Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10201/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo mongolisoturi on virallisesti?

Serge Lutens, Muscs Koublai Khan. Fragrantican arviot olivat joskus ratkiriemukkaita.

Kävipä kerran näin. Olin tilannut tästä näytteen jota kokeilin iltapäivällä. Tässä kohtia ei tarvitse ensivaikutelmia kuvailla, mennään suoraan loppuvaikutelmiin.

Heräsin aamuyöllä, tunne välitön paniikki ja varmuus että vieras pahantahtoinen mies on pimeässä makuuhuoneessani. Pystyin haistamaan hänet ja tuoksu oli pelottava. Makasin hiljaa, pitäisikö vetää peitto suojaksi, liikkua, pitäisikö rynnätä valokatkaisijalle vai tehdä harhautus ja sitten syöksyä ovelle? Syöksyin valokatkaisijalle. Ei ketään missään. Vain omasta käsivarresta leijuva eläimellinen ihmiskehon tuoksu...

Tämäkin on omassa lajissaan riemukas arvio. :D Muistan itse nauraneeni Fragrantican arvioille Zoologistin Tyrannosaurus Rexistä vedet silmissä. Värikkäät arviot ovat tämän harrasteen parhaimpia sivujuonteita. 

Ilahdutin itseäni ja tilasin näytteet kuuluisista, isoista ja vahvoista hajuvesistä. Erityisen hauskaa on, että joukossa onkin tuo mahtava mongolisoturi, en vaan heti yhdistänyt tätä nimitystä viralliseen nimeen.

Nämä jöötit ovat tulossa:

Imaginary Authors - A City On Fire

Imaginary Authors - Memoirs Of A Trespassers

Indult - Tihota

Parfum d'Empire - Cuir Ottoman

Serge Lutens - Muscs Koublai Khan

Tom Ford - Lost Cherry

Zoologist - Tyrannosaurus Rex (varakpl)

Montale - Dark Vanilla

Montale - Red Aoud

Montale - Vanille Absolu

Huomaako mistään, että rakastan tummia, mausteisia, vaniljaisia ja isoja tuoksuja? Saa olla kummallinenkin, täällä kotona ei yhtään haittaa. 

Montaleista en tiedä vielä juuri mitään, mutta olen tykännyt Dark Aodista, joten tätä taloa haluan tutkia enemmänkin. Valinnanvaraahan piisaa. 

Vierailija
10202/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä hajuille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun joulu on lähestymässä (meille joulufaneille se lähestyy jo nyt) niin pohdin löytyisikö ketjusta vinkkejä hyviin joulutuoksuihin tuoksukynttilöissä? Esim. Yankee Candle -merkillä on useita tuoksuja, mutta mietin kuinka hyviä ne ovat ja olisiko muitakin vaihtoehtoja, kenties jopa kotimaisia?

Tuoksukynttilöistä tulee päänsärky ja migreeni. Ethän halua vieraiden alkavan voimaan pahoin ja oksentelemaan. Mikä kauhea sotku tulee kun matot oksennuksesta ja sohva. Haju herkät pitää osata myös huomioida se kuuluu hyviin tapoihin. Vaikka itse pitäisi tuoksu kynttilöistä niin toisille niistä aiheutuu haittaa. Eikö niin että huomioidaan myös haju herkät ihmiset.

Joo, tiedän, ettei näiden trollien kommentteihin pitäisi vastata, mutta alkoi niin huvittaa... Mää niin haluaisin nähdä, kun meidän talosta naapurit soittaisivat ovikelloa ja tulisivat meille oksentelemaan, kun mää poltan tuoksukynttilää: "shulla on täällä kivat meiningit" :D Mielikuva on aivan liian hauska. :D

Kiitos päivän nauruista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10203/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The BOSS (naisten) Scent -tuoksut ja aivan jokainen niistä! Uskomattomia, huumaavia, raikkaita, syviä, mausteisia, kevyitä.. Vuorottelen tuoksuja fiiliksen mukaan, omistan 4 erilaista The Scent -tuoksua ja miehellä on myös miesten tuoksu The Scent.

