Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19543)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yritän pitää taukoa hajuvesien tilailusta. Haluan käyttää edellisiäkin. Käyttöönhän ne on tarkoitettukin. Aina vaan havittelen sitä next best thingia. Nyt on tulossa vielä yksi. Tätä haistelin testerinä ohimennen. Yllätyin, kuinka ihana tuoksu olikaan ja olihan se aivan pakko saada. Oli hyvin lähellä, etten ostanut sitä heti Sokokselta, mutta maltoin mieleni, kun huomasin, kuinka paljon halvempi se on Notinossa.
Notino on nostanut hintojaan melkoisesti.
Siellä on muka tarjouksia ja erikoistarjouksia, vaikka hinnat on hirveitä.Muutenkaan en suosi enää Notinoa.
Eihän se edes anna lahjanäytteitä kuten kaikki muut nettikaupat tekevät.
Jos Notinon sivut toimivat kuten lentoyhtiöiden niin kannataa siivota ne cookiet ja sivuhistoria sekä ehkä käyttää aivan eri selainta (privaattiasetuksilla) selailuun ja ostamiseen. Jos et tietä mitä tarkoitan niin lentoyhtiöt ja muut matkasivut keräävät tietoa ja kun huomaavat sinun käyvän sivuille ne muokkaavat näytettäviä hintoja. Jos vaikuttaa siltä, että olet lähdössä reissuun ja palaat takaisin hakemaan samaa reittiä, hinta saattaa pompata ylemmäs, koska todennäköisesti ostat liput. Kun taas historian siivouksen jälkeen hinta on taas eri.
Näistä oli joskus juttua mediassa. Itse harvemmin törmään asiaan kun pidän käytännössä privaselausta koko ajan päällä. Yllättävän moni ei välitä edes siivota selaushistoriaa, joten siellä sivuilla on kunnon historiikki siitä, että lomasi on joulukuussa ja mietit Rodoksen ja Kanariansaarten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ihana ketju. Nostalgia valtasi mielen ja listasinkin omia suosikkituoksuja vuosien varrelta. Osaa en voi enää sietää :-)
Tommy Girl
Laura Biagotti Laura
Lancome Tresor
Lancome EuphoriaNykyisin käytössä: Hugo Boss The Scent ja Calvin Clein Sheer beuty. Uusin ostos talven juhliin ( jos niitä nyt tulee) Jean Paul Gautierin Scandal by night. Tämä ostos on kyllä omaan "kukkaistyttömakuuni" aika vahva ja erilainen, mutta tuoksui jotenkin huumaavan ihanalta ihollani. Kaksi kertaa piti käydä testaamassa, ennen kuin osaisin ostaa.
Tuo Euphoria on Calvin Kleinin.
Niinpäs olikin :-)
Tänään tulee 3 boxia.
Tuskin maltan odottaa.
😀😀😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä librestä. Tekis mieli mennä ostaa pullo sitä
Yves saint laurent
sitä on jatkuvasti torissa myynnissä edullisesti, kaikkia versioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä librestä. Tekis mieli mennä ostaa pullo sitä
Yves saint laurent
sitä on jatkuvasti torissa myynnissä edullisesti, kaikkia versioita.
Saa kaupastakin.
Käytetyn hajuveden ostaminen
netistä tuikituntemattomalta ei ole viisasta. Huijareita riittää.
Uskaltaudun sohaisemaan arkaa asiaa, mutta onneksi tässä ketjussa on vain parfyymifaneja: miten te nautitte tuoksuannoksenne, jos työpaikalla on hajuherkkä tai jopa hajusteiden käyttökielto? Käytättekö tuoksuja illalla vapaalla, viikonloppuisin ja/tai lomilla?
Mitä tuoksuja suosittelisitte uuteen paikkaan, kun haluaa olla mahdollisimman hillitty, hyvin huomaamaton ja fresh? Itse olen ajatellut Floris Limes -tuoksua. Se on niin kevyt ja haihtuva, kuin henkäys.
Onko kukaan tilannut Lucky Scentistä viime aikoina? Tilasin sieltä syyskuussa useita näytteitä. Lähetys lähti muutaman päivän viiveellä matkaan US:n sisällä, mutta seurantatiedot päättyvät JFK:n lentokentälle 28.9. Sen jälkeen ei ole seurannassa mitään. Tullasinkin jo valmiiksi eli maksoin EU:n ulkopuolelta saapuvan lähetyksen alvit.
Onkohan koko lähetystä edes tulossa? Vai onko se mennyt hukkaan? En ole pitkään aikaan tilannut kauempaa mitään, enkä siksi osaa yhtään arvioida lähetysaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaudun sohaisemaan arkaa asiaa, mutta onneksi tässä ketjussa on vain parfyymifaneja: miten te nautitte tuoksuannoksenne, jos työpaikalla on hajuherkkä tai jopa hajusteiden käyttökielto? Käytättekö tuoksuja illalla vapaalla, viikonloppuisin ja/tai lomilla?
Mitä tuoksuja suosittelisitte uuteen paikkaan, kun haluaa olla mahdollisimman hillitty, hyvin huomaamaton ja fresh? Itse olen ajatellut Floris Limes -tuoksua. Se on niin kevyt ja haihtuva, kuin henkäys.
Mulle annos tekee huumeen tai myrkyn, miten sen ottaa. Käytän aina, mutten halua tuoksua muille.
Olen osan vuodesta lähityössä, jossa on muodollinen hajustekielto, kukaan ei ole koskaan (20 vuodessa) huomannut eikä huomauttanut. Olen herkkänenä ja naimisissa toisen herkkänenän kanssa, joten luonnostani tosi varovainen supsuttelija/tikuttaja. Lisäturvaa tuo se, etten liikuskele muiden joukossa, henkilökohtainen reviiri on valtava, ja nykyään tietty kaikilla maskit naamalla.
Mukana kulkee päivän näyte, tarvittaessa laitan autossa työpäivän jälkeen. Töihin on kuitenkin hillityt tuoksut, vapaa-aikaan sitten ne, joissa on enemmän sulateltavaa. SOTD tänä työpäivänä oli V Canton Stramonio, BR540 dupe. "Meh".
Vierailija kirjoitti:
Kieltoihin en ole törmännyt, onneksi.
Annostelen tuoksun aina varsin maltillisesti, sillä minusta hajuvedessä kylpeminen on epäsosiaalista muita kohtaan. Minulla on yksi ystävä, joka saa päänsärkyä vahvoista tuoksuista, joten kun tapaamme laitan vain ihan vähän jotain kevyttä. Ei ole koskaan sanonut tuoksun häiritsevän, vaikka olen suoraan kysynyt. N50
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Lucky Scentistä viime aikoina? Tilasin sieltä syyskuussa useita näytteitä. Lähetys lähti muutaman päivän viiveellä matkaan US:n sisällä, mutta seurantatiedot päättyvät JFK:n lentokentälle 28.9. Sen jälkeen ei ole seurannassa mitään. Tullasinkin jo valmiiksi eli maksoin EU:n ulkopuolelta saapuvan lähetyksen alvit.
Onkohan koko lähetystä edes tulossa? Vai onko se mennyt hukkaan? En ole pitkään aikaan tilannut kauempaa mitään, enkä siksi osaa yhtään arvioida lähetysaikoja.
Jos pitäisi arvata niin veikkaisin, että seisoo Suomen päässä. Täällähän on kauhea ruuhka ja paketit seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt yritän pitää taukoa hajuvesien tilailusta. Haluan käyttää edellisiäkin. Käyttöönhän ne on tarkoitettukin. Aina vaan havittelen sitä next best thingia. Nyt on tulossa vielä yksi. Tätä haistelin testerinä ohimennen. Yllätyin, kuinka ihana tuoksu olikaan ja olihan se aivan pakko saada. Oli hyvin lähellä, etten ostanut sitä heti Sokokselta, mutta maltoin mieleni, kun huomasin, kuinka paljon halvempi se on Notinossa.
Siellä on muka tarjouksia ja erikoistarjouksia, vaikka hinnat on hirveitä.Muutenkaan en suosi enää Notinoa.
Eihän se edes anna lahjanäytteitä kuten kaikki muut nettikaupat tekevät.Jos Notinon sivut toimivat kuten lentoyhtiöiden niin kannataa siivota ne cookiet ja sivuhistoria sekä ehkä käyttää aivan eri selainta (privaattiasetuksilla) selailuun ja ostamiseen. Jos et tietä mitä tarkoitan niin lentoyhtiöt ja muut matkasivut keräävät tietoa ja kun huomaavat sinun käyvän sivuille ne muokkaavat näytettäviä hintoja. Jos vaikuttaa siltä, että olet lähdössä reissuun ja palaat takaisin hakemaan samaa reittiä, hinta saattaa pompata ylemmäs, koska todennäköisesti ostat liput. Kun taas historian siivouksen jälkeen hinta on taas eri.
Näistä oli joskus juttua mediassa. Itse harvemmin törmään asiaan kun pidän käytännössä privaselausta koko ajan päällä. Yllättävän moni ei välitä edes siivota selaushistoriaa, joten siellä sivuilla on kunnon historiikki siitä, että lomasi on joulukuussa ja mietit Rodoksen ja Kanariansaarten välillä.
Privaselaus eli yksityinen selaus on yksityistä vain käyttäjän päässä, eli toinen koneella kävijä ei saa tietää mitä toinen on selaillut. Se ei estä ip:n tunnistamista ja selailijan profiloimista siellä toisessa päässä, vaikkapa Notinolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi arvata niin veikkaisin, että seisoo Suomen päässä. Täällähän on kauhea ruuhka ja paketit seisoo.
Kiitos lohdullisesta arvauksesta. Toivotaan, että olisi tosiaan näin ja minunkin pakettini seisoisi Suomen ruuhkassa ja tulisi sieltä sitten kun kerkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se edes anna lahjanäytteitä kuten kaikki muut nettikaupat tekevät.Jos Notinon sivut toimivat kuten lentoyhtiöiden niin kannataa siivota ne cookiet ja sivuhistoria sekä ehkä käyttää aivan eri selainta (privaattiasetuksilla) selailuun ja ostamiseen. Jos et tietä mitä tarkoitan niin lentoyhtiöt ja muut matkasivut keräävät tietoa ja kun huomaavat sinun käyvän sivuille ne muokkaavat näytettäviä hintoja. Jos vaikuttaa siltä, että olet lähdössä reissuun ja palaat takaisin hakemaan samaa reittiä, hinta saattaa pompata ylemmäs, koska todennäköisesti ostat liput. Kun taas historian siivouksen jälkeen hinta on taas eri.
Privaselaus eli yksityinen selaus on yksityistä vain käyttäjän päässä, eli toinen koneella kävijä ei saa tietää mitä toinen on selaillut. Se ei estä ip:n tunnistamista ja selailijan profiloimista siellä toisessa päässä, vaikkapa Notinolla.
Yritetäänkö tässä nyt sanoa, että Notino hinnoittelee tuotteet eri hinnoin eri asiakkaille??
Mistä ostat vintage-parfyymeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ne keksit, cookies. Ei kannata hyväksyä kaikkia, tai ainakin deletoida ne välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetäänkö tässä nyt sanoa, että Notino hinnoittelee tuotteet eri hinnoin eri asiakkaille??
Sellainen on ihan normaalia, en olisi yllättynyt. Jos kauppa näkee, että mamma x Suomesta käy kerran viikossa katsomassa samaa tuoksua niin mikä ettei nostaisi vähän hintaa. Ei se ole kiellettyä.
Päivän tuoksuna Byredon Gypsy Water. Varsinainen plääh. Aikoinaan kuulin tästä ja ihastuin nimen antamaan mielikuvaan. Moni julkkis ja malli hehkutti kuinka juuri Gypsy Water on heidän nimikkotuoksunsa, ja tunnustan hairahtuneeni tähtipölyä sieraimissa ajattelemaan, että kappas se on varmaan upea tuoksu.
Ja kun tilasin siitä näytteen, sain toisen kaupan päälle. Ensi testaus oli hmph, plääh ja nyt toinen kerta plääh. Tässä ei ole mitään innostavaa, riemastuttavaa, keskinkertaista ja keskitasoa ja plääh. Ei edes ärsytä tai inhota, että voisi jotenkin solvata tai etsiä nuotteja, joista ongelma johtuu.
Tämä ei vain puhuttele minua enkä välitä tästä. Onko välinpitämättömyys tuoksua kohtaan pahin mahdollinen solvaus?
Jos täällä on joku GW:n fani niin olisi mielenkiintoista kuulla miksi pidät tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostat vintage-parfyymeja?
Ebaystä ja Torista.
Olen vihdoin kokeillut hankkimiani pikkuisia näytteitä parista vintage-parfyymista. Tilasin ne saadakseni käsityksen vintage-parfyymeista ihan siltä varalta, että löytäisin Ebaysta houkuttelevan pullon.
Opium parfum: valitettavasti luulen, että näyte oli mennyt huonoksi, koska se ei juuri tuoksunut siltä miltä pitäisi. Opium parfyymihan on yksi kaikkein upeimpia tuoksuja ikinä. En varmasti uskalla ostaa vintagena ainakaan avattua splash-pulloa. Pidän oikeastaan kaikista Opiumin versioista (mukaanlukien flankkerit, joita oli ainakin kolme 2000-luvun alkupuolella), joten täytyy seurata ebaylla jos tulisi vastaan joku kohtuuhintainen yksilö.
Shalimar parfum. Tämä tuoksui oikeanlaiselta. En usko, että lähden metsästämään vintagea, koska olen tyytyväinen nykyiseen edp:hen. Parfum on aika samanlainen, toki superfanien mielestä ylittämätön versio. Itse en saanut ihan sitä odottamaani wau-elämystä. Ehkä tämä parfum on nahkaisempi ja savuisempi kuin nykyinen edp, vähemmän vaniljainen ja vähemmän makea. Minulle edp on oikein passeli.
L'Heure Bleue parfum. Tämäkin tuoksui hyvältä! Syvempi kuin nyky-extrait, mutta silti ihan tunnistettava. Minulla on edp, ja onhan tämä vintage parfyymi mehevämpi. Käytän L'Heure bleueta kuitenkin ainharvoin, joten edp ja edt saa kelvata.
Mitsoukosta odottaa vielä vintage-edp pikkuputkilossa kokeilua. N50
Kyllä niitä kestäviä tuoksuja löytyy ainakin nichepuolelta. Marc-Antoine Barrois, Histoires de Parfums, Zoologist, Amouage jne...ja "arabialaiset" kai muutenkin?