Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle: Mielenkiintoista. Kuitenkin Good Girlistä on jo useita versioita ollut, moni jo poistunutkin markkinoilta. Kaikissa toki pullo on ollut stilettokorkkari (eri kuosissa), mutta minun nokkaani ne kaikki ovat selvästi erottumeet alkuperäisestä Good Girlistä, joka mielestäni on ollut kuin ”nuori viini” myöhemmin julkaistuihin versioihin nähden.
Joo niin se vaan on, täysin sama tuoksu vain erilaisissa keräilykappalepulloissa. Ainoa eri tuoksu on Good Girl Legere, jossa on osittain eri tuoksunuotit kuin tuossa alkuperäisessä Good Girl tuoksussa. Legeressä on samantyyppinen sininen korkkaripullo, mutta se on vähän läpikuultavampi, varsinkin kärjestä. Tästä ei ole vielä ilmestynyt mitään muunlaisia keräilypulloja.
Voihan se olla että olet tuoksutellut noita eri pulloja vaikka vähän erilaisessa lämpötilassa, olotilassa ym. jolloin vaikuttaneet eri tuoksuilta. Mutta käypä testaamassa tuo Legere, jos olet tykännyt alkuperäisestä👌🏻
Tavaratalojen perustuote, eli Alyssa Ashleyn Musk :D Omalla iholla se tuoksuu todella hyvältä. Ei kalliilta, mutta ei myöskään autojen wunderbaumilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksua minun kannattaisi käydä nuuskuttamassa? Aikuiselle naiselle joku tyylikäs ja mielellään joku tuollainen "kalliin tuoksun" mielikuvan antava, raikas, klassinen, sensuelli, kuitenkin kevyt... Kalliin tuoksun mielikuvalla viittasin tuohon kommenttiin, kun jollain oli Jo Malonea yllään, niin hänelle oli todettu, että tuoksuu siltä kuin olisi kallista parfyymiä tms.
acqua di parman tuoksu keltaisessa paketissa tai atelier colognen tuoksut ovat ylellisiä
Acqua di Parmalla on kyllä useita tuoksuja keltaisessa paketissa...
Yllätyin muuten huomattuani että klassikko Iris nobile ei enää ole valikoimassa! Miten ihmeessä? Juuri olin ajatellut, että ehkä nyt olisi sen aika, olen aina tykännyt sekä EDT että EDP-versiosta. Eleganssi pullotettuna.
Löysin ihanan tuoksun, Lalique Soleil, tuoksussa esim. päärynää ja "praline" eli hedelmäisyys sekoitettuna gourmand-vivahteisiin.
Tämän tuoksun lasipullo on kuin taideteos, Lalique onkin alun perin erikoistunut koristeellisten lasituotteiden valmistamiseen. Tuoksu on tällä hetkellä kovin hypetetty tuoksuharrastajien parissa.
Tilasin Notinolta tuoksunäytteitä, eri merkkisiä. Ne tuli Saksasta, pieni paketti kesti 2 vkoa eli yllättävän pitkään kesti vaikka nyt ei ole enää missään kamalasti koronarajotteitakaan ja rahtiliikenne pelaa.
Mikään niistä kahdeksasta ei ollut alkuperäispakkauksessa, ne pienet muovi putkilot joissa suihke ja pari niistä oli lasia. Mustia ja valkoisia.
Jokaiseen oli printattu tarra jossa luki tuoksun nimi ja merkki.
Sinänsä ok eli jos niitä testeripulloista sellaisiin omiin putkiloihin siirtelevät, mutta ärsytti että jotkut putkilot olivat täysiä, jotkut puolillaan ja mustista ei näkynyt paljonko sitä siellä on.
Huomasin vasta jälkeenpäin että tuolta Notinolta saa edullisesti Pantenen shampoita ja hoitoaineita. Niitähän ei ole Suomesta pitkään aikaan enää saanut (oliko Lidlissä vielä joskus?) ja vaikka se on ollut kaikkien aikojen paras markettihiushoitosarja.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Notinolta tuoksunäytteitä, eri merkkisiä. Ne tuli Saksasta, pieni paketti kesti 2 vkoa eli yllättävän pitkään kesti vaikka nyt ei ole enää missään kamalasti koronarajotteitakaan ja rahtiliikenne pelaa.
Mikään niistä kahdeksasta ei ollut alkuperäispakkauksessa, ne pienet muovi putkilot joissa suihke ja pari niistä oli lasia. Mustia ja valkoisia.
Sinänsä ok eli jos niitä testeripulloista sellaisiin omiin putkiloihin siirtelevät, mutta ärsytti että jotkut putkilot olivat täysiä, jotkut puolillaan ja mustista ei näkynyt paljonko sitä siellä on.
Huomasin vasta jälkeenpäin että tuolta Notinolta saa edullisesti Pantenen shampoita ja hoitoaineita. Niitähän ei ole Suomesta pitkään aikaan enää saanut (oliko Lidlissä vielä joskus?) ja vaikka se on ollut kaikkien aikojen paras markettihiushoitosarja.
Mitä näytteitä tilasit ja tuliko hyviä löytöjä?
Onko kellään muulla ollut tätä samaa ilmiötä Bond No. 9 -merkin tuoksuissa että ne eivät vaan istu ihoon, tai ylipäätään "mene naimisiin oman ihon kanssa", ylipäätään minkäänlaiseen liittoon?
Olen kokeillut yli 20 erilaista Espanjassa, Briteissä, Saksassa ja Jenkeissä, ja ne jäävät leijailemaan ilmaan todella voimakkaina ja pistävinä ja ottavat henkeen ja silmiin, ihan kuin joku miesten vanha väkevä kölninvesi + Old Spice sekoitus? Hetken päästä iholla ei enää tuoksu mikään. Ilmaan jää se pistävyys joka muistuttaa ilmanraikastinta.
Uskomatonta että tämän merkin luksustuoksut maksavat vielä sen 150-500 euroa pullolta.
Chinatown oli ainoa jossa oli useampi kerros erilaisia vivahteita kuten kardemummaa, gardeniaa, persikkaa, appelsiinikukkaa, patsulia, seetriä ja santelipuuta mutta ei pysynyt iholla kuin tunnin pari jonka jälkeen haihtui, eli ei todellakaan olisi 200 euron arvoinen. Sain siitä onneks näytetuubin Jenkeistä, se riitti :)
Louis Vuittonin ruusutuoksu on ihana! Raikas ja kevyt. Harmi vaan, aivan liian isossa pullossa minun käytölleni.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla ollut tätä samaa ilmiötä Bond No. 9 -merkin tuoksuissa että ne eivät vaan istu ihoon, tai ylipäätään "mene naimisiin oman ihon kanssa", ylipäätään minkäänlaiseen liittoon?
Olen kokeillut yli 20 erilaista Espanjassa, Briteissä, Saksassa ja Jenkeissä, ja ne jäävät leijailemaan ilmaan todella voimakkaina ja pistävinä ja ottavat henkeen ja silmiin, ihan kuin joku miesten vanha väkevä kölninvesi + Old Spice sekoitus? Hetken päästä iholla ei enää tuoksu mikään. Ilmaan jää se pistävyys joka muistuttaa ilmanraikastinta.
Uskomatonta että tämän merkin luksustuoksut maksavat vielä sen 150-500 euroa pullolta.
Chinatown oli ainoa jossa oli useampi kerros erilaisia vivahteita kuten kardemummaa, gardeniaa, persikkaa, appelsiinikukkaa, patsulia, seetriä ja santelipuuta mutta ei pysynyt iholla kuin tunnin pari jonka jälkeen haihtui, eli ei todellakaan olisi 200 euron arvoinen. Sain siitä onneks näytetuubin Jenkeistä, se riitti :)
Ma olen kokeillut ainoastaan tuota mainitsemaasi Chinatownia. Se kylla sopi minulle todella hyvin. Ainoastaan hinnan takia en tullut tilanneeksi pulloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita Tom Fordeja, Bond no9, Creed ja Piguet perus-Fracas. En ole kotona juuri nyt, joten en voi tarkistaa kaikkia mitä ne olivat, mutta käytännössä ne noiden merkkien vaihtoehdot joista oli näytekoot saatavilla. Ei mikään näistä napannut, eli en aio tilata isoja pulloja.
Fracas ei enää tuoksunut yhtä hyvältä ja luksukselta kuin aiemmin eli onkohan sitä muutettu? Olen käyttänyt sitä 3 pullollista aikuisikäni aikana, en toki peräkkäin enkä muutamaan vuoteen joten siksi halusin näytteen ensin. Guccin Bloom on miellyttänyt viime aikoina tuota Fracasia enemmän, kivan tuberoosapainotteisuuden takia ja minulla se jasmiini ei jostain syystä siinä tuoksu.
Bond no9 joku Uptown oli tuberoosatyylinen ilman tuberosaa mutta hetken kuluttua sellaista miesmäistä vivahdetta kuulsi läpi sivummalta ärsyttävästi, vaikka piti olla naisten jasmiini- ja gardeniatuoksu ilman tuberoosaa. Valkoisten (tai keltaisten) kukkien tuoksu ilman tuberoosaa olisi haussa, pidän tuberoosasta tuberoosapainotteisena, mutta noista muista harmonisena sekoituksena.
Tom Fordeissa oli valitettavasti jokin miesmäinen pohjatuoksu, kun ne ensimmäiset nuotit katosivat alta aikayksikön. Osa taisi olla unisex-tuoksuja ja yksi oli mielestäni valkoisessa pullossa. Minulla on ollut näyte Fordin Black Orchidia joskus, se oli hyvä vaikkakin aika huumaavan voimakas ja saattoi aiheuttaa parit migreenikohtaukset. =D
Vierailija kirjoitti:
Laura Biagiottin Sotto Voce oli vuosikausia minun vakkarituoksu!
Se oli hieman karkkimainen mutta puuterisen pehmeä ja kukkainen, ei kuitenkaan yhtä päällekäyvä ja vaniljasokerisen terävä kuin joku samoihin aikoihin suosiossa ollut Loulou.
Oih, olin jo unohtanut tämän. Tulipa nostalginen olo ja opiskeluvuodet mieleen :-)
Tämä on ollut minulla viime vuoden keväästä asti enemmän tai vähemmän kevät ja kesätuoksuna, Maison Margielan Replica Flower Market eli tuoksuu pariisilaiselle kukkaistorille
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Martin-Margiela/Flower-Marke…
Nuoruuden suosikki oli YSL Paris, mutta jossain vaiheessa se alkoi tuntua todella tunkkaiselta ja päällekäyvältä, joten kaipasin pitkään tuoksua joka tuoksuisi juuri keväiselle Pariisille koska olin aina käynyt Pariisissa juuri keväisin. Ruusu, persikka ja vihreät lehdet keventävät tuossa Margielassa sitä kukkaispuolta eli jasmiinia ja freesiaa. Kukkakimpun tuoksuksi ovat tuolla sanoneet, pitää hyvin paikkansa.
Välillä olen käyttänyt myös Acqua di Parman Pevonia Nobilea, se on pirskahteleva pioni-ruusu-vadelmatuoksu. Ainoa tuon merkin tuoksu josta pidän, muista puskee liikaa se sitrus läpi.
korj äskeiseen: Ruusuvesi-tuoksu, pehmeä, ei voimakas kukkaisruusu.
Onko tavarataloissa jne tuoksutesterit esillä nyt, vai edelleen kaapeissa koronan takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma olen kokeillut ainoastaan tuota mainitsemaasi Chinatownia. Se kylla sopi minulle todella hyvin. Ainoastaan hinnan takia en tullut tilanneeksi pulloa.
Notinosta saa 6,60 EURolla tuommoisen 2 ml kokoisen jos haluaa testailla vielä parit kerrat :)
https://www.notino.fi/bond-no-9/downtown-chinatown-eau-de-parfum-unisex…
Vierailija kirjoitti:
Bossin "sent For her", onko millainen tuoksu?
Sain tästä pienen ranteeseen hierottavan näytteen, jota käytin eilen. Oli kyllä niin pieni annos, että kovasti piti nuuskutella, jotta sain selvää. Oli parempi tuoksu kuin odotin, ei hassumpi. Pitäisi kyllä päästä haistelemaan uudelleen. Ihollani tuoksut muuntuvat makeahkoon suuntaan. Guerlain Acqua Allegorian Pamplelune, joka joillain tuoksuu kissanpissalta, sopii minulle tosi hyvin.
Se molekyylien testailija: Moleculet 01 ja 02 eivät tuoksuneet nenääni miltään, 04 lensi kaaressa jorpakkoon. En lahjoittanut etten joudu haistamaan sitä tutuillakaan. Metallinen, teollinen santelipuu, ei myöskään lähde pesussa vaatteista ihan äkkiä >:( Sen sijaan Escentricit 01 ja 02 ovat olleet hyviä, myski ja ambra istuvat iholle upeasti, saavat makean vivahteen. En kuitenkaan taida sijoittaa näihin, ainakaan vielä.
Muutin suunnitelmia ja hylkäsin Serget. Postissa tulossa discovery setit Sylveine Delacourtin Vanille ja Musk sekä ds Etat Libre d'Orangelta. Olen utelias, erityisesti Putain des Palacesin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita Tom Fordeja, Bond no9, Creed ja Piguet perus-Fracas. En ole kotona juuri nyt, joten en voi tarkistaa kaikkia mitä ne olivat, mutta käytännössä ne noiden merkkien vaihtoehdot joista oli näytekoot saatavilla. Ei mikään näistä napannut, eli en aio tilata isoja pulloja.
Fracas ei enää tuoksunut yhtä hyvältä ja luksukselta kuin aiemmin eli onkohan sitä muutettu? Olen käyttänyt sitä 3 pullollista aikuisikäni aikana, en toki peräkkäin enkä muutamaan vuoteen joten siksi halusin näytteen ensin. Guccin Bloom on miellyttänyt viime aikoina tuota Fracasia enemmän, kivan tuberoosapainotteisuuden takia ja minulla se jasmiini ei jostain syystä siinä tuoksu.
Bond no9 joku Uptown oli tuberoosatyylinen ilman tuberosaa mutta hetken kuluttua sellaista miesmäistä vivahdetta kuulsi läpi sivummalta ärsyttävästi, vaikka piti olla naisten jasmiini- ja gardeniatuoksu ilman tuberoosaa. Valkoisten (tai keltaisten) kukkien tuoksu ilman tuberoosaa olisi haussa, pidän tuberoosasta tuberoosapainotteisena, mutta noista muista harmonisena sekoituksena.
Tom Fordeissa oli valitettavasti jokin miesmäinen pohjatuoksu, kun ne ensimmäiset nuotit katosivat alta aikayksikön. Osa taisi olla unisex-tuoksuja ja yksi oli mielestäni valkoisessa pullossa. Minulla on ollut näyte Fordin Black Orchidia joskus, se oli hyvä vaikkakin aika huumaavan voimakas ja saattoi aiheuttaa parit migreenikohtaukset. =D
Okei, kiitti vastauksesta! Itse odotan saapuvaksi Armafin Club de Nuit Intense Womania, sen kerrotaan olevan 99% Tom Fordin Noir de Noiria vastaava. Saanut tosi hyvät arvostelut Fragranticassa. Minulla ollut tuo Noir de Noir ja tykkäsin siitä tosi paljon, suklaista ruusua, punaviiniä, tosi tumma ja syvä tuoksu. Tuo Armaf on paljon edullisempi kuin Tom Ford, joten haluan kokeilla sitä ennen kuin satsaan uuteen Noir de Noiriin.
Ooh just testailin "uutta" Cool Wateria, joku intense. Edelleenkin ihana tuoksu, pakko saada pullo:)
Makuja on monia. Kenkäpullo on mielestäni tajuttoman ruma.