Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19290)

Vierailija
10741/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulua, hajuvesikaverit!

Joulutuoksusi? Täällä: Shalimar.

Kiitos, samoin! ✨

Joulutuoksuna By the Fireplace ja saunan jälkeen Chocolate Greedy, kun konvehtirasiat aukeavat… 😊

Vierailija
10742/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulua, hajuvesikaverit!

Joulutuoksusi? Täällä: Shalimar.

Kiitos, samoin! ✨

Joulutuoksuna By the Fireplace ja saunan jälkeen Chocolate Greedy, kun konvehtirasiat aukeavat… 😊

Ja samoin täältä! Tänään Ristretto Intense Cafe ja loppupyhille (töihin) Kerosenet Follow ja Sweetly Known.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10743/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaaton SOTD: Dior Homme Intense

Vierailija
10744/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Gaultierin Scandal by Night, ihanaa joulua teille kaikille!

Vierailija
10745/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella ostavani hajuvettä sokkona pelkkien suositusten perusteella. Enkä itse testaamatta tuoksua.

Sehän on juuri parasta joko kaupassa tai laivalla tuoksutella ja vertailla eri tuoksuja ja erilaisia pulloja.

Mitään muutaman millin pikkupipettejä en halua tilata. Sitäpaitsi en tilaa mitään netistä muutenkaan ja sitten odottele pakettia.

Kun ihastun johonkin tuoksuun haluan sen mukaani heti.

Vierailija
10746/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään ylimääräisiä tuoksuja, vaan hajustetut shampoot, hoitoaineet sekä saippuat saavat riittää. Ja hyvin ovat riittäneetkin, sillä koska urheilen sopivasti niin hikenikään ei paljoa haise.

Vierailija
10747/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinolta tilattu tuote oli feikki. :( Ranskalaisissa hajuvesissä viivakoodin numerosarja alkaa aina 30-37, tässä alkoi numerolla 7. Muuten todella hyvin tehty väärennös pakkausta myöten.

Syötin hajuveden kirjain-numerokoodin Cosmetic calculatoriin, eikä se löytänyt mitään... Kaikissa muissa hajuvesissäni löytyy päivämäärä milloin tehty, ja tuolla tavalla sen aitouden voi tarkistaa varmasti.

En tiedä uskallanko enää tilata tuolta kun ensimmäinen kokemus oli näin huono.

N-85

Mielenkiintoinen tämä viivakoodi-asia. Onko tuo siis merkkikohtainen, vai tosiaanko kaikissa että ranskalaisissa hajuvesissä pitäisi viivakoodin alkaa 30-37? Kun katson omien ranskalaisten hajuvesien viivakoodeja, yleisin on 3 34-alkuinen. Mutta Chanelin koodi on kaikissa omistamistani 3 14-alkuinen.

Mulla on useita Dioreja ja niissä kaikissa viivakoodi alkaa 3 34.

Vierailija
10748/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa alkaa tihkua tietoja ensi vuoden tuoksulanseerauksista. Ainakin uusi Black Opium flanker Illicit green vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kahvia, vihreää mandariinia ja viikunaa... toivottavasti saadaan myös kiinnostavia, täysin uusia tuoksuja designer-markkinoille!

Vierailija
10749/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen La nuit Tresor (vai miten se kirjoitetaan) on joulutuoksuni. Tämä oli sellainen pikku 5 ml pullo ja olen tykännyt!

Hyvää joulua!

Vierailija
10750/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin Sokokselta joulukampanjan luukku 23:sta Oscar de la Rentan Belle Essence. On ylellisen näköinen pullo ja tuoksu ihana. Halusin jotain uutta ja viehättävää itselleni joululahjaksi.

Vierailija
10751/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella ostavani hajuvettä sokkona pelkkien suositusten perusteella. Enkä itse testaamatta tuoksua.

Sehän on juuri parasta joko kaupassa tai laivalla tuoksutella ja vertailla eri tuoksuja ja erilaisia pulloja.

Mitään muutaman millin pikkupipettejä en halua tilata. Sitäpaitsi en tilaa mitään netistä muutenkaan ja sitten odottele pakettia.

Suomessa on tosi huonot valikoimat tuoksuja…

Vierailija
10752/19290 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä laivoilla ja kosmetikka osastoilla on pulloja hylly- ja rivikaupalla.

Jos ei tavallinen ihminen niistä löydä vaihtoehtoja niin jo on ihme.

Ja suurin osa meistä on uskoakseni ihan tavallisia työssäkäyviä, työttömiä tai eläkeläisiä.

Vaikka on hajuvesifani niin valikoimaa riittää.

Vierailija
10753/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunajan tuoksujani ovat olleet

Yves Rocher Sable Feuve, yllätyin, kun YR:ltä vielä löytyi tuoksu, joka on todella ihana ja mun makuuni. Eikä maksanut paljon. Jos pidät lämpimistä tuoksuista tyyliin Black Opium, kannattaa kokeilla tätäkin.

Ariana Grande R.E.M., josta pidän aivan tajuttomasti. Muistuttaa kuulemma Replican Coffee Break-tuoksua. Siinä on sellainen ihanan pehmeä, lämmin aura. 

Vierailija
10754/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Gaultierin Scandal by Night, ihanaa joulua teille kaikille!

Kiitos samoin! Eilen oli tuoksunani Jo Malonen White Moss and Snowdrop, tänään saman talon Ginger Biscuit ja huomiseksi olen ajatellut Jo Malonen Orange Bittersiä ryyditettynä Hugo Bossin The Scent For Her Private Accordilla eli appelsiinisuklaata yhteensä. 😀

Eilenkin oli jo vähän lunta, mutta tänään on kunnon lumipyry. Kerrankin vanhanaikainen, kunnon valkea joulu. 🎄🌨️🥰

Vierailija
10755/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinolta tilattu tuote oli feikki. :( Ranskalaisissa hajuvesissä viivakoodin numerosarja alkaa aina 30-37, tässä alkoi numerolla 7. Muuten todella hyvin tehty väärennös pakkausta myöten.

Syötin hajuveden kirjain-numerokoodin Cosmetic calculatoriin, eikä se löytänyt mitään... Kaikissa muissa hajuvesissäni löytyy päivämäärä milloin tehty, ja tuolla tavalla sekin aitouden voi tarkistaa varmasti.

N-85

Mielenkiintoinen tämä viivakoodi-asia. Onko tuo siis merkkikohtainen, vai tosiaanko kaikissa että ranskalaisissa hajuvesissä pitäisi viivakoodin alkaa 30-37? Kun katson omien ranskalaisten hajuvesien viivakoodeja, yleisin on 3 34-alkuinen. Mutta Chanelin koodi on kaikissa omistamistani 3 14-alkuinen.

Mistä olet ostanut nämä? Ja miten vanhoja ovat? Viivankoodinluku-sovelluksella löytyy tieto maasta. En löytänyt lisää tietoa mihin maahan tuo alku viittaisi...

Tulee tosi epäluuloinen olo tästä sokkotilailusta, koska olen saanut feikin myös tokmannilta. Paketista puuttui muovit, pullo oli vääränmallinen ja suuttimen tiiviste hölskyvä eikä toiminut kunnolla. Haju lähti iholta puolessa tunnissa. Noh, huomasin että kyseinen hajuvesi on lopetettu joskus aikoja sitten, mikä kertoo jo omaa kieltään. Oma moka siis myös kun en enempää asiaan perehtynyt. Pitäisi aina käydä valmistajan sivuilla katsomassa mitä hajuvesiä heillä parhaillaan on myynnissä, ettei tulisi niin helpolla huijatuksi.

-N85

Vierailija
10756/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötin hajuveden kirjain-numerokoodin Cosmetic calculatoriin, eikä se löytänyt mitään... Kaikissa muissa hajuvesissäni löytyy päivämäärä milloin tehty, ja tuolla tavalla sekin aitouden voi tarkistaa varmasti.

N-85

Mistä olet ostanut nämä? Ja miten vanhoja ovat? Viivankoodinluku-sovelluksella löytyy tieto maasta. En löytänyt lisää tietoa mihin maahan tuo alku viittaisi...

Tulee tosi epäluuloinen olo tästä sokkotilailusta, koska olen saanut feikin myös tokmannilta. Paketista puuttui muovit, pullo oli vääränmallinen ja suuttimen tiiviste hölskyvä eikä toiminut kunnolla. Haju lähti iholta puolessa tunnissa. Noh, huomasin että kyseinen hajuvesi on lopetettu joskus aikoja sitten, mikä kertoo jo omaa kieltään. Oma moka siis myös kun en enempää asiaan perehtynyt. Pitäisi aina käydä valmistajan sivuilla katsomassa mitä hajuvesiä heillä parhaillaan on myynnissä, ettei tulisi niin helpolla huijatuksi.

-N85

Hups, luin väärin. :D Eli ihan oikein menee maatunnus. Eli kun alkaa 30-37 väliltä, menee oikein. 31,32,33 jne aivan oikein. 29 ja 38 on jo eri maata. Muistaakseni 38 on jo Espanjaa. Nyt en pysty tarkistamaan kun olen reissussa, mutta Jean paul gaultier on (kumma kyllä!) made in spain, ja alkaa espanjan maatunnuksella 38.

-N85

Vierailija
10757/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Ysl Opium 2009 edp:sta? Kun ei pääse tuoksuttelemaan ja cocopandalta löytyisi... Olen etsinyt tuoksua jossa olisi mirhaa ja opoponaxia, mutta mietin tuoko patsuli tuohon pohjaan jotain ällöttävää...

Tykkään esim. Shalimarista, eli miten vertautuu sitä vasten? Shalimarin hankaluus on siinä, että itselläni ei tuoksu juurikaan sitrukset, vaan enimmäkseen nuotiosavu höystyttenä nahalla ja ripauksella vaniljaa. Jos Opium toimisi paremmin opoponaxin osalta.

-N85

Vierailija
10758/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaaton tuoksuna oli Lushin Twilight, joka on sellainen sydämen sykkyrälle saava turva-sydän-kaikkihyvin -tuoksu. En tiedä ketään, joka ei pitäisi siitä. Jopa laventelia inhoavat saattavat pitää Twilightista, koska se tuoksunuotti on vain yksi soittaja tässä orkesterissa, eikä ryntää eturiviin esiintymään.

Vierailija
10759/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tilaan paljon netistä, näinä viimeisinä koronavuosina olen tosin etsinyt kotimaisia yrittäjiä ja tilannut heiltä. Ruuatkin tilaan ja noudan, esim. jouluksi. Mutta hajuvesien etsinnässä tarvitsen ulkomaisia nettikauppoja, koska täältä ei tosiaan saa kaikkea ja lisäksi en halua kulkea kaupoissa - en edes ilman mitään pandemioita viihdy "shoppailemassa". Tuoksutestaus on myös asia, mihin suhtaudun vakavasti. Koen tavaratalot hälysiksi paikoiksi, jotka sotkevat aistejani. Ohikulkevat ihmiset myös tuoksuvat ja usein hajuvesiosastoilla on hajujen kakofonia.

Tästä syystä tilaan kotiini netistä näytteitä ja minipulloja. Pipettejä ei tosin kukaan taida myydä.. osa testipulloista on pienessä suihkepullossa ja hyvinkin kestäviä. Niistä saa ainakin 3 testikerran suihkauksen, usein useammankin. Näin voi kokeilla tuoksua ja varmistua, että se toimii. Kauppatestauksessa ei esim. pääse syvimpään pohjatuoksuun ollenkaan, sehän tulee vasta tuntien päästä.

Mutta jos pystyy testamaan kaupoissa ja laivoilla niin mikäs siinä. Ja onhan noissa kauppojen valikoimissakin ihan kelpo tuoksuja. Ja parasta siinä on se pullojen ihastelu. Itselle sisältö on tärkein, mutta rakastan kyllä kauniita pullojakin.

Vierailija
10760/19290 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä laivoilla ja kosmetikka osastoilla on pulloja hylly- ja rivikaupalla.

Jos ei tavallinen ihminen niistä löydä vaihtoehtoja niin jo on ihme.

Ja suurin osa meistä on uskoakseni ihan tavallisia työssäkäyviä, työttömiä tai eläkeläisiä.

Vaikka on hajuvesifani niin valikoimaa riittää.

Uskon kyllä että niche-tuoksuja tai esimerkiksi Guerlainin tai Chanelin eksklusiivisempia tuoksuja käyttävät ihmiset ovat ihan tavallisia työssäkäyviä, työttömiä tai eläkeläisiä. Itse ainakin koen olevani ihan tavallinen pulliainen.

En ala tässä sen enempää selittämään designer- ja nichetuoksujen eroa, niistä voi jokainen lukea itse esimerkiksi netistä, mutta se että sinun mielestäni Suomessa on hyvät valikoimat ei muuta sitä faktaa että on paljon merkkejä joita Suomesta ei saa.

Itse en muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole ollut kiinnostunut designer-tuoksuista vuosiin (lisäksi suurin osa on kokeiltu usean vuoden harrastamisen jälkeen..), ja esimerkiksi Guerlainin klassikkotuoksuja (esimerkiksi Mitsouko, L'Heure Bleue) on hankala löytää Suomesta nykyään.

Minulla on myös onneksi sen verran kärsivällisyyttä, että jaksan odottaa jonkun ihanan tuoksun tai näytteen saapumista postitse, ja niin rikas en ole että säännönmukaisesti ostaisin kalliita tuoksuja kokeilematta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi