Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Kathy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun parfyymin nimi ja luonne eivät mätsää:
Lancôme Pôeme - kaunis nimi ja klassikkotuoksu, mutta ei mitenkään runollinen vaan enemmän sellainen bisnesnaisen tuoksu, mielestäni
Agent Provocateur Fatale Pink - kevyt, raikas kukkaishedelmäinen kevät-kesätuoksu, ei mitään fataalia
Nuo AP Fatale-versiot ovat aivan saman tuoksuisia kuin monet Victoria's Secretin bodysuihkeet mutta yllätys vaan se että ne edullisemmat VS:t pysyy paremmin vartalolla kuin yksikään AP Fatale : )
Alusvaatefirmoja molemmat, joten varmaan tulee alkkarit ja tuoksut samalta tehtaalta mutta VS pistää niihin enemmän jenkkifirmana rahaa ja vaatii rahoille vastinetta eli laatua (kuten jenkit aina tekee), kuin brittifirma AP. AP:lla on ylihintaisia läpinäkyviä tyllirintsikoita, jotkut maksavat monta sataa, monet pikkarit puoli toista sataa, silti hajuvedet ovat halvalla tehdyn oloisia, myös.
Olen viimeksi käynyt Jenkeissä 2016 (muistan hyvin kun päätin että Trumpin aikana en aio sinne matkustaa) ja viimeisellä reissullani ostin Victoria's Secretin vartalovoiteen sekä bodytuoksun. Molempia on vielä jäljellä ja kummankaan tuoksu ei ole pilaantunut vaikka säilytän niitä WC:ssä (ei kylpyhuone). Täytyy sanoa että ovat kyllä hyvää laatua vaikka eivät olleet hinnalla pilatut, yleensä rasva kuin rasva alkaa tuoksua härskiltä muutaman vuoden jälkeen, samoin hajuvedet muuttuvat pahanhajuisiksi ja siirrän ne vessatuoksuiksi. Kun koronasta päästään niin voisi taas alkaa suunnitella retkeä rapakon taa, mutta siihenkin voi mennä vielä aika pitkä aika...
Sieluntoveri?! :D Minäkin kävin Jenkkilässä viimeksi 2016 ja tosiaan päätin samaa ettei Trumpin aikana viitsi sinne mennä, kun taas mm. Obaman aikaan kävin monta kertaa ja eri puolilla maata oli niin mahtavan hyvä ilmapiiri niinä aikoina, moni tuttu siellä sanoi että se meni ihan pilalle Trumpin aikana. :(
Ostin myös VS-tuoksuja ja vartalovoiteita ja ne on edelleen todella hyvän tuoksuisia eikä väljähtyneet yhtään. Cover Girlin ja Almayn ripsareita hamstrailen sieltä aina myös :)
Nythän noita VS-tuoksuja ja muuta saa Notinolta. Oliko Hgin Forumissa vielä VS-liike?
Hei, hauska lukea noin samanlaisia ajatuksia kuin itsellä. 😊 Kävin Forumissa viimeksi syksyllä ja muistelen että liike olisi vielä ollut paikoilleen. Joskus olen tosiaan laivoillakin noihin VS:n tuotteisiin törmännyt, ei tosin ole silloin ollut tarvetta täydentää varastoja.
Ja Sur de Nil, ei kannata lannistua alapeukuista, niitä vauvapalstalla riittää. Jatka samaan malliin. Itsekin poistuin palstalta joksikin aikaa kun alkoi ärsyttämään nuo kehoitukset "poistu" ja "tämä on hyvän mielen ketju" koska joku joka oli ylentänyt itsensä pomoksi ei yhtään kestänyt eriäviä mielipiteitä. Se ettei aina ole samaa mieltä enemmistön kanssa ei mielestäni ole kuitenkaan riidan haastamista. Toki provoilijat ja mennenmies ovat asia erikseen mutta ne kommentit on helppo ohittaa. Vaikka täytyy myöntää että mennenmies on saanut joskus hymynkin huulilleni.
Joo, ja joskus olen unohtanut laittaa nimimerkin...en tiedä jos joku tunnistaa...
Anteeksi Sur le Nil, tuli kirjoitusvirhe nimimerkkiisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin hobbarista D&G onen edullisesti.
Tämä on mun lempituoksu ja olen useasti ostanut, mutta nyt muutaman kuukaiden päästä tuoksu on muuttunut tunkkaiseksi.
Onko muilla kokemuksia hobby hallin tuoksuista?
Voiko todella olla feikki!?
Maksoin hajuvedestä. 50e joten kova on hinta jos myyvät epäaitoja tuoksuja ☹️Etsi Youtubesta videoita, joissa aitoa verrataan feikkiin.
