Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19543)
Kommentoija 10213: parempi vaan ilmoittaa nämä muutamat häiriköt asiattomiksi. Tässä ketjussa sensurointi toimii hyvin ja kiusantekoviestit on poistettu nopeasti. 99% keskustelusta kun pysyy asiassa. Joku harmiton Mennen-mies tai "minä olen hajuherkkä" menevät siinä sivussa, mutta 5-vuotiaan lapsen eritetasolla olevat viestit kantsii vain ilmoittaa niin poistuvat.
Muutamia uusia lemppareita itsellä;
Tom Ford Metallique - raikas, makeahko kukkais/aldehyde tuoksu. Jotain hieman samaa kuin BR540:sessa. Ihana!
Montale Intense Cafe & Arabian Tonka - Vau, vau, vau! Oud/ruusu/vanilja tuoksuja molemmat. Toooodella beast mode tuoksuja eli pysyy iholla todella kauan. Sopii kylmiin ilmoihin.
Mont Blanc Signature - pehmeä, naisellinen kukkaistuoksu. Näen, että tämä sopisi todella hyvin esim morsiammelle tuoksuksi.
Tykkäättekö te yhdistellä ja kerrostaa tuoksuja eli layering perfumes? Onko lemppari yhdistelmiä? Itse yhdistän esim MFK BR540 & Montale Intense Cafe, Dior Hypnotic Poison & Tom Ford Metallique yhteen. :)
Vierailija kirjoitti:
Tykkäättekö te yhdistellä ja kerrostaa tuoksuja eli layering perfumes? Onko lemppari yhdistelmiä? Itse yhdistän esim MFK BR540 & Montale Intense Cafe, Dior Hypnotic Poison & Tom Ford Metallique yhteen. :)
Haluaisin oppia tässä paremmaksi. Mikään kokeiluistani ei ole ihan säväyttänyt, lopputulos on ollut jokseenkin "ok, mutta itse asiassa kumpikin näistä tuoksuu paremmalle yksinään" :D Sinänsä arvostan, että tuoksu itsessään on jo valmis, enkä yleensä niin välitä hankkia kahta kerrostettavaksi luotua tuoksua saadakseni yhden hyvän. Mutta uskon myös, että kaksi jo entuudestaan upeaa ja täydellistä voisi tosiaan yhdessä olla jotain aivan ihmeellistä, kunhan siis löytäisin oikeat yhdistelmät. Kiitos noista vinkeistä!
Nyt kun joulu on lähestymässä (meille joulufaneille se lähestyy jo nyt) niin pohdin löytyisikö ketjusta vinkkejä hyviin joulutuoksuihin tuoksukynttilöissä? Esim. Yankee Candle -merkillä on useita tuoksuja, mutta mietin kuinka hyviä ne ovat ja olisiko muitakin vaihtoehtoja, kenties jopa kotimaisia?
Osaisiko joku suositella paikkaa, mistä saisi parhaimpaan hintaan Imaginary Authorsin näytesetin Short Story Collectionin?
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku suositella paikkaa, mistä saisi parhaimpaan hintaan Imaginary Authorsin näytesetin Short Story Collectionin?
Mun mielestä hinnoissa ei juurikaan ole eroa, viitisenkymppiä saa maksaa joka tapauksessa. Omani on Aus Liebeltä, jossa näytteet eivät ole valittavissa.
Tykkään Beautiful tuoksusta, on vain kovin kallis omalle kukkarolle.
Samoin pidän L'Air du Temps ja Tommy girl.
Mitä mieltä tämän ketjun asiantuntijat ovat näistä tuoksuista?
Oletteko tilanneet tuoksuja netistä coolshopista? Olisiko kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tilanneet tuoksuja netistä coolshopista? Olisiko kokemuksia?
Olen tilannut pari kertaa ja kaikki toimi ihan ok. Kiva, että hinnoissa on jo mukana postikulut, niin ei tarvi niiden määrää arpoa. Niillä on aika rajattu määrä tuoksuja mutta esim. Van Cleef & Arpelsia on yllättävän monipuolisesti. Saisivat tosin pitää koko valikoimaa paremmin ajan tasalla. Monien tuoksujen kohdalla on jo tosi kauan lukenut, että niitä on tilattu mutta ei tiedetä varastoonsaapumispäivää ja kyseessä on tuoksu, minkä valmistus on lopetettu eli ei niitä tule enää ikinä Coolshoppiinkaan.
Kuka tykkää miesten tuoksuista?
Mulla on semmoinen "vaiva", että en pysty käyttämään samaa tuoksua pitkään. Kun pullo loppuu ja on aika ostaa uusi (käytän vain yhtä kerrallaan), valitsen aina jonkun toisen edellisen tilalle. Jokainen tuoksu liittyy niin voimakkaasti kyseiseen elämänvaiheeseen ja tuo aina mieleen muistot siitä. Onko muilla samaa?
Viimemmäksi ostin Gucci Flora Gorgeous Gardenia edp:n (se läpinäkymätön pinkki pullo) ja olen hämmästynyt, koska ekaa kertaa ikinä tuoksu haihtuu olemattomiin hirmu lyhyessä ajassa! Yleensä tuoksu on jäänyt viipyilemään iholle niin että sen haistaa vielä illallakin, mutta tämä jostain syystä ei. Laimenee ja vaimenee todella, todella nopeasti. Ihan muutamissa tunneissa. Tekstiilissä pysyy hieman pidempään, mutta tuntuu silti jotenkin turhalta koko tuoksu, kun sitä ei itse oikeastaan suihkautuksen jälkeen enää haista! Koskaan aiemmin ei ole tapahtunut tällaista.
Ihana tuoksu muuten, kerta kaikkiaan mehevän kukkaisen makea.
Muilla vastaavaa kokemusta tästä?
Uuden miesystävän kylpyhuoneen kaappi on oikea aarreaitta :)
Unisex-tuoksuista otin juuri käyttöön Armani Priven Myrrhe Imperialin. Aivan sairaan hyvä unisex-tuoksu, vaikka ehkä enemmän miehille. Älyttömän lämmin, pehmeä ja jotenkin vain äärimmäisen ylellinen.
Miehinen tuoksu vie uudelle levelille kirjoitti:
Minä pidän useista "maskuliinisista" tai unisex-tuoksuista. Olen aika naisellisen näköinen täti-ihminen. Ja tuoksun röyhkeästi ties mille nahalle ja piisamille.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Beautiful tuoksusta, on vain kovin kallis omalle kukkarolle.
Samoin pidän L'Air du Temps ja Tommy girl.
Mitä mieltä tämän ketjun asiantuntijat ovat näistä tuoksuista?
En ole asiantuntija, mutta tuoksufani ja näistä osaan kommentoida vain L'Air du Tempsia. Sain sitä kerran lahjaksi ja vaikka pullo, nimi jne ovat hurmaavia.. itse tuoksu ei ole mieleeni. Se on se kukkaisuus, mikä tökkii omissa hajuhermoissani ihan liikaa. Jostain syystä kovin kukkeat tuoksut saavat pääni kipeäksi tai äkäiseksi, poislukien ruusu, jota rakastan.
Mutta jos tuoksua pitäisi kuvailla jotenkin niin se on iloinen, kepeä, hyyyyvin naisellinen ja todella kukkea.
Vierailija kirjoitti:
Miehinen tuoksu vie uudelle levelille kirjoitti:
Minä pidän useista "maskuliinisista" tai unisex-tuoksuista. Olen aika naisellisen näköinen täti-ihminen. Ja tuoksun röyhkeästi ties mille nahalle ja piisamille.
Täällä toinen, tyylillisesti värikäs ja liehuva. Tuoksuina majavan perskarvat ja mongolisoturit ovat täysin ok ja toivottavia.
Mikä tuo mongolisoturi on virallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Serge Lutens, Muscs Koublai Khan. Fragrantican arviot olivat joskus ratkiriemukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia syystuoksuja teillä on?
Dior Addict
Prada Candy
Kilian Love
Xerjoff Lira
Profumum Roma Vanitas
Olen makeiden gourmand-tuoksujen ja vaniljan ystävä.
Uskomatonta, mulla aivan sama lista! Just aamulla loppui Pradan Candy. Ainut mikä puuttuu itseltäni on Xerjoff Lira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serge Lutens, Muscs Koublai Khan. Fragrantican arviot olivat joskus ratkiriemukkaita.
Kävipä kerran näin. Olin tilannut tästä näytteen jota kokeilin iltapäivällä. Tässä kohtia ei tarvitse ensivaikutelmia kuvailla, mennään suoraan loppuvaikutelmiin.
Heräsin aamuyöllä, tunne välitön paniikki ja varmuus että vieras pahantahtoinen mies on pimeässä makuuhuoneessani. Pystyin haistamaan hänet ja tuoksu oli pelottava. Makasin hiljaa, pitäisikö vetää peitto suojaksi, liikkua, pitäisikö rynnätä valokatkaisijalle vai tehdä harhautus ja sitten syöksyä ovelle? Syöksyin valokatkaisijalle. Ei ketään missään. Vain omasta käsivarresta leijuva eläimellinen ihmiskehon tuoksu...
Vitsisi olla vanha.
https://www.fragrantica.com/perfume/UFO-Parfums/Anal-66859.html