Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vihaan pistäviä "tuoksuja ", joskus lahjaa ostaessa tuli haisteltua monia luksus merkkejä, ja melkein kaikki niistä oli ihan vastenmielisen hajuisia. Ihmetyttää miten jotkut himoitsee chanel-5 tai muita useiden satasten pulloja joiden haju on vastenmielinen ainakin omasta mielestä.
Tykkään ainoastaan hajuvesistä jotka ovat hedelmällisen tuoksuisia, pysyn kaukana niistä jotka haisee pistävälle parfyymi ponulle.
Oletko kokeillut Burberryn My Burberry eau de toilettea? Alkutuoksu on raikas ja sydäntuoksu sellainen kevyt ja naisellinen. Ei ole ärsyttänyt tuoksuyliherkän kaverinikaan nenää, vaikka se reagoi lähes kaikkiin hajuvesiin.
Itse käytän vain Chanel in eau tendrea.
Myös Chanel allure sensuelle on hyvä, mutta vain vartalotuoksuna (voide) jota en ole enää löytänyt mistään.
Vierailija kirjoitti:
Diorin tuoksua "Bronze" kesätuoksuna. Löytönä löysin kerran Stockmannilta. Oli kausituoksu, ei varmaan tehdä enää. Ihana! Mutta käytän vain kesällä, koska sopii vain kesään.
Minä muistan tämän! Se oli useana vuotena kesällä myynnissä. Vähän samantyyppinen kuin Estee Lauderin Bronze Goddes, mutta paljon parempi. Koostumus sellainen että voi pitää rannalla auringossa, olisiko ollut että ei sisältänyt alkoholia. Tuoksuttelin sitä usein ja harmitti etten ostanut ajoissa, koska yhtäkkiä se vain katosi valikoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen testaamassa Zaran Jo Malone Fleur d’Oranger -tuoksua. Tykkäsin kyllä, vaikka jonkin ajan kuluttua haistoin siinä jonkinlaisen ”sivutuoksun”, joka tuntui vähän häiritsevältä. Tuoksu oli silti kokonaisuutena sen verran hyvä, että taidan käydä sen tänään ostamassa (samalla kun vielä jatkan ”täydellisen” appelsiininkukkatuoksun metsästystä).
Kiitos myös Avon-vinkistä, täytyy tutustua tuohon body mistiin! 😊
Kiva kuulla, että tykkäsit niinkin paljon että päätit hankkia. Aina mukavaa jos omista kokemuksista/suosituksista on iloa ja hyötyä jollekin 😊
Voisikohan joku tässä ketjussa suositella mulle hajuvettä? Sori jos on vähän ohi aiheen... :) Mutta haluaisin jonkun raikkaan, suht kevyen tuoksun. Siis sellaisella abstraktilla ja hienostuneella tavalla raikkaan, ei mitään överiä valkoiset kukat tai sitrusraikasta. Joskus joillain ohi menevillä haistaa tällaisen ihanan tuoksun, mutta en osaa kuvata sitä tarkemmin. Ei myöskään saisi olla vesimäistä tuoksua, koska saan siitä päänsäryn. Sellainen ehkä metsä, vihreä tee, jotain sellaista. Tuleeko kellään mieleen suosituksia? :)
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan joku tässä ketjussa suositella mulle hajuvettä? Sori jos on vähän ohi aiheen... :) Mutta haluaisin jonkun raikkaan, suht kevyen tuoksun. Siis sellaisella abstraktilla ja hienostuneella tavalla raikkaan, ei mitään överiä valkoiset kukat tai sitrusraikasta. Joskus joillain ohi menevillä haistaa tällaisen ihanan tuoksun, mutta en osaa kuvata sitä tarkemmin. Ei myöskään saisi olla vesimäistä tuoksua, koska saan siitä päänsäryn. Sellainen ehkä metsä, vihreä tee, jotain sellaista. Tuleeko kellään mieleen suosituksia? :)
Aika paha noilla tiedoilla... Oletko Fragranticasta etsinyt? Elisabeth Ardenin Green Tea-tuoksut tulevat mieleen, jos ei tarvitse olla designer-kamaa. Monesta nettikaupasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vihaan pistäviä "tuoksuja ", joskus lahjaa ostaessa tuli haisteltua monia luksus merkkejä, ja melkein kaikki niistä oli ihan vastenmielisen hajuisia. Ihmetyttää miten jotkut himoitsee chanel-5 tai muita useiden satasten pulloja joiden haju on vastenmielinen ainakin omasta mielestä.
Tykkään ainoastaan hajuvesistä jotka ovat hedelmällisen tuoksuisia, pysyn kaukana niistä jotka haisee pistävälle parfyymi ponulle.
Sulla on vain kehittymätön "tuoksunenä" jos et yleensä haistele naisten parfyymejä. Et huomaa eri tuoksunyansseja, kaikki tuntuu pistävältä ja tykkäät vain helpoista, yksinkertaisista hedelmätuoksuista. Jos perehtyisit tuoksuihin enemmän, pystyisit erottamaan niistä eri tuoksunuotteja ja makusi kehittyisi. Osaisit varmasti arvostaa myös laadukkaita, kompleksisempia tuoksuja.
Niin, tai sitten kaikki ei vain joka nenään tuoksu hyvältä, vaikka kuinka harjaannuttaisi sitä nokkaansa. Ei se kerro maun kehittymättömyydestä eikä tuoksun tarvitse olla erityisen kompleksikas ollakseen laadukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin teininä ysärillä Cacharelin LouLou -tuoksua. Nostalgian huumassa tilasin netistä tätä parfyymia, ja pidän tuoksusta edelleen todella paljon. Sokoksen tavaratalosta sitä aikoinaan sai, mutta ei enää. Olen saanut monia kehuja nuoremmilta siitä, että tuoksun tosi hyvältä, ja kyselevät, että mikä tuoksu se on. LouLou on edelleen siis nuorekas tuoksu, vaikka onkin retro. Keveä, pehmeä, aistillinen, syvä ja nuorekas tuoksu.
Itsekin pidän LouLou:sta, mutta "keveäksi" en sitä kyllä kuvailisi. Ehkä nykyversio on sitä verrattuna alkuperäiseen? Yhden (max kahden) suihkauksen tuoksu mielestäni. Se on sitäpaitsi niin selkeästi retro, ettei kaikkien mielestä taatusti ole "nuorekaskaan".
Totta. LouLou ei ollut kevyt edes silloin ilmestyessään 80-luvulla, vaikka tuoksut olivat silloin paljon tymäkämpiä kautta linjan. Ostin sitä mielenhäiriössä ja ihmettelin jälkikäteen, miksi tein niin. Kukaan ei halunnut käyttää sitä, joten pullo kiersi tuttavapiirissä kunnes onneksi lopulta katosi jonnekin. Muistan makean (teko?)vaniljaisuuden ja sen, että tuoksukomponentit eivät lainkaan sopineet yhteen. Mutta ehkä ne jonkun tietyn ihmisen iholla asettuvat.
Ja tämän sanoo ihminen, joka käytti surutta Jil Sanderia ja Fendiä, jotka olivat melko tyrmääviä nekin :-)
Minä tosiaan pidän tuosta nykyversiosta paljon, alkuperäistä en ole haistellut. Alkuunhan se tuoksuu järkyttävältä, mutta niin mielestäni moni muukin tuoksu. Asetuttuaan se on omalla ihollani ihana: puuterisen vaniljaisen meikkimäinen :D En osaa eritellä nuotteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paha noilla tiedoilla... Oletko Fragranticasta etsinyt? Elisabeth Ardenin Green Tea-tuoksut tulevat mieleen, jos ei tarvitse olla designer-kamaa. Monesta nettikaupasta saa.
Green tea -versiot Hobby Hallin (!) verkkokaupassa n 10 €/kpl. Moitteita ainoastaan tuoksun heikosta kestosta. Silmäilen näitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin teininä ysärillä Cacharelin LouLou -tuoksua. Nostalgian huumassa tilasin netistä tätä parfyymia, ja pidän tuoksusta edelleen todella paljon. Sokoksen tavaratalosta sitä aikoinaan sai, mutta ei enää. Olen saanut monia kehuja nuoremmilta siitä, että tuoksun tosi hyvältä, ja kyselevät, että mikä tuoksu se on. LouLou on edelleen siis nuorekas tuoksu, vaikka onkin retro. Keveä, pehmeä, aistillinen, syvä ja nuorekas tuoksu.
Itsekin pidän LouLou:sta, mutta "keveäksi" en sitä kyllä kuvailisi. Ehkä nykyversio on sitä verrattuna alkuperäiseen? Yhden (max kahden) suihkauksen tuoksu mielestäni. Se on sitäpaitsi niin selkeästi retro, ettei kaikkien mielestä taatusti ole "nuorekaskaan".
Totta. LouLou ei ollut kevyt edes silloin ilmestyessään 80-luvulla, vaikka tuoksut olivat silloin paljon tymäkämpiä kautta linjan. Ostin sitä mielenhäiriössä ja ihmettelin jälkikäteen, miksi tein niin. Kukaan ei halunnut käyttää sitä, joten pullo kiersi tuttavapiirissä kunnes onneksi lopulta katosi jonnekin. Muistan makean (teko?)vaniljaisuuden ja sen, että tuoksukomponentit eivät lainkaan sopineet yhteen. Mutta ehkä ne jonkun tietyn ihmisen iholla asettuvat.
Ja tämän sanoo ihminen, joka käytti surutta Jil Sanderia ja Fendiä, jotka olivat melko tyrmääviä nekin :-)
Minä tosiaan pidän tuosta nykyversiosta paljon, alkuperäistä en ole haistellut. Alkuunhan se tuoksuu järkyttävältä, mutta niin mielestäni moni muukin tuoksu. Asetuttuaan se on omalla ihollani ihana: puuterisen vaniljaisen meikkimäinen :D En osaa eritellä nuotteja.
Ja lisättäköön, että olen kolmekymppinen, mikä tarkoittaa ettei kovin moni samasta tai nuoremmasta ikäluokasta käytä kyseistä tuoksua. En halua tuoksua samalta kuin kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Jennifer Lopezin Still? Ei mikään vasta markkinoille tullut, mutta löytyy nettikaupoista.
Lancomen La vie est belle:n ystävät pääsevät halvemmalla ja todella lähelle alkuperäistä, jos hankkivat halpismerkki La Riven Queen of life-tuoksun. Not kidding!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Green tea -versiot Hobby Hallin (!) verkkokaupassa n 10 €/kpl. Moitteita ainoastaan tuoksun heikosta kestosta. Silmäilen näitä myös.
Off topic, Hobby Hall on myyty jollekin ulkomaalaiselle yritykselle (netistä löytyy lukuisia keskusteluja/kokemuksia verkkokaupan nykyisestä tilanteesta...)
Vierailija kirjoitti:
Jo mainitun Elizabeth Ardenin Green Tean lisäksi voisin suositella uudempia White Tea -tuoksuja, se perus White Tea kaikista paras, mutta myös White Tea Mandarin Blossom on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Green tea -versiot Hobby Hallin (!) verkkokaupassa n 10 €/kpl. Moitteita ainoastaan tuoksun heikosta kestosta. Silmäilen näitä myös.[/
Menin vähän silmäilyä pidemmälle ja tilasin neljä pulloa kun halvalla sai ;)
Ihan sokko-ostoksena kurkku, persikka, mimosa ja kirsikankukka. Kesäisiä ja kevyitä ovat tietenkin, kurkku ei ollut ihan suosikki muut hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Lancomen La vie est belle:n ystävät pääsevät halvemmalla ja todella lähelle alkuperäistä, jos hankkivat halpismerkki La Riven Queen of life-tuoksun. Not kidding!
Yes, nautings 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Green tea -versiot Hobby Hallin (!) verkkokaupassa n 10 €/kpl. Moitteita ainoastaan tuoksun heikosta kestosta. Silmäilen näitä myös.[/
Ihan sokko-ostoksena kurkku, persikka, mimosa ja kirsikankukka. Kesäisiä ja kevyitä ovat tietenkin, kurkku ei ollut ihan suosikki muut hyviä.Voitko kertoa sitten kokemuksesi tuosta, tulivatko tuotteet perille, olivatko aitoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sokko-ostoksena kurkku, persikka, mimosa ja kirsikankukka. Kesäisiä ja kevyitä ovat tietenkin, kurkku ei ollut ihan suosikki muut hyviä.Voitko kertoa sitten kokemuksesi tuosta, tulivatko tuotteet perille, olivatko aitoja jne.
Tilasin heinäkuun alussa. Ei ollut ongelmia, tavarat tulivat kuten oli luvattu. Osassa heidän tuotteissaan on toimitusaika pari viikkoa. Oletan, että ovat aitoja.
Olen joskus aiemmin tilannut HH:sta jotain peittoja ja silloin jouduin soittelemaan tavaroiden perään mutta tästä on pari vuotta. Luottokortilla kannattaa maksaa.
Olen tilannut vuoden sisällä Hobby Hallista hajuvesiä ehkä 6-7 kertaa ilman ongelmia. Aitoja tuotteita ja välillä löytää jotain paljon edullisemmin kuin muualta. Olen ostanut esimerkiksi Shalimar soufflen 90ml pullon noin 54 eurolla, Oscar de la Rentan Bella rosa 100ml 44 euroa, Amo Ferragamo 100ml 44 euroa, D&G The One 50ml edt 39 euroa. Suurin osa näistä on sen jälkeen poistunut valikoimista eli jos jotain kivaa näkee halvalla, kannattaa tilata pikaisesti. En ole palauttanut mitään mutta olen kuullut, että joillakin on sen kanssa sitten ongelmia ja rahojen takaisin saaminen kestää.
Monen tuoksun nykyversio on vesitetty, ainakin Fragrantican mukaan. Guerlaineja ja Dioreja myöten. :(