Mulla on tullut mieleen, että rikollisuutta on nykyään niin paljon, että onhan se melkoinen riski tilata tuntemattomalta kaupalta maasta jonka kieltä ei ymmärrä postitse paketissa putkia, joissa pitäisi olla hajuvesiä.Kuljetusfirmoja on matkalla useampi. Jos saat käteesi peukaloidun paketin, alkaa hahmottua, mitä luottamus tarkoittaa. Sinä ilmoitat kauppaan että putket on hajalla. Kauppa vastaa että ehjänä ne lähti. Kuljetusfirmoissa kukaan ei tiedä mitään. Tiedätkö sinä, ettei juuri sinun nimissäsi matkaa paketissa vaikka huumeita?
Kertomukset paketista joka on muka matkustanut ympäri Eurooppaa pari kuukautta kuulostavat hyvin oudoilta.
Samoin tuo vastuun hajauttaminen.
Mistä me tiedämme, vartioidaanko paketteja koko ajan?
Ikävä kyllä veikkaan että sinisilmäisillä suomalaisilla on paljon yllätyksiä tiedossa, kun rajojen yli vapaasti liikkuva ammattirikollisuus alkaa toden teolla rehottaa.Rajatarkastuksista luopuminen on ollut EU:n typerimpiä mogia.
Nyt on korona. Osa kuljetusfirmoista laittaa lähetyksen karanteeniin suojellaakseen työntekijöitään. Vahingoittuneita paketteja ei kannata koskaan ottaa vastaan. Lähetille voi sanoa, ettei ota vastaan, kun on vahingoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun lempituoksu ja olen useasti ostanut, mutta nyt muutaman kuukaiden päästä tuoksu on muuttunut tunkkaiseksi.
Maksoin hajuvedestä. 50e joten kova on hinta jos myyvät epäaitoja tuoksuja ☹️Ne on uudistaneet sen D&G The Onen koostumuksen halvemman hajuiseksi, viime vuonna vissiin.
Monille tuoksuille käynyt samoin, L'oreal osti italialaismerkkejä, siksi Valentinon tuoksut meni pilalle. En ihmettelisi vaikka L'oreal olisi ostanut D&G:n tuoksut vaivihkaa.
L'oreal osti MAC-kosmetiikkamerkin, pilasin niiden aiemmin loistavat meikkitaiteilijoiden kehittämät pigmentit halvalla "marketti"töhnällä ja nosti hintoja, ja siksi ne luomivärit, puuterit ja huulipunat eivät enää pysy eikä näytä siisteiltä. Tyypillistä L'orealin toimintaa, heikentää laatua mutta kiskoa niistä korkeampaa hintaa! 😡 Lisäksi tekevät julmia eläinkokeita.
Sama kävi Nyxille, kun Loreal osti sen. Ennen iso 30g aurinkopuuteri kutistui 10g, mutta hinnat kolminkertaistuivat.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat teidän Kiirastortainne ja Pitkäperjantain tuoksut? Jotain dramaattisen melankolista, kenties mahtipontista?
Minulla oli tänään normaali työpäivä, joten en sen erikoisemmin tuoksua valinnut pääsiäiseen liittyen, vaan ihan fiilispohjalta. SOTD ollut JPG:n La Belle, kaipasin mehukkaan hedelmäistä, makeaa, positiivista, iloista tuoksua aamulla, kun väsytti. Huomiseksi olen menossa muualle viettämään pääsiäistä joten mukaan otettava tuoksu pitäisi valita jo nyt. Olen kallistumassa Versacen Crystal Noiriin tai Fendin Furiosaan. Palmusunnuntaille sitten jotain pehmeäpää ja keveämpää, esim. Valentinon Donna Aqua.
Palmusunnuntai oli kyllä jo viime viikolla...
Joo, eipä ole mitään melankolista tai mahtipontista vaan vietän ”keltasta viikkoa” ja tänään tuoksuna L’interdit , huomenna Chance Eau Vive - muita tän viikon tuoksuja L’Instant, Pure Gold, Parlez-Moi d’Amour Eau Fraiche, Baby Grace ja Baby Shampoo. Ensi viikoksi ajattelin vihreitä tuoksuja kuten Reflection, Beauty, Tendre Poison, Flower Market, Champs Elysees, Chloe, Anais Anais, Eden...Sitten on sinisten vuoro, sitten vaaleanpunaisten...😁 Mä siis näen tuoksut vahvasti väreinä ja käytän aina mielestäni saman värin eri sävyisiä tuoksuja yhden viikon aikana. Että sellanen hajuvesihullu täällä! 🤪
Hyvää pääsiäistä vaan kaikille! 🐣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Kuinka ollakaan, olen itse ihmetellyt samaa.
Eilen tai viime yönä oikeastaan mietin, että miksi vaivaudun kirjoittamaan kokemuksiani tänne. En minä siitä hyödy. Jos se ärsyttää muita, niin taidan lopetella.Eilen kirjoitin kokemukseni Elephantista. Siihen tuli oikein perusteellinen ihmettely, että onpas kummaa ja ehdotus että olen anostinen tai mikä lie.
Voisin kirjoittaa tähän pitkänkin lörinän jossa todistelen hajuaistini erinomaisuutta. Tai siteerata fragranticaa, jossa oli samansuuntaisia näkemyksiä kuin omani.En viitsi kumpaakaan. Ei kiinnosta.
Lopetan tämän ketjun seuraamisen ja palvelemisen tasan siihen, kun se alkaa
tuottaa pahaa mieltä.
Välillä olen nähnyt vaivaa antaakseni osuvan kuvauksen.
Se loppui tähän. Peukuista päätellen kukaan ei kaipaa.Sun sanat kyllä lämmittää, kiitos.
Rauhoittelin juuri ystävää, joka oli menossa
päivystykseen kohonneen verenpaineen takia.
Itelläkin on vakavampiakin asioita mietittävänä kuin jotkut hajuvedet.- Sur le Nil
Ohis, olet ymmärtänyt viestini väärin. Anosminen voi olla jollekin tietylle tuoksulle, vaikka hajuaisti olisi muuten erinomainen. Mitään erityistä kummastelua kyseinen viesti ei sisältänyt. En tiedä miksi olet niin kokenut, eikä kyseessä ole myöskään syytös.
Hyvää jatkoa, jos olet näin päättänyt.
Se Iso-E:lle anosminenMä em tiedä kuka olet kun sulla ei ole nimimerkkiä. Mun kiinnostus ei riitä läheskään siihen, että alkaisin kyttäillä ihmisten kirjoitustyylejä, joten en tiedä onko luonnehdintojani ja kokemuksiani ihmettelemässä yksi vai yksitoista ihmistä.
Mutta en mä viitsi tätä, jos usein - kuten viime aikoina on ollut - joku on aina oikomassa tai ihmettelemässä raporttiani. Fragranticaa arvostan, siellä harvoin nokitaan kenenkään kokemuksia. Joku heittää joskus pienen tarinan, niitä on kiva lukea. Sekin oli kiva todeta, että kun itsekin ihmettelin mihin Joe Malonen frangipani haihtui tunnissa? niin fragranticassa oli monta jotka oli suivaantuneet ihan samasta.
Jos tää ketju latistuu pelkäksi hehkutuslässytykseksi, niin eihän siinä ole mitään informaatioarvoa.
Olin tosi ihmeissäni Elefantin vaisuudesta. Ranteessa oli läntti, mutta ei mitään tuoksua pahemmin. Viiden tunnin päästä tunsin tunkkaisen, pysähtyneen, pistävän hajun.
En väisty milliäkään tästä, siltä se tuntuu.
Ainoa mistä annan Elefantille pisteet, on kesto. Hyvinkin 18 h. Ainakin. Sääli vaan, että haju on sellainen mistä tekee mieli mennä poispäin, ei sitä kohti.Mut joo. Voin mä nää lopettaakin. Joku kohta kiljaisee että mene pois, tämä on hyvän mielen ketju.
- Sur le Nil
Kirjoitit "En saa siitä minkäänlaista otetta.
Se on heikko, mun iholla mitätön, ei hyvä eikä paha. Ei oikein mitään."Tulkitsin tuon niin, ettet oikeasti haista. Vastaukseni oli selitysehdotus sille, miksi et ehkä aisti oikein mitään. Ilmiö on tuttu myös fragranticalaisille. Siitähän ei kuitenkaan ollut nyt kyse, joten ei siitä sen enempää.
Tällä palstalla on ennenkin saanut nokkimista, siksi olen mielelläni ilman nimimerkkiä. Ei kannata noteerata tai ottaa turhan henkilökohtaisesti. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Kai mä nyt otan sen henkilökohtaisesti jos mun pikainen arviointi nostetaan tikun nokkaan sitaateissa ja aletaan ihmetellä joka sanaa.
Miksi et sen sijaan kirjoita omaa analyysiasi?
Jos siis olet kokeillut norsua.Toisekseen mua alkaa pikkuhiljaa nyppiä tämä nimettömien oletus, että joku tunnistaa heidät telepaattisesti. Joku ilmoitti mun kirjoittaneen köyhistä ja kateellisista. En ikinä käytä moista ilmaisua. Olen wanha, ja tiedän monen rikkaan ja ylpeän tipahtaneen katuojaan.
