Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä kaudessa on Nuu Nuu 😻 kaunis musta kissa
Nuu Nuun kosto :D
Nauratti oikein, kun eilisessä jaksossa näin Ollin makkarinseinällä(kun Olli petasi sänkyä) ison kuvan kehyksissä Nuu Nuusta :D
Meillä oli just samallainen musta pitkäkarvainen kollipoika. Niin ihana.
Katjasta ja Ollista ei tule paria. En näe, että voisivat jatkaa edes ystävinä. DI ja humanisti ehkä pahin yhdistelmä ikinä, voi ”asiantuntijat”. :D
Mun mielestä kummassakaan ei ole vikaa, ovat vain liian erilaisia. Eikä se Katja oli niin paha mitä täällä väitetään. Ei kaikki osaa heti näyttää tunteitaan. Varsinkaan jos toinen ei kolahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun näki Ollin ystäviä tässä jaksossa enemmänkin, niin tuli olo, että Olli ja hänen ystävät edustaa tiettyä kapeaa genreä, ja Katja sitten taas ihan eri genreä.
Eivät sovi yhteen, heidän elämänpiirit on aivan liian erilaiset.
Huomasin jo aikaisemmin, että Olli kuuluu viherhihhulipiireihin ja Katja puolestaan on rationaalisesti ajatteleva insinööri. Täysin käsittämätöntä on, että 'asiantuntijat' ovat laittaneet kaksi näin erilaista ihmistä yhteen. Katja tarvitsee itselleen mieheksi toisen insinöörin tai myös joku ekonomi saattaisi sopia.
Itse olen myös insinöörinainen ja ymmärrän Katjaa täysin. En saa mitään romanttisia viboja tuollaisesta viherhörhelönössykästä. Sen sijaan tulen erittäin hyvin toimeen (ja olen rakastunut) DI-miehen kanssa.
Katja oli se vihreämpi näistä. Hän halusi biojätteen ja hän tykkäsi samoilla luonnossa. Mikään Ollissa ei ole viitannut vihreyteen. Taisit nähdä pitkätukkaisen miehen ja loit päässäsi virheellisen stereotypian hiusten perusteella?
Ja näistä kahdesta Katja on se, joka liikkuu luonnossa. Pubissa Ollilla vihervisa, vai miten Ollin vihreys näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla, mutta Oskari se on täysin kyllästynyt tuohon Heidin pintaliitoon! Somettamiseen, jokaisen yhteisen vapaahetken (Oskarin mielestä), jonka O järkää, että olisivat kahden, Heidi järjestää ohjelmaa! On levoton ja jotenkin hermostunut. Kuvia, kuvia ja taaas kuvia ig:iin... ei hyvä päivä! Voiko aikuinen, nelikymppinen nainen olla noin lapsellinen ja levoton? Lisäksi tuulella käyvä luonne... ei tuosta hyvä heilu.
Katja jo meille muille ilmoitti, että on luovuttanut, joten se siitä. Olli löytää sen oikean kyllä pian.
Anniinan ja Villen touhutuksesta tulee kyllä itsekin niiin hyvälle tuulelle! On ne vaan niin ihania. Tuleehan se arki vielä heillekin vastaan, eikä silloin aina naurata, mutta se on sitä elämää se.
Unohtui mainita Heidin meikkihysteria, joka kuuluu tuohon sarjaan pintaliitäjät. Lisäksi loukkaantuu helposti: kun olivat siellä mummon luona ja kun koki, että mummo liittoutui Oskarin kanssa häntä vastaan, sitä itkeä tuhersi kameralle! Voi herttileijaa sentään....
Heidihän oli tilanteessa liikuttunut, ei loukkaantunut. Se liittoutumisheittohan oli ihan huumorilla sanottu. Mummo on Heidille niin tärkeä, että hän liikuttui siitä miten mummo löysi heti Oskarin kanssa ”yhteisen sävelen”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, etteivät asiantuntijat ymmärrä naittaa keskenään samanlaisia ihmisiä? Mistä tulee idea pistää yhteen ihan erilaisessa henkisessä todellisuudessa elävät?
Eihän tuon asian ymmärtämiseen tarvitse edes mitään asiantuntijuutta. Pelkkä arkijärki ja elämänkokemukset riittävät sen ymmärtämiseen.
Katja ja Olli elää ihan eri tyylisessä maailmassa ja ihan eri henkisessä todellisuudessa.
Sama koski Maria ja Petriä aiemmalla kaudella. Tyystin eri henkisistä todellisuuksista.
Samaa ihmettelen kuin sinä. Kuin naittaisi gootin ja pankkiirin. Se vain ei voi onnistua. Ei vaan voi.
Miten määrittelisit sen henkisen todellisuuden eron? Katjan koti valkoisempi - kuten kaikkien naisten omat asunnot nykyään, molemmilla viherkasveja, molemmat tykkäävät olla kotona, käyvät akateemisessa työssä, viettävät aikaa kavereiden kanssa paljon kotona, ei bilettämässä. Nuorten aikuisten elämää, ulospäin varsin saman näköist. Mikä se genre-ero jota ainakaan hieman vanhempi ihminen ei kykene näkemään?
Genre-ero on Ollin yhden naispuolisen kaverin siniseksi värjätyt hiukset. Siihen se typistyy.
Vierailija kirjoitti:
Onko molli-olli mormoni???
Oli sillä ainaki sellanen t-paita eilisen jakson lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Katjasta ja Ollista ei tule paria. En näe, että voisivat jatkaa edes ystävinä. DI ja humanisti ehkä pahin yhdistelmä ikinä, voi ”asiantuntijat”. :D
Mun mielestä kummassakaan ei ole vikaa, ovat vain liian erilaisia. Eikä se Katja oli niin paha mitä täällä väitetään. Ei kaikki osaa heti näyttää tunteitaan. Varsinkaan jos toinen ei kolahda.
Insinööri-humansiti pari on minusta yllättävän tavallinen. Mutta tämä kuullostaa varmaan jonkun korviin sovinismilta kun sanon, että se luultavasti toimii paewmmin yhteen, silloin paremmin kun nainen on se humanisti ja mies insinööri..
Itse tulee katsottua jaksot jälkikäteen Maikkarin sivuilta. Pakko kelata ohi nuo Heidin ja Oskarin osuudet. Heidän kommunikaatiossaan on niin paljon tavaraa siellä rivien välissä, että en kykene sitä kirkkain otsin katsomaan. Odotukset (omat ja muiden), pettymykset, epäluulo ja pelot, kaikki kaikki kaikki yhtenä mössönä heidän ilmeissään ja eleissään. Vaikeaa luulisi olevan tuolle pohjalle rakentaa. Lisäksi kameroiden luulisi aiheuttavan valtavasti lisäpaineita. Hullun hommaa tällainen tositeevee, siitäkin huolimatta, että Suomessa ohjelma on poikinut muutamia ilmeisen onnistuneita parisuhteita.
Mä kans ihmettelen, millä tavalla Olli on jonkun mielestä viherpiiperö. No, onhan sillä viherkasveja... Mutta jos ei kierrätä ja syö lihaa, niin silloin on minusta viherpiiperyys kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Eletään v 2019 ja parisuhteen korkein porras on alttari! Tervetuloa pimeälle keskiajalle
Jep, ja miehensä odotuksia vastaan käyttäytyvä nainen on lähes mielisairas; yhden osallistujan lesboystäviä kauhistellaan ja mitä vielä.
Turha mollata asiantuntijoita. Me emme tiedä vaihtoehtoja. Siis olisiko hakijoiden joukosta löytynyt Katjalle paremmin hänen toiveitaan täyttänyt mies. Kaikkia ei voi myöskään päästää kameran eteen. Eikös tätäkin jotenkin testata, osa jäätyy ihan täysin jos kamera on mukana, osa unohtaa kameran nopeasti. Kenties joku perääntyy viime hetkellä julkisuuden pelossa?
Millään kysymysarsenaaleilla ei pysty takaamaan toisille sopivia pareja. Se kiinnostuksen syntyminen voi olla niin pienistä, heikosti tiedostetuista asioista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Katjasta ja Ollista ei tule paria. En näe, että voisivat jatkaa edes ystävinä.
/quote]
Tuo "ystävyys" parisuhteen sijaan on pahinta mahdollista valehtelua. Eivät ystävät eroa, kariutuneesta parisuhteesta ei tule ystävyyttä eikä pidä tullakaan.
Katja ja Olli on molemmat mielestään fiksuja ja heillä on tarve olla "oikeassa".
Onkohan Katjalla vaikeus kunnioittaa Ollia, kun tämä ei ole tyypillisen insinöörillinen kauluspaitamies?
Myös Katjan sosiaaliset taidot... hän töksäyttelee, hänestä näkyy kaikki läpi ihan heti, hän ei edes osaa pehmentää sitä yhtään eikä tulla vastaan. Hänestä tulee valtavan tyly vaikutelma, vaikka se tavallaan on vain rehellisyyttä.
Hän itsekin myönsi että oli luovuttanut aika pian. Sitä ei sitten kumminkaan kertonut suoraan, vaan se näkyi passiivisagressiivisena käytöksenä.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER !!!!!
!!!!!!!!!!! DANGER !!!!!!!!!
!!!!! IIIIIIIIIIIK !!!!! HUUUUUIIIII !!!!!!!!
Tai nyt ei nyt mikään kovin kummoinen, mutta kuitenkin! ;) Olen tykännyt Ollista, mutta nyt menee kyllä vähän maku, kun yhä elättelee selvästi yhä toiveita suhteesta Katjan kanssa, vaikka Katja on ollut hyvin ynseä ja tehnyt selväksi, ettei kiinnostusta ole.
En mä ihmettele. Jos hän oli lähtenyt ohjelmaan suurin toivein. Sitten hääpäivänä häneltä Katja vei selvästi jalat alta, oli kaunis ja hehkuva, selvästi älykäskin.
Hän varmaan vielä jotenkin elätteli toivoa, että kyse oli vain että kommunikointi oli vähän epäsynkassa, ja että se siitä notkistuisi. Kun puolisossakin oli paljon sellaista mitä voisi arvostaa.
Harmi vaan että se puoliso ei juuri näytä arvostavan takaisin...
Ollissa oli arvostettavaa esim se, että hän alkoi aavistella, että on itse ärsyttävä besserwisseri. Vaatii melkoista rehellisyyttä itselleen myöntää, että sellainenkin mahdollisuus (ja onhan hän. Mutta niin on Katjakin, ja tällä ei ole riittävästi huumoria kuittaamaan sitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molli-olli mormoni???
Oli sillä ainaki sellanen t-paita eilisen jakson lopussa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Mormon_(musical)
Eikö Katja ole insinööri AMK?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Katjan insinööriyteen tukeutuminen on aika kehittymätöntä, vai onko tuo yleistäkin insinööreillä? En ole aiemmin kuullut, että kukaan noin tiiviistä tulkitsee itseään tutkintonimikkeellä ja koulutustaustalla, ihan kuin se määrittelisi ihmisen koko persoonan ja identiteetin ja kaikki lopulta aina selittyy sillä. Onhan se toki turvallista, voi luoda stereotypian ja pysytellä sen ahtaissa rajoissa. Siitäkö on kyse?
No itse olen DI nainen ja joskus menen ns tutkintonimen taakse. Se on enemmän sellaista itseironiaa, olen hieman suoraviivainen enkä monisanainen haaveilija-tyyliin. Nauraa itselleen ja omalle "insinöörimäisyydelleen".
Niin minäkin, mutta en siihen sentään joka keskustelussa vetoa. En tosin ole DI, mutta jos joku aloittaa juttunsa "älä nyt säikähdä" tms niin aika herkästi tulee sanottua että "Ensihoitaja ei vähästä hätkähdä" tms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Kanala oikeastaan tuo tähän ohjelmaan?
Papin vermeet.
Toivottavasti Stolbow tai joku muu kysyy jossain vaiheessa ennen ohjelman loppua Katjalta että minkätyyppiset miehet häntä sitten viehättää?
Olisi todella kiinnostavaa tietää, tätä ei ole tullut ilmi vielä kommenteista muuta kun "en ole tottunut herkkyyteen miehissä". Mitä ikinä se tarkoittaa.
Mitä Kanala oikeastaan tuo tähän ohjelmaan?