Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19284)

Vierailija
10901/19284 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratsastaako muuten tuo Tom Ford nykyään lähinnä erikoisilla tuoksuslanginimillä eikä laadulla?

F* c king Fabulous nyt kertonee suorasanaisesti, mutta esim. Lost Cherry tarkoittaa menetettyä neitsyyttä eli "losin' your cherry", Rose Prick on ruusuinen m u  l kk u, Bitter Peach on katkera p * r  s e jne.

t: Jenkeissä aiemmin jonkin aikaa asunut

Olen ihmetellyt samaa. Näköjään Herra Ford Teksasista kotoisin joten tuskin on sitä sivistyneintä sakkia :D Vaikka lähti opiskelemaan taidehistoriaa Nykiin aikoinaan.

Hänhän teki Guccille sen mainoksen jossa seisovan naisen alakarvat oli sheivattu Guccin logon muotoon ja sen edessä polvillaan oleva mies, ja toinen jossa mies työntää jalkaansa ja kenkänsä kärkeä naisen haaraan, joten sai lähteä muotitalosta sen sileän tien.

Testasin Rose Prickiä, vauvanpinkki pullo, unisex tuoksu eli pullon väri on erittäin sanoisinko harhaanjohtava tyttömäisine väreineen mutta sisältö oli voimakas ja haisi ihan Yves Rocherin 80- tai 90-luvun miestentuoksulta, en saa päähäni mikä niistä tuoksuista, ehkä Aztek! Joku jossa myös kurkumaa tai  muita väkeviä yrttejä jotka tekee kaikki mahdolliset ruusut tunkkaiseksi.

Vierailija
10902/19284 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakastunut ruusu, sen kun saisi pullossa! Kun tätä yrittää hakea netistä, vastaus on aina Stella josta en pidä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10903/19284 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iholla Lancasterin Eau de Concentree. Uskomattoman hieno tuoksu, mutta vaatii totuttelua jopa vanhemmista ja vaativista hajuvesistä pitävältä. Yrttinen, balsaminen, savuinen ja lopulta vaniljainen. Tässä ei ole virheitä.

Vierailija
10904/19284 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Hugo Bossin Jour Pour Femme tuoksusta. Valkoinen pullo kultaisella somisteella. Tätä ei taida saada enää, joten osaisiko kukaan suositella jotain vastaavaa.

Vierailija
10905/19284 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt Zaran sivuilla tuoksuja etsimässä viime aikoina? Yritin juuri käydä tarjontaa katsomassa mutten löydä tuoksuja 🤔 Hakusanoja käytetty (mm tuoksu, hajuvesi, 10ml, 10 ml ym ym) joskus aiemminkin ollut haastavaa löytää kaikkia mutta löytänyt kuitenkin kaikki. Tänään täyttä tyhjää

Vierailija
10906/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan käynyt Zaran sivuilla tuoksuja etsimässä viime aikoina? Yritin juuri käydä tarjontaa katsomassa mutten löydä tuoksuja 🤔 Hakusanoja käytetty (mm tuoksu, hajuvesi, 10ml, 10 ml ym ym) joskus aiemminkin ollut haastavaa löytää kaikkia mutta löytänyt kuitenkin kaikki. Tänään täyttä tyhjää

Minä kävin pari pv sitten, ja kysyin jopa Zaran chatistä että mikä on, kun tuoksuja ei voi enää ostaa netin kautta. Vahvisti että ne on poistettu Suomen sivuilta ja toimituksista, ei oikein osannut sanoa syytä eikä kuinka kauan kestää. Sanoi mainitsevansa esimiehilleen jotka päättävät näistä, että olisi hyvä saada ne takaisin myyntiin.

Jotenkin ihan käsittämätöntä... Olisin halunnut ostaa Jo Malone -kokoelman uuden Paris-tuoksun, mutta taitaa jäädä ostamatta. Varmaan puolia noista tuoksuista ei löydy fyysisesti liikkeistä, vaan pystynyt tilaamaan vain verkkokaupan kautta.

Vierailija
10907/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin pari pv sitten, ja kysyin jopa Zaran chatistä että mikä on, kun tuoksuja ei voi enää ostaa netin kautta. Vahvisti että ne on poistettu Suomen sivuilta ja toimituksista, ei oikein osannut sanoa syytä eikä kuinka kauan kestää. Sanoi mainitsevansa esimiehilleen jotka päättävät näistä, että olisi hyvä saada ne takaisin myyntiin.

Jotenkin ihan käsittämätöntä... Olisin halunnut ostaa Jo Malone -kokoelman uuden Paris-tuoksun, mutta taitaa jäädä ostamatta. Varmaan puolia noista tuoksuista ei löydy fyysisesti liikkeistä, vaan pystynyt tilaamaan vain verkkokaupan kautta.

No voihan veeti.. selvishän siis ongelma. Tiiä sitten onko hyväks vai pahaksi ettei ainakaan toistaiseksi noita tuoksuja saa/tarvii ostaa

Vierailija
10908/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut selata ketjua taaksepäin, anteeksi... 

Onko Histoires de Parfums tuttu merkki kenellekään? Olen testannut muutaman tuoksun ja mieleni tekisi kokeilla lisää... Tuoksut ovat mielenkiintoisia ja valtavirrasta erottuvia. 

- Tuberose 1 capricieuse. Tässä tuoksussa iiris on oikeastaan pääosassa, ja tuberoosa tuo makeutta. Pidän. 

- Tuberose 3 animale. Tummahko, mausteinen tuberoosa. Unisex, mielenkiintoinen.

- 1889 Moulin Rouge. Tässä on minusta vadelmaa, vaikkei sitä löydy nuoteista. Ultrafeminiininen puuterinen iiris-ruusu. Pidän. 

- 1969 Parfum de Revolte. Persikkaa, patsulia, pikkuisen suklaata tai jotain. Hyväntuulinen. Pidän. 

- Ambre 114. "textbook amber". Jos tykkää mausteisista meripihkatuoksuista, tämä on lajissaan erinomainen. 

Oopperasarjasta olen kokeillut vain 1904 Madame Butterflyn. Se on puuterinen iiris/orris, ns. "lipsticky/waxy" (en tiedä miten tuon kääntäisi). Pidin siitä kovasti, mutta se on aika samankaltainen kuin moni muu.

Tekisi mieleni testata kaikki muut "ooperat" (Carmen, Turandot, Pique Dame, Norma) sekä "karaktäärit". N50 

Vierailija
10909/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa 55v naiselle kivaa tuoksua, pehmeyttä toivon, ehkä puuterisuutta, ei itämaistä eikä sitrus.

Vierailija
10910/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Histoires de Parfums tuttu merkki kenellekään? Olen testannut muutaman tuoksun ja mieleni tekisi kokeilla lisää... Tuoksut ovat mielenkiintoisia ja valtavirrasta erottuvia. 

- Tuberose 1 capricieuse. Tässä tuoksussa iiris on oikeastaan pääosassa, ja tuberoosa tuo makeutta. Pidän. 

- 1889 Moulin Rouge. Tässä on minusta vadelmaa, vaikkei sitä löydy nuoteista. Ultrafeminiininen puuterinen iiris-ruusu. Pidän. 

- 1969 Parfum de Revolte. Persikkaa, patsulia, pikkuisen suklaata tai jotain. Hyväntuulinen. Pidän. 

- Ambre 114. "textbook amber". Jos tykkää mausteisista meripihkatuoksuista, tämä on lajissaan erinomainen. 

Oopperasarjasta olen kokeillut vain 1904 Madame Butterflyn. Se on puuterinen iiris/orris, ns. "lipsticky/waxy" (en tiedä miten tuon kääntäisi). Pidin siitä kovasti, mutta se on aika samankaltainen kuin moni muu.

Tekisi mieleni testata kaikki muut "ooperat" (Carmen, Turandot, Pique Dame, Norma) sekä "karaktäärit". N50 

Näistä on ketjussa keskustelua. Itse olen testannut näistä 1889 Moulin Rougen. Se on sellainen dirty feminine mun nenään, tulee mieleen vähän hikinen naisten pukuhuone jossa on puuteria tupsuteltu vähän liikaa.

Vierailija
10911/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HdP myi taannoin omilla sivuillaan kattavaa discovery settiä, oliko 20 näytettä 40 €. Yhteistä lähes kaikille on loistokas kesto. Monessa on patsulia, ja talon dna on tunnistettava. Hyvät suuttimet, muuten.

Olen käyttänyt niitä loppuun, jäljellä on muutama. Ambre 114:n lisäksi ehdottomat suosikkini ovat suoraan hormoneihin iskevä immortelle-nahka-amber, 1740 Marquis de Sade, ja toinen ääripää, hellänhempeä ja puuterinen Blanc Violette. Olen jopa harkinnut molempia 15-millisinä, vaikken pulloja ostakaan. Kun saan kokoelmaa kevennettyä, otan testiin oopperanäytteet.

Vierailija
10912/19284 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa 55v naiselle kivaa tuoksua, pehmeyttä toivon, ehkä puuterisuutta, ei itämaistä eikä sitrus.

En tiedä saako näitä enää kaupoista, mutta löytyi kirppikseltä pilaantumattomat pullon pohjat, joihin kyllä tykästyin, saman ikäisenä.  Eivät ärsytä nenää, eivätkä ole raskaita itämaisia tai vihreitä tuoksuja.  Vaikea kuvailla, ehkä juurikin puuterista,  ruusua, ja tuoksu muuttuu myös jälkituoksuna miellyttäväksi: 

Bvlgari Rose Essentielle

YSL Cinema

Vierailija
10913/19284 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa Narciso Rodriguezin tuoksusarjaa, etenkin valkoinen kuutiopullo, miksei muutkin voisi sopia. 

Pidätkö kukkaistuoksuista? 

Vierailija
10914/19284 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trussardi My Name

Issues Miyake A Drop D'Issey

Hugo Boss Ma Vie Intense

Vierailija
10915/19284 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis: Issey Miyake eikä Issues, kuten autocorrect arpoi

lisätään saman tien vielä vaikka tämä:

Guerlain Mon Guerlain

Vierailija
10916/19284 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa Narciso Rodriguezin tuoksusarjaa, etenkin valkoinen kuutiopullo, miksei muutkin voisi sopia. 

Pidätkö kukkaistuoksuista? 

Pidän kyllä kukkaistuoksuista, jos ei ole liian makea eikä imelää teinijuttua. Kiitos ehdotuksista, käyn kyllä näitä tuoksuttelemassa.

Vierailija
10917/19284 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuhkin tässä juuri vuosien tauon jälkeen Hemingwayta. Alun kataja on mitä ihastuttavin, ottaisin juuri tätä pullollisen kiitos. Mutta myöhemmin tuoksuprofiili kääntyy mun makuuni jotenkin haukotuttavaksi, syy miksi en aikoinaan hankkinut tätä enempää. Olen oppinut että tahdon vetiverini kuivana, en vaniljan kanssa. Mutta täytyy nyt tutkia vielä ja antaa tälle kunnollinen uusi mahdollisuus, ehkä minä olen muuttunut. Näyte kuitenkin on edelleen aivan freesi vaikka on vuosien takaa, se on kiva huomata.

Vierailija
10918/19284 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, saisinko mielipiteitä Chanelin Gabriellestä. Onko nuorten tuoksu. Olen vähän kokematon, mutta ostaisin mieluusti 25v nuorelle naiselle vähän hintavamman tuoksun, äitimin 52v voi ehkä käyttää.

Täällä näyttää olevan hyviä asiantuntijoita.

Vierailija
10919/19284 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prada Infusion d'Iris - pehmeä, kukkainen hyvällä vakaalla pohjalla ja nuoteissa oleva sitrus on tiukasti kurissa. Tässä tuoksussa on klassisuutta, ja puuterinen vivahde modernilla otteella, ei tunkkaisesti.

Prada Candy - sitruksesta ei ole tietoakaan, mutta puuterinen karamelli vakaalla maustemyskipohjalla. Ensituoksu voi olla pökerryttävän makea ja todella pehmeä, mutta makeuden jälkeen tuoksu pyöristyy ja aikuistuu silmissä. Tai nenissä :)

Vierailija
10920/19284 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, saisinko mielipiteitä Chanelin Gabriellestä. Onko nuorten tuoksu. Olen vähän kokematon, mutta ostaisin mieluusti 25v nuorelle naiselle vähän hintavamman tuoksun, äitimin 52v voi ehkä käyttää.

Täällä näyttää olevan hyviä asiantuntijoita.

Tosi vaikea sanoa onko se erityisesti nuorten tuoksu, ehkä sellaisen klassisesta tyylistä pitävän nuoren tuoksu. Pitäisi tuntea henkilö. 25-vuotias voi hakea uusinta trendituoksua tai tosi nuorekasta Escadan kirsikankukkaa, mutta hän voi myös arvostaa Chanelin klassisuutta.

Gabrielle on HYVIN kukkainen ja naisellinen. Omaan makuuni liikaakin. Jos nyt pitää ikälappuja iskeä tuoksuihin niin tämä olisi mielestäni sopiva naimisiin menevälle rouvashenkilölle :D

Eräs nuori tuttavani kehui Diorin Miss Dioria. Sen koen selvästi "nuorena" tuoksuna, vaikka sekin on klassinen.