Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyyspäivän vietossa Memoirs of a Trespasserin kanssa.
Niillä on kyllä hauskaa kun keksivät noita nimiä...
Tämä ei ole edes pahimmasta päästä...
https://www.fragrantica.com/perfume/Goop/This-Smells-Like-My-Vagina-631…
Mistä tuli mieleen, haluan tämän mahdottomannimisen
https://www.fragrantica.com/perfume/Filippo-Sorcinelli/Io-Non-Ho-Mani-C…
...kyllä pullon suunnittelijallakin viiraa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisyyspäivän vietossa Memoirs of a Trespasserin kanssa.
Niillä on kyllä hauskaa kun keksivät noita nimiä...
Argh 🤢😂
Päivän tuoksu: Mancera Roses & Chocolate
https://www.fragrantica.com/perfume/Mancera/Roses-Chocolate-18043.html
Vierailija kirjoitti:
^äh, tarkoitin tietysti Baccarat Rouge...
Fragranticasta voi lueskella kokemuksia tästäkin tuoksusta. Jakaa mielipiteitä.
Itse olen hullaantunut.
Minäkin tilasin näytteet suoraan Kurkdjianilta, 14 euroa, jonka saa hyvityksenä varsinaisesta tilauksesta. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Itsenäisyyspäivän tuoksunne?
Mietin vähän aikaa, ja valitsin sitten Jo Malone Wild Bluebell-tuoksun, koska se on niin ihanan raikas ja luonnollinen. Se on muutenkin mun luottotuoksuni, mutta sopii tähän päivään hyvin.
Tresor la nuit a la folie. On niin synkkää ja pimeetä, se on minun peiton alle kääriytymistuoksuni. Lohduttava.
Vierailija kirjoitti:
Nämä löytyvät hyllystäni tällä hetkellä; Nahema, Liu, L’heure bleue, Mitsuko, Jardins de bagatelle, Terracotta, Chanel 5, Chanel 5 l’eau, Chanel 5 eau premiere, Bronze Goddess.
Tyylikäs setti :-)
Guerlain on kuulema lopettanut Naheman valmistuksen. Klassinen tuoksu, olen pettynyt. Tietääkö joku, miksi lopetettu? Saako sitä enää mistään?
Itsenäisyyspäivän. Tuoksu Calvin Kleinin Reveal.
SOTD Yves Saint Laurentin Libre Intense 😍
Listasin erikoisia parfyymien nimiä, oli liian järkyttävää kamaa julkaistavaksi av:llä, ei tullut postausta julki ketjuun :-D
Sinulle joka tuossa yllä näit vaivaa ja listasit sivustoja joilta tilata näytteitä.
Kiitos tuhannesti.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle joka tuossa yllä näit vaivaa ja listasit sivustoja joilta tilata näytteitä.
Kiitos tuhannesti.
Ole hyvä, tässä on intohimo jonka jaa mielelläni muiden kummajaisten kanssa :) Olen kokeillut noita kaikkia, toimitukset tulevat seurantakoodin kanssa. Espanjan ja Portugalin posti lupaa tällä hetkellä 4 viikon toimitusajan (korona, mañana, pyhät ja ruuhkat). Postikulut 0-20 eurossa. Olen metsästellyt näitä mannereurooppalaisia vaihtoehtoja tullien ja brexitin takia. Pääsääntöisesti näytteiden etsintä on kuitenkin mennyt niin, että hakataan Googlen työkaluriville taikasanat [merkki] sample/discovery set/kit, jos haluaa taloittain. Lähes kaikki nichevalmistajat näyttävät tarjoavan jonkinlaisen tutustumispakin.
Varoitus: Erittäin, erittäin koukuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu: Mancera Roses & Chocolate
https://www.fragrantica.com/perfume/Mancera/Roses-Chocolate-18043.html
Tästä kyllä täytyy sanoa, että ensin varsin huumaava, mutta muuttuu jotenkin myöhemmin sellaiseksi halvan suklaiseksi, eli tuoksuu hiukan samalta kuin halvan suklaajoulukalenterin suklaat. Varsin kummallinen. Ei jatkoon, onneksi oli vain näyte Notinosta.
Jaarittelenpa vielä noista talokohtaisista discovery seteistä: syksyn hankinnoista voin suositella brandien omilta sivuilta Etat Libre d'Orangen (20 näytettä), Histoires de Parfumsin (20 näytettä) että The Different Companyn (27 näytettä) settejä, Imaginary Authorsin Short Story Collectionia (8 näytettä, löytyy Aus Liebeltä) sekä Martin Margielan Memory Boxia (10 näytettä), joka löytyi hämmentävästi Feeluniquelta. En ole koskaan törmännyt yhtä kestäviin EdT:ihin, 15 tuntia ei ole edes harvinaista. https://eu.feelunique.com/p/Maison-Margiela-Replica-Memory-Box-10-x-2ml…
Nyt, hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä minäkin tuoksusuositusta, kun täällä ihmiset tuntevat selvästi monipuolisesti erilaisia parfyymeja.
Sanottakoon, että synkästä syksystä huolimatta minulla sattuu nyt olemaan kevättä rinnassa ja kaipaisin jotain hienovaraisen viettelevää tuoksua. Ehkä jotain ylellistä ja lievästi dekadenttia, mutta ei liian voimakasta tai raskasta. Haluaisin siihen myös tummia sävyjä, että voisin kuvitella olevani vaarallinen maailmannainen, joka syö nuoria miehiä aamupalaksi.
Mutta ei siis mitään kilometrin päähän tuoksuvaa, vaan pikemmin sellaisen, jonka haistaa ainoastaan aivan läheltä.
Ehkä jotain Valheet ja viettelijät -henkistä siis.
Minä suosittelisin Giorgio Armanin Codea, se on viettelevä tuoksu, jossa on myös tummuutta. Vaikka se suihkauttaessa voi vaikuttaa vahvalta, asettuu se iholle niin, että ei jätä mitään suurta tuoksuvanaa. Aivan ihana tuoksu. Ja vastaava miesten tuoksu on mielestäni yksi parhaista joille mies voi tuoksua, ellei jopa ykkönen.
Kiitos vinkistä! Katselin tuoksun ainesosia ja sitä jäin miettimään, onko se kuinka makea ja kuinka vahva appelsiininkukan osuus on? En pidä kovin makeista tuoksuista ja appelsiininkukasta tuntuu aina jäävän joku epämiellyttävän ummehtunut tuoksuvivahde iholleni.
Sarjan Cashmere-versio vaikutti oikeastaan perusversiota kiinnostavammalta, mutta sitä ei taida enää saada kovinkaan helposti :(
Siinä on jonkin verran makeutta, mutta ei samanlaista makeutta kuten esim. JPG:n La Bellessä, vaan sellaista "tummaa" makeutta. Ehkä ei edes voi sanoa varsinaisesti makeudeksi. Cashmere on paljon makeampi, siinä "praline" nuotteja, jotka tuovat makeutta. Appelsiininkukka on mielestäni hyvin sekoitettu muihin nuotteihin ja tuoksu on tasapainoinen. Mutta itse rakastan appelsiininkukkaa. Ja onhan tämä eräs legendaarisimmista appelsiininkukkaparfyymeistä, eli siinä mielessä ehkä sinun kannattaa testata ensin tätä, eikä ostaa sokkona.
Kiitos kommenteistasi! Ajattelin tilata itselleni joululahjaksi testivalikoiman, niin voisin ehkä ottaa tuon osaksi sitä ... tosin ehdokkaita on jo nytkin ihan liikaa :D
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Balenciaga Paris. Tämä on lempi patchoulini. Luulin inhoavani patchoulia koska se oli aina läsnä makeissa "fruitchouli" tuoksuissa ja ne ei sovi mulle.
Balenciagan Paris on kuiva, kukkainen, vähän vihreä, aika perinteisen hajuvesimäinen, ja drydownin patchouli menee vasta lopussa hiukan makeaksi juuri täsmälleen sopivan verran.
Tällä saa itsevarmuutta mutta ei nykymaailmassa vietellä yhtään ketään.
Balenciagan trendimuoti ja hajuvesiosasto tuntuu olevan ihan eri maailmoista. En saa mitenkään tätä Parisia, Florabotanicaa, B.tä sopimaan isoilla logoilla varustettuihin laukkuihin, paitoihin, lippiksiin enkä niihin henkilöihin jotka niitä käyttää. Niihin sopisi mainiosti esim. kaikki Paco Rabannet.
Balenciagan tuoksut on järjestään tyylikkäitä, vähäeleisiä ja klassisia.
Jessus, nainen! Patsuli!
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Guccin Rush-tuoksua? Sellainen punainen muovikasetin näköinen pakkaus. Lukioaikoinani kerran parhaan kaverini isosiskon poikaystävä osti tätä hänelle joululahjaksi ja muistan, että nuoren tytön nenään tuoksu oli huumaavan ihana, salaperäisen naisellinen kurkistus aikuisten maailmaan. Nyt tuota saisi näköjään Tokmannilta. Onko kellään kokemuksia, omat muistoni ovat 20vuoden takaa?
Tuosta tulikin mieleen Guccin Envy, joka on täysin erilainen tuoksu, vihreä. Sitä ei muistaakseni ole ketjussa mainittu. Kaipaako kukaan Envyä?
Vierailija kirjoitti:
Jaarittelenpa vielä noista talokohtaisista discovery seteistä: syksyn hankinnoista voin suositella brandien omilta sivuilta Etat Libre d'Orangen (20 näytettä), Histoires de Parfumsin (20 näytettä) että The Different Companyn (27 näytettä) settejä, Imaginary Authorsin Short Story Collectionia (8 näytettä, löytyy Aus Liebeltä) sekä Martin Margielan Memory Boxia (10 näytettä), joka löytyi hämmentävästi Feeluniquelta. En ole koskaan törmännyt yhtä kestäviin EdT:ihin, 15 tuntia ei ole edes harvinaista. https://eu.feelunique.com/p/Maison-Margiela-Replica-Memory-Box-10-x-2ml…
Nyt, hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!
Tämähän näyttää hyvältä setiltä, ja kohtuuhintainenkin. Kiitos vinkistä! Ja hyvää Itsenäisyyspäivää sinullekin🇫🇮🕯️
Olen melkein sanaton! Suorastaan mykistynyt Alien Oud Majestueux -tuoksun mahtavuudesta🙌🏻 Suihkautin juuri ensimmäisen suihkauksen, ja mikä syvyys, ja eri nuottien kirjo ja vahvuus! Tämä on vielä paljon enemmän mitä odotin. Alien pohjatuoksuna, ja siihen päälle sahramin, kardemumman, puun ja oudin tuoksunuotit.
Tätä on vaikea edes kuvailla, niin jotenkin rikas ja monivivahteinen tuoksu. Harvoin mikään tuoksu pystyy tekemään näin voimakkaan vaikutuksen. Kauan sitten ehkä Dior Addict ja alkuperäinen Alien. Tulen käyttämään tätä tuoksua todella paljon, taitaa muut tuoksut jäädä hetkeksi paitsioon.