Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksua minun kannattaisi käydä nuuskuttamassa? Aikuiselle naiselle joku tyylikäs ja mielellään joku tuollainen "kalliin tuoksun" mielikuvan antava, raikas, klassinen, sensuelli, kuitenkin kevyt... Kalliin tuoksun mielikuvalla viittasin tuohon kommenttiin, kun jollain oli Jo Malonea yllään, niin hänelle oli todettu, että tuoksuu siltä kuin olisi kallista parfyymiä tms.
acqua di parman tuoksu keltaisessa paketissa tai atelier colognen tuoksut ovat ylellisiä
Acqua di Parmalla on kyllä useita tuoksuja keltaisessa paketissa...
Yllätyin muuten huomattuani että klassikko Iris nobile ei enää ole valikoimassa! Miten ihmeessä? Juuri olin ajatellut, että ehkä nyt olisi sen aika, olen aina tykännyt sekä EDT että EDP-versiosta. Eleganssi pullotettuna.
Se on lopetettu, ilmeisesti ei enää myynyt tarpeeksi hyvin, verrattuna uuteen suosittuun Rosaan tai Peoniaan.
Monien mielestä tuo Iris oli "vanhan naisen haju", myös minun italialaiset kaverit oli sitä mieltä. Minä tykkäsin siitä Edt-versiosta itse joskus aikoinaan, vaikka monet sanoivat että tunkkainen tai vanhan naisen komeron hajuinen......
Magnolia on mielestäni mitätön, tuo Peonia on hyvä. Rosasta en ole varma että olenko kokeillut. Alkuperäinen sitrustuoksu on miehelläni käytössä, joten siksi en käytä samaa :)
Harmittaa kun Guerlain meni pilaamaan Shalimarin.
Minulla oli vielä sitä aiempaa Shalimaria vähän jäljellä vuodelta 2009. Tarkistin että 2010 olisi muutettu.
Se aiempi versio tuoksui siltä alkuperäiseltä eli kuin Jickyyn olisi lisätty sopivan makeaa vaniljaa ja se lopputulos on jännän sitrus-vaniljainen, kuin aitoa vaniljaa ja sitruksia olisi kerrostettu ja se tuoksu pysyi tyylikkäänä tuntikausia.
Uusi Shalimar on hieman ummentuneen ja laimean vaniljainen ja se sitrus siinä on halvan oloinen ja pysyvyys olematon.
Luin myös että Mitsouko olisi muokattu uusiksi samoihin aikoihin.
Kun ostin viimeksi itämaisen huumaavan ruusutuoksun Naheman pari vuotta sitten, ja jota olin aiemmin käyttänyt nuorena joskus ysärillä, niin se vaikutti olevan entisensä. Avaa hyasintilla, mutta se täyteläinen bulgarianruusu ja balsami alkavat voimistua kivasti vasta jonkin ajan kuluttua, mikä on tässä tuoksussa erikoinen ominaisuus. Useinhan ruusutuoksuissa käy niin että ruusut tuoksuu vain ensalkuun, jonka jälkeen niitä ei enää haista missään.
Ihana ketju! Oma nenäni ei valitettavasti kykene erottamaan eri vivahteita niin hyvin kuin haluaisin.
Osaisitteko suositella sopivaa tuoksua? Pidän kookoksesta ja vaniljasta. Makeutta saa olla. Kiitos!
Tuli ensimmäisten sivujen keskustelusta mieleen, että No. 5:n ja Joyn lisäksi Marilyn Monroe käytti myös Lanvinin Arpegea.
Itse rakastuin Diptyqueen Lauren Bacallin suosiman L’ombre Dans L’eaun myötä.
Monesta tuoksusta, joka sinänsä muuten ok jää vaatteisiin jälkikäteen tosi ummehtunut haju. Mistäköhän tämä johtuu? Onko se jokin tietty tuoksuaine? Kirppiksellä joskus haistaa nämä, vaikka vaate olisi puhdas.
Olen pari viikkoa tuulettanut yhtä kirppispaitaa parvekkeella ja vasta nyt se ummehtunut haju on lähtenyt.
Minulla moni tuoksu on sellainen, että aivot lakkaa rekisteröimästä sitä itsessäni aika pian. Ja olen huomannut, että jokin vahva eteerinen öljy voi tukkia hajuaistini kokonaan. Luovuin yhdestä tuoksuvasta ekoshampoosta, kun huomasin, etten haistanut sireenejä ollenkaan, vaikka olin niiden vieressä. Parin päivän päästä lopettamisen jälkeen tilanne korjaantui. Siksipä käytän yleensä tosi mietoja tuoksuja. Tällä hetkellä suihkin Korresin Santorini Vinea. Sellainen freesi unisex tuoksu, joka ei tuki nenää ja voi laittaa reippaamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Notinolta tuoksunäytteitä, eri merkkisiä. Ne tuli Saksasta, pieni paketti kesti 2 vkoa eli yllättävän pitkään kesti vaikka nyt ei ole enää missään kamalasti koronarajotteitakaan ja rahtiliikenne pelaa.
Mikään niistä kahdeksasta ei ollut alkuperäispakkauksessa, ne pienet muovi putkilot joissa suihke ja pari niistä oli lasia. Mustia ja valkoisia.
Jokaiseen oli printattu tarra jossa luki tuoksun nimi ja merkki.
Sinänsä ok eli jos niitä testeripulloista sellaisiin omiin putkiloihin siirtelevät, mutta ärsytti että jotkut putkilot olivat täysiä, jotkut puolillaan ja mustista ei näkynyt paljonko sitä siellä on.
Huomasin vasta jälkeenpäin että tuolta Notinolta saa edullisesti Pantenen shampoita ja hoitoaineita. Niitähän ei ole Suomesta pitkään aikaan enää saanut (oliko Lidlissä vielä joskus?) ja vaikka se on ollut kaikkien aikojen paras markettihiushoitosarja.
Kärkkäinen myy Pantenen shampoita ja hoitoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ensimmäisten sivujen keskustelusta mieleen, että No. 5:n ja Joyn lisäksi Marilyn Monroe käytti myös Lanvinin Arpegea.
Itse rakastuin Diptyqueen Lauren Bacallin suosiman L’ombre Dans L’eaun myötä.
Ilmeisesti Marilyn mainosti Chanelin Vitosta (ne kuuluisat julisteet), mutta käytti oikeassa elämässään Joy:ta ja Arpegea :)
ja Mariyn käytti myös Floris Rose Geranium-tuoksua.
Tuolla kaikkien klassisten tyyli-ikonien suosikkituoksut:
https://www.townandcountrymag.com/style/beauty-products/g3062/famous-wo…
14 Famous Women and Their Favorite Perfumes
From Audrey Hepburn to Jackie Kennedy, here are 14 style icons and their signature scents.
Vierailija kirjoitti:
Monesta tuoksusta, joka sinänsä muuten ok jää vaatteisiin jälkikäteen tosi ummehtunut haju. Mistäköhän tämä johtuu? Onko se jokin tietty tuoksuaine? Kirppiksellä joskus haistaa nämä, vaikka vaate olisi puhdas.
Olen pari viikkoa tuulettanut yhtä kirppispaitaa parvekkeella ja vasta nyt se ummehtunut haju on lähtenyt.
Minulla moni tuoksu on sellainen, että aivot lakkaa rekisteröimästä sitä itsessäni aika pian. Ja olen huomannut, että jokin vahva eteerinen öljy voi tukkia hajuaistini kokonaan. Luovuin yhdestä tuoksuvasta ekoshampoosta, kun huomasin, etten haistanut sireenejä ollenkaan, vaikka olin niiden vieressä. Parin päivän päästä lopettamisen jälkeen tilanne korjaantui. Siksipä käytän yleensä tosi mietoja tuoksuja. Tällä hetkellä suihkin Korresin Santorini Vinea. Sellainen freesi unisex tuoksu, joka ei tuki nenää ja voi laittaa reippaamminkin.
Tulee siitä kun jotkut suihkuttelee siihen tekstiiliin sitä tuoksua, ja sitten tunkevat sen tekstiilin pesemättä takaisin vaatekaappiin pitkäksi aikaa.
Tuoksu on tarkoitus suihkuttaa puhtaalle iholle tai hiuksiin. Ei likaiselle iholle eikä vaatteille.
Nuorena käytin Madame Rochas tuoksua,on mielestäni vieläkin hyvä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju! Oma nenäni ei valitettavasti kykene erottamaan eri vivahteita niin hyvin kuin haluaisin.
Osaisitteko suositella sopivaa tuoksua? Pidän kookoksesta ja vaniljasta. Makeutta saa olla. Kiitos!
Kookosta ja vaniljaa on tässä tuoksussa La Nuite Tresor Nude Lancome for Women
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/La-Nuit-Tresor-Nude-58825.h…;
ja Alyssa Ashleyn Coco Vanilla tuoksuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kookosta ja vaniljaa on tässä tuoksussa La Nuite Tresor Nude Lancome for Women
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/La-Nuit-Tresor-Nude-58825.h…;
ja Alyssa Ashleyn Coco Vanilla tuoksuissa.
Tuo La Nuit Tresor Nude on upea tuoksu! Siinä kookoksen ja vaniljan lisäksi tuoksuu jotain persikkaista, siinä pitäisi olla bergamottia, ehkä se yhdistettynä noihin muihin saa aikaan persikkaisen vivahteen. Tuoksu on todella elegantti, mikään tuoksun osista ei ole liian hallitseva, vaan täydellinen, hienostunut sekoitus. Voisi kuvitella että joku ballerina käyttäisi tätä, tai aristokraatti.
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiottin Sotto Voce oli vuosikausia minun vakkarituoksu!
Se oli hieman karkkimainen mutta puuterisen pehmeä ja kukkainen, ei kuitenkaan yhtä päällekäyvä ja vaniljasokerisen terävä kuin joku samoihin aikoihin suosiossa ollut Loulou.
Mäkin tykkäsin tästä tuoksusta joskus vuosia sitten. Se pullokin oli erittäin tyylikkään näköinen. Laura Biagiottin Roma oli myös hyvä. Pullo antiikin Rooman pylvään muotoinen.
Gloria Vanderbilt. Ihana kevyt tuoksu. Muutaman kerran on kysytty, että mitä tuoksua käytän kun tuoksun niin hyvältä.
Osaisitteko auttaa minua löytämään tuoksun, joka muistuttaisi mahdollisimman aidosti appelsiininkukan tuoksua? Olen googletellut aiheesta englanniksi ja löytänyt muutamia vaihtoehtoja (vaikuttaisi siltä, että Serge Lutensin Fleurs d’Oranger olisi ehkä potentiaalisin), mutta jos täältä löytyisi omakohtaisia kokemuksia, niin todella mielelläni kuulisin niitä ennen kuin tilaan mitään.
Jo Malonen Orange Blossom tuoksui aluksi melko aidolta appelsiininkukalta, mutta sitten tuoksu jotenkin muuttui ja alkoi muistuttaa hyvin vahvasti Shanghai Tang -merkin Ginger Flower -huonetuoksua.
Suosikkini on Davidoffin Cool Water (woman).
Käytän sitä keväisin ja kesäisin.
Syksyllä ja talvella käytän Alyssa Ashleyn Musk tuoksua. Näistä kahdesta olen saanut kehuja usein.
Joskus kokeilen jotain uutta, mutta palaan aina kuitenkin käyttämään suosikkituoksujani.
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko auttaa minua löytämään tuoksun, joka muistuttaisi mahdollisimman aidosti appelsiininkukan tuoksua? Olen googletellut aiheesta englanniksi ja löytänyt muutamia vaihtoehtoja (vaikuttaisi siltä, että Serge Lutensin Fleurs d’Oranger olisi ehkä potentiaalisin), mutta jos täältä löytyisi omakohtaisia kokemuksia, niin todella mielelläni kuulisin niitä ennen kuin tilaan mitään.
Jo Malonen Orange Blossom tuoksui aluksi melko aidolta appelsiininkukalta, mutta sitten tuoksu jotenkin muuttui ja alkoi muistuttaa hyvin vahvasti Shanghai Tang -merkin Ginger Flower -huonetuoksua.
Zarassa myydään Jo Malonen kehittämää tuoksusarjaa, siinä on tuoksu Fleur d'Oranger, joka tuoksuu tosi aidosti appelsiininkukalta. Tuoksun kesto on parempi kuin Jo Malonen oman, alkuperäisen brändin alla myytävissä tuoksuissa (joiden kesto on mielestäni surkea). Tässä sarjassa eräät muut "helmet" ovat Vetiver Pamplemousse ja Ebony Wood.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zarassa myydään Jo Malonen kehittämää tuoksusarjaa, siinä on tuoksu Fleur d'Oranger, joka tuoksuu tosi aidosti appelsiininkukalta. Tuoksun kesto on parempi kuin Jo Malonen oman, alkuperäisen brändin alla myytävissä tuoksuissa (joiden kesto on mielestäni surkea). Tässä sarjassa eräät muut "helmet" ovat Vetiver Pamplemousse ja Ebony Wood.
Kiitos, kiitos, kiitos! ❤️ Käyn testaamassa heti tänään 😊
Siis Davidoff-cool water.