Mutta mä luovun nimimerkistäni, sen voi sitten joku kaapata mun puolestani. Luovun myös analyysipalvelustani.
Yritin myös olla diplomaattinen kuvaillessani Elefanttia. Luovutaan diplomatiastakin. "Haju on miedon ja epämääräisen imelä, vähän kuin pilaantuvassa raadossa."
Onko nyt parempi?
Tässä yksi nimetön sivustatarkkailija. En ole kommentoinut tähän ketjuun muistaakseni pariin viikkoon lainkaan, mutta seuraan tätä miltei joka päivä.
En saanut vaikutelmaa, että tuo anosmiasta kirjoittanut olisi tarkoitushakuisesti tai provosoivasti kyseenalaistanut hajuaistisi tai lytännyt kokemuksesi hajuvedestä. Hän vain toi esille yhden mahdollisen selityksen, miksi Elefantti ei tuoksunut sieraimiisi voimakkaalle. Minusta se oli ystävällisessä hengessä kirjoitettu kommentti. Jos olisin itse ollut vastaanottamassa sitä, pitäisin jatkossa hajuvesiä hankkiessani mielessä mahdollisuuden, että saatan olla anosminen sille-ja-sille komponentille enkä hankkisi ainakaan sokkona mitään sellaista kokonaista pulloa, missä esiintyy kyseistä ainesosaa.
Alapeukuttajista sen verran, että tätäkin ketjua valitettavasti trollaavat jotkut sellaiset ihmiset, joiden pyrkimyksenä on aiheuttaa mielipahaa tai ärtymystä. Minäkin olen saanut monia alapeukkuja sellaisiin kommentteihin, jotka olen pyrkinyt kirjoittamaan neutraalisti ja asiallisesti. Ei sellaisista kannata liikaa välittää.
Tai siitäkään, jos joku joskus tulkitsee väärin kirjoittamasi kommentin tai ajattelee sinun kirjoittaneen jonkun toisen laatiman kommentin. Kirjoitettu teksti aiheuttaa aina paljon enemmän väärinkäsityksiä kuin ihmisten välinen viestintä livetilanteessa, koska kaikki ilmeet, eleet ja sanapainotukset jäävät pois.
Minusta on ollut hauska lukea sinun hajuvesikokemuksiasi ja mietintöjäsi niihin liittyen. Siltä kannalta on kurja, jos päätät lähteä tästä ketjusta. Mutta vaikutat herkältä ihmiseltä, jolla asiat menevät helposti tunteisiin. Ehkä oman mielenrauhasi ja onnellisuutesi kannalta on tosiaan parempi siirtyä sellaisille palstoille, joissa et saa kokemusta, että sinua nokitellaan ja ollaan ajamassa ivallisen marttyyrin rooliin.
Mutta jos joskus haluat palata takaisin tänne kirjoittelemaan hajuvesikokemuksistasi tai keskustelemaan muuten aiheesta joko nimimerkillä tai ilman, niin tiedä, että olet tervetullut. Vaikka heti jo tänä iltana :)
Jostain kaukaa tuli mieleen ajatus vanhasta suosikista. Unforgettable. Yritin googlata, taisi olla tuo Revlonin tuoksu. Tuoksui huumaavalta joskus -90-luvulla. Sitten valmistus loppui ja jostain syystä ystäväni onnistui jostain sitä saamaan ja sain pienen pullon, ehkä 30ml, joululahjaksi häneltä. Valitettavasti pullo varastettiin minulta enkä ole kaupoissakaan sen koommin tuohon törmännyt. Muiden tuoksujen tultua elämääni olen lähes unohtanut tuon. Nyt huomasin että Notinolta sitäkin saisi, en vaan tiedä olisiko se yhtä hyvän tuoksuinen kuin oli 30v sitten. Onko tuttu tuoksu kenellekään?
Tänään käytössä Dalin Dalilight.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Kuinka ollakaan, olen itse ihmetellyt samaa.
Eilen tai viime yönä oikeastaan mietin, että miksi vaivaudun kirjoittamaan kokemuksiani tänne. En minä siitä hyödy. Jos se ärsyttää muita, niin taidan lopetella.Eilen kirjoitin kokemukseni Elephantista. Siihen tuli oikein perusteellinen ihmettely, että onpas kummaa ja ehdotus että olen anostinen tai mikä lie.
Voisin kirjoittaa tähän pitkänkin lörinän jossa todistelen hajuaistini erinomaisuutta. Tai siteerata fragranticaa, jossa oli samansuuntaisia näkemyksiä kuin omani.En viitsi kumpaakaan. Ei kiinnosta.
Lopetan tämän ketjun seuraamisen ja palvelemisen tasan siihen, kun se alkaa
tuottaa pahaa mieltä.
Välillä olen nähnyt vaivaa antaakseni osuvan kuvauksen.
Se loppui tähän. Peukuista päätellen kukaan ei kaipaa.Sun sanat kyllä lämmittää, kiitos.
Rauhoittelin juuri ystävää, joka oli menossa
päivystykseen kohonneen verenpaineen takia.
Itelläkin on vakavampiakin asioita mietittävänä kuin jotkut hajuvedet.- Sur le Nil
Ohis, olet ymmärtänyt viestini väärin. Anosminen voi olla jollekin tietylle tuoksulle, vaikka hajuaisti olisi muuten erinomainen. Mitään erityistä kummastelua kyseinen viesti ei sisältänyt. En tiedä miksi olet niin kokenut, eikä kyseessä ole myöskään syytös.
Hyvää jatkoa, jos olet näin päättänyt.
Se Iso-E:lle anosminenMä em tiedä kuka olet kun sulla ei ole nimimerkkiä. Mun kiinnostus ei riitä läheskään siihen, että alkaisin kyttäillä ihmisten kirjoitustyylejä, joten en tiedä onko luonnehdintojani ja kokemuksiani ihmettelemässä yksi vai yksitoista ihmistä.
Mutta en mä viitsi tätä, jos usein - kuten viime aikoina on ollut - joku on aina oikomassa tai ihmettelemässä raporttiani. Fragranticaa arvostan, siellä harvoin nokitaan kenenkään kokemuksia. Joku heittää joskus pienen tarinan, niitä on kiva lukea. Sekin oli kiva todeta, että kun itsekin ihmettelin mihin Joe Malonen frangipani haihtui tunnissa? niin fragranticassa oli monta jotka oli suivaantuneet ihan samasta.
Jos tää ketju latistuu pelkäksi hehkutuslässytykseksi, niin eihän siinä ole mitään informaatioarvoa.
Olin tosi ihmeissäni Elefantin vaisuudesta. Ranteessa oli läntti, mutta ei mitään tuoksua pahemmin. Viiden tunnin päästä tunsin tunkkaisen, pysähtyneen, pistävän hajun.
En väisty milliäkään tästä, siltä se tuntuu.
Ainoa mistä annan Elefantille pisteet, on kesto. Hyvinkin 18 h. Ainakin. Sääli vaan, että haju on sellainen mistä tekee mieli mennä poispäin, ei sitä kohti.Mut joo. Voin mä nää lopettaakin. Joku kohta kiljaisee että mene pois, tämä on hyvän mielen ketju.
- Sur le Nil
Kirjoitit "En saa siitä minkäänlaista otetta.
Se on heikko, mun iholla mitätön, ei hyvä eikä paha. Ei oikein mitään."Tulkitsin tuon niin, ettet oikeasti haista. Vastaukseni oli selitysehdotus sille, miksi et ehkä aisti oikein mitään. Ilmiö on tuttu myös fragranticalaisille. Siitähän ei kuitenkaan ollut nyt kyse, joten ei siitä sen enempää.
Tällä palstalla on ennenkin saanut nokkimista, siksi olen mielelläni ilman nimimerkkiä. Ei kannata noteerata tai ottaa turhan henkilökohtaisesti. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Kai mä nyt otan sen henkilökohtaisesti jos mun pikainen arviointi nostetaan tikun nokkaan sitaateissa ja aletaan ihmetellä joka sanaa.
Miksi et sen sijaan kirjoita omaa analyysiasi?
Jos siis olet kokeillut norsua.Toisekseen mua alkaa pikkuhiljaa nyppiä tämä nimettömien oletus, että joku tunnistaa heidät telepaattisesti. Joku ilmoitti mun kirjoittaneen köyhistä ja kateellisista. En ikinä käytä moista ilmaisua. Olen wanha, ja tiedän monen rikkaan ja ylpeän tipahtaneen katuojaan.
Mutta mä luovun nimimerkistäni, sen voi sitten joku kaapata mun puolestani. Luovun myös analyysipalvelustani.
Yritin myös olla diplomaattinen kuvaillessani Elefanttia. Luovutaan diplomatiastakin. "Haju on miedon ja epämääräisen imelä, vähän kuin pilaantuvassa raadossa."
Onko nyt parempi?
Olen kirjoittanut. En tiedä, mikä sinua vaivaa, meidän on turha keskustella enempää. Nimimerkkejä kannattaa tosiaan välttää, se kaappaus on tainnut jo tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin nuuhkaisemassa sen iltistestistä saamani tuoksun DKNY Be delicious Coconuts about summer. Ihana makea kookos-kukkainen tuoksu, vähän hento omaan makuuni, on edt-vahvuus. Lancomen LVEB Soleil Cristal on paljon vahvempi kookostuoksu, ensin tuoksuu LVEB eclat edp yhdessä kookoksen kanssa, ja sitten kookos vahvistuu lähes pistäväksi. Paras kookostuoksu on edelleen mielestäni D&G Dolce Garden.
Sokkarilla oli paljon poistotuoksuja -50% joista vielä lisäale -30% lauantaihin asti. Esim. Valentinon Valentina 80 ml (norm. 92e) maksoi vain 32 e. Kävelin jo kassalle se kädessä kun jäin haistelemaan muita tuoksuja, ja sitten veinkin takaisin kun kaapissa on vielä edellistä jäljellä, ja n. 30 muuta isoa pulloa ja yksi 100 ml Guerlain tulossa postista.
Kuulostaapa hyvältä tuo DKNY:n tuoksu! Se on ollut minullakin siitä asti mielessä kun siitä testituloksesta kirjoitit. Itseäni ei edes kesällä haittaisi tuo edt:n keveys, ja voihan sitä aina lisäillä. Mintunvihreä pullokin näyttää kivalta. Soleil Cristalin hankin, ja se on tosiaan aika voimakas, tykkään siitäkin. Mutta kookostuoksuja ei voi ikinä olla liikaa, eihän?
Millä Sokkarilla?! Liian hyvät tarjoukset, tekisi mieli lähteä tutkimaan. Muistatko yhtään mitä muita tuoksuja oli alessa? Moraalinen dilemma näin koronan aikana kun ei Sokoksien lähellä asu tai niiden ohi kulje, lähteäkö varta vasten ihmisvilinään hajuvesialejahtiin.. Pakko varmaan jättää nyt väliin😅
Joo, kuulosti houkuttelevalta tuo Valentino-tarjous! En tiedä missä oli tarjolla mutta ainakin Jyväskylän Sokoksella on pieni pöytä, mihin laitetaan alennuksella tuoksuja. Aiemmin tänä vuonna ostin Armanin Acqua di Gioian 30ml, olisko maksanut 35 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta anosmiasta, ettei oikein haista mitään jonkun parfyymin kohdalla: Mulla on tullut vastaan pari sellaista, joista en saa irti mitään:
Lanvin Eclat D'Arpege ja Bvlgaria Crystalline.
Olin kiinnostunut niistä nimenomaan niiden nuottien ja luonteen takia, kevyitä, herkkiä, työhön sopivia.. Mutta en saanut niistä mitään tuoksua irti!
Joskus käy noin.
Yleensä haistan kaiken.
Minulla: Diorin Miss Dior Blooming Bouquet. Minä en vain haista sitä, vaikka kaataisin koko pullon päälleni. Joko tuoksu on superhyperheikko tai sitten minulla on sitä kohtaan anosmia.
Ja minulla tosiaan Iso-E super (Molecule 01). En olisi ikinä arvannut, minkä korskahduksen kommenttini aiheuttaa, se ei todellakaan ollut missään vähättelymielessä kirjoitettu. En harrasta sellaista. En myöskään koe anosmiaa vikana, kysehän ei ole hyvästä vs. huonosta hajuaistista, kuten joku jo kirjoittikin, vaan geneettisestä ominaisuudesta, kuten vasenkätisyys. Näinä aikoina olisi ilmeisesti pitänyt lisätä tämäkin siihen alkuperäiseen kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin hajuvedestä. 50e joten kova on hinta jos myyvät epäaitoja tuoksuja ☹️
Olen vuosien mittaan ostanut Hobbarista varmaan 20 tuoksua ja ovat olleet aina aitoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat teidän Kiirastortainne ja Pitkäperjantain tuoksut? Jotain dramaattisen melankolista, kenties mahtipontista?
Minulla oli tänään normaali työpäivä, joten en sen erikoisemmin tuoksua valinnut pääsiäiseen liittyen, vaan ihan fiilispohjalta. SOTD ollut JPG:n La Belle, kaipasin mehukkaan hedelmäistä, makeaa, positiivista, iloista tuoksua aamulla, kun väsytti. Huomiseksi olen menossa muualle viettämään pääsiäistä joten mukaan otettava tuoksu pitäisi valita jo nyt. Olen kallistumassa Versacen Crystal Noiriin tai Fendin Furiosaan. Palmusunnuntaille sitten jotain pehmeäpää ja keveämpää, esim. Valentinon Donna Aqua.
En mitenkään erityisesti vietä pääsiäistä, joten en valinnut kiirastorstain tuoksuani sillä perusteella. Tuoksuksi osui Jo Malonen joulutuoksusetistä se kaikkein vähiten talvisin, eli Rose & Magnolia. 9 ml:n pullosta oli otettu vain kerran pienet "maistiaiset", joten sitä on vielä reilusti jäljellä. Tuoksuu ruusu ja tuoksuu magnolia ja mausteisuuttakin löytyy. Aika "tumma" tuoksu, itse asiassa se onkin aika talvinen, ja jomalonelaisttain se ei ole kovinkaan kestävä. Kävin kolmen vartin kävelyllä nauttimassa kevätauringosta joenvarsilenkillä (leskenlehtiä! krookuksia!) ja sillä välin tuoksusta oli hiipunut suurin osa pois. Tupsauttelin kolme tupsausta lisää ja enköhän minä iltaan saakka tällä pärjää.
Huomenna jos suihkauttais sitä Mon Paris -ilmaisnäytettä, jonka sukkaostoksilla viime kuussa sain. Minulla oli vuosia sitten siitä yhden ystävän pullonpohja, joten tuoksu on siinä mielessä tuttu. En kyllä paljoakaan muista tuoksusta kuin että se on marjainen (vadelmaa ainakin), eli ihan kiva on taas verestää vanhoja muistoja. :)
Minulla on anosmia Penhaligonsin Iris Primaan, joka on aivan ihana tuoksu - sen lyhyen hetken kun heti suihkuttelun jälkeen sen haistan. Toiset haistavat sen ihan normaalisti ja joillekin tämä on jopa pitkäkestoinen tuoksu. Minulle se ei tuoksu riittävästi, vaikka olisin nenä kiinni ranteessa! Ihan niin kuin olisi vedellä laimennettu.
Muuten hajuaistini on välillä liiankin hyvä... ja minulle liian vahvasti tuoksuvia tuoksuja on vaikka kuinka paljon. Tuohon anosmia-ilmiöön olen törmännyt koko elämäni aikana vain kolme kertaa.
Pitäisi kokeilla ne molekyylituoksut, sieltä varmaan löytyisi jokunen lisää niitä minulle anosmisia tuoksuja.
: )
Vierailija kirjoitti:
---vietän ”keltasta viikkoa” ---
---käytän aina mielestäni saman värin eri sävyisiä tuoksuja yhden viikon aikana. Että sellanen hajuvesihullu täällä! 🤪
En oikeastaan valinnut ollenkaan pääsiäistuoksua enkä edes värin mukaan,
mutta nyt kun sanoit, niin aamulla kävin suihkussa ja pesin greipille tuoksuvalla suihkugeelillä itseni (greippi on mielessäni harmahtava vaaleankeltainen tuoksu) ja sen jälkeen valitsin samaan sitrushenkeen sopivan Colonia Essenzan ja kyllähän tämä on heleän läpikuultavan vaaleankeltainen tuoksu.
: )
Sitruksista suihkun raikkautta pullotettuna.
https://www.fragrantica.com/perfume/Acqua-di-Parma/Essenza-di-Colonia-9…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eipä ole mitään melankolista tai mahtipontista vaan vietän ”keltasta viikkoa” ja tänään tuoksuna L’interdit , huomenna Chance Eau Vive - muita tän viikon tuoksuja L’Instant, Pure Gold, Parlez-Moi d’Amour Eau Fraiche, Baby Grace ja Baby Shampoo. Ensi viikoksi ajattelin vihreitä tuoksuja kuten Reflection, Beauty, Tendre Poison, Flower Market, Champs Elysees, Chloe, Anais Anais, Eden...Sitten on sinisten vuoro, sitten vaaleanpunaisten...😁 Mä siis näen tuoksut vahvasti väreinä ja käytän aina mielestäni saman värin eri sävyisiä tuoksuja yhden viikon aikana. Että sellanen hajuvesihullu täällä! 🤪
Nyt sekoilin, tarkoitin Lankalauantaita siis😅
Tuohan on tosi hauska idea, valita tuoksuviikko värin perusteella, tätä aion kokeilen itsekin! Ja kivoja keltaisia tuoksuja sinulla näytti olevan. Onko tuo Pure Gold se Calvin Kleinin? Minä hankin sen vähän aikaa sitten, omaperäinen itämainen, taateli tuo makeutta ja upeasti toteutettu nahkanuotti. Toinen listaltasi jota käytän on tuo Gallianon Parlez... Siinä tuoksuu mielestäni ihanasti jasmiini.
En tiedä olitko se sinä joka suosittelit Elizabeth Ardenin Beautyä, kun tykkäsin Azzaron Twinistä. Olin viime Notinon tilaukseen sitä hankkimassa, mutta oli sillä hetkellä loppu, nyt näyttäisi taas löytyvän. Jos siis Ardenin Beautystä on listassasi kyse. Onhan toisaalta Calvin Kleinillakin Beauty 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mun eka Juliette has a gun -testaus menossa: This is not a perfume. Mitenkähän tätä nyt kuvailisin. Olin yllättynyt siitä, miten tavallinen tämä on. Siis pehmeä, pyöreä, miellyttävä, tuttu. Olin odottanut jotain maata järistyttävää nimen perusteella, mutta ihan kuin minulle olisi heitetty sarkasmipallo :D Mietin siis, onko nimessä vitsi.. tämä on mainio, sopiva, hillitty ja "kiva". Tässä on jotain tuttua ja sellaista samanlaista kuin monessa suositussa tuoksussa, mutta ei mitään haastavaa, terävää tai liikaa.
Nyt menin katsomaan Fragranticaa ja yllätyin vielä enemmän. Niin simppelit ainesosat. Niin lineaarinen ja silti ok. Tälle olisi parempi nimi mun mielessä, tämä on The Little Black Perfume, tuoksumaailman pikkumusta. Sopii mihin vain, kelle vain, milloin vain.
Tai sitten tämä voisi olla se luokan hymytyttö, joka on kaikkien kaveri. Nyt on tuoksu, mitä voi suositella kaikille. Onko joku täällä kyennyt inhoamaan tätä?
Sujuva, mutkaton, kaikkien kaveri. Not a perfume.
No en nyt sanoisi inhoavani, mutta minulla tuoksuu lähes ei miltään, ja sekin vähä ei tuoksu kovin miellyttävältä vaan täysin mitäänsanomattomalta. Eli "ei kiitos" minulta tälle. (Samanlainen reaktio tuli molekyylituoksuista 01 ja 02). N50
Suihkutin tänään reilusti Oscarin Bella Rosaa, se on niin ihmeellisen kaunis tuoksu! Olen iloinen kun saan lapseni armeijasta kotiin lomille! Aurinko paistaa ja kevättä on ilmassa. Myös Bella Blanca on mulla laatikossa odottamassa vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekoilin, tarkoitin Lankalauantaita siis😅
Tuohan on tosi hauska idea, valita tuoksuviikko värin perusteella, tätä aion kokeilen itsekin! Ja kivoja keltaisia tuoksuja sinulla näytti olevan. Onko tuo Pure Gold se Calvin Kleinin? Minä hankin sen vähän aikaa sitten, omaperäinen itämainen, taateli tuo makeutta ja upeasti toteutettu nahkanuotti. Toinen listaltasi jota käytän on tuo Gallianon Parlez... Siinä tuoksuu mielestäni ihanasti jasmiini.En tiedä olitko se sinä joka suosittelit Elizabeth Ardenin Beautyä, kun tykkäsin Azzaron Twinistä. Olin viime Notinon tilaukseen sitä hankkimassa, mutta oli sillä hetkellä loppu, nyt näyttäisi taas löytyvän. Jos siis Ardenin Beautystä on listassasi kyse. Onhan toisaalta Calvin Kleinillakin Beauty 🤔
Pure Gold on Montalen ja Beauty Calvin Kleinin, enpä tiennyt että niitä on muitakin. Laiskuuttani en vaan jaksanut kirjoittaa valmistajien nimiä, sori siitä! Joo tuo Parlez-Moi... on todellinen löytö - halpa kuin mikä, mutta tuoksussa aivan huumaavan ihana jasmiini, aah! 🌞
En vietä pääsiäistä, joten siinä mielessä en valikoi tuoksuja. Tänään halusin jotain tuttua ja seesteistä joka ei kiinnittäisi liikaa huomiota itseensä, koska minulla oli tentti. Valitsin Samsaran.
Ja palkitsin itseni ahkerasta tenttiin lukemisesta tilaamalla (erittäin hyvällä alennuksella) L'Heure Bleue EDP:n sekä Vol de Nuit EDT:n, viimeksimainitun 100 millin mehiläispullossa. :) N50
Täälläkään ei liiemmälti vietetä pääsiäistä, mutta neljä vapaapäivää sopii nätisti yhteen neljän testaamattoman State of Mindin kanssa. :) Tänään on tuoksunut This Is Not A Blue Bottle 1.2 (näitä nimiä!), alkuun vaaleanpunaisen purkkainen yhdistelmä syreeniä ja ylang-ylangia (...ylang-ylang-ylang-ylang, tulee aina mieleen rappuja alas menevä ihmejousi). Tämän testaus melkein ujostutti, se on tyttömäinen, hilpeä ja ehdottoman positiivinen, muttei kestänyt koko työpäivää, joten en osaa arvioida jälkituoksua.