Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19262)

Vierailija
81/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Rakastan sitruunaista Jickyä, se oli myös nuoren Brigitte Bardotin suosikkutuoksu.

Jicky on kuin puhtaampi Shalimar, ilman sitä itämaista vanilja-eksotiikkaa. Muistan lukeneeni että Shalimar olisi syntynyt siitä kun joku lorautti vaniljaa ja jotain muuta Jickyyn.

Valitettavasti L'Heure Bleue tuoksuu liian tunkkaisen tätimäiseltä minulla. Sellainen kun kaivaisi vanhan mummon vaatehuonetta johon ei ole koskettu sitten 80-luvun. Liian orvokkinen tai jotain :))

Samsara edt sopii ystävättärelleni hyvin, hän on horoskoopiltaan oinas, jotenkin tuo punainen tuoksu lisää vaan jollain tapaa sitä "oinasvaikutusta".

Jos L'Heure Bleue jollain tapaa viehättää mutta on omaan nenään turhan vanhanaikainen, niin Guerlainilta löytyy Aprés L'Onde ja L'Heure De Nuit jotka on samankaltaisia muttei aiheuta tuota "vanha" -fiilistä. Saattavat olla jopa L'Heure Bleun innoittamia muunneltuja kevyempiä versioita.

Après L'Ondée on muistaakseni varsin vihreä ja ei-makea tuoksu, nimen mukaan, tarkoittaa sateen jälkeen ja siinä tuoksuu ruoho. En ole haistanut tätä sitten 80-luvun, niin muistot voivat olla jo vääristyneet, pahoittelen, jos menee pieleen. Jicky on myös ei-makea, mutta kummatkin ovat aika voimakkaita, kuten kaikki Guerlainin tuoksut minusta. Hyviä kyllä mielestäni suurin osa. Nahema, Shalimar ja Parure ovat ainoat, joista en pitänyt. Nykyään on tosin tullut paljon uusia, joista en tiedä mitään.

/48

Vierailija
82/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sentään mullakin vaikkei Firenzeen pääse. Illalla menossa laivalle, pääsee tutkimaan kaikki syksyn uutuudet jotka sinne on ilmestyneet. Harvemmin enää ihan uutuuksista löytyy täysosumia, mutta ei voi tietää. En suuremmin tykkää nykyisistä YSL:n tuoksuista, enkä omista muuta kuin (vintage!) Opiumin, mutta nyt kiinnostaa kokeilla uusin eli YSL Free.

Onko kukaan muu vielä nuuhkinut sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin ihan sekaisin parfyymi-klikkaus sivuston kesäalessa! Ei nyt sentään bankrotti tule mutta tilasin kuusi tuoksua vaikka tarkoitus oli etsiä korkeintaan kaksi ihanuutta kokoelmaani.

Mitä tilasit?

Dolce & Gabbana Pour Femme, Elie Saab Girl of Now, Paco Rabanne Olympea acqua, Prada Candy, Diorissimo ja Hugo Bossin The Scent.

Vau! Ei huonoja :-)

Kiitos 😊 Itse ostelen lähinnä näitä nykytuoksuja mutta on tosi mielenkiintoista katsoa tuoksujen saloihin perehtyneiden videoita, esimerkiksi Amy loves perfume hankkii huikeita hajuvesiä massiiviseen kokoelmaansa.

Vierailija
84/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Ah, person of culture..

Saisipa tuota vanhaa l'heure bleueta jostakin helposti.

Vanhat versiot mitsoukosta tuoksuu kuulemma kirjastolle, pölyisille kirjoille, onko joku päässyt haistamaan? Itse en ole koskaan tuoksutellut niitä vanhoja versioita.

Nämä ovat minun listaamiani. En ole käyttänyt tai ostanut mitään näistä aikoihin. 80-luvulla ostin ja kun loppuivat, en ostanut enää (astma), osaa ei enää saakaan. En tiennytkään, että L'Heure Bleuen koostumusta on muutettu, sääli. Johtunee uudistunnesta kemikaalisäädöksistä? Vai modernistamisyrityksestä saada nuorempia käyttäjiä?

Varmaan tuo yksi syy, ja siksi kun ne vanhimmat yli 80v fanikäyttäjät alkaa olla mullan alla -  ympäri maailman...

Vierailija
85/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta, jo neljä sivua asiallista keskustelua parfyymeistä, eikä vielä yksikään tuoksuyliherkkä ole tullut ketjuun kitisemään meistä haisuleista. Josku av jopa yllättää. Yhtään meikki- tai ihonhoitoketjua ei nimittäin ole ilman, että joku jo ensimmäisellä sivulla julistaa, ettei koskaan meikkaa tai käytä muuta kuin vettä ja juhlapäivinä tummelia.

Aloitusviesti taisi olla niin hyvin pohjustettu, ettei yliherkät vaivautuneet tänne enää nolaamaan itseään ; ))

Vierailija
86/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Ah, person of culture..

Vanhat versiot mitsoukosta tuoksuu kuulemma kirjastolle, pölyisille kirjoille, onko joku päässyt haistamaan? Itse en ole koskaan tuoksutellut niitä vanhoja versioita.

Nämä ovat minun listaamiani. En ole käyttänyt tai ostanut mitään näistä aikoihin. 80-luvulla ostin ja kun loppuivat, en ostanut enää (astma), osaa ei enää saakaan. En tiennytkään, että L'Heure Bleuen koostumusta on muutettu, sääli. Johtunee uudistunnesta kemikaalisäädöksistä? Vai modernistamisyrityksestä saada nuorempia käyttäjiä?

Varmaan tuo yksi syy, ja siksi kun ne vanhimmat yli 80v fanikäyttäjät alkaa olla mullan alla -  ympäri maailman...

Myös myskiä ja sivettiä ei saa enää käyttää aitona, ja esim. ambergris on nykyään vain löydettynä rannoilta, ja maksaa ihan järkyttävästi, sitä ei käytetä hinnan takia tavallisissa tuoksuissa enää.

Nuo aidot myskit, ambergrisit yms. teki paljon noille alkuperäisille tuoksuille.

Samoin iso osa tavistuoksuista diorit, chanelit yms. käyttää nykyään synteettisiä aineita (aldehydeja) aitojen tilalla, esim. todella harvat paikat käyttää edes aitoja ruusuabsoluutteja.

Siitä johtuu nuo erot, ja synteettiset lilialit sun muut tekee pientä "pierun" tuoksua noihin tavistuoksuihin.

Vierailija
87/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä miettii mitä raskaampia tuoksuja tulikaan käytettyä kun oli vielä teini, 80-luvun lopulla :D

Ainakin nämä: Balahe, Chanelin Coco, YSL Paris (tosin pidän edelleen tämän tuoksun EdP-versiosta kun siitä tulee mieleen eka Pariisin matka), ja Dynastia-Alexiksen eli Joan Collinsin Spectacular-tuoksu!

Vierailija
88/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narciso Rodriguez: For her. Tämä on suosikkini, nimenomaan vaaleanpunaisessa pullossa. Hurmaava kerrassaan. Escadan punaisessa pakkauksessa aikoinaan myyty sydämenmuotoinen pullo on myös tuoksu, joka ei ikinä unohdu. Sitä on vielä yksi avaamaton pakkaus hyllyssäni, vaikka sitä ei ole myyty enää aikoihin.

Lancomen Tresor meni piloille, kun sitä muutettiin. Nykyään aiheuttaa vain päänsäryn.

Tuo Escadan sydänpullo oli ihan paras tuoksu - raikas ja pirtsakka karkkituoksu, olen itsekin yrittänyt sitä ulkomailta etsiä, muttei sitä sitten kai enää tehdä lainkaan.

Tosi sääli... Miehet tykkäsivät tuosta tuoksusta myös tosi paljon  -  nuuhkivat aina nenä pitkänä mun perässä. =)

Vierailija
89/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Ah, person of culture..

Aika hölmöä, jos näin on. En usko että  keskivertonuoret noista "mummotuoksuista" innostuvat ja nuo muutetut tuoksut karkottavat tuoksufanitkin ostajakunnasta. Shalimaristakin on nähty eri versioita, tekisivät samaan tapaan niistä sitten nuorisoversioita ja jättäisivät alkuperäiset rauhaan.Tuottaisivat mieluummin alkuperäisiä vaikka vähän pienempinä erinä harrastajille.

Vierailija
90/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja. 

Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte). 

Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.

Legendaariset: Anais Anais on taattu tuoksu ihanasta kukkaistuoksusta pitävälle. Samoin Nina Ricci L'Air du Temps EdT tuoksu on aivan lumoava kukkaistuoksu.

Vierailija
91/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku suositella hyviä niche merkkejä? Esim onko jollakin kokemusta histoires de parfums, frederic mallesta tai mancerasta?

Vierailija
92/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlain:

Mitsouko

L'Heure Bleue

Liu

Ah, person of culture..

Aika hölmöä, jos näin on. En usko että  keskivertonuoret noista "mummotuoksuista" innostuvat ja nuo muutetut tuoksut karkottavat tuoksufanitkin ostajakunnasta. Shalimaristakin on nähty eri versioita, tekisivät samaan tapaan niistä sitten nuorisoversioita ja jättäisivät alkuperäiset rauhaan.Tuottaisivat mieluummin alkuperäisiä vaikka vähän pienempinä erinä harrastajille.

Iso osa noista tavistuoksutaloista on myyty isoille konserneille (mm. lvmh), ei niillä ole varaa tuottaa niitä alkuperäisinä, se tulee liian kalliiksi, pienet erät ja aidot aineet.

Ne tavallaan tuhosivat oikean luksusbisneksen, ihan tarkoituksella, koska keskiluokka ostaa enemmän.

Vierailija
93/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja. 

Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte). 

Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.

Legendaariset: Anais Anais on taattu tuoksu ihanasta kukkaistuoksusta pitävälle. Samoin Nina Ricci L'Air du Temps EdT tuoksu on aivan lumoava kukkaistuoksu.

Kiitos vastauksesta. Olen pistänyt kaikki ehdotukset ylös. Ehkä nappaan tyttären mukaan ja lähden vähän hajuvesiostoksille. 

Vierailija
94/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku suositella hyviä niche merkkejä? Esim onko jollakin kokemusta histoires de parfums, frederic mallesta tai mancerasta?

On kyllä, suosittelen ostamaan näytteitä noilta.

Siitä tallinnan erikoisliikkeestä saa näytteitä monilta nichemerkeiltä, kunhan käy vaan kysymässä. Esim. joku kilian varmaan kiinnostaa monia, ja siellä on helppo käydä, jos käy muutenkin tallinnassa joskus.

Vierailija
95/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tilata niin että ei tarvitse miettiä tulleja ja alveja? EU-onlinemyymälä pitäisi siis olla.

Vierailija
96/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Biogiottilla oli ennen ihana tuoksu, ei ollut "Laura". Olisiko ollut pelkkä Biogiotti. Sitä mainostettiin muistaakseni "valkoisten kukkien tuoksuja".

Oli lempparini silloin, olisi vieläkin suosikkejani jos saisi samaa tuoksua.

Voisiko olla Emotion?

https://www.fragrantica.com/perfume/Laura-Biagiotti/Emotion-1884.html

Minäkin tykkäsin tuosta valtavasti, ja näköjään moni muukin Fragrantican arvostelupisteiden perusteella.

Vierailija
97/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Olen pistänyt kaikki ehdotukset ylös. Ehkä nappaan tyttären mukaan ja lähden vähän hajuvesiostoksille. 

Tuo Anais Anais ainakin on aivan kauhea. Ei todellakaan lempeä.

Vierailija
98/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta kiinnostuneille tuoksualoittelijoille suosittelen Luckyscent-nettikauppaa. Siellä on hyvät valikoimat nichetuoksuja, joita saa myös 0,7ml sampleina. Niitä on hyvä ottaa kokeiluun vaikka useita erilaisia ja tuoksutella minkä tyyppisistä pitää.

Vierailija
99/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narciso Rodriguez: For her. Tämä on suosikkini, nimenomaan vaaleanpunaisessa pullossa. Hurmaava kerrassaan. Escadan punaisessa pakkauksessa aikoinaan myyty sydämenmuotoinen pullo on myös tuoksu, joka ei ikinä unohdu. Sitä on vielä yksi avaamaton pakkaus hyllyssäni, vaikka sitä ei ole myyty enää aikoihin.

Lancomen Tresor meni piloille, kun sitä muutettiin. Nykyään aiheuttaa vain päänsäryn.

Tuo Escadan sydänpullo oli ihan paras tuoksu - raikas ja pirtsakka karkkituoksu, olen itsekin yrittänyt sitä ulkomailta etsiä, muttei sitä sitten kai enää tehdä lainkaan.

Tosi sääli... Miehet tykkäsivät tuosta tuoksusta myös tosi paljon  -  nuuhkivat aina nenä pitkänä mun perässä. =)

Escada Collection, oli tuon tuoksun nimi joka lopetettiin! Minulla on sitä vielä ihan pikkuisen pullon pohjalla. Siinä on kaikkea sopivasti, eli pehmeää makeutta, pehmeää kukkaisuutta, hienovaraista mausteisuutta, ja lämpöä eli sopi syksyyn ja kevääseen erityisesti. Suli ihoon kuin voide, koostumuskin oli hintavan oloinen aidon tuntoinen aavistuksen öljymäinen.

Vierailija
100/19262 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli se Escada Collection EDP ja se oli näistä se makein

https://i.pinimg.com/originals/48/da/91/48da9189e59b92462c072c9fabfce19…

Siitä tuli muutamia juhlaversioita erilaisissa paketeissa, ja niissä pulloissa oli mm. samettipintaa ja strasseja.

Sitten oli tämä Escada by Margaretha Ley EDP. oli pitempään saatavilla ja kuului vakivalikoimaan aika kauan muttei enää. Kukkaisempi eikä yhtä makea kuin tuo edellinen

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41wMflT5IVL.jpg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi