Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
11161/19276 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tehnyt aromat.ee:lle tilausta viime aikoina? Tein sinne noin viikko sitten tilauksen ja tilausvahvistuksen jälkeen ei ole kuulunut mitään (ei ole tullut toimitusvahvistusta tms). Aiemmilla kerroilla toimitusvahvistus on tullut tyyliin samana päivänä ja tilauksen toimituskin ollut todella nopea

Vierailija
11162/19276 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tehnyt aromat.ee:lle tilausta viime aikoina? Tein sinne noin viikko sitten tilauksen ja tilausvahvistuksen jälkeen ei ole kuulunut mitään (ei ole tullut toimitusvahvistusta tms). Aiemmilla kerroilla toimitusvahvistus on tullut tyyliin samana päivänä ja tilauksen toimituskin ollut todella nopea

Tallinnan-liike on suljettu 2.2., "pahoittelemme häiriötä", todetaan Delivery -sivulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11163/19276 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnan-liike on suljettu 2.2., "pahoittelemme häiriötä", todetaan Delivery -sivulla.

No höh, tuota en huomannutkaan..  Onko se siis ihan kokonaan suljettu? Tai toimittavatkohan enää ollenkaan?

Vierailija
11164/19276 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höh, tuota en huomannutkaan..  Onko se siis ihan kokonaan suljettu? Tai toimittavatkohan enää ollenkaan?

Sitä kannattaa varmaan kysyä sieltä. Muistaakseni Narvassa on toinen toimipiste, avoinnaolosta en näinä maailmanaikoina tiedä.

Jos olet kiinnostunut (designer/niche)näytteistä tai dekanteista, Portugalistakin saa sopuhintaan, tosin valikoima on suppeampi (fragrantworldshop). Nichenäytteitä saa edullisesti myös Puolasta, Mood Scent Barista, Lulualta ja Perfumeria Qualityltä. Unkarilainen Nerolikin on vaihtoehto, tosin ei tunne PayPalia.

Vierailija
11165/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isoja hajuvesikokoelmia teillä on, oletteko laskeneet? Mulla oli parhaimmillaan n. 4000, nykyään n. 500. Tähän olen nyt aika tyytyväinen.

Vierailija
11166/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä kaikkea nicheä Hgin Stockalla nykyään on? Ainakin Byredo, Marly, Creed, Atelier Cologne. Pitäisi mennä taas käymään. Naapurissa on Lush ja L'occitanellakin on joitain kivoja. Kauppakeskuksissa on kurjaa, kun testerit eivät enää nykyään ole esillä. 

Vierailija
11167/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä kaikkea nicheä Hgin Stockalla nykyään on? Ainakin Byredo, Marly, Creed, Atelier Cologne. Pitäisi mennä taas käymään. Naapurissa on Lush ja L'occitanellakin on joitain kivoja. Kauppakeskuksissa on kurjaa, kun testerit eivät enää nykyään ole esillä. 

Ai ei ole? Höh. Ainakin Jyväskylän Sokoksella on olleet testerit esillä koko ajan. Ainoa muutos oli, että myyjää ei näkynyt missään, ihan rauhassa sai kokeilla tuoksuja, nyt viime aikoina ovat palanneet palvelemaan.

Vierailija
11168/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stokkalle oli tullut Creedejä! Nyt pääsee testailemaan. Hyviltä vaikuttivat kaikki.

Olet ilmeisesti helsinkiläinen. Turussa niitä ei ainakaan ole.

Tampereen Stokkalla kävin, siellä oli Creedejä.

Vierailija
11169/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin Burberry Her edt:a. Olin aivan ihastuksissani ensituoksusta: kirpeää, rapeaa päärynää ja sen perusteella harkitsin jo ostamista. Onneksi odottelin, koska päärynä väistyi todella voimakkaan myskin ja ruusun? tieltä. Lopulta oli pakko pestä tuoksu pois ranteista. Ihmetyttää myös tuo nimi, mielestäni tuoksussa ei ole oikeastaan mitään samaa Her edp:n kanssa.

Vierailija
11170/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kicks on käsittääkseni ulkomainen ketju ja siellä pullot on vitriinissä lukkojen takana. Myyjältä saa näytteitä. Kaiken huippu on kuitenkin, että kaikista tuoksuista ei ole testeripulloa. Ja toinen klassikko: on testeri, mutta ei kyseistä tuotetta myynnissä.

Stockmann ei ole missään vaiheessa estänyt asiakkaan itsenäistä testaamista, Sokos sortui tähän jossain vaiheessa koronahössötystä.

Vierailija
11171/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole esillä?

Jos myyjä tulee esittelemään, niin mikä ongelma siinä on?

Mietipä asiaa kaupan kannalta: testerit ovat sen omaisuutta. Ei ole toivottavaa, että niitä hiplataan likaisilla käpälillä ja lopulta ne häviävät vorojen matkaan.

Vierailija
11172/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isoja hajuvesikokoelmia teillä on, oletteko laskeneet? Mulla oli parhaimmillaan n. 4000, nykyään n. 500. Tähän olen nyt aika tyytyväinen.

Olen myynyt pois kaikki jotka eivät ole omaan nenään täydellisiä, tällä hetkellä vain alle 20 pulloa hyllyssä. Kaikkia tulee kuitenkin käytettyä. Ostan lisää vain jos eteen sattuu todella hyvä uusi tuoksu, mutta haistelen silti kaikenlaisia näytteistä.

Vierailija
11173/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako täällä joku Armanin Sensin, joka poistui markkinoilta jo vuosia sitten? Se oli ehdoton lempituoksuni enkä ole löytänyt toista yhtä ihanaa. Osaako kukaan kertoa vastaavaa uutta tuoksua?

Vierailija
11174/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava ketju, jota alan käymään tässä nyt hiljalleen läpi.

Uskaltaisinko kuitenkin "entisenä parfyymifanina ja tuoksupullojen keräilijänä" kysellä suosituksia jostain raikkaasta, tyylikkäästä nelikymppiselle sopivasta tuoksusta? Tiedän että tuoksut muuttuvat eri ihoilla, mutta jotain vinkkejä olisi kiva saada, että osaisi lähtetä testailemaan.

Tuoksussa pitäisi olla tosiaan tyylikkyyttä, jotain sellaista, että kuninkaallisetkin sitä käyttäisivät, tai siis että näin voisi kuvitella. En tiedä saako tästä mun ajatuksesta joku kiinni?

Vierailija
11175/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä missä ja miten säilytät/säilytätte näitä suuria määriä?

4000 tuntuu valtavalta, 500 pulloakin vie tilaa aika paljon.

Onko teillä joku oma huone tai kaappi näille pulloille.

Itse tykkään kyllä hajuvesistä., mutta 2-3 pulloa kerralla. Minulla ei ole tilaakaan säilyttää niitä kymmeniä pulloja.

Vierailija
11176/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana olen alkanut fiilistellä omistamiani tuoksuja enemmän mielialan, asun, sään ym mukaan.

Meilläpäin oli jo ensimmäinen lämmin kevätpäivä (asun Keski-Euroopassa), puin kesäisen hameen ja vaaleanvihreän paidan joka sattui olemaan samaa sävyä kuin Armanin Acqua di Gio-minipullo. Kokeilin tuoksua pitkästä aikaa ja sehän sopi mainiosti kepeydessään tällaisen keväisen kotipäivän fiilikseen.

Vierailija
11177/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole esillä?

Mietipä asiaa kaupan kannalta: testerit ovat sen omaisuutta. Ei ole toivottavaa, että niitä hiplataan likaisilla käpälillä ja lopulta ne häviävät vorojen matkaan.

Mutta kun ne myyjät ei tule esittelemään. Niitä on liian vähän eivätkä he seuraa, missä järjestyksessä asiakkaat ovat saapuneet.

Vierailija
11178/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä totean tähän teidän väliin että kyllä te naiset tuoksutte joskus (ainahan te) aivan helvetin hyvälle pitää oikein kääntyä ja katsoa mitä oikein tapahtui - ja varoa ettei törmää tolppaan - niinkin on käynyt.

Minun elämäni olisi pirun paljon tylsempää jos teitä naisia ei olisi olemassa.

Tuoksulla tai ilman.

Vierailija
11179/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole esillä?

Mutta kun ne myyjät ei tule esittelemään. Niitä on liian vähän eivätkä he seuraa, missä järjestyksessä asiakkaat ovat saapuneet.

No herranen aika. Jospa menet kassalle jonottamaan vuoroasi. Kun myyjä sanoo sinulle "Hei" vastaat "Hei, mä kokeilisin tuoksua x".

Tähän tapaan olen menetellyt ja yhtään kertaa ei ole tarvinnut lähteä pois tyhjin toimin.

Vierailija
11180/19276 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa turvallisia hajusteita?