Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19277)

Vierailija
11221/19277 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan koukussa uusien tuoksujen etsimiseen ja välillä tuoksuostoksista iskeekin morkkis. Mutta toisaalta lasken tämän harrastukseksi

Huomasin tämän myös itsessäni kun tätä "harrastusta" oli kestänyt n.8-9kk ja tuoksupullojakin oli kerääntynyt kymmenisen kappaletta. Nimenomaan tämä että oli koukussa siihen etsimiseen ja kun tuoksu nökötti kaapissa muutaman päivän, niin uuden metsästys alkoi. Katsoin että tämä täyttää ennemminkin ostosriippuvuuden merkit kun harrastuksen ja täytän tällä jotain tyhjiötä sisälläni. Minulla on paljon elämän muutoksia ollut tässä viimeisen kolmen vuoden aikana joten en yhtään ihmettele. Huomasin että ennen tuoksuja se koski vaatteita. Olen nyt pysähtynyt 12 tuoksuun (lähinnä diorin ja creedin tuoksuja. + yksi amouage, hermes ja armani) ja nautin siitä mitä minulla on. Olen muutenkin 2-3 suihketta kerrallaan käyttävä joten tämäkin määrä kestää monta monta vuotta. Poikkeus on että harkitsen ostoa jos nään esim. Käytettynä tori.fi:ssä hyvään hintaan jotain mitä olen pitkään miettinyt.

Vierailija
11222/19277 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissani olisi löytää jokin makea iltamenoihin sopiva tuoksu. Olen kuullut monen kehuvan La Nuit Tresoria ja nuottien perusteella ajattelin, että tämä voisi olla sellainen tuoksu jota haen. Mutta paperilla testattuna tuoksu toi mieleeni lähinnä jonkin saunatuoksun (ensimmäinen mielleyhtymä oli turkkilainen sauna :D). La Nuit Trésor à la Folie tuoksui paperilla paremmalta joten testasin sitä myös iholle. Tämä tuoksui ihollani vähän samalta kuin Diorin Hypnotic Poison, eli tunkkaiselta pähkinältä (myös Hypnotic Poison oli sellainen tuoksu josta olisin kuvitellut pitäväni arvioiden ja nuottien perusteella). Mietin jo, että onko hajuaistissani tai ihossani jotain vikaa kun monet kovasti hehkutetut hajuvedet tuoksuvat omaan nenään epämiellyttävältä.

Myös Tresor Midnight Rose vaikutti kiinnostavalta, mutta tämä vasta tunkkainen olikin :( Alkutuoksusta tuli mieleen tupakka. Myöhemmin tuoksu kuitenkin muuttui miellyttävämmäksi, mutta ei kuitenkaan sellaiseksi mitä näkisin itseni käyttävän.

Aikoinaan ostin sokkona Versacen Crystal Noirin jossa on sen tyylistä mystisyyttä & syvyyttä mitä haen, mutta tuoksu on makuuni liian kylmä. Haen jotain makeaa & lämmintä tuoksua.

Mitä tuoksuja teillä on ns. iltatuoksuina? En oikein enää tiedä mitä testaisin (olen siis kokeillut monia muitakin kuin yllä mainitut). Otan mielelläni vastaan ideoita ja ehdotuksia :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11223/19277 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveissani olisi löytää jokin makea iltamenoihin sopiva tuoksu. Olen kuullut monen kehuvan La Nuit Tresoria ja nuottien perusteella ajattelin, että tämä voisi olla sellainen tuoksu jota haen. Mutta paperilla testattuna tuoksu toi mieleeni lähinnä jonkin saunatuoksun (ensimmäinen mielleyhtymä oli turkkilainen sauna :D). La Nuit Trésor à la Folie tuoksui paperilla paremmalta joten testasin sitä myös iholle. Tämä tuoksui ihollani vähän samalta kuin Diorin Hypnotic Poison, eli tunkkaiselta pähkinältä (myös Hypnotic Poison oli sellainen tuoksu josta olisin kuvitellut pitäväni arvioiden ja nuottien perusteella). Mietin jo, että onko hajuaistissani tai ihossani jotain vikaa kun monet kovasti hehkutetut hajuvedet tuoksuvat omaan nenään epämiellyttävältä.

Myös Tresor Midnight Rose vaikutti kiinnostavalta, mutta tämä vasta tunkkainen olikin :( Alkutuoksusta tuli mieleen tupakka. Myöhemmin tuoksu kuitenkin muuttui miellyttävämmäksi, mutta ei kuitenkaan sellaiseksi mitä näkisin itseni käyttävän.

Aikoinaan ostin sokkona Versacen Crystal Noirin jossa on sen tyylistä mystisyyttä & syvyyttä mitä haen, mutta tuoksu on makuuni liian kylmä. Haen jotain makeaa & lämmintä tuoksua.

Mitä tuoksuja teillä on ns. iltatuoksuina? En oikein enää tiedä mitä testaisin (olen siis kokeillut monia muitakin kuin yllä mainitut). Otan mielelläni vastaan ideoita ja ehdotuksia :) 

Itse löysin joulun aikana Byredon Bibliotheqin ja tästä tuli heti luottotuoksuni. Varsinkin iltaisin kun olen lähdössä ulos ja haluan jotain erikoisempaa. Makea, luumuinen mutta ei liian tungetteleva.

Tästä olen saanut usein kehuja, sekä miehiltä että naisilta. Pysyy myös iholla/vaatteilla pitkään.

Vierailija
11224/19277 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tuohon että monet hehkutetut hajuvedet eivät tuoksu hyvältä omaan nenään, täällä vähän samaa. Rakastan tuoksuja, mutta jos hajuvesi on jotenkin liian "parfyymi parfyymi" niin iskee johonkin ärsyttävään hajuhermoon ja joustain alkaa särkeä ihan päätäkin. Viimeisin oli La vie en belle joka oli todella epämiellyttävä. Paljon parjatut julkkistuoksut ovat yleensä niitä jotka eivät ärsytä, toki ne onkin tehty ns varmoiksi tämän suhteen.

Vierailija
11225/19277 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänään postista kauan himoitsemani Guerlainin Samsaran ja olen rakastunut, ahh.

Vierailija
11226/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut vuosia päivätuoksuna tuo toisenkin kommentoijan mainitsema Byredon Bibliotheque ja se on ehdottomasti yksi ikilemppareistani. 

Ilta- ja juhlatuoksuna käytän Byredon Reine de nuitia. Se on exstraitti joka tuo omaan mieleen mystisyyden, yön ja salaisuudet ja saan siitä voimaa itse sitä käyttäessäni ;') (Onneksi muille tuoksuihmisille voi puhua näin! :D) Jos tämä ei ole tuttu niin suosittelen todella vahvasti. 

Vierailija
11227/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10x kirjoitti:

Hitto, taitaa melkein kaikki olla naisia täällä! No itselläni, miehenä ja joo hetero sellaisena, on 10 eri hajua. Tosin kaikkea on kaksi pulloa, toinen treenikassiin, toinen kylppärin peilikaappiin. Eivät ole halpoj, mutta en erittele niitä. Sen verran niitä on, että pystyy kyllästymättä vaihtamaan tuoksusta toiseen kun haluaa ja tietysti vaimolla on oma suosikkinsa mikä pistää hänellä sukat jaloissa pyörimään! Ja uusia ostan, kunhan jostain koetuoksutuksen saa ensin ja hyväksi todetaan!

Tosi kiva kuulla ja kiva viesti! Ymmärrän että tulee helposti mainittua täällä että on hetero, mutta haluan yleisesti mainita että seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa pitääkö tuoksuista tai mistään esteettisesti yleisesti kauniina pidetystä asiasta. Moni ei myöskään halua tuoda seksuaalista suuntautumistaan esille lainkaan, eikä tarvitse. Ihanaa tuoksupäivää kaikille ihmisille!! (Tarkoitin viestini positiivisena vaikka se kuulostaakin nyt kököltä) 

No onhan seksuaalisella suuntautumisella toki väestötasolla tekemistä kiinnostuksen kohteiden kanssa. Homot ovat useammin kiinnostuneita kosmetiikasta, muodista ja tuoksuista, vaikka nykyään yhä useampi heteromieskin näitä harrastaa. Jostain syystä Suomen ainoa parfymööri sattuu olemaan homo, eikä siinä ole mitään vikaa. Tämän sateenkaariajattelun voisi kuitenkin jättää ketjusta pois, se menee usein kiusalliseksi oikeaoppisuudeksi ja sen todistelemiseksi, että millään ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, eikä sukupuolia oikeastaan edes ole jne. Ei mennä siihen.

Vierailija
11228/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuanne kaivataan, oi suuret ja mahtavat tuoksuasiantuntijat. Mielenkiinnolla tätä ketjua seuranneena kysyisin seuraavaa; pidän makeista tuoksuista, joissa on kuitenkin jotain muutakin kuin se pelkkä "öklömakeus". Olen myös köyhä opiskelija, joten mitä parempi hinta-laatusuhde, sitä parempi. En myöskään ole snobismiin taipuvainen. Yksi ikisuosikeistani, on täälläkin mainittu Britney Spearsin Midnight Fantasy joka on kertakaikkiaan taivaallinen tuoksu! Olen saanut siitä paljon kehuja ja itse haistan sen siltä, kuin olisin juuri tullut suihkusta ja pessyt hiukseni jollain hyvällä shampoolla. Nyt menin tilaamaan Spearsin Fantasyn ja innolla odotan että se saapuu.

Osaatteko suositella uusia mukavan makeita tuoksuja köyhälle? Kiitos :)

Vierailija
11229/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuanne kaivataan, oi suuret ja mahtavat tuoksuasiantuntijat. Mielenkiinnolla tätä ketjua seuranneena kysyisin seuraavaa; pidän makeista tuoksuista, joissa on kuitenkin jotain muutakin kuin se pelkkä "öklömakeus". Olen myös köyhä opiskelija, joten mitä parempi hinta-laatusuhde, sitä parempi. En myöskään ole snobismiin taipuvainen. Yksi ikisuosikeistani, on täälläkin mainittu Britney Spearsin Midnight Fantasy joka on kertakaikkiaan taivaallinen tuoksu! Olen saanut siitä paljon kehuja ja itse haistan sen siltä, kuin olisin juuri tullut suihkusta ja pessyt hiukseni jollain hyvällä shampoolla. Nyt menin tilaamaan Spearsin Fantasyn ja innolla odotan että se saapuu.

Oijoi, minäkin jään kuulolle. Omistin joskus pullon tuota Midnight Fantasyä, pitäisiköhän tilata sitä?? Yksi julkkistuoksujen aatelia on JLon Still, pidän siitä kovasti. Olen miettinyt Glow:n hankintaa ties kuinka monta vuotta.

Vierailija
11230/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijoi, minäkin jään kuulolle. Omistin joskus pullon tuota Midnight Fantasyä, pitäisiköhän tilata sitä?? Yksi julkkistuoksujen aatelia on JLon Still, pidän siitä kovasti. Olen miettinyt Glow:n hankintaa ties kuinka monta vuotta.

Korjaan, minulla olikin tuota Fantasyä, pinkki pullo. Ehkä pitää laittaa tilaukseen ja nostalgisoida!

Vierailija
11231/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naomi Cambelilta voisi löytyä. Esim Cat deluxe. Kokeile myös täälläkin mainittua Aquolina Pink suger - tuoksua. On edullinen ja makea.

Vierailija
11232/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut vuosia päivätuoksuna tuo toisenkin kommentoijan mainitsema Byredon Bibliotheque ja se on ehdottomasti yksi ikilemppareistani. 

Ilta- ja juhlatuoksuna käytän Byredon Reine de nuitia. Se on exstraitti joka tuo omaan mieleen mystisyyden, yön ja salaisuudet ja saan siitä voimaa itse sitä käyttäessäni ;') (Onneksi muille tuoksuihmisille voi puhua näin! :D) Jos tämä ei ole tuttu niin suosittelen todella vahvasti. 

Oi olen haaveillut Reine de nuitista. Ajattelin ostaa sen ensin kyllä näytteenä että tiedän rakastunko tuoksuun varmasti kun on niin hintava. 

Vierailija
11233/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on sopivaa aineistoa Vauva-palstalle, varmaan mode on nuori nainen meikkeineen varmistamassa tämänkin keskustelun tason.

Mikä ongelmasi on? Hus hus pilaamasta ilmaa siitä.

T. Vanhempi rouvashenkilö joka seurannut ketjua ja kommentoinut useiden viestien voimalla alusta asti

Vierailija
11234/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko noille ankeuttajille/trolleille/millelie.. Ties mikä on ongelmansa, haluavat saada reaktion..

M38

Vierailija
11235/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on sopivaa aineistoa Vauva-palstalle, varmaan mode on nuori nainen meikkeineen varmistamassa tämänkin keskustelun tason.

Hei ravauta vähän jalkaa niin rapisee hiekat puntin kautta pihalle. :) Tässä ketjussa ei ole tilaa pikkusieluille, eli takakautta ulos kiitooooos!

Kiitos alkoi naurattaa tämä kommentti. Aion vastaisuudessa käyttää tätä puhuessani jonkun pikkusieluisen kanssa livenä :D 

Oma tämän hetken luottotuoksu on Stora skugganin thumbsucker, mutta nyt kesäksi kaipaisin jotain todella suurta kukkailotulitusta. Mikä tuntemanne kukkaistuoksu tuoksuu ihan sekalaiselle kukkakimpulle? 

Vierailija
11236/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastatko noille ankeuttajille/trolleille/millelie.. Ties mikä on ongelmansa, haluavat saada reaktion..

M38

Miksi heille ei saisi antaa reaktiota, jos se on se mitä he haluavat? Tuleeko siitä jotain peruuttamatonta vahinkoa?

Vierailija
11237/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taso on kova, kuten aina hyvähenkisten keskinäisessä hymistelyssä. Sydämiä ja kivajuttuja.

Vierailija
11238/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Miksi heille ei saisi antaa reaktiota, jos se on se mitä he haluavat? Tuleeko siitä jotain peruuttamatonta vahinkoa?

Haukotusssss

Eri

Vierailija
11239/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taso on kova, kuten aina hyvähenkisten keskinäisessä hymistelyssä. Sydämiä ja kivajuttuja.

Jeppp ;)

Vierailija
11240/19277 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ravauta vähän jalkaa niin rapisee hiekat puntin kautta pihalle. :) Tässä ketjussa ei ole tilaa pikkusieluille, eli takakautta ulos kiitooooos!

Kiitos alkoi naurattaa tämä kommentti. Aion vastaisuudessa käyttää tätä puhuessani jonkun pikkusieluisen kanssa livenä :D 

Oma tämän hetken luottotuoksu on Stora skugganin thumbsucker, mutta nyt kesäksi kaipaisin jotain todella suurta kukkailotulitusta. Mikä tuntemanne kukkaistuoksu tuoksuu ihan sekalaiselle kukkakimpulle? 

Kommentoin samaa, paras palautus ikinä! :D Pitääpä itsekin muistaa jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi