Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19267)

Vierailija
541/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maison Margielan Replica-sarjan Coffee break voisi miellyttää karkkituoksun hakijaa. Minun nenääni tuoksuu aivan leivonnaisilta.

Toinen joka tuli mieleen on DKNY ompputuoksujen taannoiset kesäversiot, Sweet delicious. Etenkin Pink macaroon tai Creamy meringue. En kyllä yhtään tiedä, saako niitä vielä jostain.

Itse kokeilin tuota MMR Coffee Breakia, mutta kivan makeahkon ensituoksun jälkeen siitä alkoi löyhkäämään sellainen härskiintynyt vanhan mummolaventelin haju joka menee vähän miehekkääseen puunhajuiseen suuntaan. Lähes sellainen pistävä ranskalainen kuivalaventelituoksupussi jollaista isoäiti piti makuuhuoneessaan mummolassa joskus 80-luvulla kun olin pieni.

Itselläni kävi vähän samoin. Olen huomannut, että laventeli ei kuulu suosikkeihini tuoksuissa, en pidä Guerlainin Mon Guerlainistäkään, koska siinäkin on laventeli turhan suuressa roolissa.

Mitenkähän Atelier Colognen Cafe Tuberosa? Tykkään yleensä valkoisista kukista ja tuberosahan kuuluu niihin. Uskaltaisikohan ostaa sokkona? Joku kiva kahvituoksu (EI Black Opium) olisi mukava lisä syksyn ja talven tuoksuihini. Dolce&Gabbanan The Only One minulla on jo.

Minulla on kaksi laventelituoksua joista pidän. Muuten laventeli ei todellakaan kuulu omiin suosikkeihini :D

Toinen on Ariana Granden Cloud, siinä on sellainen sopiva vivahde eikä liian sellainen tunkkainen kuivakukkainen.

Toinen on KORA Organics-tuotesarjan laventeli-kasvosuihke. Suihkutan sitä joskus tyynylle ennen nukkumaanmenoa, kasvojen lisäksi.

Vierailija
542/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mainitsi jo omat suosikkinsa näistä kyseisistä aiemmilla sivuilla muun muassa, mutta onko muilla mitään sellaisia salaisia niin sanottuja "julkkistuoksu-halpis-paheita"?

Osa niiistä on tunnetusti todella laadukkaita kuten Britney Spears-tuoksut jotka ovat Elizabeth Arden-kosmetiikkayrityksen valmistamia, mutta onko muita?

Minulla on ollut Taylor Swiftin Wonderstruck kevät- ja kesätuoksuna. :D Siinä oli kivan hedelmäiset vivahteet, vadelmaa, karhunvadelmaa, persikkaa ja omenankukkaa.

Ennen sitä oli Jennifer Lopezin Still. Kieloa, mandariinia, jasmiinia ja teetä.

Pidin joskus 2004-2005 vuosina Jessica Simpsonin Desserts-sarjan Taste-tuoksusta. Se oli oikea herkkutuoksu. Valkosuklaa, kookos, vanilja ja hunaja. On lopetettu

Olen 42v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkähän Atelier Colognen Cafe Tuberosa? Tykkään yleensä valkoisista kukista ja tuberosahan kuuluu niihin. Uskaltaisikohan ostaa sokkona? .

Kahvin tuoksu on siinä aika huumaava. Tuberosa tulee illan mittaan hienovaraisesti esille, kun kahvista on haihtunut jämät pois. Vaikka onkin cologne absolute, on kyllä tosi pitkäkestoinen tuoksu. Näin Torista ko. pullon myynnissä, jos päätät hankkia halvemmalla.

Vierailija
544/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mainitsi jo omat suosikkinsa näistä kyseisistä aiemmilla sivuilla muun muassa, mutta onko muilla mitään sellaisia salaisia niin sanottuja "julkkistuoksu-halpis-paheita"?

Osa niiistä on tunnetusti todella laadukkaita kuten Britney Spears-tuoksut jotka ovat Elizabeth Arden-kosmetiikkayrityksen valmistamia, mutta onko muita?

Minulla on ollut Taylor Swiftin Wonderstruck kevät- ja kesätuoksuna. :D Siinä oli kivan hedelmäiset vivahteet, vadelmaa, karhunvadelmaa, persikkaa ja omenankukkaa.

Pidin joskus 2004-2005 vuosina Jessica Simpsonin Desserts-sarjan Taste-tuoksusta. Se oli oikea herkkutuoksu. Valkosuklaa, kookos, vanilja ja hunaja. On lopetettu

Olen 42v. 

Minä mainitsinkin sen Britney Spearsin Fantasyn jo. Ihan paras tuoksu makean ystäville! Monesti myös alennuksessa laivalla ja lentokenttien tax freessa (viimeksi taisin maksaa putelista 19,90€).

Edukkaista julkkistuoksuista täytyy tosin myös mainita Rihannan Nude ja Naomi Campbellin lähes koko tuotanto. Yksi guilty pleasure on myös Victoria’s Secretin Noir Tease. Mielettömiä! Ja minä minä olen ihminen, joka saattaa maksaa pari sataakin hyvästä hajuvedestä. En tosiaan nyrpistä nenääni halpiksille!

Vierailija
545/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42v. 

Minä mainitsinkin sen Britney Spearsin Fantasyn jo. Ihan paras tuoksu makean ystäville! Monesti myös alennuksessa laivalla ja lentokenttien tax freessa (viimeksi taisin maksaa putelista 19,90€).

Edukkaista julkkistuoksuista täytyy tosin myös mainita Rihannan Nude ja Naomi Campbellin lähes koko tuotanto. Yksi guilty pleasure on myös Victoria’s Secretin Noir Tease. Mielettömiä! Ja minä minä olen ihminen, joka saattaa maksaa pari sataakin hyvästä hajuvedestä. En tosiaan nyrpistä nenääni halpiksille!

Sofia Vergaran Sofia-tuoksua on ylistetty netissä. Siitä olisi kiva saada näyte mutta myynnissä on vain normipulloja. Nekin ovat loppuunmyyty monessa paikassa.

Vierailija
546/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuja, joita voin suositella, mutta jotka ovat ihan älyttömän tyyriitä: Louis Vuitton!

Kävin liikkeessä joskus tuoksuttelemassa ja sain ostosten lomassakin kasan testereitä. Omia suosikkeja mm. Mille Feux (en osaa edes verrata mihinkään, mystinen tuoksu), Matiere Noire, Sun Song (sitrusta, kukkaa). Harvoin yhdellä valmistajalla on monta hyvää tuoksua, mutta Vuitton on tässä onnistunut. Myös muut tuoksut olivat tosi hyviä, nämä jäivät vaan mieleen.

Nämä kiinnostaisivat kovasti. Hinta on vaan hurja tai en vaan ole tottunut maksamaan noin paljon tuoksusta. Jos jostain saisi ostettua näitä testereitä.....

Vierailija
547/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuja, joita voin suositella, mutta jotka ovat ihan älyttömän tyyriitä: Louis Vuitton!

Kävin liikkeessä joskus tuoksuttelemassa ja sain ostosten lomassakin kasan testereitä. Omia suosikkeja mm. Mille Feux (en osaa edes verrata mihinkään, mystinen tuoksu), Matiere Noire, Sun Song (sitrusta, kukkaa). Harvoin yhdellä valmistajalla on monta hyvää tuoksua, mutta Vuitton on tässä onnistunut. Myös muut tuoksut olivat tosi hyviä, nämä jäivät vaan mieleen.

Nämä kiinnostaisivat kovasti. Hinta on vaan hurja tai en vaan ole tottunut maksamaan noin paljon tuoksusta. Jos jostain saisi ostettua näitä testereitä.....

Ovat kalliita, mutta kannattaa ostaa se miniature set. Saa kokeilla 7 eri tuoksua ”yhden pullon hinnalla”. Tässä setissä on ainakin omat suosikit kokoelmasta, tosin niitä ihan uusimpia en ole testannut. Olen myös kuullut, että jotkut ovat saaneet muutamia testereitä vain pyytämällä liikkeestä!

Vierailija
548/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim Kardashianin tästä ekasta tuoksusta pidän. Se ei ole yhtä voimakas tyrmäävä tuberosatuoksu kuin Fracas  (monet saa siitä päänsärkyä) eikä yhtä voimakas kermainen tuberosatuoksu kuin Michael Kors, eli Kimin tuoksua voi käyttää päivätuoksuna. 

Tuolta näköjään saa vielä, saattaa olla että tuo on lopetettu.

https://www.notino.fi/kim-kardashian/kim-kardashian-eau-de-parfum-for-w…

Pidin joskus Versacen Blondesta joka oli tuberosatuoksu, ja jotenkin tuo Kimin tuoksu tuo sen mieleen.

Vierailija
549/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kalliita, mutta kannattaa ostaa se miniature set. Saa kokeilla 7 eri tuoksua ”yhden pullon hinnalla”. Tässä setissä on ainakin omat suosikit kokoelmasta, tosin niitä ihan uusimpia en ole testannut. Olen myös kuullut, että jotkut ovat saaneet muutamia testereitä vain pyytämällä liikkeestä!

Kiitos vinkistä, taidan investoida tuohon settiin.

Vierailija
550/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Etat Libre d’Orange -merkin tuoksuista? Hehän tekivät sen Tom of Finland-tuoksunkin.

Tuollaisia löytyy merkiltä, erikoisia nimiä monilla :D

500 Years

Une Amourette

Archives 69

Attaquer le Soleil Marquis de Sade

Dangerous Complicity

Divin’ Enfant

Experimentum Crucis

Fat Electrician

Hermann à mes côtés me paraissait une ombre

Jasmin et Cigarette

La fin du monde

Les Fleurs du déchet – I am trash

Like This

Putain des Palaces

Rien

She was an Anomaly

Spice Must Flow

Tom of Finland

Yes I do

You or someone like you

Vierailija
551/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun Anna Suin se eka tuoksu mentiin lopettamaan.

Musta goottityylinen pullo jossa lila neste.

https://www.fragrantica.com/perfume/Anna-Sui/Anna-Sui-2082.html

Oli puuterikukkainen, uusromanttinen, jossa hieman hedelmäisiä tuoksuja pohjalla ja se tonka pääsi tässä tosi hyvin oikeuksiinsa. 

Vierailija
552/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bvlgari on toinen joka meni pilaamaan tuoksuvalikomansa, tuomalla siihen uusia ja uudistamalla vanhoja hyviä klassisia tuoksuja moderneiksi litkuiksi.

Vierailija
553/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla oli joskus (ehkä vuonna 2007-2008?) hetken aikaa saatavilla Stella McCartneyn Stella tuoksua. Sain pienen testerin kun ostin jotain muuta sälää ja wow! Aivan huikea tuoksu! Jos tykkää aika voimakkaasta, hieman makeasta, mystisestä kukkaistuoksusta (ruusua ja pionia kuulemma) niin tämä on must! Tätä ei enää saa Suomesta, mutta bongaan tätä ulkomailla välillä. Se on hyvin usein myös alennuksessa, eli ei taida olla kovin suosittu. Ihmettelen kyllä!

Onko muita jotka tähän olisivat tykästyneet?

Toinen mikä on kiva on Calvin Kleinin Beauty. Tämäkin on aina alennuksessa ja poistomyyntihyllyssä. Tosi kiva työ- ja arkituoksu! Tuoksuu sellaiselta elegantilta ihovoiteelta.

Vierailija
554/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockalla oli joskus (ehkä vuonna 2007-2008?) hetken aikaa saatavilla Stella McCartneyn Stella tuoksua. Sain pienen testerin kun ostin jotain muuta sälää ja wow! Aivan huikea tuoksu! Jos tykkää aika voimakkaasta, hieman makeasta, mystisestä kukkaistuoksusta (ruusua ja pionia kuulemma) niin tämä on must! Tätä ei enää saa Suomesta, mutta bongaan tätä ulkomailla välillä. Se on hyvin usein myös alennuksessa, eli ei taida olla kovin suosittu. Ihmettelen kyllä!

Toinen mikä on kiva on Calvin Kleinin Beauty. Tämäkin on aina alennuksessa ja poistomyyntihyllyssä. Tosi kiva työ- ja arkituoksu! Tuoksuu sellaiselta elegantilta ihovoiteelta.

Stellaa löytyy Fragrancedirect.co 50 ml maksaa 27,95 ja Hobbyhallissa sama koko 41,95

Vierailija
555/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stellaa löytyy Fragrancedirect.co 50 ml maksaa 27,95 ja Hobbyhallissa sama koko 41,95

Hobbyhallistako! Mitä ihmettä! Loistava uutinen! Täytyy varmaan mennä pukemaan ostohousut jalkaan... :D

Vierailija
556/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42v. 

Se Lady Gagan tuoksu oli hyvä. Musta pullo, muutama vuosi takaperin.

Tykkäsin joskus myös Paris Hiltonin jostain tuoksusta. Pitäisi etsiä se käsiin.

Vierailija
557/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Etat Libre d’Orange -merkin tuoksuista? Hehän tekivät sen Tom of Finland-tuoksunkin.

Putain des Palaces

Puuteria ja entisaikojen huulipunaa, joka muuttuu hiljalleen makean hilloisen ruusun kautta tyylikkääksi mokkatuoksuksi. 

Tom of Finland

Nahkaa, lateksia, myskiä, taustalla aavistus vihreää.

Enemmän iltaan kuin päivään, mutta silti erittäin hyvinkäyttäytyvä.

Ei ollenkaan niin tuhma kuin olisin odottanut.

Tämä ei shokeeraa ketään. Sensuellihko, mutta säyseällä tavalla.  :)

Secretions Magnifiques

Tästä tuli ensimmäisellä käyttökerralla ahdistava tunne, niin kuin olisi liikaa adrenaliinia veressä.

Ensivaikutelma on luotaantyöntävän metallinen ja vihreä, kuin olisit oudolla rikospaikalla.

Maitoa, metallia ja vihreitä kasveja.

Kun tuoksu saa kehittyä rauhassa, niin taikoja tapahtuu, sillä pohjatuoksu on lempeän makea ja pehmoisen vaniljainen.

Sopii paremmin kotioloihin kuin julkisille paikoille. 

Jokaisella käyttökerralla pidin tästä enemmän ja enemmän. 

Ainutlaatuinen ja jakaa mielipiteitä - jopa omakin mielipide voi muuttua matkan varrella. 

:D

True Lust Rayon Violet De Ses Yeux

Tästä puuttuu himo.

Puuterinen ja hieman saman tyylinen kuin Putain des Palaces, mutta kukkaisempi. 

Sopii myös päiväkäyttöön. 

Vielä on paljon kokematta. Attaquer le Soleil Marquis de Sade ainakin haluttaa testata, sillä pidin todella paljon Histoires de Parfums:n 1740 Marquis de Sadesta. Kiinnostaa tietää onko näissä mitään yhtäläisyyttä. 

Vierailija
558/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versace Bright Crystal, toimistossa en voi pitää kun liian voimakas tuoksu mutta ihana hajuvesi vapaa-ajalla.

Vierailija
559/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hobbyhallistako! Mitä ihmettä! Loistava uutinen! Täytyy varmaan mennä pukemaan ostohousut jalkaan... :D

Hold your horses ! Tätäkin on kuulemma lähdetty muuttamaan vuonna 2014, joten ei välttämättä ole samaa kamaa mitä ostit muinoin Stockalta.

Vierailija
560/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Versace Bright Crystal, toimistossa en voi pitää kun liian voimakas tuoksu mutta ihana hajuvesi vapaa-ajalla.

Ole joskus kysynyt pankkivirkailijalta mitä ihanaa tuoksua hänellä on ja se oli tätä. Omalle iholleni ei passaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi