Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Vierailija kirjoitti:
Valtava ketju, jota alan käymään tässä nyt hiljalleen läpi.
Uskaltaisinko kuitenkin "entisenä parfyymifanina ja tuoksupullojen keräilijänä" kysellä suosituksia jostain raikkaasta, tyylikkäästä nelikymppiselle sopivasta tuoksusta? Tiedän että tuoksut muuttuvat eri ihoilla, mutta jotain vinkkejä olisi kiva saada, että osaisi lähtetä testailemaan.
Tuoksussa pitäisi olla tosiaan tyylikkyyttä, jotain sellaista, että kuninkaallisetkin sitä käyttäisivät, tai siis että näin voisi kuvitella. En tiedä saako tästä mun ajatuksesta joku kiinni?
Tuo Sisleyn Eau du Soir oli siis vastaus tähän. :) Upea, elegantti tuoksu!
Eau du soir on kyllä loistava tuoksu. Täytyykin ottaa taas käyttöön. Talvella käytin enimmäkseen Soir d’Orientia, joka on hieman saman tyylinen kuin Eau du Soir, mutta ehkä ”itämaisempi” versio.
Onko palstalla ketään, joka muistaisi alkuperäisen Halstonin? Oliko minkälainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä kaikkea nicheä Hgin Stockalla nykyään on? Ainakin Byredo, Marly, Creed, Atelier Cologne. Pitäisi mennä taas käymään. Naapurissa on Lush ja L'occitanellakin on joitain kivoja. Kauppakeskuksissa on kurjaa, kun testerit eivät enää nykyään ole esillä.
Ei ole esillä?
Jos myyjä tulee esittelemään, niin mikä ongelma siinä on?Mietipä asiaa kaupan kannalta: testerit ovat sen omaisuutta. Ei ole toivottavaa, että niitä hiplataan likaisilla käpälillä ja lopulta ne häviävät vorojen matkaan.
Mutta kun ne myyjät ei tule esittelemään. Niitä on liian vähän eivätkä he seuraa, missä järjestyksessä asiakkaat ovat saapuneet.
No herranen aika. Jospa menet kassalle jonottamaan vuoroasi. Kun myyjä sanoo sinulle "Hei" vastaat "Hei, mä kokeilisin tuoksua x".
Tähän tapaan olen menetellyt ja yhtään kertaa ei ole tarvinnut lähteä pois tyhjin toimin.
Sinä voit tehdä noin halutessasi Kicksissä, mutta minä menen mieluummin Stokkalle.
Kävin perjantaina Sokoksella testaamassa varmaan 15 eri tuoksua. Aika ikävä olisi ollut pyytää myyjää kaivamaan testeri esiin niin monesta. Varsinkin, kun loppujen lopuksi en edes ostanut mitään. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stokkalle oli tullut Creedejä! Nyt pääsee testailemaan. Hyviltä vaikuttivat kaikki.
Olet ilmeisesti helsinkiläinen. Turussa niitä ei ainakaan ole.
Tampereen Stokkalla kävin, siellä oli Creedejä.
Erikoista. Kun eilen katsoin, Stockmannin nettisivun mukaan Creedejä saa vain Helsingin keskustasta ja verkkokaupasta, ei muista myymälöistä. Ehkä niitä on sitten tuotu Tampereelle vähäksi aikaa pop-uppiin, niin kuin Jo Malonet jokin vuosi sitten Turkuun? Nythän Jo Malonet ovat Turussa jo jäädäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä kaikkea nicheä Hgin Stockalla nykyään on? Ainakin Byredo, Marly, Creed, Atelier Cologne. Pitäisi mennä taas käymään. Naapurissa on Lush ja L'occitanellakin on joitain kivoja. Kauppakeskuksissa on kurjaa, kun testerit eivät enää nykyään ole esillä.
Ei ole esillä?
Jos myyjä tulee esittelemään, niin mikä ongelma siinä on?Mietipä asiaa kaupan kannalta: testerit ovat sen omaisuutta. Ei ole toivottavaa, että niitä hiplataan likaisilla käpälillä ja lopulta ne häviävät vorojen matkaan.
Eihän se nyt noin ole, ainakaan Suomessa koskaan ollut. Jotkut liikkeet ovat vain olleet koronan aikana tarkempia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Atelier Cologne ei ole enää, lähtivät pois viime vuonna. Lähtevät pois myös koko Pohjois-Amerikastakin, joten jotain isoa siinä firmassa on menossa. Yrityskauppoja?
Arvon asiantuntijat! Tarvitsen opastustanne ja ohjaustanne. Onko olemassa mitään hyvää mangon tuoksua? Minua mangottaa enkä uskalla ostaa sokkona mitään. Nenäni ei ole erityisen hienostunut ja yleensä tykkään kaikista muista tuoksuista, kuin tätimäisen raskaista ja "kasareista" (pahoittelut ilmaisusta, mutta ehkä tiedätte kys suunnan).
Auttakaa, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Arvon asiantuntijat! Tarvitsen opastustanne ja ohjaustanne. Onko olemassa mitään hyvää mangon tuoksua? Minua mangottaa enkä uskalla ostaa sokkona mitään. Nenäni ei ole erityisen hienostunut ja yleensä tykkään kaikista muista tuoksuista, kuin tätimäisen raskaista ja "kasareista" (pahoittelut ilmaisusta, mutta ehkä tiedätte kys suunnan).
Auttakaa, kiitos!
Enpä tiedä asiantuntijuudesta, mutta The Body Shopilla on ainakin sellainen Mango-sarja johon kuuluu suihkugeeli sekä vartalo pidä ja muistelisin että sarjaan on ainakin kuulut myös joku edt. Minulla on ollut käytössä tuo suihkusaippua ja vartalovoide ja niissä on kieltämättä melko hyvä mangon tuoksu. Itse en ole kokeillut tuota tuoksu, mutta noita pääsee ainakin tuoksuttelemaan liikeeseen, mikäli tuota tuoksua vielä myydään siis.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, kiitos!
Onko tämä tuttu?
https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Angel-Eau-Croisiere-53351.ht…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, kiitos!
Onko tämä tuttu?
https://www.fragrantica.com/perfume/Mugler/Angel-Eau-Croisiere-53351.ht…
Ei mutta näyttää kiinnostavalta! Laitetaan korvan taakse, kiitos!! :)
Vierailija kirjoitti:
Valtava ketju, jota alan käymään tässä nyt hiljalleen läpi.
Uskaltaisinko kuitenkin "entisenä parfyymifanina ja tuoksupullojen keräilijänä" kysellä suosituksia jostain raikkaasta, tyylikkäästä nelikymppiselle sopivasta tuoksusta? Tiedän että tuoksut muuttuvat eri ihoilla, mutta jotain vinkkejä olisi kiva saada, että osaisi lähtetä testailemaan.
Tuoksussa pitäisi olla tosiaan tyylikkyyttä, jotain sellaista, että kuninkaallisetkin sitä käyttäisivät, tai siis että näin voisi kuvitella. En tiedä saako tästä mun ajatuksesta joku kiinni?
Hakisin kuninkaallisuutta jostain, missä on aavistus kevyttä nahkaa mukana (koska hevosurheilu), esim. Hermesin Kelly Caleche. Etsisin myös tuoksua, joka on mahdollisimman hyvin sekoitettu, tässä voisi tutkia läpi mm. MFK:n tarjonnan. Ja Chanelin Les Exclusifit, jos niihin vaan on pääsyä käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, kiitos!
Dolce & Gabbana Shine, Escada Taj Sunset, Montale Mango Manga, nämä tuli nyt ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, kiitos!
Testaaminen on hyvä idea. Mä tilaisin näytteet näistä:
-Xerjoff: Cruz del Sur II (kermainen ja vaniljainen mango, jopa jogurtin suuntaan)
-Kilian: Moonlight in Heaven (raikkaampi mangosaippua)
-Neela Vermeire: Bombay Bling! (mielenkiintoinen sekoitus mangoa, mustaherukkaa, keltaisia kukkia)
-Vilhelm Parfumerie: Mango Skin (en ole tätä testannut, mutta moni tykkää - vertaavat tohon Angel-flankeriin ja jopa La Vie est Belleen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, kiitos!
Testaaminen on hyvä idea. Mä tilaisin näytteet näistä:
-Xerjoff: Cruz del Sur II (kermainen ja vaniljainen mango, jopa jogurtin suuntaan)
-Kilian: Moonlight in Heaven (raikkaampi mangosaippua)
-Neela Vermeire: Bombay Bling! (mielenkiintoinen sekoitus mangoa, mustaherukkaa, keltaisia kukkia)
-Vilhelm Parfumerie: Mango Skin (en ole tätä testannut, mutta moni tykkää - vertaavat tohon Angel-flankeriin ja jopa La Vie est Belleen)
Se mangoilija kiittää monista vinkeistä. Tää ketju ei kyllä koskaan petä :) Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, kiitos!
Molinardin Nirmala on legendaarinen, ja ihan parhaita mangoa sisältäviä tuoksuja joita on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Miten isoja hajuvesikokoelmia teillä on, oletteko laskeneet? Mulla oli parhaimmillaan n. 4000, nykyään n. 500. Tähän olen nyt aika tyytyväinen.
Onpa mukava kohdata täällä muitakin massiivisen tuoksukokoelman omistavia. Minulla on hajuvesiä noin 1700. Tähän en laske miniatyyrejä, näytteitä tai öljykopiota, joita niitäkin mulla on ehkä 500. Ootko fragranticassa? Mä olen nimimerkillä maritta:)
Ldkfhwiöfjfkslj kirjoitti:
Muistaako kukaan (ainakin) 90-luvulta Oriflamen Aspasiaa? Tykkäsin kovasti. Olisikohan nykyään jotain vastaavaa tuoksua olemassa?
Oih, Aspasia. Muistot tulvahtaa mieleen. Oli tuolloin trendikäs kukkainen vesituoksu, jota käytin loppuun kokonaisen pullollisen. Myöhemmin sama tuoksu lanseerattiin Oriflamella Solliden-nimellä, jonka mainoksessa muistaakseni käytettiin itse kuningatar Silviaa. Solliden on kuninkaallisten kesäpaikka Ruotsissa. Taitaa olla tämäkin jo lopetettu. Itse löysin pullollisen tuota kirpparilta parilla eurolla.
Sisleyn Eau du Soir. Todella tyylikäs tuoksu!