Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Kiitos kaikille persikkavinkeistä, niitä tulikin mukavan monta! Täytyy nyt tutkiskella noita tarkemmin :D Tää on niin ihana ketju, positiivinen, ystävällinen ja innostunut :)
Vierailija kirjoitti:
Persikkainen ja hyvä tuoksu on Taylor Swift, Taylor Swift. Sinikirjava pakkaus, pullo värikäs pienellä helminauhalla.
Burberry, Burberry Women samoin, silkkaa persikkaa.
Kumpikin tuoksu pehmeä ja sopii hyvin nuorelle.
Olen koittanut metsästää tuota Taylor Swiftin tuoksua mutta tuloksetta.
Ottaen huomioon kuinka paljon tällä naisella on parfyymeja niin olen vähän pettynyt siihen miten niitä säilytetään :( Tuossa ne vaan ovat rivissä hyllyillä. Hmph.
Hitsiläinen kun ärsyttää! Eilen siivosin vessan peilikaappia jossa pidän hajuvesiäni ja eiköhän Ralph Laurenin Romance lipsahtanut kädestä ja hajosi. En sitä ole vuosiin käyttänyt, mutta silti harmittaa enkä raaski ostaa uuttakaan.
Joko huomasitte että Tokmannille on tullut paljon eri hajuvesiä myyntiin! https://www.tokmanni.fi/kauneus-ja-terveys/ihonhoito-ja-peseytyminen/de…
Vierailija kirjoitti:
Joko huomasitte että Tokmannille on tullut paljon eri hajuvesiä myyntiin! https://www.tokmanni.fi/kauneus-ja-terveys/ihonhoito-ja-peseytyminen/de…
Joo, huomasin ja illan tiiheessä piti jo sieltäkin tilata, vaikka Hobby Hallin tilauskin on tulematta.
Tuosta hajuvesien säilyttämisestä, itselläni on kaappi, joka on pimeä ja viileä. Olisi hienoa sinne asentaa valot ja ledeistä sen saisikin värkättyä. Pitää isäntä laittaa hommiin. Siinä kaapissa on vaan muutakin kosmetiikkaa, joten ne pitää siirtää, että on sitten tilaa uusille ostoksille. Olen varmaan seonnut, mutta haittaako se?
Vierailija kirjoitti:
Tom Fordia, Hermésiä, Thierry Mugleria...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, huomasin ja illan tiiheessä piti jo sieltäkin tilata, vaikka Hobby Hallin tilauskin on tulematta.
Tuosta hajuvesien säilyttämisestä, itselläni on kaappi, joka on pimeä ja viileä. Olisi hienoa sinne asentaa valot ja ledeistä sen saisikin värkättyä. Pitää isäntä laittaa hommiin. Siinä kaapissa on vaan muutakin kosmetiikkaa, joten ne pitää siirtää, että on sitten tilaa uusille ostoksille. Olen varmaan seonnut, mutta haittaako se?
Ehdottomasti ei haittaa. Mä en ole innostunut kaapeista, eikä sellaiselle ole vielä tarvetta, sillä näytteet pysyvät parhaiten meikkitelineissä (organizer, mikälie suomeksi).
MUTTA: voisin käyttää päiväni testaillessa uusia tuoksuja, pisteyttäessä (🤢-❤) ja luokitellessa niitä eri tilanteisiin (koronavuonna lähinnä työ/vapaa) ja vuodenaikoihin sopiviksi rotaatiota ajatellen. Luettelot ovat toki aakkostettuja ja ajan tasalla, joten pystyn nopeasti puhelimesta lunttaamaan, mitkä tuoksut ovat esillä noin joulukuun puoleenväliin, josta alkaa talvikausi, vajaa 30 tuoksua noin 3 kk ajalle. Meitä seonneita on niin monenlaisia 😂
Vierailija kirjoitti:
Mun suu loksahti auki kun selasin tota valikoimaa....apua, sekoaaaaan! 😮😳🤪
Vierailija kirjoitti:
Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?
Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?
Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.
No itse taas en laittaisi kylpyhuoneeseen kun siellä on kosteaa ja lämmitä. Meillä on wc-pönttö sekä kylpyhuoneessa että pikkuvessassa. Minulla on kosmetiikka peilikaapissa siellä pikkuvessassa, enkä usko että olen ainoa. Ne ovat siellä peilioven takana ja ennen pumppausta tietysti laitetaan kansi kiinni. Onhan siellä peilikaapissa hammasharjatkin.
Olen elämäni aikana omistanut kymmeniä hajuvesiä mutta laittanut kiertoon kaikki vähän käytetyt tai hutiostot. En halua säilyttää tyhjiä pullojakaan, tosin elämäni ensimmäisen itse ostamani pullon olisin voinut säilöä. Kuinka pitkään hajuvedet edes säilyvät hyvinä? Nyt taitaa olla alle 10 pulloa joista 7 voisin laittaa pois. Haaveilen käyttäväni Sen Yhden Oikean, hajuvesissäkin ja ehkä sen lisäksi jonkun super laadukkaan tuoksun erityisiin tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suu loksahti auki kun selasin tota valikoimaa....apua, sekoaaaaan! 😮😳🤪
Joo, sama mulla... Penhaligonsiakin, vieläpä Lily of the Valley. :O Hinta kyllä yli satasen ja sokkona ostaminen on riskipeliä, varsinkin kielotuoksuissa, koska yleensä ei onnistuta tuottamaan aitoa kielon tuoksua. Mutta kun se on Penhaligons!
Äääh, eipäs nyt riehaannuta, mulla on kyllä aika selvät sävelet. Jo Malone -joulutuoksuboksi on tulossa ja Chanelin Gabrielle Essence on sen jälkeen vuorossa, ehkä joskus ensi vuoden puolella, kun Stockmannilla on taas kanta-asiakasalennuksia. En sorru yhtään tässä välissä, vaikka miten mieli tekis (paitsi jos onni potkaisis ja eurojackpottia tulis - fat chance, sano).
Päivän tuoksu: Aerin - Amber Musk
Kielosta tuli mieleen, osaisitteko suositella mahdollisimman puhdasta kielotuoksua? Tarkoitan puhtaalla sitä, ettei se ole useamman eri nuotin "kielo" vaan yksinkertainen ja sitä aitoa tuoksua muistuttava kevyt eau de cologne tai eau de toilette. Kaipuuni saada hyvin simppeli, vanhanaikainen kielotuoksu johtuu siitä, että lapsena äidilläni oli kaapissa suurehko pullo jotain kielotuoksua.
Samasta syystä haaveilen joskus Schiaparellin tuoksuista ja tietyistä pulloista.
Vierailija kirjoitti:
Kielosta tuli mieleen, osaisitteko suositella mahdollisimman puhdasta kielotuoksua? Tarkoitan puhtaalla sitä, ettei se ole useamman eri nuotin "kielo" vaan yksinkertainen ja sitä aitoa tuoksua muistuttava kevyt eau de cologne tai eau de toilette. Kaipuuni saada hyvin simppeli, vanhanaikainen kielotuoksu johtuu siitä, että lapsena äidilläni oli kaapissa suurehko pullo jotain kielotuoksua.
Samasta syystä haaveilen joskus Schiaparellin tuoksuista ja tietyistä pulloista.
Tämä on puhdas ja yksinkertainen kielotuoksu:
https://www.notino.fi/the-library-of-fragrance/lily-of-the-valley-eau-d…
Vierailija kirjoitti:
Molinardilla on soliflore, Muguet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molinardilla on soliflore, Muguet.
Anteeksi, eipä ollutkaan.
jatkan, siis kumpikin on pehmeä, ei ole yli-imelä eikä överi, mutta klassisentyylikkäiksi ei voi sanoa. kevyitä, positiivisia tuoksuja.