Vierailija
10204/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The BOSS (naisten) Scent -tuoksut ja aivan jokainen niistä! Uskomattomia, huumaavia, raikkaita, syviä, mausteisia, kevyitä.. Vuorottelen tuoksuja fiiliksen mukaan, omistan 4 erilaista The Scent -tuoksua ja miehellä on myös miesten tuoksu The Scent.

Private Accord on kyllä herkullinen kaakaopuuterinen tuoksu, olen menneellä viikolla suihkauttanut sitä moneen otteeseen nukkumaan mennessäni. Tulee nuuskittua ranteita jokusenkin kerran ennen nukahtamista, kun se on niin addiktoivaa. :D Kesto nyt voisi olla parempikin, siis päiväkäytössä, mutta ei tuoksun lisäys päivän mittaan mitenkään vaikealta tunnu. Se alkuperäinen The Scent For Her (edp?) on myös hyvä, vaikka en ole sitä koskaan omistanutkaan.

Vierailija
10205/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se alkuperäinen The Scent For Her (edp?) on myös hyvä, vaikka en ole sitä koskaan omistanutkaan.

Minulla on ties monesko pullo! Tykkään siitä kovasti, sillä se ei ärsytä kanssakulkijoita ja tuoksuyliherkkiä. Aivan fantastinen myös arkikäyttöön. 👍

Vierailija
10206/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän Jean-Charles Boussaun OMRE ROSE ta. Todella kiehtova tuoksu. Ei hyökkää.

Vierailija
10207/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serge Lutens, Muscs Koublai Khan. Fragrantican arviot olivat joskus ratkiriemukkaita.

Kävipä kerran näin. Olin tilannut tästä näytteen jota kokeilin iltapäivällä. Tässä kohtia ei tarvitse ensivaikutelmia kuvailla, mennään suoraan loppuvaikutelmiin.

Heräsin aamuyöllä, tunne välitön paniikki ja varmuus että vieras pahantahtoinen mies on pimeässä makuuhuoneessani. Pystyin haistamaan hänet ja tuoksu oli pelottava. Makasin hiljaa, pitäisikö vetää peitto suojaksi, liikkua, pitäisikö rynnätä valokatkaisijalle vai tehdä harhautus ja sitten syöksyä ovelle? Syöksyin valokatkaisijalle. Ei ketään missään. Vain omasta käsivarresta leijuva eläimellinen ihmiskehon tuoksu...

Tämäkin on omassa lajissaan riemukas arvio. :D Muistan itse nauraneeni Fragrantican arvioille Zoologistin Tyrannosaurus Rexistä vedet silmissä. Värikkäät arviot ovat tämän harrasteen parhaimpia sivujuonteita. 

Ilahdutin itseäni ja tilasin näytteet kuuluisista, isoista ja vahvoista hajuvesistä. Erityisen hauskaa on, että joukossa onkin tuo mahtava mongolisoturi, en vaan heti yhdistänyt tätä nimitystä viralliseen nimeen.

Indult - Tihota

Tom Ford - Lost Cherry

Montale - Dark Vanilla

Montale - Red Aoud

Montale - Vanille Absolu

Huomaako mistään, että rakastan tummia, mausteisia, vaniljaisia ja isoja tuoksuja? Saa olla kummallinenkin, täällä kotona ei yhtään haittaa. 

Montaleista en tiedä vielä juuri mitään, mutta olen tykännyt Dark Aodista, joten tätä taloa haluan tutkia enemmänkin. Valinnanvaraahan piisaa. 

Oletko aiemmin tutustunut T-Rexiin? Mulla ei riitä elinvuodet käyttämään 2 ml:n näytettä loppuun, annostelu on aavistus hitusesta. :D En uskaltautunut edes yhteen suihkaisuun (säälin ks-miestä), joten tökkäsin sitä sormella polvitaipeisiin ja navan seutuun. Elämys tosiaan, kuten MKK:kin, joka ei täällä ole lainkaan pahantahtoinen mongolisoturi, vaan himokas sellainen valmiina reippaaseen ulkoilmaseksiin parin viikon jurttaelämän jälkeen, ehkä hevosen selässä.

Vierailija
10208/19543 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotteko anteeksi jos kysyn vähän aiheen vierestä ja osaisitteko jopa auttaa? Tilasin Arketista muutaman vaatteen kesällä ja ne tuoksuvat taivaallisilta. Tai tuoksuivat, tuoksu hävisi pesussa. Vain kotiverkkarihousut ovat vielä pesemättä ja niissä tuo taivaallinen tuoksu on säilynyt. Meilasin asiakaspalveluun ja kysyin saako tuoksua pullossa. Asiakaspalvelu ei tiennyt millä vaatteet oli hajustettu eikä osannut auttaa. Arketilla on pari tuoksua myynnissä mutta kuvaukset eivät vastaa vaatteiden tuoksua.

Voisi ajatella, että vaatteet olisivat olleet jollain henkilöllä sovitettavina ja tuoksu olisi tarttunut häneltä mutta tilasin neljä vaatetta ja kaikki oli pakattu yksitellen muovipusseihin. Tuoksu on siis alkuperäinen.

Mitä voin tehdä saadakseni tuoksun selville? Olen jo kehittänyt tästä pikku pakkomielteen ja suunnittelen matkaa Tukholmaan, kohteena Arketin liike tietenkin. :-D Auttakaa tuoksusalapoliisit!

Vierailija
10209/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Indult - Tihota

Tom Ford - Lost Cherry

Montale - Dark Vanilla

Montale - Red Aoud

Montale - Vanille Absolu

Oletko aiemmin tutustunut T-Rexiin? Mulla ei riitä elinvuodet käyttämään 2 ml:n näytettä loppuun, annostelu on aavistus hitusesta. :D En uskaltautunut edes yhteen suihkaisuun (säälin ks-miestä), joten tökkäsin sitä sormella polvitaipeisiin ja navan seutuun. Elämys tosiaan, kuten MKK:kin, joka ei täällä ole lainkaan pahantahtoinen mongolisoturi, vaan himokas sellainen valmiina reippaaseen ulkoilmaseksiin parin viikon jurttaelämän jälkeen, ehkä hevosen selässä.

Juu, kyllä on T-Rex ennestään tuttu, siksi kirjoitinkin perään että varakpl. :) Minulle T-Rex ei ole liian suuri tuoksuna. Hajuaistini ei ole yhtä tarkka tai vahva kuin joillain teillä täällä (jossain määrin varmaan surkastunut, ymmärrätte varmasti suruni siitä) ja siksikin haen noita elämää suurempia tuoksuja. Vähän itse asiassa petyin ensimmäisen kerran T-Rexiä nuuhkaistessani, ei mennyt taju eikä maailma revennyt. :D Mutta on se vahva. Säilytän näytepullojani pienessä peltipurkissa. Kuukausiin en ole T-Rexiä suihkaissut, silti se karjaisee aina kun purkin avaa. Tänään on niin tympeä työpäivä etätoimistossani, että laitoin taas tätä ihastuttavan kummallista tuoksua ja heti on parempi tunne. 

Vierailija
10210/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Indult - Tihota

Tom Ford - Lost Cherry

Montale - Dark Vanilla

Montale - Red Aoud

Montale - Vanille Absolu

Mistähän tuosta T Rexistä saisi näytteen järkevimmin tilattua?

Vierailija
10211/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan ja tietääkö vastaavaa tuoksua? Valmistus lopetettu!

Jean D'albret Princess.

Oli aivan ihana♥️

Vierailija
10212/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksyn tullen käyttöön ovat päässeet Muglerin Aura Sensuelle (tämä oli blindbuy, ja ihan ok sellainen), ja Moschinon Toy 2. Jostain syystä minulle tuo Toy 2 ei toimi muulloin kuin syksyisin. Se on mukava ja helppo tuoksu toimistolle, eikä häiritse ketään, tunnen tuoksuvani puhtaalta. Talvella varmaan käytän taas lähes ainoastaan Le Couventin Tinharea. Se oli tuoksu josta sain Kicksistä aikanaan näytteen, ja en oikein tiennyt mitä ajatella. Huomasin tarttuvani näytteeseen jatkuvasti, ja nuuskivani sitä. Minulle tuoksu oli omituinen, mutta kuten yleensä kaiken itselleni oudon kanssa, rakastuin palavasti. Kaipaisin muillekin vuodenajoille tuoksua joka herättää yhtä paljon mielihyvää kuin Tinhare, mutta ehkä joskus vielä löydänkin.

Vierailija
10213/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma tangotyttö kirjoitti:

pidän Jean-Charles Boussaun OMRE ROSE ta. Todella kiehtova tuoksu. Ei hyökkää.

Ombre Rose on myös minun suosikki mutta mistä sitä oikein saa nykyisin?? En ole aikoihin nähnyt sitä missään myytävänä.

Vierailija
10214/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikoina on tullut osteltua enemmän tuoksuja kuin yleensä. Ostin Notinon aleista uuden Eclat d'Arpegen edellisen tilalle ja kauan harkitsemani Maison Margielan Flower Marketin. Näiden lisäksi menin hankkimaan pitkään kiinnostaneen Penhaligon'sin 10ml kokeilusetin, josta löytyvät Empressa, The Favourite ja Luna.

The Favourite vaikutti nuottien perusteella sellaiselta josta tykkäisin kovasti, mutta alun kukkaisuus ja puuterisuus vaihtuu omassa nenässä nopeasti Fragranticassa mainituksi metallin ja tillin hajuksi... No ehkä sen voi kerrostamalla käyttää loppuun :D

Empressa on vähän kuin aikuisempi/vanhanaikaisempi versio teininä käyttämästäni Miss Dior Cheriestä. Tuoksu on ehkä ns. hajuvesimäisempi kuin mitä olen tottunut käyttämään, mutta varsin miellyttävä ainakin kevyesti käytettynä.

Luna kiinnosti näistä kolmesta kaikkein eniten ja se sopi yllättävän hyvin kylmään syksyaamuun. Alun sitrustuoksu muuttuu miellyttävän kevyeksi katajan ja ruusun tuoksuksi ja on mielestäni ehkä hieman maskuliinisempi kuin esim. pullon perusteella odotin (vaikka kyseessä onkin unisex-tuoksu).

Vierailija
10215/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Indult - Tihota

Tom Ford - Lost Cherry

Montale - Dark Vanilla

Montale - Red Aoud

Montale - Vanille Absolu

Mistähän tuosta T Rexistä saisi näytteen järkevimmin tilattua?

Hmm, järkevä on aika monitulkintainen määritelmä...edullisesti sen saa esim täältä

https://lulua.pl/en/manufacturer/zoologist-en/

Vierailija
10216/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ja iltakäytössä:

Thierry Mugler: Angel for men

Viktor&Rolf: Spicbomb

Kesä ja kasuaalimpi käyttö:

Kenzo: L'eau par Kenzo 2 for men

Boss Orange for men

Vierailija
10217/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt syksyn tullen käyttöön ovat päässeet Muglerin Aura Sensuelle (tämä oli blindbuy, ja ihan ok sellainen), ja Moschinon Toy 2. Jostain syystä minulle tuo Toy 2 ei toimi muulloin kuin syksyisin. Se on mukava ja helppo tuoksu toimistolle, eikä häiritse ketään, tunnen tuoksuvani puhtaalta. Talvella varmaan käytän taas lähes ainoastaan Le Couventin Tinharea. Se oli tuoksu josta sain Kicksistä aikanaan näytteen, ja en oikein tiennyt mitä ajatella. Huomasin tarttuvani näytteeseen jatkuvasti, ja nuuskivani sitä. Minulle tuoksu oli omituinen, mutta kuten yleensä kaiken itselleni oudon kanssa, rakastuin palavasti. Kaipaisin muillekin vuodenajoille tuoksua joka herättää yhtä paljon mielihyvää kuin Tinhare, mutta ehkä joskus vielä löydänkin.

Olen harkinnut Tinharen ostoa, miten paljon se muistuttaa Baccarat Rouge 540:iä? Kuullut että olisi samantyyppinen tuoksu. Minulla on kuitenkin niin paljon BR 540 tuoksumaailman tuoksuja, että en haluaisi yhtä lisää. Samasta sarjasta hankin Hattain, jota voin lämpimästi suositella. Upea, erikoinen tuoksu sekin.

Vierailija
10218/19543 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin muutaman näytteen paikallisesta liikkeestä, joista saan alennuskupongin sitten, jos ostan jotain... nämä ovat olleet aika kauan testauslistalla. 

- L'Orchestre Parfum: Piano Santal ja Ambre Cello. Täytyyhän sitä musiikin ystävänä kokeilla näitä! :D 

- Bogue Profumo: Maai ja Mem. Boguen tuoksuista on niin hiuksia nostattavia kuvauksia, että on pakko. 

- Les Indemodables: Iris Perle. 

Sekä 50% alesta pienen pullon Atelier Colognen Rose Anonymea. Se on pehmeän miellyttävä ruusu-oud-patsuli, johon poikkeuksellisesti ihastuin. Ruusu-oud ja ruusu-patsuli eivät yleensä kuulu suosikkinuotteihini, mutta se poikkeus kai vahvistaa säännön. N50

Vierailija
10219/19543 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut Tinharen ostoa, miten paljon se muistuttaa Baccarat Rouge 540:iä? Kuullut että olisi samantyyppinen tuoksu. Minulla on kuitenkin niin paljon BR 540 tuoksumaailman tuoksuja, että en haluaisi yhtä lisää. Samasta sarjasta hankin Hattain, jota voin lämpimästi suositella. Upea, erikoinen tuoksu sekin.

En tiedä yhtään paljonko Tinhare muistuttaa BR540, en ole päässyt tuota legendaa koskaan haistelemaan.

Ensimmäinen ja ainoa signaturetuoksuni on tähän mennessä ollut Lolita Lempickan Lolita Lempicka, silloin joskus ysärillä kun se ilmestyi. Oli myös blindbuy ihan puhtaasti pullon takia, ja pidin tuoksusta valtavasti. Enää en kyseistä tuoksua voi käyttää, se vie minut tunnemuistoissa tuohon kammottavaan lukioikään, jolloin elämä oli yhtä turbulenssia. Ahdistun kun haistan kyseistä tuoksua. Olen kokeillut monia tuoksuja joissa on jotakin samaa, mm. Muglerin Alien (oli liian vahva jokapäiväiseen käyttöön) ja Herreran Good Girl, joka sekin tuntuu liian iltatuoksulta. Ja nyt kun Good Girliä illalla huvikseni suihkaisin, en tuntenut sitä enää lainkaan omakseni. Tinhare onneksi vielä tuntuu omalta, mutta nyt olen hukassa kun en tiedä edes minkä tyyppistä tuoksua etsisi. Onneksi nykyään saa noita näytteitä tilattua. Rakastan makeita tuoksuja, mutta samaan aikaan moni makea tuoksu tuntuu liian… nuorelta minulle. Minua ei yhtään häiritse että joku kuusikymppinen käyttää Escadan kausituoksuja, mutta itselleni näin nelikymppisenä ei tunnu luontevalta käyttää tuoksuja joita olisin käyttänyt parikymppisenä. Kummallista miten joku häiritsee itsellä, muilla ei yhtään.

Vierailija
10220/19543 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli äsken saunassa mieleen ajatus, että olisipa parfyymijoulu/adventtikalenteri. :D Vaikka minihajuvesiä tai sampleja susältävä! Pikaisella googlauksella en ainakaan löytänyt mitään ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän