceanus". Oli sellainen vähän unisex-tuoksu, todella hyvä. (Mä en ikinä ole oikein tykännyt makeista tai gourmand-tuoksuista.)

Muistatteko Yves Rocherin vaniljatuoksun? Sellainen tummankeltainen pyöreä pallomainen lasipullo, tuoksun nimi oli "Cap.." jotain.. Se oli tosi ihana.

Joo, minulla oli se vaniljapallo ja toinen taisi olla kookospallo :)

Nuo pysyi aika kauan ihollakin.

Vierailija
11755/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuoksuna tänään Diorin Joy, jota mulla on miniatyyripullo. Sitä on parjattu paljon tylsäksi ja geneeriseksi, mutta itse tykkään kovasti kuitenkin. Kevyt ja raikas, arkeen sopiva ja hyvin elämänmyönteinen tuoksu.

Täytyykin käydä tuoksuttamassa tuota Dior Joyta. Jostain kumman syystä se tuntuu jääneen muiden varjoon.

Vierailija
11756/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on tuo Fragrantica, yksi esimerkki:

Giorgio Armanin 'Giò' oli pitkään suosikkini syksyisin, mutta lopetettiin ajat sitten. Kullanvärinen neste.

Valikoimaan tuli sitten rinnalle ja ikään kuin jäi tilalle se samanlaisessa pullossa oleva mutta vihreänesteinen 'Acqua di Giò', siinä oli jo silloin vesimäinen outo sivuhaju joka aiheutti minulle päänsärkyä, eikä mitään samaa mitä tuossa kukkais-puuterisessa, sopean makeassa 'Giò':ssa.

Kävi ilmi että Montalen 'Gold Flowers' on tuon 'Giò':n kaksoisolento :) Tilasin näytteen jonka jälkeen pullon.

Jotkut olivat verranneet Red Dooriin, mutta minusta noissa ei ole samaa. Kannattaa tietty aina katsoa se suosituin kaksoisolentotuoksu siitä listalta joka saanut eniten ääniä käyttäjiltä, hajaääniä saaneet eivät kuulemma usein ole sinne päinkään, tulee mieleen että ketkäköhän niitä sinne trollaa esiin äänillä, valmistajien tai myyjien edustajat?

Vierailija
11757/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jo Malonen tuoksuille tapahtunut jotain viime aikoina?

Ostin Wild Bluebellin ja miten halvan esanssiselle se haiskahtikaan. Aiempi yli vuosi sitten ostamani ei tuoksunut tuolta ollenkaan. Sitä ennen olen käyttänyt sitä 2 pulloa, eli tämä oli neljäs. Olen suihkinut sitä vessatuoksuna, tuli ihan paha mieli kun ei enää ollut sitä mitä odotin.

Kaverin kanssa tuli puheeksi, hän oli ostanut varmaan kuudennen pullon Peony & Blush Suedea, ja sanoi että tämä viimeiseksi ostamansa, puoli vuotta sitten, haiskahti tupakan savulle eikä enää hempeän kukkaismokkaiselle!

Eikä meillä kummallakaan ole ollut koronaa, että olisi hajuaisti sen takia mennyt tai muuttunut.

Muistaakseni kerroin aiemmin täällä eräästä suosikistani Valentinosta, se rosoinen neliöpullo jota valmistutti aiemmin Euroitalia, mutta kun se siirtyi L´orealille niin tuoksua muutettiin. Samoin kävi MAC-meikkisarjalle eli pigmentit ja pysyvyys huonontui kun se meni L´orealille.

Eikai L´oreal ole sekaantunut tuohon Jo Malone-merkkiin? Se voisi selittää asian.

Vierailija
11758/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on tuo Fragrantica, yksi esimerkki:

Giorgio Armanin 'Giò' oli pitkään suosikkini syksyisin, mutta lopetettiin ajat sitten. Kullanvärinen neste.

Valikoimaan tuli sitten rinnalle ja ikään kuin jäi tilalle se samanlaisessa pullossa oleva mutta vihreänesteinen 'Acqua di Giò', siinä oli jo silloin vesimäinen outo sivuhaju joka aiheutti minulle päänsärkyä, eikä mitään samaa mitä tuossa kukkais-puuterisessa, sopean makeassa 'Giò':ssa.

Kävi ilmi että Montalen 'Gold Flowers' on tuon 'Giò':n kaksoisolento :) Tilasin näytteen jonka jälkeen pullon.

Jotkut olivat verranneet Red Dooriin, mutta minusta noissa ei ole samaa. Kannattaa tietty aina katsoa se suosituin kaksoisolentotuoksu siitä listalta joka saanut eniten ääniä käyttäjiltä, hajaääniä saaneet eivät kuulemma usein ole sinne päinkään, tulee mieleen että ketkäköhän niitä sinne trollaa esiin äänillä, valmistajien tai myyjien edustajat?

No jotkut tomppelit äänestävät samanlaiseksi tuoksuksi jos on samanmallinen pullo ja samanvärinen hajuvesi. Varsinkin vaaleanpunaisissa (pullo tai neste) tuoksuissa on tällaista tyttötunnelmointia ja äänestelyä. Itse tuoksusta ei taida olla mitään hajua!

Minulla on myös tuo Montalen Gold Flowers ja sattumalta juuri tänään aamulla sitä suihkautin. Giò oli minunkin suosikki aikoinaan. Persoonallinen, kaunis, hieman kulmikas tuoksu. Gold Flowers ei ole täysin samanlainen, mutta antaa samanlaisen vaikutelman. Iholta haistaessa eroaa selvästi Giòsta.

Vierailija
11759/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jo Malonen tuoksuille tapahtunut jotain viime aikoina?

Ostin Wild Bluebellin ja miten halvan esanssiselle se haiskahtikaan. Aiempi yli vuosi sitten ostamani ei tuoksunut tuolta ollenkaan. Sitä ennen olen käyttänyt sitä 2 pulloa, eli tämä oli neljäs. Olen suihkinut sitä vessatuoksuna, tuli ihan paha mieli kun ei enää ollut sitä mitä odotin.

Kaverin kanssa tuli puheeksi, hän oli ostanut varmaan kuudennen pullon Peony & Blush Suedea, ja sanoi että tämä viimeiseksi ostamansa, puoli vuotta sitten, haiskahti tupakan savulle eikä enää hempeän kukkaismokkaiselle!

Eikä meillä kummallakaan ole ollut koronaa, että olisi hajuaisti sen takia mennyt tai muuttunut.

Muistaakseni kerroin aiemmin täällä eräästä suosikistani Valentinosta, se rosoinen neliöpullo jota valmistutti aiemmin Euroitalia, mutta kun se siirtyi L´orealille niin tuoksua muutettiin. Samoin kävi MAC-meikkisarjalle eli pigmentit ja pysyvyys huonontui kun se meni L´orealille.

Eikai L´oreal ole sekaantunut tuohon Jo Malone-merkkiin? Se voisi selittää asian.

Jotain tehtiin myös Jo Malonen Mimosa & cardamomille siinä samalla kun pullon ulkonäköä muutettiin. Neste on kellertävämpää ja tuoksussa on jotain mitä ei aikaisemmin ollut. Se ei ole yhtä lempeä ja pehmeä kuin aiemmin. 🤔

Vierailija
11760/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on Rocher Sel d'Azur? Onko omaleimainen tuoksu?

Ostin tämän juuri ihan arvalla, kun testereitä ei tunnu saavan mistään. Ei kovin omaleimainen eikä kauhean hienostunut, mutta ei tämä huonokaan ole. Sellainen ihan kiva arkituoksu, pysyy hyvin iholla ja vastaa mielestäni tästä ennakkoon tullutta mielikuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi