Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
441/19264 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelemaan=haistelemaan....

Ed.

Vierailija
442/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään Lanvinin A girl in capri - tuoksua? Sain siitä joskus testeripullon ja nyt taas päädyin nuuskuttelemaan sitä, tekisi mieli tilata iso pullo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa hyvä vaniljainen "karkkituoksu". Sitrukset tai kukkaistuoksut eivät käy minulle. Lempeän mausteinen (kaneli), karkkinen tuoksu on ollut haussa jo kauan..................

Vierailija
444/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL Libre on nykyinen suosikkini, melko uusi. Ja kallis myös, ostin parfyymina.

Aiemmin pidin kovasti Tommy girlista

Arkituoksuna käytän monesti D&G L’Imperatrice

Bossin vaaleanpunainen tai Poeme juhliin.

Vierailija
445/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyvä vaniljainen "karkkituoksu". Sitrukset tai kukkaistuoksut eivät käy minulle. Lempeän mausteinen (kaneli), karkkinen tuoksu on ollut haussa jo kauan..................

Ootko varma tuosta kanelista? Tyypillisimmissä karkkituoksuissa ei välttämättä ole kanelia, mutta vahvoissa itämaisissa mausteisissa ja raskaissa tuoksuissa kyllä.

Vierailija
446/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on Rojan diaghilev, mutta hän ei pidä siitä. Fragranticassa tuo on saanut melko hyvät arvostelut ja olen nyt muutaman kerran kokeillut sitä ja joka kerta tuoksu muuttuu miellyttävämmäksi. Taidan itse käyttää pullon loppuun... Onko kellään kokemusta muista Rojan tuoksuista?

Vierailija
447/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma tuosta kanelista? Tyypillisimmissä karkkituoksuissa ei välttämättä ole kanelia, mutta vahvoissa itämaisissa mausteisissa ja raskaissa tuoksuissa kyllä.

En ole parfyymiasiantuntija, mutta rakastan kanelin tuoksua ja jos sen saisi vaniljaan yhdistettynä, se olisi ehkä parasta... Ihotyyppini on sellainen, että tuoksun pitäisi olla ennemmin makea kuin kirpakka. Siksi haen myös "karkkituoksua".

Vierailija
448/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole parfyymiasiantuntija, mutta rakastan kanelin tuoksua ja jos sen saisi vaniljaan yhdistettynä, se olisi ehkä parasta... Ihotyyppini on sellainen, että tuoksun pitäisi olla ennemmin makea kuin kirpakka. Siksi haen myös "karkkituoksua".

Jos tuoksun ei tarvitse olla uusinta uutta tai designer-kamaa, niin kanelia ja vaniljaa löytyy esim. Chopardin Casmir-tuoksusta (makea, itämainen) ja JOOP:in All about Evestä (omenaa, kanelia, vaniljaa...). Nettikaupoista, kuten hajuvesi.fi, perfume.fi jne. löytyy n. 20-30 € hintaan.

Vierailija
449/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuoksun ei tarvitse olla uusinta uutta tai designer-kamaa, niin kanelia ja vaniljaa löytyy esim. Chopardin Casmir-tuoksusta (makea, itämainen) ja JOOP:in All about Evestä (omenaa, kanelia, vaniljaa...). Nettikaupoista, kuten hajuvesi.fi, perfume.fi jne. löytyy n. 20-30 € hintaan.

Ei tosiaan tarvitse olla uusinta uutta. Pääasia, että tuoksussa olisivat toivomani elementit. Kiitos vinkeistä! Niitä saa mielellään laittaa lisääkin, jos jollekulle tulee mieleen kuvaukseen sopiva hajuvesi.

Vierailija
450/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan tarvitse olla uusinta uutta. Pääasia, että tuoksussa olisivat toivomani elementit. Kiitos vinkeistä! Niitä saa mielellään laittaa lisääkin, jos jollekulle tulee mieleen kuvaukseen sopiva hajuvesi.

Dior Dolce Vita

Vierailija
451/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultimate karkkituoksu on Aqualinan Pink Sugar! Siinä ei kylläkään ole kanelia, mutta vaniljaa, kinuskia, lakritsaa (joka tuo tietyn mausteisuuden) ja omalla ihollani se on myös myskinen. Tätäkään tuskin on kivijalkakaupoista saatavilla eli netistä tilattava, myös varsin edullinen kuten nuo aiemmin vinkkaamani. Tosi kestävä ja riittoisa tuoksu vaikka on edt.

Vierailija
452/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään Lanvinin A girl in capri - tuoksua? Sain siitä joskus testeripullon ja nyt taas päädyin nuuskuttelemaan sitä, tekisi mieli tilata iso pullo!

Tilasin Hobby Hallista kuukausi sitten 50 ml pullon tarjouksesta, maksoi jotain parikymppiä. Ihan ok tuoksu, jos tykkää raikkaasta sitruunasta. Kesto nyt ei ole kummoinen, ehkä max pari tuntia mutta niinhän se on noiden sitrustuoksujen kanssa. Hintaansa nähden hyvä tuote ja pullokin näyttää kivalta.

Vierailija
453/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvaus Sokoksen sivuilta, en tiedä oisko sellainen mitä haet. Ite oon tykännyt tästä:

"Escadan Celebrate N.O.W on oodi naiseudelle. Tuoksussa yhdistyy naisellinen magnoliankukka, joka kietoutuu täyteläisen tonkapapun ja vaniljan kanssa pehmeäksi kokonaisuudeksi. Tuoksua piristää pirskahdus inkivääriä, joka tuo kantajalleen itsevarmuutta."

Vierailija
454/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

makea tuoksu Acqua Di Parma: Mandorlo di Sicilia 

Vierailija
455/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joku aika Lanvinin modern princessin. Tykkään ja tuoksu myös kestää aika kauan iholla. Aamulla laittanut ja vielä illalla tuntee vienon tuoksun ihossa. Mutta ei silti ole niin voimakas, että alkaisi päätä särkeä. Mulla tulee kyllä helposti pään jomotusta jostain pistävistä tuoksuista. Cliniquen happy on sitte toinen lempituoksu

456/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolce & Gabbana L’Imperatrice käytössä nyt. Mun ikuinen kesätuoksu numero uno! Niin kevyt, niin raparperinen.

Suositelkaa raparperituoksuja! Hermes’n tuoksu on ihana, mutta ei kestä iholla 🙁

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

457/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt toiseen suuntaan.

Nuorena tuoksuni oli Cliniquen Aromatics Elixir, nyt pidän raikkaista ja kevyistä tuoksuista.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
458/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sinänsä kevyistä tuoksuista pidän, mutta niiden pitää olla vihreitä, että niissä on kirpeyttä. 5th Avenue on minulle nykyään liian laimea, vähän kuin kasvoansa Paltrowta pidetään laimeana.

Vierailija
459/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin aikoinaan (ysärillä) Boucheronin tuoksua.... käyttääköhän sitä enää kukaan tai saakohan sitä mistään? (

Vierailija
460/19264 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastin Boucheronia. Saa sitä vielä, tilaa netistä. On aika tujua tavaraa kyllä :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi